لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> تجربه ای فراموش نشدنی در میان شکوفه های درختان گیلاس در ژاپن
تجربه ای فراموش نشدنی در میان شکوفه های درختان گیلاس در ژاپن

تجربه ای فراموش نشدنی در میان شکوفه های درختان گیلاس در ژاپن

دوستداران طبیعت ژاپن می دانند که فصل شکوفه دادن درختان گیلاس که اواخر مارس تا اواسط آوریل (فروردین و اردیبهشت) بهترین زمان برای سفر به این کشور زیبا و شگفت انگیز محسوب می شود. این فصل که در ژاپن با نام فصل ساکورا (sakura) شناخته می شود یکی از شلوغ ترین فصل های مسافرت به ژاپن است.

دیدار از خلیج یوکوهاما برای تماشای شکوفه های گیلاس

اگر چه در بسیاری از کتاب های راهنمای سفر به ژاپن نادیده گرفته می شود اما شهر بندری یوکوهاما که در جنوب توکیو واقع شده، بهترین نقطه این کشور برای تماشای شکوفه های زیبای درخت گیلاس است. در طول یک خلیج بسیار زیبا می توانید ساکورا دوری را ببینید، یک مسیر پیاده روی 500 متری که در دو طرف آن درختان گیلاس قد کشیده اند. هنگام پیاده روی در این مسیر می توانید از نمای جذاب خلیج در یک طرف و از لامپ های درخشان منطقه 21 میناتو میرای در طرف دیگر نیز لذت ببرید.

لذت بردن از معبد انتسوین در ماتسوشیما

اگر مدت کوتاهی را در مناطق جنوبی ژاپن بگذرانید بدون شک با نام یا ردپای فعالیت های یک شخصیت قدیمی و مشهور ژاپنی روبرو خواهید شد. در قرن 16 میلادی، دیت ترومیون یکی از شجاع ترین رهبران سامورایی های ژاپنی بود. در طول دوران حکومت او، ترومیون به ساختن و نوسازی معابد بسیاری دست زد. معبد انتسوین به احترام پسر ترومیون که در سن 19 سالگی و به دلایلی ناشناخته جان سپرد ساخته شده، جوانی که بسیاری علت مرگ او را مسمومیت توسط دشمنان خانواده ترومیون عنوان کرده اند. در یک طرف زمین های این معبد می توان باغی زیبا به سبک معماری سنتی و کلاسیک چین یافت و در طرف دیگر نیز باغی از گل رُز به سبک غربی ساخته شده است.

تجربه تماشای زیبایی دست نخورده خلیج ماتسوشیما

خلیج ماتسوشیما از بیش از 200 جزیره سنگی کوچک ساخته شده که سطح آن ها را درختان کاج پوشانده است. بدین ترتیب طبیعت این خلیج به یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن تبدیل شده است. در ماه های فروردین و اردیبهشت، 260 درخت گیلاس منطقه با شروع فصل بهار شکوفه زده و منظره وحشی و خیره کننده ای را پدید می آورند. مردم محلی نیز در کنار گردشگران به پارک سایگیو مودوشی نو ماتسو رفته تا بهترین نماها را برای تماشای مناطق کوهستانی پر از درخت و خلیج این منطقه داشته باشند.
 beauty of Matsushima Bay

شکارهای هنری در منطقه اچیگو-تسوماری در نیگاتا

منطقه اچیگو-تسوماری در نیگاتا خانه تعداد زیادی از آثار هنری معاصر است که با حساسیت و دقت خاصی ساخته شده و با طبیعت منطقه کاملاً هماهنگ هستند. همه جای این منطقه می توان این آثار هنری را دید، چه در مرکز شهر و چه در مزرعه های برنج که در سراسر منطقه دیده می شوند. یایویی کوساما، که از مشهورترین هنرمندان ژاپنی است یک قطعه هنری مستقر در فضای باز به نام «تسوماری در میان شکوفه ها» (Tsumari in Bloom) ساخته که خود آن را بهترین مجسمه ای که تاکنون ساخته توصیف می کند. وی برای ساخت این اثر هنری از زیبایی شکوفه های درختان گیلاس اچیگو-تسوماری در روزهای آفتابی و گرم فصل بهار منطقه الهام گرفته است.

بازدید از قلعه زیبای هیروساکی در آئوموری

قلعه هیروساکی که در شمالی ترین قسمت خاک ژاپن و در اوایل دهه 1600 میلادی ساخته شده یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی منطقه آئوموری و از بهترین نقاط برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن است. این قلعه در مرکز پارک هیروساکی قرار داشته و بیش از 2.500 اصله درخت زیبای گیلاس در اطراف آن خودنمایی می کنند. در فصل ساکورا، زمین منطقه با درختان رز صورتی فرش می شود. همچنین خندق اطراف این قلعه نیز در فصل بهار از این گل های زیبا پر می شود که باعث می شود رودخانه ای صورتی رنگ و بسیار زیبا شکل بگیرد.
Hirosaki Castle in Aomori

تجربه ای فراموش نشدنی در خانه های روستای سامورایی چیران در کاگوشیما

چیران در مرکز شبه جزیره ساتسوما در استان کاگوشیما واقع شده است. این منطقه حفاظت شده از خانه های سامورایی دارای قدمت 250 ساله بوده و عموم مردم می توانند از آن دیدن کنند. شما می توانید به درون خانه های بسیار زیبا و حفظ شده رفته و با شیوه زندگی خانواده های سامورایی در صدها سال پیش آشنا شوید. در کنار این خانه ها می توانید تعدادی باغ به سبک کاملاً ژاپنی را ببینید که در فصل بهار منظره خیره کننده ای دارند.

قایق سواری روی دریاچه تووادا از عجایب طبیعی آئوموری

دریاچه تووادا که یکی از زیباترین دریاچه های ژاپن است در دهانه یک کوه آتشفشانی در ده ها هزار سال پیش و بر اثر فوران های متوالی این کوه آتشفشانی شکل گرفته است. این دریاچه زیبا در ارتفاع 400 متری از سطح دریا واقع شده و در فصل بهار و پاییز که سایه رنگارنگ طبیعت اطراف در آب های شفاف آن منعکس می شود، منظره ای خیره کننده به وجود می آید، منظره ای که هر گردشگری در ژاپن باید آن را تجربه کند.
Tokyo flooded in pink

تماشای شهر توکیو غرق در رنگ صورتی
شهر مرکزی توکیو نیز مکانی ایده آل برای مسافرت به ژاپن در فصل ساکورا است. این شهر زیبا پارک های بسیاری پر از درختان شکوفه زده گیلاس دارد و همه چیز در این شهر در فصل بهار با رنگ صورتی در فستیوالی دوست داشتنی تزیین می شود. در این فصل هزاران نفر به سمت پارک های اونو و یویوگی رفته و زیر درختان شکوفه زده گیلاس جشن می گیرند. همزمان بازارچه ای زیبا در اطراف رودخانه ناکامگورو برپا می شود که در آن فروشندگان خوشمزه ترین شیرینی ها، غذاها و نوشیدنی های مخصوص فصل ساکورا را به گردشگران و مردم محلی عرضه می کنند. باغ شینجوکو گیوئن نیز مکانی ویژه برای عکاسانی است که می خواهند بهترین عکس ها را از شکوفه های گیلاس در فصل ساکورا بگیرند.
در حالی که سفر به ژاپن در فصل بهار برای تماشای درختان شکوفه زده گیلاس به شما توصیه می شود، از شما دعوت می کنیم که برای رزرو آنلاین بهترین هتل های ایران به وب سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید.

چرا باید فرودگاه هانِدا در توکیو را بهترین فرودگاه جهان دانست؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر