لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> 10 قطار برتر و تندرو در جهان
10 قطار برتر و تندرو در جهان

10 قطار برتر و تندرو در جهان

گفتنی است که وجود هواپیماهای فراصوت هنوز به واقعیت تبدیل نشده و در حد مفهوم و تصور باقی مانده است، با این وجود قطار های فوق العاده سریع در سراسر جهان به واقعیت تبدیل شده و حتی روز به روز با پیشرفت تکنولوژی بر سرعت این قطار ها افزوده می شود.
امروزه قطارهای تندرو سرعت بیشتری نسبت به هواپیما دارند و گردشگرانی که با قطار در اروپا سفر می کنند سریعتر از هواپیما به مقصد می رسند.

ژاپن در حال اجرای تست های آزمایشی عملکرد قطار مگلو، سریع ترین قطار دنیا می باشد. توکی، پایتخت ژاپن، در سال 2020 بار دیگر میزبان مسابقات المپیک تابستانی خواهد بود و با رونمایی از قطار مگلو رکورد دار سرعت قطار ها در جهان خواهد شد. امکان استفاده از این نسخه ی جدید در حال حاضر وجود ندارد اما گفتنی است که با وجود قطار های تندرو ( Bullet Train ) با سرعت بیشتر و شرایط بهتری می توانید سفر کنید. قطار های تندرو و پر سرعت جهان را که ارائه دهنده سرویس های ریلی می باشند را معرفی می کنیم با انتخاب گزینه های مناسب با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. قطار ها بر اساس سرعت رتبه بندی شده اند:

1 – قطار مگلو شانگهای، حداکثر سرعت: 267 مایل در ساعت

درباره ویژگی های قطار سریع السیر جهان فکر کرده اید؟ سریع ترین قطار جهان جدید ترین قطار نیست ، این قطار، باشکوه و پر از زرق و برق نیست، یا حتی گران ترین بلیط قطار را ندارد. هر مسافر تنها 8 دلار پرداخت می کند. قطار مگلو تقریبا 19 مایل را از مسیر فرودگاه بین ‌المللی شانگهای پودنگ به سمت ایستگاه متروی لانگ یانگ در حومه شانگهای طی می کند. این قطار با استفاده از شتاب و نیروی الکترومغناطیسی فقط 7 دقیقه زمان لازم دارد تا به مقصد برسد. قطار مگلو شانگهای در سال 2004 میلادی با کمک تکنولوژی مغناطیسی ( maglev ) شروع به کار کرد و از آن زمان مسافران زیادی را از مسیر فرودگاه به سوی شهر جابجا کرده است. دوربین ها سرعت بالای قطار را تا 431 کیلومتر بر ساعت (267 مایل در ساعت ) ثبت کرده اند.
Fuxing Hao

2 – قطار فوکسینگ هائو چین، حداکثر سرعت: 249 مایل در ساعت (۴۰۰ کیلومتر در ساعت)

چین پرچم دار سریع ترین قطار غیر مغناطیسی جهان است که در حال حاضر در حال استفاده و سرویس دهی می باشد. نام فوکسینگ هائو ( Fuxing Hao) در زبان چینی به معنای احیای مجدد و طراوت بخشیدن است. واگن های این قطار با نام های تجاری دلفین آبی ( CR400AF is Dolphin Blue ) و ققنوس طلایی ( CR400BF is Golden Phoenix ) شناخته می شوند. حروف اختصاری ( CR) نشان دهنده ی خط راه آهن چین می باشد. هر دو واگن AF/BF این قطار تندرو، در مدت زمان کمتر از ۵ ساعت می توانند حدود ۵۵۶ مسافر را بین دو ایستگاه بژينگ جنوب چین و ایستگاه هونگچیائو شانگهای را جابجا کنند. رانندگی بین این دو مسیر کلان شهر به راحتی حداقل 10 ساعت طول می کشد. احیای مجدد شامل قطار تندرو دیگر چینی نیز می شود که هارمونی نام دارد ، قطاری الکتریکی از نوع CRH-380A است. این قطار در سال 2010 شروع به کار کرد و سرعتی بالغ بر 236 مایل در ساعت دارد که مسیر های شانگهای به سوی نانجینگ و همچنین مسیر ووهان (Wuhan) و گوانگژو (Guangzhou) را به هم وصل می کند.
 Shinkansen H5

3 – قطار تندروی شینکانسن ژاپن، 224 مایل در ساعت

امسال ژاپن 54 ساله شدن قطار فوق سریع شینکانسن را جشن خواهد گرفت. در سال ۱۹۶۴ قطار پر سرعت هیکاری اولین سفر خود را از توکیو به اوزاکا شروع کرد. گفتنی است که قطار هیکاری سفر در مسیر 7 ساعته بین دو شهر بزرگ ژاپن را به 4 ساعت رسانید. سری قطارهای H5 و E5 شینکانسن به ترتیب در دو شهر بزرگ توکوهو و هوکایدو سرویس ارائه می دهند و مسافران را جابجا می کنند. این قطار ها همچنین دو نمونه جدید از قطار های تندرو (Bullet Train ) ژاپن می باشند و تا به امروز در میان سرویس های ارائه دهنده ریلی در این کشور سریع ترین بوده اند.
The Italo and Frecciarossa

4 – قطارهای ایتالو و فرچیاروسا، حداکثر سرعت: 220 مایل در ساعت

گفتنی است که قطار های ایتالو و فرچیاروسا توسط شرکت تِرِن ایتالیا (Trenitalia) و NTV اداره می شوند و خط ریلی ایتالیا را به عنوان تندرو ترین قطار در اروپا به رخ می کشند. سرویس قطار های ایتالیا این قابلیت را دارد که مسافران را در مدت زمان کمتر از ۳ ساعت از شهر میلان به فلورانس یا رم برسانند. گفته می شود که خط ریلی به شهر پروژیا امسال شروع بکار خواهد کرد. قطار فرچیاروسا ، پیکان قرمز نیز نامیده می شود که برای اولین بار در سال 2015 در نمایشگاه میلان رونمایی شد و این قطار نه تنها بخاطر سرعت بالا بلکه بخاطر نوع ساخت نیز برجسته و مورد توجه می باشد. گفتنی است که صد درصد اجزای این قطار قابلیت تجدیدپذیری دارند.
Renfe AVE

5 – قطار‌های رِنفه، حداکثر سرعت: 217 مایل در ساعت

قطار سریع السیر ولارو اسپانیا محصول شرکت بزرگ زیمنس است. قطار شرکت رنفه اسپانیایی برای حرکت در مسافت های طولانی به شهر های مهم اسپانیا و مناطق دور تر مورد استفاده قرار می گیرد. مسافرانی که می خواهند از بارسلونا به مسیر پاریس حرکت کنند می توانند با استفاده از این قطار در مدت زمان ۶ ساعت با سرعت بالای ریلی به مقصد خود برسند.
Haramain Western Railway

6 – راه آهن حرمین غربی، حداکثر سرعت: 217 مایل در ساعت

خط ریلی حرمین که با نام ‌هایی مانند راه آهن مکه – مدینه نیز شناخته می‌ شود، شهر های مقدس مکه و مدینه را با سرعت 281 مایل در ساعت به همدیگر وصل می کند ، این خط از دسامبر ۲۰۱۷ فعالیت تقریبی خود را شروع کرده است. راه آهن حرمین به طور کامل در اوایل تابستان 2018 راه اندازی شد. این مسافت با خودروی شخصی در مدت زمان 5 ساعت طی می شد که هم اکنون با استفاده از خط راه آهن حرمین مسافران می توانند این فاصله را تنها در دو ساعت و نیم طی ‌کنند. از قابلیت های مهم این خط ریلی تنها سرعت بالای آن نیست بلکه این خط توانایی حمل بیش از ۳ میلیون زائر را در طول یک سال دارد که شامل بسیاری از حجاج زائر و حج عمره می باشد و با کمک این لاین از حجم ترافیک کاسته خواهد شد.
DeutscheBahn ICE

7 – قطار دویچه بان آلمان، حداکثر سرعت: 205 مایل در ساعت

قطار های شرکت دویچه بان ظاهری سفید و نقره ای رنگ دارند که به قطار های تندرو بین شهری یا ICE معروف می باشند. توسط این قطار ها با سرعت بالا ، جلوه های چشمگیر در حومه آلمان را تماشا کنید به ویژه در مسیر جدیدی که افتتاح شده است و شهر برلین را به مونیخ متصل می کند. قطار دویچه بان نیز مانند قطار های ولارو شرکت رنفه اسپانیایی، توسط شرکت زیمنس طراحی شده است. این قطار با نحوه ساخت منحصر به فرد استاندارد های عبور از تونل کانال مانش انگلستان را به دست آورده است. یکی از امتیاز های ویژه قطار دویچه بان برنامه طولانی مدت جهت اتصال این قطار ها از مسیر فرانکفورت به لندن می باشد.
Korail

8 – قطار کوریل کره جنوبی، حداکثر سرعت: 205 مایل در ساعت

شبکه ریلی سریع السیر کره جنوبی ، سری KTX شرکت حمل و نقل ریلی یکی از قدیمی ‌ترین قطار های سریع السیر برقی می باشد که کار خود را از سال 2004 شروع کرده است. با این وجود جایگاه خود را در میان تندرو ترین قطار های جهان همچنان حفظ کرده است. آخرین مسیر این قطار برای المپیک زمستانی در سال 2018 افتتاح شد که فرودگاه بین المللی اینچه ئون را در بخش غربی کره جنوبی به شهر ساحلی گانگ نئونگ در شرق کره وصل می کند و در طول مسیر در شهر سئول نیز توقف دارد. قطار سری KTX مسیر 6 ساعته به دامنه های برفی اسکی سواری پیونگ یانگ را در کم تر از دو ساعت طی می کند.
Eurostar e320

9 – قطارهای یورو استار، حداکثر سرعت: 200 مایل در ساعت

هر دو قطار تی جی وی (TGV ) و یورو استار جزء سریع ترین قطار ها می باشند و کنار هم خدمات ارائه کرده اند اما قطار یورو استار در سال 2015 مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفت. این قطار با سرعت 320 کیلومتر در ساعت ( 200 مایل در ساعت ) معروف تر می باشد. قطار سری جدید یورو استار یا e320 تغییری بی سابقه در تاریخ راه آهن 22 ساله اروپا بشمار می رود. سری جدید با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت از سری قبلی سریع تر است. قطار سری جدید یورو استار یا e320 از مسیر های بین بروکسل، پاریس و لندن و در اواخر سال 2018 از شهر آمستردام گذر می کند و تقریبا 15 دقیقه از مسافت قبلی قطار را کاسته است. قطار یورو استار مسافران خود را درست در مرکز شهر ها پیاده می کند به همین دلیل مسافران کرایه 70 دلاری یک طرفه پرداخت می کنند. این بهترین و ارزان ترین روش سفر در اروپا می باشد که نسبت به سفر با هواپیما بسیار اقتصادی تر به حساب می ‌آید.
Thalys

10 – قطارهای تالیس، حداکثر سرعت: 186 مایل در ساعت
قطارهای تالیس شهرهای آمستردام ، بروکسل ، پاریس و کلن را با چندین سرویس روزانه ، به یکدیگر متصل می کنند. قطار های تالیس یکی از مهم ترین خطوط ریلی در سراسر اروپا می باشند که هم برای مسافران تجاری و هم توریستی اهمیت زیادی دارند. در حقیقت تعداد مسافران این ترن در این دو دسته تجاری و گردشگری قرار می گیرند. در دسامبر سال 2015 مسیر های این ترن سریع السیر تا شهر دورتمند آلمان نیز گسترش پیدا کرده و به سایر مسیر های آن اضافه شده است. مسیر قبلی بروکسل به پاریس همچنان اهمیت ویژه ای دارد و نیمی از سفر های تجاری از طریق این خطوط صورت می گیرد. گفتنی است که قطار تالیس یکی از قدیمی ‌ترین و سریع ترین قطار های جهان می باشد.

با 8 مقصد گردشگری ترند و پرطرفدار سال 2019 آشنا شوید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر