لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> جزیره هندورابی جزیره ای بكر در دل خلیج فارس
جزیره  هندورابی  جزیره ای بكر در دل خلیج فارس

جزیره هندورابی جزیره ای بكر در دل خلیج فارس

 

با شروع فصل پاییز و زمستان گردشگران زیادی مناطق جنوبی كشور را برای تفریح و گذراندن اوقات خوش انتخاب می كنند. جزایر خلیج فارس ازجمله قشم، كیش،لاوان و هندورابی آنقدر زیبا و متنوع هستند كه می توان ماه ها در آن ها به تفریح و اقامت پرداخت. برخی از این جزایر به دلیل امكانات بیشتر و البته وسعت آن ها در سال های اخیر مورد استقبال همگان قرار گرفته اند. برای مثال جزایری همچون كیش و قشم كه از بزرگ ترین مراكز گردشگری و آزاد جنوب كشور هستند. در این مقاله شما را با یكی دیگر از جزایر خلیج همیشه فارس به نام جزیره هندورابی كه بر خلاف دیگر جزایر، بكر و آرام بوده و جذابیت های بسیاری دارد، آشنا می كنیم. برخی گردشگران با اقامت در مناطق گردشگری و پرجاذبه جنوب كشور ترجیح می دهند با رزرو هتل از بین یكی از هتل های ایران به ویژه هتل های كیش كه از زیباترین مناطق گردشگری كشور است به بازار گردی و تفریح بپردازند. ولی هستند كسانی كه برای رهایی از های و هوی شهری، خود را به جزیره ای بكر در دل خلیج فارس می رسانند و ساعاتی را در سكوت طبیعت به سر می برند .

آشنایی با جزیره بکر هندورابی

جزیره زیبای هندورابی در دل خلیج فارس یكی از جزایر و مناطق استان هرمزگان در شهرستان بندر لنگه است كه از توابع بخش كیش نیز محسوب می شود. اگر از جزیره كیش حدود 30 كیلومتر به سمت غرب با قایق حركت كنیم، به سواحل جزیره هندورابی می رسیم. جزیره ای كوچک با مساحتی حدود 23 كیلومتر مربع كه بین جزایر كیش و لاوان قرار گرفته است. بیشتر علاقمندان به سفر و گردشگران با جزیره زیبای كیش آشنا هستند. جزیره ای كه به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود سال ها است که مهد گردشگران و مسافران داخلی و خارجی شده است. جزیره ای كه بهترین هتل های ایران را در خود جای داده است. یكی از جاهای دیدنی كیش كه كاملا متفاوت از این جزیره می باشد، جزیره هندورابی است؛ جزیره ای كه همیشه بازدید از آن در برنامه گردشگران و مسافران قرار دارد.

جزیره هندورابی

برای سفر به جزیره هندورابی علاوه بر جزیره كیش می توان از بندر چیرویه با طی كردن مسیری 9 كیلومتری به آن سفر كرد. از ویژگی های جزیره هندورابی می توان هموار بودن آن و نبود ارتفاعات و كوهستان در آن را نام برد به گونه ای که بلندترین نقطه این جزیره حدود 45 متر ارتفاع دارد. وجود خانه های قدیمی و گچی چشم گردشگران را به خود جذب می كند. جزیره ای تقریبا خالی از سكنه كه جمعیت آن به كمتر از 200 نفر می رسد. سكوت حاكم بر جزیره یاد شده گردشگران را به آرامشی عمیق فرو می برد. در سفر به كیش اغلب گردشگران سفری را به جزیره هندورابی و استفاده از زیبایی های طبیعی آن تجربه می کنند. اتوبوس های دریایی موجود، مسافران را از كیش به راحتی به جزیره هندورابی جابه‌جا می كنند.

جاذبه های دیدنی جزیره هندورابی

روستاهای هندورابی

روستاهای كهن

در این جزیره روستایی به نام هندرابی به چشم می خورد كه معدود جمعیت این جزیره را در خود جای داده است. روستایی با خانه های سنتی و اغلب از جنس سنگ و گچ و البته تعدادی خانه بازسازی شده مدرن امروزی. روستایی آرام كه در دل خود مدرسه ابتدایی و فروشگاه كوچكی را جای داده است و مردمان آن اغلب به زبان عربی صحبت می كنند. در كنار این روستا بازمانده های دو روستای دیگر به نام های الدورات و الصراۀ به چشم می خورد. روستاهایی كه بقایای آن ها نشان از تمدن های دور در این دیار دارند. در سال های دور ارتش پرتغال این جزیره را پایگاهی برای نبردهای خود و سكونتگاهی برای زندگیشان كرده بوده كه آثار خرابه های آن ها همچنان به چشم می خورد.
سواحل هندورابی

مراکز خرید نزدیک هتل پانوراما کیش
ادامه مطلب

سواحل دست نخورده

در جزیره هندورابی می توان سواحل طبیعی و دست نخورده متنوعی را مشاهده كرد. سواحل شنی كه می توان ساعت ها بر روی آن ها پرسه زد و به بازی های ساحلی پرداخت. در سوی دیگر جزیره سواحلی صخره ای قرار دارد كه به صورت طبیعی بر اثر برخورد امواج به وجود آمده اند و چشم هر گردشگری را به خود جذب می كند. صخره هایی كه به صورت غار، محیطی بكر و رویایی را برای گذراندن و صحبت كردن گردشگران و همچنین صحنه هایی منحصر به فرد را برای عكاسان ایجاد كرده اند.
قبرستان هندورابی

قبرستان جزیره

در كنار خرابه های روستاهای دورات و صراۀ، قبرستانی قدیمی خود نمایی می كند. قبرستانی متفاوت از دیگر قبرستان های رایج در دیگر نقاط كشور. در این قبرستان و آرامگاه گذشتگان كه به نام قبرستان پرتغالی ها نیز شناخته می شود، پس از دفن اجساد با تكه سنگی جنسیت جسد دفن شده را مشخص كرده اند. اگر بر سر قبر یک سنگ گذاشته شده باشد نشان از مرد بودن و اگر دو سنگ گذاشته باشند نشان از زن بودن جسد مدفون شده می باشد.

مسجد جزیره

مسجدی چشم نواز و كوچک با تک مناره ای زیبا در این جزیره خود نمایی می كند. این مسجد تنها مسجد این جزیره بوده و به دلیل شرایط آب و هوایی با تلفیقی از خاک و سیمان، بافت كاملا سنتی خود را حفظ كرد است. لازم به ذكر است به دلیل سكونت اهل سنت در این روستا مسجد به صورت تک مناره ای ساخته شده كه از گذشته تا كنون رسم بوده است.
آب انبار هندورابی

معرفی اتاق های هتل داریوش کیش
ادامه مطلب

آب انبار جزیره

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی روستا آب انباری زیبا و قدیمی است. آب انباری كه تنها محل تجمع و جمع آوری آب شیرین در این روستا می باشد. در مواقعی از سال كه چاه های این جزیره با كمبود آب شیرین دست و پنجه نرم می كنند مردم بومی از آب این آب انبار استفاده می نمایند.

كلوپ دریایی

از بارزترین جاذبه های تفریحی جزیره هندورابی می توان به كلوپ تفریحات دریایی آن اشاره كرد. سواحل كم عمق و زلال این جزیره محیطی برای ورزش ها و تفریحات دریایی مهیج فراهم كرده است. غواصی از بهترین و مهیج ترین تفریحات در این جزیره می باشد چراکه قرار گرفتن در دنیای زیر آب در كنار موجودات دریایی، گشت و گذار در زیر دریا و ثبت لحظات از به یاد ماندنی ترین تفریحات است. تفریحات دیگری از قبیل جت اسكی، موتور سواری در سواحل، سافاری، و غیره در این کلوپ قابل دسترس است.
لاک پشت جزیره هندورابی

تجمع لاک پشت ها

اگر به موجودات دریایی به ویژه لاک پشت علاقمند هستید، بهترین فصل برای دیدن تجمعی از لاک پشت ها كه برای تخم گذاری به سواحل جزیره هندورابی می آیند از اواسط اسفند ماه تا اواخر خرداد ماه می باشد. تجمعی عظیمی از لاک پشت های كوچک و بزرگ كه این جزیره زیبا را برای تخم گذاری انتخاب می كنند و همه ساله به آن سفر می کنند.
ماهیان دریایی

ماهیان دریایی

به دلیل شرایط اقلیمی خاص، آب و هوای این منطقه و سواحل كم عمق آن می توان انواع گونه های ماهی ها را در زیر آب های این جزیره به هنگام غواصی به تماشا نشست. انواع ماهیان دم زرد، پیكاسو، ملوان، یونیک، جراح ماهی و انواع مرجان را می توان در كنار هم دید.

مقایسه هتل داریوش و هتل مارینا پارک کیش
ادامه مطلب

رستوران و كافی شاپ ساحلی

در نزدیكی كلوپ ورزشی، رستورانی زیبا در كنار ساحل آرام و دوست داشتنی این جزیره آماده پذیرایی از گردشگران و ماجراجویانی است كه سكوت این جزیره را برای گذراندن لحظات خود انتخاب كرده اند. رستوران و كافه ای ساده و آرام كه ارزش امتحان كردن غذاهای دریایی آن را دارد.
جزیره هندورابی

کلام آخر

برای سفر به جزیره هندورابی اغلب از كیش تورهای مسافربری و روزانه برنامه ای زنده و پر شور برای مسافران تدارک می بینند. در صورت تصمیم به سفر به جزیره یاد شده تمام وسایل مورد نیاز از آب مصرفی گرفته تا دیگر وسایل شخصی خود را فراهم كرده، زیرا در جزیره تنها یک فروشگاه، آن هم با تنوع پایین وسایل اولیه وجود دارد. لازم به ذكر است تصویری كه از جزیره هندورابی در ذهن شما نقش بسته است با دیگر جزایری كه تا كنون دیده اید كاملا متفاوت خواهد بود. این جزیره محلی برای خرید و بازار گردی نیست، فقط طبیعت و سكوت به چشم می خورد.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر