لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> روستایی کوچک در سوئیس تبدیل به هتل می شود
روستایی کوچک در سوئیس تبدیل به هتل می شود

روستایی کوچک در سوئیس تبدیل به هتل می شود

کریپو در دره ورزاسکار جنوب سوئیس واقع شده است و قرار است تبدیل به اولین albergo diffuso یا همان هتل پراکنده سوئیس شود.

جمعیت: قدمت کریپو به اوایل قرن 19 بازمی گردد. این روستا جامعه ای پررونق و برپایه کشاورزی بود که حدود 300 نفر جمعیت داشت.
Swiss village
روستایی 12 نفره: در حال حاضر، کریپو تنها 12 نفر ساکن دائم دارد که 11 نفرشان بالای 65 سال سن دارند.
Swiss village
کوچکترین شهرداری سوئیس: کریپو کوچکترین شهرداری در سوئیس است. این روستا یک شهردار، یک شورای شهر دارد و نشان (آرم) مخصوص به خود را داراست.
Swiss village
نجات یک روستا: فابیو گیاکومازی، رئیس بنیادی که مسئول این پروژه است، می گوید: هدف اصلی این پروژه، جلوگیری از روند پیرشدن و کاهش جمعیت این روستاست.
Swiss village
کارهای زیادی باید انجام شود: برنامه این پروژه شامل بازسازی حدود 30 خانه از 70 خانه این روستاست که بیشترشان سالهاست متروکه شده اند.
Swiss village
پروژه ای چند میلیونی: نقشه بازسازی که شامل سه مرحله کامل است، حدود 6.5 میلیون دلار هزینه درپی خواهد داشت که شامل محوطه سازی و نماسازی محوطه محلی نیز می شود.
Swiss village
داخل خانه ای که در آینده پذیرای مهمانان خواهد بود: اگر چه این اتاق خواب نیاز به تعمیرات زیادی دارد ولی در جولای 2018 اولین کلبه برای مهمانان بازگشایی خواهد شد و انتظار می رود تا افتتاحیه درست و شایسته اش در عید پاک 2020 اتفاق بیفتد.
دهکده کوچک و کوهستانی کوریپو که بصورت پراکنده و نامرتب بر روی سراشیبی دره ورزاسکا در جنوب سوئیس قرار گرفته است، مثل جایی است که از دل قصه های پریان بیرون آمده باشد. اما اینجا، جایی که کوچکترین شهرداری سوئیس در آن قرار گرفته، شهروندان با واقعیتی ناگوار روبرو شده اند.
جایی که قبلا جامعه ای پررونق بر پایه کشاورزی بود و حدود 300 نفر جمعیت داشت،حالا تعداد ساکنانش به 12 نفر رسیده که 11 نفرشان بالای 65 سال سن دارند. امروزه تنها فعالیت اقتصادی این شهر کوچک، یک رستوران روستایی است. این روستا در بخش ایتالیایی زبان سوئیس واقع شده است و فاصله زیادی از لاکارنو ندارد. ساختمان های کریپو با سقف های سفالی شان که از جنس گرانیت های محلی تیچینو هستند، قرن هاست که دست نخورده باقی مانده اند، اما حالا در آستانه ی تبدیل شدن به شهر ارواح هستند.

Swiss village

هتل پراکنده
با تمام این حرف ها، هنوز همه چیز از بین نرفته است. بنیاد محلی (Fondazione Corippo 1975) راه حل جدیدی برای نجات این روستا ارائه داده است: کریپو قرار است تبدیل به اولین هتل پراکنده ی سوئیس شود.
با الهام از مدل موفقی که اکنون در ایتالیا مشغول به کار است، قرار است 30 خانه از 70 خانه ی روستا (که سقف های سفالی ساخته شده از گرانیت محلی تیچینو هستند و قرن ها قدمت دارند) تبدیل به کلبه و اتاق های هتلی شوند تا میزبان مهمانان در فصل تعطیلات باشند. فابیو جیاکمازی، معمار و مدیر این بنیاد، می گوید که این هتل به بازدیدکنندگان فرصت می دهد تا در دهکده ای اصیل که تقریبا از سال 1800 به این سو، دست نخورده باقی مانده است، اقامتی بسیار ویژه را تجربه کنند. مهمانان علاوه بر لذت بردن از فضای روستای با اصالت تیچینو می توانند در این منطقه به گشت و گذار بپردازند، از مکان های فرهنگی دیدن کنند و از غذاهای محلی لذت ببرند.

Swiss village

افتتاح هتل برای کسب درآمد
کریپو سالهاست که با معضل کاهش جمعیت، دست و پنجه نرم می کند.
جیاکومازا می گوید: “این ایده در دهه 90 میلادی مطرح شد. ایده اصلی که خواستار برگرداندن ساکنین دائمی به اینجا بود، دیگر امکان پذیر نبود زیرا ساختمان ها خیلی کوچک بودند و با ماشین و مستقیما قابل دسترسی نبودند.”
اما در نهایت، حالا این اتفاقات در حال رخ دادن هستند. اولین کلبه ی دو اتاقه به نام کاسا ارکوتی در اواخر جولای 2018 به روی مهمانان باز خواهد بود ولی قرار است تا افتاحیه درست و حسابی این هتل در عید پاک 2020 باشد. نقشه بازسازی کامل سه مرحله ای که حدود 6.5 میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت، شامل توسعه و نوسازی رستوران محلی نیز خواهد بود تا علاوه بر غذاخوری هتل تبدیل به محل پذیرش و محل جلسات کاری و ملاقات ها شود.
میدانهای عمومی جلوی تالار شهر و کلیسا نیز قرار است تبدیل به مکان های اشتراکی سر باز شوند. همچنین، قرار است تا در پروسه نوسازی یک آسیاب، نانوایی و اتاق خشک سازی شاه بلوط نیز به مجموعه اضافه شوند. برنامه هایی برای محوطه سازی و نماسازی وجود دارد. همچنین، برای بازسازی مزرعه پرورش بز و مزارع گندم سیاه، کنف و درخت شاه بلوط اقداماتی صورت گرفته است.

Swiss village

در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟
هزینه های این پروژه هنوز به طور کامل تامین نشده است، اگرچه نشریه نیویورک تایمز در آگوست 2018 گزارش داد که 2.7 میلیون از طریق وام های بانکی و سرمایه گذاری عمومی جمع آوری شده است. این پروژه از سراسر جهان علاقمندان زیادی داشته است و بازدیدکنندگان علاقه زیادی به زندگی روستایی در سوئیس نشان می دهند. این پروژه در سال 2017، برنده ی جایزه ی Gastrosuisse’s Hotel Innovation (نوآوری هتلی غذایی سوئیس) انجمن هتل و رستوران های سوئیس شد. با این وجود، هنوز سوالاتی راجع به امکان پذیری این پروژه مطرح است.
با این جمعیت کم و مسن روستا، افراد کمی می توانند از گردشگران بازدیدکننده پذیرایی کنند. همچنین، عده ای معتقدند که بجای جذب مسافر بهتر است تمرکز پروژه بر تعمیر کردن زیرساخت هایی نظیر تامین ضعیف آب باشد. جیاکورمازی می گوید که ایده برپایی این هتل می تواند تعداد ساکنین را افزایش دهد. او اضافه می کند: ما امیدواریم که این فرصت دست دهد تا خانواده ای جوان عهده دار مدیریت اینجا شود و با تعدادی نیروی کار در کوریپو ساکن شوند.” همچنین برنامه ای برای جذب بازرگانان صنعت و هنر به این منطقه وجود دارد تا بیش از پیش پویایی و زندگی به این روستا بازگردد. اکنون کلبه کاسا ارکوتی پذیرای بازدیدکنندگان است. این کلبه با ظرفیت چهار نفر، هر شب 128 فرانک سوئیس (133 دلار) قیمت دارد.
برای رزرو آنلاین هتل های ایران ، وبسایت ایران هتل آنلاین را بخاطر بسپارید.

زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر