لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار دود زن خرم کش
آبشار دود زن خرم کش

آبشار دود زن خرم کش

کوله بار سفر می بندیم و راهی خطه ی سبز و زیبای گیلان می شویم، جاده های زیبا و دل انگیز را پشت سر می گذاریم تا به شفت برسیم، همچنان که راه پر پیچ وخم جاده را در می نوردیم، طبیعت دلنواز این مسیر بیش از پیش مسحورمان می کند. رفته رفته که از شهر دور می شویم، آرامش عمیقی وجودمان را در بر می گیرد، مثل اینکه ما نیز با طبیعت همنوا شده ایم، بی شک این ارمغان طبیعت است، گویی این جاده های ساکت وآرام نیز انتظار گردشگران ماجراجو را می کشند، تا با آرامش خود تمام خستگی های روح و جان آن ها را بزدایند. اگر شما هم در جستجوی این آرامش بی نظیر هستید، کوله بار خود را ببندید و با ما همراه شوید. ایران هتل آنلاین در تمام سفرها همراه شماست. رزرو آنلاین هتل های رشت در هر جا و هر زمان از مزایا و ویژگی های ایران هتل آنلاین است. با ما همراه شوید تا با آبشار دود زن خرم کش بیشتر آشنا شویم.

آبشار دود زن خرم کش کجاست؟

آبشار دود زن در استان گیلان و در24 کیلومتری شهرستان شفت، در منطقه ی خرم کش قرار دارد. این آبشار در دل یک جنگل انبوه و زیبا قرار گرفته است، با توجه به مسیر رویایی، چشمه های خنک وروحبخش و رودخانه ی خروشان منطقه ی زیبای کوهستانی سیاهمزگی که این آبشار دل انگیز در آن واقع شده، می توان گفت این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای گیلان است. ارتفاع دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما ارتفاعی در حدود 54 متر در مورد آن ذکر شده است، آب این آبشار از چشمه ی دودزن سرچشمه می گیرد، و پس از آن جاری شدن از آبشار دودزن در رودخانه ای جاری شده، زمین های مسیر خود را سیراب می کند.
آبشار دود زن خرم کش

آدرس و مسیر دسترسی به آبشار دود زن خرم کش
گیلان، 24 کیلومتری شفت، روستای خرم کش

برای رسیدن به آبشار بعد از شهرستان شفت با پشت سر گذاشتن بلواری به نام بلوار کشاورز وارد جاده ی نصیر محله به سیاهمزگی شده و در مسیر آبشار دودزن قرار می گیریم. از روستای نصیر محله تا روستای خرم کش در حدود 17 کیلومترفاصله هست، در این مسیر در حدود دو کیلومتری روستای توسه، روستای خرم کش را مشاهده خواهید کرد. پس از مشاهده ی جاده ی خرم کش باید 1500 متر دیگر را طی کنید، تا جاده ی آسفالته تمام شود. بعد از آن اتومبیل تان را پارک کرده و بقیه ی راه تا آبشار پیاده طی کنید، مسیر پیاده روی جاده ی سنگ فرش شده و زیبایی است، که انتظارتان را می کشد و شما را به سمت آبشار هدایت می کند. این مسیرخیال انگیز ما را به اعماق دره ای می برد، که این آبشار زیبا در آن جای دارد. پس از مدتی که این مسیر رویایی را طی کردیم، تصویرآبشار دود زن پدیدار می شود.
آبشار دود زن خرم کش
این تصویر دلربا که درمیان طیبعت بکر وزیبای کوهستانی خرم کش خودنمایی می کند، صدای دلنواز ریزش آبشار و هوای دلپذیرو روح بخش جنگل کوهستانی لذت های نابی هستند، که گردشگران برای یافتن آن ها به این جا آمده اند. وجود چشمه ای در محل ریزش آب آبشار و رودخانه ای که در امتداد آن است مناظربی نظیری هستند که هر گردشگری را به وجد می آورند. این آبشار در روزهای بارانی، غرق در مه شده و جلوه ای خاص و رویایی پیدا می کند، قطرات باران و آب آبشار و مه در هم ادغام شده و حالت عجیبی را بوجود می آورند، گویی دود سفیدی سراسر آبشار را فرا گرفته است، به همین دلیل این آبشار به آبشار دود زن معروف شده است.
آبشار دود زن خرم کش

بهترین زمان سفر به این آبشار، سفر در فصل بهار و تابستان است، زمانی که طبیعت سبز و کوهستانی آن در اوج زیبایی است. در این فصل گردشگران بسیاری به این منطقه می آیند تا از هوای خنک و طبیعت زیبای آن لذت ببرند. در پاییز که درختان به زردی و سرخی می گرایند نیز، این منطقه زیبا و دیدنی است، اما در زمستان سفر به این منطقه کمی دشوار می شود، بنابراین لازم است قبل از سفر به آب و هوا و وضعیت آن توجه کنید.
لذت های ساده اما دلپذیری که درکنار آبشار مهیاست، یک سفر عالی و مهیج را برای شما رقم می زند. لذت هایی مثل آب بازی و آب تنی در حوضچه ی پایین آبشار، که می توانند یک روز تابستانی را تبدیل به یک روز به یاد ماندنی و خاطره انگیز کنند. از آن جایی که کف حوضچه از سنگ های ریز و درشت پوشیده شده است، شیرجه زدن در حوضچه می تواند خطرناک باشد.
فرود از صخره ی سنگی آبشار نیز می تواند ورزش مهیجی باشد، اما برای این کار حتما از وسایل و تجهیزات لازم استفاده کنید.

وجود یک پل چوبی بر روی رودخانه، منظره ی دلپذیری را بوجود آورده است، این پل چوبی و این طبیعت چشم نواز در کنار هم مثل یک شاهکار نقاشی بی همتا به نظر می رسند، و ثبت عکس های زیبا از این مناظر کم نظیر این روز را به خاطره ای به یاد ماندنی تبدیل خواهد کرد.
آبشار دود زن خرم کش

در کنار این آبشار امکانات رفاهی مثل نماز خانه، سرویس بهداشتی و بوفه در نظر گرفته شده است. همچنین کلبه ی کوچکی که غذاهای محلی برای گردشگران تهیه می کند، در این مکان دیده می شود. در طول مسیر هم از روستاهای بسیاری عبور خواهید کرد، که در این روستاها مردم محلی محصولات خود را به گردشگران عرضه می کنند. یکی از این محصولات، پنیر بی نظیر سیاهمزگی است. این پنیر به شکل سنتی در منطقه ی سیاهمزگی تهیه می شود، و از نظر طعم و کیفیت می تواند با بهترین پنیرهای دنیا رقابت کند.

منطقه ی سیاهمزگی، منطقه ی ییلاقی و کوهستانی است، و روستاهای خرم و خرم کش از زیباترین روستاهای این منطقه و منطقه ی شفت به شمار می روند. بنابراین علاوه بر دیدن زیبایی های آبشارمی توانید از سفر خود به این مناطق هم لذت ببرید. همچنین امکان کمپینگ و اقامت یکروزه در کنار آبشار هست، اما برای اقامت بیشتر و برخورداری از امکانات رفاهی کامل، بهتر است در هتل های فومن یا اقامتگاه های بوم گردی، ماسوله یا قلعه رودخان اقامت کنید.
1683369102 47 آبشار دود زن خرم کش
جاهای دیدنی نزدیک آبشار دودو زن

قلعه رودخان یکی از جاذبه های دیدنی استان گیلان است و در حدود 30 کیلومتری آبشار دود زن می باشد. این قلعه متعلق به دوره ی سلجوقیان است و بزرگترین قلعه ی آجری ایران می باشد. علاوه بر قلعه، مسیر دسترسی به آن نیز از جاذبه های بی نظیرگیلان می باشد.
روستا و دریاچه سقالکسار: دریاچه ای است زیبا در 15 کیلومتری جنوب رشت، این روستا در حدود 40 کیلومتری آبشار دود زن قرار دارد.

روستای امامزاده ابراهیم: این روستای دیدنی در فاصله ی 46 کیلومتری آبشار دود زن و در منطقه احمد سرگوراب واقع شده است. این روستا جاذبه های فراوانی دارد که گردشگران را به سمت خود می کشاند. خانه های رنگارنگ وزیبا، امامزاده ابراهیم و جاذبه های بسیار دیگری که در این روستا وجود دارند، از دلایل سفر به این روستا می باشد.

سخن آخر
از جاذبه های آبشار دود زن و مناطق اطراف آن سخن گفتیم، امید است شما هم این مسیر رویایی را برای سفر خود انتخاب کنید، از دیدن جاذبه های این منطقه ی بی نظیر لذت برده و از طبیعت زیبای آن غافل نشده، و در حفظ و نگهداری آن بکوشید.

پل خشتی تیمجان رود سر گیلان، یادگاری از تاریخی در رودسر گیلان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر