لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> افتتاح فرودگاه جدید هند با نمای فوق العاده از رشته کوه های هیمالیا
افتتاح فرودگاه جدید هند با نمای فوق العاده از رشته کوه های هیمالیا

افتتاح فرودگاه جدید هند با نمای فوق العاده از رشته کوه های هیمالیا

بیشتر اوقات فرودگاه تنها یک جاده آسفالت شده بر روی زمینی هموار هستند که در بیرون از شهر قرار دارند. گاهی اوقات بعضی فرودگاه ها اثر مهندسی بی نظیری در دنیا به حساب می آیند؛ این مورد برای فرودگاه پاکیونگ صادق است.
این فرودگاه در میان رشته کوههای هیمالیا در ارتفاع بیش از 1400 متری(593.4 متری) در منطقه ای دور از دسترس در ایالت سیکیم قرار دارد؛ پاکیونگ یکی از بی نظیرترین چشم اندازها را در میان فرودگاههای جهان دارد. افتتاح این فرودگاه نقطه عطفی در صنعت هواپیمایی و حمل و نقل هوایی هند بشمار می رود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در طول سخنرانی خود در مراسم افتتاح این فرودگاه بیان داشت:” بعد از گشایش این فرودگاه، تعداد فرودگاههای فعال در هند به صد مورد رسیده است.” و ادامه داد:” هزینه ساخت این فرودگاه 68.7 میلیون دلار بوده است. این فرودگاه ویترینی از کار مهندسان و کارگران ما و قابلیتهای آنها در پاکسازی فضای کوهستان و نیز پر شدن حفره ها برای احداث فرودگاه و عبور از چالش بارانهای سهمگین است.”

برای احداث باند فرودگاه که در اطراف آن دره های عمیقی قرار گرفته است، خاکریز 80.38 متری حفر شد. طول این باند 80.38 و پهنای آن به 30 متر می رسد. . ترمینال و سالن فرودگاه با فضای 2.380 متر مربعی قابلیت گنجایش بیش از 100 مسافر را در خود دارد. اما بارزترین ویژگی این فرودگاه چشم انداز تماشایی آن از هیمالیاست. راجیو سیریواستاوا مدیر سایت Imazin India مجموعه تصاویری از این چشم انداز دیدنی را در وب سایت خود قرار داده است.

رعایت رفتار مناسب در هواپیما
ادامه مطلب

اولین پروازهای تجاری به منطقه
این فرودگاه از 4 اکتبر با شروع دو پروازروزانه رفت و برگشتی SpiceJet، بزرگترین خطوط هوایی ارزان قیمت کشور هند به پاکیونگ وارد سرویس دهی تجاری به مسافران می شود. پرواز پاکیونگ- کلکته حدود 1.5 ساعت و پرواز پاکیونگ- گوواهاتی اندکی بیش از یک ساعت به طول خواهد انجامید.
این پروازها باعث تسریع در دسترسی به این منطقه شده است. قبل از افتتاح پاکیونگ، نزدیکترین فرودگاه به مرکز ایالت گانکتوک فرودگاه باگدوگرا در غرب بنگال بود که رسیدن به آن حدود پنج ساعت زمان می برد. فرودگاه پاکیونگ تنها 30کیلومتر با جنوب گانکتوک فاصله دارد.

افزایش گردشگر در سیکیم
امید است با افتتاح این فرودگاه تعداد گردشگران منطقه افزایش یابد. این ایالت در جنوب شرق هند هم مرز با بوتان و نپال ، دارای چشم انداز زیبایی از هیمالیاست و 28 قله، 21 یخچال و بیش از 200 دریاچه را در خود جای داده است.
مودی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت:” اسکیم مقصد مورد علاقه گردشگران است. با آغاز به کار فرودگاه، تعداد گردشگران افزایش خواهد یافت. همچنین با افتتاح فرودگاه موقعیت شغلی جدیدی برای جوانان منطقه فراهم شده و نیز کار رستوران ها، هتل ها، مهمان پذیرها و راهنماهای تور نیز رونق می یابد. ” با وجود این دسترسی آسان، گردشگران می توانند با رزرو هتل از طبیعت زیبای لین منطقه لذت ببرند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر