لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> اقامت در بهترین هتل های سنتی تونس
اقامت در بهترین هتل های سنتی تونس

اقامت در بهترین هتل های سنتی تونس

اقامت در یکی از دارهای شهر تونس، بهترین راه برای از نزدیک لمس کردن فرهنگ، رنگ و شلوغی شهرهای قدیم می باشد. فضای داخلی حیاط های رو باز، گوشه های مخفی برای استراحت کردن، نمونه کارهای بدیع هنری و محلی و کارهای دستی همگی تماشایی هستند.

بسیاری از دارهای واقع در محله ها یا چهارگوشه های شهرهای تونسی، با عشق و علاقه توسط ساکنان پرشور و مشتاق به منظور حفظ میراث معماری کشور، ترمیم شده اند. با تلفیق زیبایی های سنتی با آسایش مدرن بعضی از دارهای سنتی تبدیل به هتل و مسافرخانه شده اند و هم اکنون می توانید رزرو هتل خود را انجام دهید و با چشم خود ببینید. این دارها یک جایگزین با طراوت برای هتل های توریستی معمول و استراحتگاه ها می باشد. دارها بر اساس خوابیدن در شب و صبحانه خوردن در صبح اداره می شوند و گاهی نیز ناهار و شام خانگی به شما پیشنهاد می کنند. پشت بام ها عموما به فضاهای عمومی تبدیل شده است، کافی شاپ هایی دنج و روباز با چشم انداز شگفت انگیز به کوچه ها و خیابان ها برای استفاده مهیا شده است.
در اینجا پنج مورد از بهترین دارهای سنتی برای مسافران مشتاق به تجربه ی زندگی در مدینا و آشنایی با تکه ای از میراث فرهنگی تونس را به شما معرفی می کنیم.
 traditional interiors
مشارکت در احیای مدینا در دار بن قاسم در تونس
زمانی این خانه متعلق به شش نسل از تولیدکنندگان عطر بوده است که بیشتر از ۳۰۰ سال در این اتاق های قدیمی زندگی می کرده اند. اکنون داربن قاسم به اقامتگاهی با هفت اتاق در قلب مدینای قرن هفتم تونس و یک میراث جهانی یونسکو تبدیل شده است. حفاظت از این دار سنتی با عشق لیلا بن قاسم هفت سال به طول انجامید. وی یک کارآفرین اجتماعی و فرهنگی است.
این خانه ی سرگردان که فضاهای خالی بسیاری با حال و هوای دنیای قدیم دارد با آثار هنرمندان معاصر محلی آراسته شده است. در کتابخانه ی طبقه ی بالا که مشرف به حیاط است و یا کنجی آرام در آلاچیق های پشت بام پیدا کنید. به دقت نگاه کنید، حتما گنجینه های مخفی ای در هر گوشه پیدا خواهید کرد: ستون های سنگی حک شده که قرن ها قبل از تخریب شهر کارتژ بازسازی شده اند، کاشی های اصل آندلسی، کار چوب دست ساز و پرده های نقش دار رنگین بربر. فلز اصلی و کارهای چوبی با ظرافت هرچه تمام تر توسط کارشناسان حرفه ای که در مدینای تونس زندگی می کنند، بازسازی شده است.
اقامت در دار بن قاسم، مشارکت در احیای شهر مدینا را نیز شامل می شود چون تمام منافع حاصل شده به ابتکارات فرهنگی محلی برمی گردد. یکی از پروژه های لیلا این است که با برگزاری کارگاه های خوشنویسی کلاسیک، صحافی سنتی کتاب ها و ساخت جواهرات، صنایع دستی مدینا را حفظ کند.
Said in Sidi Bou Saïd
یک گام به عقب در زمان در دار سعید واقع در سیدی بو سعید
سیدی بو سعید قطعا یکی از محل های توریستی است و بیشتر به خاطر تپه ی صخره ای رمانتیکش در خلیج تونس و سنگفرش ها و ویلاهای سفیدش که درب های آبی روشن و پنجره های خاصی دارد معروف است. بهترین راه برای تجربه ی کامل جذابیت آن و اتمسفر جادوییش، اقامت در یکی از ویلاهای تاریخی آن است. دارسعید زیبا، از ویلای یک نجیب زاده به یک هتل در دهه ۱۹۷۰ تبدیل شد و میراث معماری آن با کارهای پیچیده ی فلزی، پنجره های تزئینی و نقاشی های روشن کاشی های موزاییک زلیگه که برای سال ۱۸۸۰ می باشد، حفظ شده است. اکنون آن ها ۲۴ اتاق و سوئیت شیک رو به حیاط دارند. صبحانه در تراسی با چشم انداز رو به دریا و گیاهانی مثل درخت نخل و گل یاسمن و گل کاغذی، سرو می شود. مکان های آرامش دهنده دیگری نیز برای استفاده وجود دارد که شامل حمام کف مرمر و یا استخر روباز با درخت های پرتغال که به تازگی ساخته شده است، می باشد.
Dar R'Bat in Nabeul
نگاهی به زندگی درمیان صنعتگران در دار آربت واقع در نابل
دار آربت بخاطر مجله ای که در آن واقع شده، نام گذاری شده است و از مدینا و بازار چند دقیقه پیاده روی فاصله دارد. دوستداران صنایع دستی از دیدن کارگاه های هنرمندان زیادی که در خیابان های مجاور یافت می شود، لذت خواهند برد. جایی که پیشه وران مشغول ساخت سرامیک، حصیر بافی، کارهای چرمی و سفالگری هستند. درب زرد روشن دار به سمت یک حیاط پر از گیاه با استخر شنا با کاشی های فیروزه ای باز می شود و باید ذکر کرد که این خانه ی سنتی توسط مالک فرانسوی آن والری دومرژ مرمت شده است. دروازه های سنگی چهار اتاق مهمان، سقف های کاذب بالا، طرح های مستطیلی کف و آلاچیق دست ساز که چوب های حکاکی شده ی با سلیقه ای دارد، ساخته شده است. مبلمان پاسیوی آهنی و گیاهان گلدانی، حیاط مرکزی را به مکانی بی نقص برای مطالعه تبدیل کرده است و پشت بام محلی برای خوشگذرانی همراه با حمام و ایوان آفتابگیر می باشد.
Dar Antonia in Sousse
در دار آنتونیا واقع در سوسه مطابق مد روز باشید

در منطقه ی آرام به دور از فضای شلوغ بازار رودفرانس در منطقه ی لیست شده توسط یونسکو که ۴۰۰ سال قدمت دارد ساکن شوید که نام آن دار آنتونیا است. ترکیبی شاد از عناصر قدیمی و جدید، مثل کرکره و پنجره های حکاکی شده ی چوبی که با سبز کمرنگ نقاشی شده است، یکی از طبقات با سنگ مرمر روشن و کاشی های دیواری رنگی با فانوس های جذاب و جزئیات داخلی شیک توسط فیلیپه ژری ساخته شده است. دوستداران طراحی، دکوراسیون براق و شیک که از چهار مجموعه ی لوکس که با هنر معاصر تزئین شده است و آلاچیق راحت آن که پشت پنل های چوبی آن نقاشی شده است. هر سوئیت شامل یک محوطه برای نشستن بر روی مبل های راحت و فرش هایی با رنگ های شفاف است.
Dar Baya in Sfax

احساس آرامش زندگی در مدینا در دار بایا واقع در صفاقس
شهر صفاقص مدینا یک شهر مربوط به قرن نهم می باشد و در حال احیا شدن است. چون سازه های قدیمی آن بازسازی می شوند و کسب و کارهای جدید درحال تقویت شدن هستند. دکتر ناصر بن عرب یکی از افرادی است که با بازسازی دار بایا، با حفظ یکی از قدیمی ترین و زیباترین ساختمان های مدینا، به این رنسانس کمک کرده است. پس از بازسازی دقیق که هفت سال طول کشید، دار بایا اولین هتل تاریخی مدینا و یک نمونه ی عالی از حفاظت از میراث فرهنگی به شمار می رود. این هتل یک خانه ی زیبای عرب-آندلسی با سقف های بلند، کاشی های رنگارنگ و درهای انحصاری می باشد و حیاط مرکزی به یک رستوران محبوب برای افراد محلی تبدیل شده است. پنج اتاق مهمان در سبک روستایی گرم ساخته شده و با پارچه های سنتی تزئین شده است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر