لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دیدنی های آمستردام هلند 2
دیدنی های آمستردام هلند 2

دیدنی های آمستردام هلند 2

موزه رایکس

موزه رایکس که موزه ملی و موزه امپراطوری هم نامیده می شوند، بزرگترین موزه هلند و یکی از غنی ترین موزه های قاره سبز است. خود بنای موزه، که ابتدا سنگ بنایش را در لاهه گذاشته بودند اما به آمستردام منتقل شد، یک اثر تاریخی است که متعلق به سال 1808 میلادی است.
1683374571 870 دیدنی های آمستردام هلند 2
آنچه این موزه را بر سر زبان ها انداخته حضور یک میلیون اثر هنری است. تعدادی از نقاشی های مربوط به عصر طلایی هلند نیز در این موزه نگهداری می شوند. سال ها بود که موزه به سبب تعمیرات بسته بود اما حالا دوباره با حضور ملکه هلند افتتاح شده و آماده پذیرش گردشگران است. این موزه در یک کلام شگفت انگیز است و در میدان موزه های آمستردام قرار دارد.

دیدنی های آمستردام

خانه آنا فرانک

جنگ جهانی دوم و یک دختر جوان که به همراه چند نفر دیگر روزهای طولانی را برای فرار از دست نازی ها در یک اتاق مخفی پنهان شده بود. آنه فرانک یک نویسنده یهودی بوده و در جریان جنگ کشته می شود. بعدها با انتشار دفتر خاطرات روزانه اش به شدت معروف شده و حالا خانه اش تبدیل به موزه شده و در جایگاه سومین پربازدید هلند قرار دارد. این موزه هم در حوالی موزه ملی قرار دارد.
دیدنی های آمستردام

پارک واندل

تمام آمستردام یکسره تاریخ و زیبایی است حتی پارک هایش. مقصد سوم ما یک پارک تقریبا صد و چهل ساله است که جایی در اعماق آمستردام آرام گرفته است.
آمستردام مجموعه تئاتر روباز، اجرای موسیقی زنده در اغلب روزهای تابستان، مجسمه برنزی وسط پارک، با یک پارک بازی زیبا مختص کودکان، مسیرهای زیبا و چشم نواز دوچرخه سواری و رستوران ها و کافه های زیبا در واندل آن را از تمام پارک هایی که قبلا دیده اید متمایز می کند و جالب تر آنکه این پارک سالانه چند میلیون گردشگر دارد. خبر خوب آنکه واندل در نزدیکی موزه ملی قرار دارد.

کاخ آمستردام
میدان دام، کاخ سلطنتی آمستردام

به قلب گردشگری آمستردام خوش آمده اید. میدان دام یک اثر تاریخی زنده است که دور تا دورش را جاذبه های دیدنی و معماری خیره کننده ای احاطه کرده است.
آمستردام
میدان دام شاهد اتفاقات تاریخی بسیاری بوده و در میانه میدان یادبودی به احترام قربانیان جنگ جهانی قرار گرفته است.کاخ پادشاهی هلند که تا سال ها محل زندگی خانواده سلطنتی بوده حالا یکی از جاذبه های دیدنی میدان دام است.
دیدنی های آمستردام
نمای داخلی این کاخ باشکوه شما را غافلگیر خواهد کرد. در اطراف میدان موزه معروف مادام توسو، چند کلیسا و البته مغازه های مدرن و سنتی فراوانی قرار دارد. قدم زدن در این میدان شما را تا اعماق خاطرات آمستردام پیش خواهد برد.

خیابان های آمستردام
منطقه جردان

جردان یکی از محله های معروف در تمامی هلند است. شاید تصورش سخت باشد اما این محله روزگاری محل زندگی طبقه کارگر بوده است، اما اکنون پر از بوتیک ها و فروشگاه های، گالری ها، رستوران ها و کافه های لوکس است.
آمستردام
منطقه جردان مجموعه ای از باغ های بی نظیر را در حیاط پشت خانه ها پنهان کرده و عطر و بوی گل از هر گوشه آن به مشام می رسد.
خیابان های آمستردام
خیابان های جردان در نهایت زیبایی شما را مسحور خواهد کرد.
آمستردام

کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی که اولین کلیسای سالن دار در تمام هلند است در سال 1306 ساخته شده است. این کلیسا سال ها بعد گسترش یافته و دروازه آهنین مشهور آن بعدها به کلیسا اضافه شده است. نمای داخلی این کلیسا و برج ناقوس آن به همراه منظره بالای برج بسیار دیدنی است.
آمستردام

کلیسای جدید

کلیسایی متعلق به قرن پانزدهم که کلیسای جدید نامیده می شود، سال هاست که محل تاج-گذاری پادشاهان هلند است و در کنار کاخ سلطنتی در میدان دام قرار گرفته است. این کلیسا که نمونه معماری عصر باروک است زیبایی های بسیاری برای دیدن دارد. میز سخنرانی با نقاشی های زیبا و حیرت آور و دستگاه ارگ بسیار قدیمی در کنار آرامگاه مشاهیر هلند از جمله این جاذبه هاست.
آمستردام

خانه های باریک، خانه های کج

آمستردام به خودی خود زیباست، حتی اگر سری به موزه ها و بناهای باستانی نزنید و در شهر قدم بزنید حتما از این سفر راضی خواهید بود. در گشتی در خیابان های آمستردام خانه های باریک و درازی را خواهید دید که رنگ به رنگ همانند مدادرنگی در کنار هم قد کشیده اند. در زمان ساخت خانه ها به اندازه زمینی که مورد استفاده قرار می گرفت مالیات پرداخت می شد، بنابراین مردم خانه های خود را به این شکل ساختند.
آمستردام
دومین جاذبه محبوب در میان خانه های زیبایی هلندی خانه هایی است که ظاهرشان در نگاه اول شما را سردرگم خواهد کرد. انگار شهر به یک سمت سنگینی کرده و خانه ها آرام بر روی هم خم شده اند. خانه هایی که حالا سال هاست به هم تکیه داده اند. نظرات زیادی برای این خانه ها مطرح شده اما هر چه که هست دیدن این خانه ها از نزدیک بسیار جذاب است.
آمستردام

روز باغ های آزاد

در میان خانه های قدیمی برخی خانه ها پشت معماری زیبای خانه گوهری زیباتر را پنهان کرده-اند. همه ساله در یک روز معین چندین باغ درهای خود را گشوده و شما را به دنیی زیبای خود راه خواهند داد.
باغ هایی با کانال های آب، درختان کهن، سنگ های حجاری شده که در نهایت زیبایی شما را با معماری خود خیره و البته صاحبان باغ با چای و کیک از شما پذیرایی خواهند کرد.
آمستردام

اقامت بر روی پل
حتما شما هم عاشق مناظر پل های این شهر شده اید. اگر به ماجراجویی بیشتر علاقمندید یک امکان جدید برای شما در نظر گرفته شده است. می توانید یک شب را بر روی اتاقک نگهبانی روی پل به صبح برسانید.
آمستردام

این اتاقک های تاریخی بر عکس ظاهرشان که کاملا قدیم است، در داخل به صورت یک سوئیت کوچک مجهز آراسته شده تا شما را برای ملاقات اولین بارقه های خورشید بر روی پل های آمستردام یاری کند.

هزینه های یک روز اقامت در آمستردام

اگر قصد سفر به آمستردام را دارید بهتر است قبل از آغاز سفر یک برآورد کوچک، از مدت زمان اقامت، هزینه های رزرو هتل، هزینه تهیه غذا و…. داشته باشید. بیایید نگاهی به هزینه یک روز اقامت در آمستردام بیاندازیم. واحد پول کشور هلند یوروست. مبالغ نیز به یورو درج شده است.

سفر ارزان قیمت یک روزه
o متوسط هزینه روزانه: 55 یورو
o یک شب اقامت در هاستل ارزان قیمت: 28 یورو
o سه وعده غذا در روز: 13 یورو
o استفاده از وسایل نقلیه عمومی: 6.96 یورو
o بازدید از یک جاذبه با بلیت به همراه یک جاذبه رایگان در روز: 6.86 یورو

در صورت استفاده از صبحانه هاستل و صرف یک غذای سبک تر و یا آشپزی کردن و همین طور استفاده از تورهای پیاده روی و جاذبه های رایگان، باز هم می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.


سفر معمولی یک روزه
o متوسط هزینه روزانه: 135 یورو
o اقامت در هتل: 72 یورو
o هزینه غذای روزانه: 31 یورو
o استفاده از وسایل نقلیه عمومی: 19 یورو
o بازدید از اماکن گردشگری: 16 یورو

این هزینه ها بر اساس نظرسنجی از گردشگرانی جمع آوری شده است که در سال 2018 به هلند و آمستردام سفر کرده اند، بنابراین این هزینه ها کاملا تقریبی است.
بیشتر بخوانید:

می توانید یک هفته تمام در آمستردام اقامت کرده و هر روز شگفتی جدید ببینید. بسیاری از شهرهای کوچک در نزدیکی آمستردام قرار دارند که می توانید با وسایل نقلیه عمومی سری به آن ها و از زیبایی هایشان نهایت لذت را ببرید. فقط کافی است سری به سیستم حمل و نقل ریلی آمستردام زده و قوانین دریافت بلیط را ملاحظه کنید تا مشکلی در طول سفر با قطار نداشته باشید. می توانید هر روز در میان کانال ها و خیابان های آمستردام قدم زده و در میان خانه های رنگ به رنگ و زیبای آن رد پای تاریخ را در گوشه گوشه شهر ببینید. آمستردام شهری که هرگز نمی خوابد پر از جذابیت هایی است که هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد. اگر به آمستردام سفر کردید با بیان خاطرات و تجربیات تان، حتما ما را هم در سفر خود شریک کنی

۱۰ پارک ملی زیبای سوئد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر