لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دیدنی های آمستردام هلند 1
دیدنی های آمستردام هلند 1

دیدنی های آمستردام هلند 1

رم پرآوازه با تاریخ هزار ساله و بناهای باستانی بی شمار و پرطمطراقش، پاریس با شب های معروفش پای برج ایفل، پراگ با معماری خیره کننده و شهر چشم نوازش و مسکو با شگفتی های غافلگیر کننده اش، از مقاصد معروف و محبوب گردشگران در قاره سبز هستند، که حتما در برنامه سفر هر مسافر اروپایی جایگاهی ویژه دارند.

اما بیایید هوشمندانه سفر کنید و از کلیشه ها فاصله بگیرید. اگر با ایران هتل آنلاین همسفر شده باشید، شاید شما هم طعم یکی از همین سفرهای هوشمندانه را چشیده باشید و به مذاقتان هم خوش آمده باشد. این بار قصد داریم عازم کشوری شویم که کم کم جایگاهش را در بین گردشگران پیدا کرده و حالا در تابستان های اروپا جای سوزن انداختن هم در خیابان های پایتختش به سختی پیدا می شود.
آمستردام هلند

ترکیبی هیجان انگیز از مدرنیته، تاریخ و طبیعت که تشویش مدرنیته را در آرامش سنت حل کرده است و مختصات خاص زندگی در آن سرآغاز تجربه های کم نظیر و هیجان انگیز است. مقصد سفرمان کشور هلند و پایتخت آن آمستردام است. علاوه بر آمستردام، هلند شهرهای زیبا و پرآوازه ای همچون روتردام، لاهه و اوترخت دارد که در سفری دیگر حتما به دیدن این شهرهای زیبا و تاریخی خواهیم رفت.
آمستردام هلند

اگر مشتاقید بدانید آمستردام کجاست و یا به دنبال مناطق دیدنی آمستردام این شهر جادویی و یا به دنبال فهرستی از هزینه رزرو هتل در آمستردام هستید، حتما با ما همسفر باشید و مطمئن باشید بعد از این سفر حتما به خاطر خواهید سپرد که، تجربه سفر به هلند برای هر گردشگری ضروری است.


پرواز به سوی هلند
اگر از شما بپرسند که با شنیدن نام هلند اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست، چه پاسخی خواهید داد؟ پنیر گودا، باغ های لاله، لاهه، ون گوگ، خانه های شناور یا آسیاب های بادی؟
آمستردام هلند
علاوه بر مواردی که شما در پاسخ خود عنوان کرده اید باید بگویم هلند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپاست که جمعیتی پانزده الی شانزده میلیونی را در خود جای داده و پایتخت آن شهر زیبای آمستردام است.
آمستردام هلند
کشوری مسطح که بیشتر سرزمین هایش زیر آب رفته و در همسایگی بلژیک و آلمان قرار گرفته و با انگلستان مرز دریایی مشترک دارد. هلند بزرگترین بندر اروپا را در خود جای داده و فرهنگ دوچرخه سواری مردم آن زبانزد جهانیان است. کشوری با واحد پول یورو که تقریبا هشتاد درصد ساکنینش دو زبانه هستد. علاوه بر هلندی، زبان های انگلیسی و آلمانی نیز در این کشور به خصوص در پایتخت آن رایج است.
آمستردام هلند
کشور آسیاب های بادی و کانال های آب از نظر فرهنگی و تاریخی گنجینه های ارزشمندی داشته و یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است که آب و هوایی معتدل چه در تابستان و چه در زمستان را داراست.
آمستردام هلند
در میان شهرهای محبوب و دیدنی هلند و دریاچه ها و پارک های ملی زیبای آن این بار در سفری کوتاه فقط راهی پایتخت آن، شهر آمستردام می شویم. شاید در فرصتی دیگر سفری طولانی تر به هلند داشته باشیم.
آمستردام هلند
آمستردام، شهر جادو و لبخند
شهری بر روی آب، با پل هایی که خانه ها را به هم می رسانند. دوچرخه هایی که ساکنین دائمی خیابان ها و پل ها شده اند و در کنار سبدهای گل لاله آرام گرفته اند. کم کم چراغ ها روشن شده و شهر روی آب همچون شمعی بر روی آب است.
آمستردام هلند
نسیمی خنک نوید آغاز شبی دلپذیر را در شهر می دهد و نرم نرمک زندگی شبانه آغاز می-شود. نوای موسیقی و کافه ها و رستوران های سنتی و مدرنی که پر از جمعیت می شوند.
آمستردام هلند
صدای حرکت ترامواها حالا در همهمه شهر گم شده و آدم هایی که میانگین قدشان بلندتر از چیزی است که انتظارش را داشتید، کمی از زندگی و پیچیدگی هایش فاصله گرفته و تصمیم گرفته اند شب را با یک خاطره زیبا بر روی شهر شناور پرهیاهو اما آرام به صبح برسانند. اینجا آمستردام است.
آمستردام هلند
آمستردام، شهر تجربه های نو

حالا که به آمستردام رسیده ایم نگاهی کلی به شهر زیبای پیش رویمان یا به عبارتی مشهورتر، ونیز شمال می اندازیم. یک شهر که در نگاه اول همه جای آن را آب و کانال های آب فرا گرفته است و پل ها در همه جای شهر به چشم می خورند.
بیشتر بخوانید:

آمستردام هلند
در همان نگاه اول می توان حدس زد تعداد این پل ها در شهر بسیار زیاد است و شاید جالب باشد اگر بدانید که فقط در محدوده مرکزی شهر آمستردام پانصد پل قرار دارد این در حالی است که تعداد پل های ونیز در حدود چهارصد پل است.
آمستردام هلند
تعداد پل های این شهر بسیار بیشتر از خیابان های آن است. روی پل ها دوچرخه های رنگارنگ زیادی پارک شده و به پل قفل شده اند که جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.
آمستردام هلند
قایق های شناور در کانال ها در کنار ترامواهای در حال حرکت و مسیرهای ممتد و بی شمار دوچرخه سواری در سطح خیابان ها دیگر جلوه تماشایی و رگ هایی حیاتی شهر هستند .
شاید در عبور از روی یک پل یا در گذر از یک خیابان دوچرخه های عجیب و غریبی را ببینید که یک جعبه نسبتا بزرگ در جلوی آن تعبیه شده است و باید بگویم این دوچرخه مختص مردمان هلند است. سبدهای گل گوشه و کنار اغلب خیابان ها، ساختمان ها و پل ها را فرا گرفته و گویی آمستردام هر روز منتظر میهمان عزیز است.
آمستردام هلند
بیایید گشتی در خیابان های شهر بزنیم. آمستردام پر از کافه است و تعداد کافه هایش نسبت به جمعیت کل شهر آنقدر زیاد است که حالا به شهر کافه ها نیز شهرت دارد، البته یادتان نرود که باید حساب کافی شاپ ها را جدا کرده و حتما دور آن ها را خط بکشید.
آمستردام هلند
شهر پر از زندگی است و چهره خندان مردمان شهر، نشان از روحیه و انرژی مثبت جاری در آن دارد چرا که شما اکنون در یکی از شادترین کشورهای جهان حضور دارید. آمستردام مثل یک موزه رایگان است و البته شهری بسیار هوشمند، چرا که توانسته زیبایی های سنتی خود را به خوبی در کنار ظاهر مدرن خود حفظ کند. گوشه گوشه شهر پر از بناهای دیدنی است و گاه در یک میدان یا طول یک خیابان به فاصله هر چند قدمی که بر می دارید یک اثر شاخص و مهم را ملاقات می کنید.
آمستردام هلند
در طول پیاده روی در کنار ساختمان ها و بناهای مدرن شهر به فاصله اندکی وارد مناطقی می شوید که به یکباره تاریخ به سراسر آن هجوم برده و بی آنکه فرصتی به بیننده بدهد، شما را سوار بر ماشین زمان به قرون وسطی می برد.
آمستردام هلند
ساختمان هایی فشرده که گاه گویی تحت تاثیر جریانات دریایی کج شده و به یکدیگر تکیه داده اند. موزه ها دیگر ساکنین پرآوازه آمستردام هستند که در سایه هنرمندان نام آور هلندی بسیار مشهور هستند.
آمستردام هلند
شناور بودن شهر به سایر ارکان زندگی نیز سرایت کرده و گاه در یکی از کانال های آب خانه های ساخته شده بر روی قایق ها شما را سر ذوق خواهد آورد.
آمستردام هلند
در گوشه ای دیگر از شهر یک بازار فروش گل بر روی آب تبدیل به یک اثر هنری غیر قابل انکار بر تارک شهر شده است. این شهر چند ملیتی در تمامی فصول سال زیباست اما در تابستان با حضور خیل عظیمی از گردشگران روبروست که سوار بر دوچرخه به سبک هلندی ها آمستردام را زیر پا می گذارند.
در فصل بهار نیز با تولد دوباره لاله ها شهر همچون یک سبد گل بزرگ به نظر می رسد که دیدنش خالی از لطف نیست. اگرچه هوا در پاییز و زمستان اندکی سرد است، اما باید بدانید این دو فصل زیبا در آمستردام در نهایت دلبری ظاهر شده و جلوه جدیدی از آمستردام را به نمایش می گذارند. حالا که یک گشت کلی در شهر زده ایم سری به جاذبه های مطرح آمستردام می زنیم. در مقاله دیدنی های آمستردام 2 بیشتر بخوانید…

جزایر ساموآ ، لحظاتی واقعی از رویایی شگفت انگیز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر