لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> تجربه هایی که می توانید از تحصیل در خارج بدست آورید!
تجربه هایی که می توانید از تحصیل در خارج بدست آورید!

تجربه هایی که می توانید از تحصیل در خارج بدست آورید!

مزایای تحصیل در کشورهای دیگر چیست؟ این انتخاب ممکن است هزینه های زیادی را در برداشته باشد. برای کسب موقعیت اجتماعی در بین غریبه ها باید از صفر شروع کنید و شخصیت اجتماعی برای خود بسازید. آیا خواهید توانست با فومو یا همان ترس از دست دادن ( Fear of Missing out ) خانه ، خانواده و دوستان کنار بیایید؟ یا دچار اضطراب اجتماعی و دلهره ای شدید خواهید شد. همه این موارد و سوالات اهمیت زیادی ندارند و مطمئن باشید به عنوان یک دانشجو اگر گزینه تحصیل خارج از کشور را انتخاب کرده باشید این بهترین تصمیم خواهد بود تا بتوانید تجربیات خوبی از فرهنگ ها و سنت ها را بدست آورید.
به چند مورد که می توانید با تحصیل در خارج تجربه کنید اشاره می کنیم. علاوه بر اینکه 5 ثانیه موج سواری را آزمایش می کنید ولی چند درس مهم زندگی را با اقامت در کشور های مختلفی همچون استرالیا خواهید آموخت. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

 

1 – به تمام فرصت های پیش آمده بهتر است که آری بگویید

شاید بله گفتن کلیشه و تکراری بنظر بیاید اما مطمئن باشید که همیشه دلایل زیادی برای بهانه تراشی و انجام ندادن کاری وجود دارد پس بهتر است که نگذاریم منفی نگری و شرکت نکردن در دعوت های مختلف بر ما غلبه کند. زندگی را همانند حرکت و اثر یک پروانه در نظر بگیرید ، با رد کردن پیشنهاد های مختلف بسیاری از فرصت های پیش آمده را از دست خواهید داد. شاید دوستان تان از شما دعوت کنند تا در یک سفر کوتاه با قایق به سوی جزیره آرام رُتنِست ( Rottnest Island ) آنها را همراهی کنید ، شاید فرصتی دیگر برای تماشای این جزیره آرام بدون اتومبیل در استرالیا را دیگر بدست نیاورید.
تحصیل در خارج از کشور

2 – به عنوان خانه دوم خود احساس غریبی نداشته و حس راحتی خواهید داشت
در صورتی که در کشوری مانند انگلستان بزرگ شده باشید متوجه می شوید که سبک زندگی استرالیایی متناسب با ویژگی ها و شخصیت تان می باشد. با وجود سرما شاید ترجیح بدهید که تمام وقت خود را بیرون در زیر نور آفتاب یا کنار اقیانوس آبی صرف کنید و لحظات خوشی را سپری کنید. با انتخاب کشور هایی با فرهنگ و سنت مشترک احساس خواهید کرد که در خانه ی دوم خود هستید و حس دلتنگی نخواهید داشت. بالا رفتن از درخت های غول پیکر پس از شنا در دریاچه ی پارک ملی کاریجینی (Karijini National Park ) رویای بسیاری از گردشگران است.

تحصیل در خارج از کشور

3 – تحصیل در خارج تفاوت های زیادی با مسافرت دارد

برخی از این موارد را هنگام سفر در سواحل خارجی نیز می توان تجربه کرد ، اما زندگی در مکانی دور از خانه به مدت یک سال بسیار متفاوت از مسافرت می باشد. در طولانی مدت خود را مانند دیگر شهروندان بومی آن منطقه خواهید یافت و فرهنگ این کشور برای تان ملموس و آشنا خواهد بود ، گاهی اوقات این نفوذ به قدری عمیق است که حتی از لهجه و رفتار اطرافیان تاثیر خواهید گرفت.

 

 

4 – خارجی بودن لذت و خوشی زیادی به همراه دارد

لذت خارجی بودن به تعارف ها و نوشیدنی های رایگان نیست بلکه مزیت های بسیاری دارد و دوستان بیشماری خواهید یافت. به طور ناخودآگاه جذابیت خاصی خواهید داشت و مردم بومی به پوشش و رفتار متفاوت خارجی ها و همچنین به هم صحبتی رغبت نشان خواهند داد.

 

تحصیل در خارج از کشور

5 – در سرزمین خود مانند یک توریست زندگی کنید

اکثر مردم هنگامی که وارد کشور دیگری می شوند کنجکاوی آنها شروع شده و ترجیح می دهند با محیط پیرامون آشنا شوند به موزه ها و گالری ها می روند و بیشتر وقت را در کافی شاپ ها و غذا های آماده خیابانی می‌ گذرانند. اما همین افراد هنگامی که در کشور خود به سر می برند موزه ها و اماکن تاریخی ، فرهنگی رنگ خاصی ندارد. بهتر است همیشه مانند یک توریست در سرزمین خود زندگی کنید ، از آثار باستانی ، جاذبه های گردشگری و موزه ها دیدن کنید. مطمئن باشید که موارد بسیاری وجود دارند که اطلاعات زیادی درباره آنها ندارید.

 

تحصیل در خارج از کشور

6 – رانندگی چند ساعته به تماشای جاذبه ها می ارزد

شاید فکر کنید 4 ساعت رانندگی برای تماشای یک منظره بی نظیر در دل طبیعت کار جالبی نیست اما تحصیل در خارج از کشور و گشت و گذار از غرب تا شرق، افراد را به انجام چنین برنامه هایی تشویق می کند. این دسته از افراد می دانند که بهتر است فرصت تماشای سواحل یا جاذبه های طبیعی را از دست ندهند.

 

تحصیل در خارج از کشور

7 – دانش جدید و روش های متفاوت یادگیری نصیب تان خواهد شد
آموزش و پرورش از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برخی از رشته ها در مناطقی وجود دارند و شاید در محدوده ی تحصیلی شما وجود نداشته باشند. در این صورت با سفر به کشور های دیگر برای تحصیل و وجود سیستم آموزشی مختلف، آزادی بیشتری در انتخاب رشته های مورد علاقه خواهید داشت. شاید بخواهید در زمینه دانش باارزش دیجیتال ( فوتوشاپ و غیره ) مطالعه کنید یا دانش مجسمه سازی و معماری را بیاموزید که امروزه نقش مهم و کاربرد زیادی در زندگی بشر دارند.
بهتر است تصمیم مناسب را بگیرید تا از مزیت های این تجربه بی نصیب نباشید و در کنار تحصیل بتوانید هوشمندانه سفر کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر