لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> نیوزیلند آغاز ماجراجویی
نیوزیلند آغاز ماجراجویی

نیوزیلند آغاز ماجراجویی

در گوشه ای از جهان درست در آن طرف اقیانوس ها، جایی که انگار دنیا به اتمام می رسد در پس ابرهای بلند سفید سرزمینی قرار دارد که طبیعت زیبا، آرامش، امنیت و در عین حال هیجانش شما را غافلگیر خواهد کرد. بیایید به رسم دریانوردان قدیمی که برای کشف سرزمین های جدید عازم مقاصد ناشناخته می شدند، سوار بر کشتی کلمات سفری ماجراجویانه به آن سوی اقیانوس ها داشته باشیم، با این تفاوت که ما می دانیم در پس آب های اقیانوسی که آرام نام دارد، نیوزیلند منتظر ماست. اگر به دنبال نیوزیلند نقشه را زیر و رو می کنید و مشتاقید بدانید نیوزیلند کجاست، باید سری به قاره اقیانوسیه بزنیم، جایی که نیوزیلند، استرالیا و چند جزیره دیگر در کنار هم کوچکترین قاره جهان را تشکیل داده اند. یادتان باشد نیوزیلند همان سرزمینی است که هابیت های کوچک سفرشان را برای شکست اهریمن آغاز کردند.

نیوزیلند یا زلاندنو
نیوزیلند یا زلاندنو در گوشه جنوب غربی اقیانوس آرام در فاصله ای دو هزار کیلومتری از نزدیکترین همسایه اش یعنی استرالیا آرام گرفته است و از این حیث می توان آن را کشوری تنها نامید. کشوری کوهستانی و دیدنی متشکل از دو جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک که در وسعت کوچک اما پراعجاز خود مردمانی آرام و خونگرم را جای داده است. کشوری که نیمی از مساحتش را جنگل های انبوه فرا گرفته و آنچه در خیابان هایش به چشم می خورد انبوه دوچرخه سوارانی است که هر روز را با انرژی تمام آغاز می کنند.
نیوزیلند
آنچنان که در کتاب های تاریخ ذکر شده نخستین ساکنان این کشور زیبا و جذاب اقوامی بوده اند که پولینزی نامیده شده و در جزایر اقیانوس آرام ساکن بوده اند. این مردمان اصیل پایه گذار تمدن مائوری در نیوزلند بوده و نام این سرزمین را به زبان مائوری سرزمین ابر بلند سفید نهادند. پس از پولینزی ها، ورود یک دریانورد هلندی آغازگر مهاجرت اروپاییان به این کشور بی نظیر شده و شاید بد نباشد اگر بدانید امروزه تعداد زیادی از هم وطنان ما نیز ساکن شهرهای نیوزلند هستند.
نیوزیلند
در سفر به نیوزیلند هر آنچه از طبیعت و زیبایی هایش در ذهن دارید به منصه ظهور می رسد. جنگل های انبوه، چشمه های آب گرم، کوه های سربه فلک کشیده، پیست های اسکی، سواحل زیبا، رودخانه های خروشان، غارهای زیبا و انبوهی از دیدنی ها که در این سرزمین گردهم آمده، در کنار تفریحات هیجان انگیز و گاه آنچنان مهیج که شما را تا مرز بی هوش شدن می برد، مقصدی ایده آل را برای یک سفر به یاد ماندنی خلق کرده است. نیوزیلند در بین گردشگران شهره به مرکز ماجراجویی جهان است و باید بدانید بانچی جامپینگ در این سرزمین بسیار جوان متولد شده است. در ادامه سفرمان با شهرهای نیوزلند و جاذبه های مشهورش آشنا خواهیم شد.
نیوزیلند
ولینگتون
سفر را از پایتخت کشور جوان نیوزیلند آغاز می کنیم. ولینگتون سومین شهر بزرگ نیوزیلند و مرکز هنری آن با شب های رویایی و مشهورش، جنوبی ترین پایتخت جهان است. یک گشت در شهر مساوی با بازدید از معماری جذاب و ساختمان های زیبا، گالری های هنری و حضور در رستوران ها و کافه های مشهور شهر است. یک منطقه حفاظت شده نیز در این شهر قرار دارد که بهشت طبیعت گردی است. بخش عظیمی از جنگل های بومی به همراه باغ رز از دیگر جاذبه های پایتخت است. حتما با رزرو هتل چند صباحی مهمان این شهر زیبا باشید و لذت ببرید.
نیوزیلند
آوکلند
بزرگترین و پرجمعیت شهر نیوزیلند، آوکلند در شمال کشور است. شهری که اگر سری به کوچه پس کوچه هایش بزنید حتما چند نفر ایرانی را خواهید دید. اگر سری به این شهر بزنید حتما کلیسای مشهور آن را با معماری خاص و زیبایش خواهید دید، این کلیسا که سنت پاتریک نام دارد شهرتی جهانی دارد.
نیوزیلند
آوکلند با سواحل زیبا و شنی رمانتیکش، پر از رستوران ها و کافه های زیباست که بهشت سرو غذاهای دریایی است. در آوکلند شما هیجان انگیزترین زیپ لاین ها در طبیعت بکر و حیرت انگیزش تجربه خواهید کرد. قایق سواری و تماشای نهنگ های عظیم الجثه و وال های باهوش در آوکلند هیجانی وصف ناپذیر دارد.
نیوزیلند
ایستگاه های بانچی جامپینگ آوکلند هم شهره عام و خاص است و آدرنالین خونتان را حتما بالا می برد. موزه یادبود جنگ در پارک شهر با بندری که تمام کشتی های جهان از آن عبور می کنند، در کنار تپه وان تری هیل که نماد شهر است و بر ویرانه های باستانی علم شده است.
نیوزیلند
آوکلند شهر قایق های بادی است شاید شانس بیاورید و در یکی از مسابقات قایقرانی حضور پیدا کنید. نگین آوکلند برج آسمان است که بلندترین سازه در نیمکره جنوبی زمین است و رستورانی گردان دارد که نمایی بی نظیر را در برابر چشمانتان پدیدار می کند.
نیوزیلند
کرایست چرچ
دومین شهر بزرگ نیوزیلند در جزیره جنوبی واقع است. شهرت کرایست چرچ بیشتر به خاطر تله کابینی است که به خاطر هیجانش در دنیا کمتر نظیر دارد. تله کابین گاندولا از دره ای آغاز شده و به کوهی منتهی می شود که در انتهایش رستورانی میزبان شماست. طبیعتی که در طول مسیر پشت سر می گذارید بی نهایت زیباست و شما را در زیبایی خود فرو خواهد برد. برای بازگشت هم می توانید روی تراموا حساب باز کنید یا اگر اهل طبیعت گردی باشید با دوچرخه سواری بیشتر از سفرتان لذت ببرید. در شمال این شهر بزرگ به سراغ شهر آکاکورا بروید.
نیوزیلند
جنگل های بومی و زیباو البته کوهستان های حیرت انگیز و ملاقات باشکوه فک ها و مرغان دریایی و به تماشا نشستن وال ها از زیبایی های شهر است. یادتان باشد غذاهای دریایی این شهر زبانزد است و البته موزه های زیبایی که خاطره خوبی برایتان برجای خواهد گذاشت. در گوشه ای دیگر از کرایست چرچ جزیره ای با بنادر زیبا و سواحل دلربا که حاصل فوران گدازه های آتشفشانی است.
نیوزیلند
کوئینز تاون
در جزیره جنوبی و در سواحل جزایر دریاچه واکاتایپو، شهر کوچک کوئینز تاون قرار دارد. کوئینز تاون شهری است که دل کندن از آن برای هر ماجراجویی سخت است و در هر چهار فصل سال شما را عاشق خود خواهد کرد.
نیوزیلند
ایستگاه های نفس گیر بانچی جامپینگ، چتر بازی بر فراز دریاچه بسیار زیبا با آب های بسیار زلال که قلب تپنده منطقه است، اسکی و اسنوبورد در کوه های اطراف کوئینز تاون، هایکینگ و پیاده روی در جنگل های باشکوه، رفتینگ در رودخانه های خروشان، بردسواری بر روی آب، حمله کوسه به قایق های کوسه ای، کایاک سواری در منطقه خارق العاده میلفورد ساوند و بازدید از آبشارهای حیرت انگیز و آب های تیره رنگ و سواحل جذاب، ماجراجویی در پارک ملی اسپایرینگ با طبیعتی خاص و کشف و شهود آمیخته با ترس و هیجان، جت اسکی بر روی آب های سفید و گشت و گذار با هلی کوپتر بر فراز این همه زیبایی و تورهای آفرود در مسیرهای خارق العاده و محو شدن در طبیعت بی نظیر آن به همراه دوچرخه سواری، تنها گوشه ای از هیجان های پیش بینی شده در این شهر جذاب است.
نیوزیلند
شب های کوئینز تاون بسیار زیباست، کافه ها و رستوران های شهر زیر آسمان صاف و پرستاره کوئینز تاون و یا شرکت در برنامه های رصد ستارگان بزم شما را در این شهر تکمیل خواهد کرد. در نزدیکی این شهر دره نویس قرار دارد که باید بگویم محل تولد بانچی جامپینگ هیجان انگیز است. این ایستگاه پرش با ارتفاع تقریبی 150 متر قرار دارد که پرش از آن تا مرز جدایی روح از بدن شما را پیش می برد. اخیرا ایستگاه دیگری در نویس ایجاد شده که جنون را پشت سر گذاشته است. پرتابه ای به شکل تیر و کمان که انسان به مثابه تیر در درونش قرار گرفته و یک پرتاب مستقیم را تجربه می کند.
در ادامه سری به جذابیت هایی طبیعی و هیجان انگیز گوشه و کنار نیوزیلند می زنیم.
نیوزیلند
سلطان جنگل در کنار پدر جنگل
نیوزیلند سرزمین عجایب است. جایی که در جنگل های بومی آن یک درخت سال هاست که سلطان جنگل است. درختی با نام تانه ماهوتا که از نژاد درختان کوری و از خانواده کاج هاست، با ارتفاعی بالغ بر 45 متر که قدمتی بیشتر 2500 سال دارد.
نیوزیلند
اما عجایب نیوزیلند پایانی ندارد، علاوه بر سلطان جنگل درخت تنومندی در این سرزمین وجود دارد که با قطری 17 متری و قدمتی چند هزار ساله لقب پدر جنگل را دارد و عجیب تر آنکه درخت پدر ریشه های بسیار حساسی دارد طوری که از کوچکترین آلودگی، دچار رنجش می شود و محافظان درخت تاکید دارند که به هنگام نزدیک شدن به درخت پدر حتما کفش هایتان را از پا درآورید.
نیوزیلند
درختان خمیده
گاهی وقت ها این طبیعت است که فرمانروای مطلق است و همه در برابرش سر تعظیم فرود می آورند. در جنوبی ترین نقطه نیوزیلند در سرزمینی که اسلوپ پوینت نامیده می شود، در یک دشت وسیع بدون حضور یک انسان شما درختانی را می بینید که خم شده و بر روی زمین قد کشیده اند. باید بگویم تنها ساکنان این قسمت از نیوزیلند گوسفندانی هستند که برای چرا به این منطقه آورده می شوند. شدت وزش بادهای سرد در این منطقه به قدری زیاد است که سکونت در آن را برای انسان غیر ممکن می کند. دشت در پوششی از صخره ها زیبایی حیرت انگیزی دارد که حتما ارزش سفر و ملاقات درختان خمیده در برابر باد را دارد.
نیوزیلند
صنوبر تنها
در قسمت جنوبی نیوزیلند زنده ماندن آنقدرها هم آسان نیست. اینجا حکومت مطلق فعلا با طبیعت است، طوری که شما در یک جزیره بزرگ اثری از درختان یا حیوانات را نمی بینید. ولی گاهی وقت ها استثنائاتی وجود دارد یکی از این استثنائات صنوبر تنهایی است که بیشتر شبیه یک بوته کلم است و توانسته با مقاومتی ستودنی شرایط جزیره را تحمل کرده و سرپا بماند. این صنوبر دورافتاده ترین درخت جهان است و در جزیره ای قرار دارد که همیشه خدا بارانی و ابری است و بادهای سهمگینی در آن می وزند. این صنوبر صد سالی است که مقیم جزیره است و داستان های فراوانی از شکل و شمایل عجیبش و یا نحوه کاشت آن بر سر زبان هاست. اگر به جزیره جنوبی رفتید سری هم به این صنوبر تنها بزنید.
غارهای نیوزیلند
غارهای وایتومو گلوروم
غارها به خودی خود شگفت انگیزند، حال تصور کنید قرار است عازم غاری شوید که غرق در تاریکی است و فقط کرم های شب تاب کوچکی در غار هستند که آسمان شب را به غار آورده اند. هیجان در این غارها آنجا اوج می گیرد که سوار بر یک قایق یا تیوب، دل به دریا زده و در تاریخی یک قایق سواری پر دست انداز در داخل غار را تجربه کنید. غارنوردی با حضور کرم های شب تاب در هوای سرد این غارهای زیرزمینی لذتی مضاعف دارد.
نیوزیلند
یخچال های فرنس جوزف
در جنوب وستلند یخچال طبیعی قرار دارد که از قضا بسیار مهربان است و اجازه می دهد در تونل ها و غارهای یخچالی اش به گشت و گذار پرداخته و حتی آن را فتح کنید. لذت پیاده روی دسته جمعی بر روی یک یخچال عظیم الجثه و فتح آن آنقدر بکر و خاص هست که سری به این قسمت از نیوزلند بزنید.
نیوزیلند
پارک های ملی
نخستین پارک ملی نیوزیلند تونگاریرو نام دارد که جشنواره ای از شگفتی هاست. حرکت در این منطقه مصادف با ملاقات دریاچه های آرام و بی نهایت زیبا در کنار آتشفشان های ناآرام و فعال و بسیار جذاب است. انبوهی از جنگل های بومی در کنار دشت هایی از جنس کویر از تناقضات زیبای این منطقه است. از دیگر عجایب طبیعی این پارک ملی آبشاری بی نهایت دلرباست که با کمی پیاده روی به آن خواهید رسید. در این پارک ملی یکی از مشهورترین مسیرهای پیاده روی در کنار زمین های آتشفشانی قرار دارد. با گذر از خط گدازه ای و شاید ملاقات دریاچه گوگردی و عبور از کنار کوه ها شما وارد یک جنگل بی نظیر می شوید و این آغاز ماجراجویی است.
نیوزیلند
پارک ملی ابل تاسمان دیگر پدیده این کشور است که در جزیره جنوبی واقع است. این پارک ملی به داشتن آب های فیروزه ای و هوای گرمش شهره و جنگل بزرگی را در خود جای داده است. پیاده روی، هایکینگ در کنار قایق رانی در طبیعت بی مثال این پارک و ملاقات با پرندگان استثنایی آن فرصت مغتنمی برای یک طبیعت گردی فوق العاده است. ورود اتومبیل به این پارک ملی ممنوع بوده و برای ورود به آن باید سوار قایق شده یا از هواپیماهای کوچک استفاده کنید.

چرا آلمانی ها بهترین نان جهان را دارند؟
ادامه مطلب

چشمه های آب گرم
گرمای زمین عامل اصلی چشمه های آب جوش نیوزیلند است. اگر قصد بازدید و یا استفاده از چشمه های آب گرم رادارید سری به منطقه وای اوتاپو بزنید. این منطقه پر از چشمه های آب گرم است و علاوه بر آن آبفشان زیبایی دارد که بازدید از آن را حتما به شما توصیه می کنیم. این منطقه در شهر روتورا قرار گرفته است. دورتادور شهر پر از چشمه های آب گرم است حتی در خود شهر نیز می توانید چند چشمه پیدا کنید اما روتورا علاوه بر چشمه های آب گرم خود شهری است که نماینده فرهنگ مائوری است و آداب و رسوم خاص آن را به نمایش می گذارد.
سفر هنوز به پایان نرسیده است، شاید سری به خلیج جزایر با صد و اندی جزیره بزنیم و در کنار پنگوئن ها و وال ها به تماشای مسابقات ماهیگیری و یا قایق های بادی بنشینیم. شاید سری به کوروماندل بزنیم و در سواحل طلایی آن آرام بگیریم و یا اصلا به دیدار شهر ناپیر آرت دکو زده در هفته ماشین های قدیمی شرکت کنیم.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر