لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> شهرستانک، جلوه گاه خوش رقصی پاییز
شهرستانک، جلوه گاه خوش رقصی پاییز

شهرستانک، جلوه گاه خوش رقصی پاییز

نرم نرمک که شهریور از نیمه می گذرد، تابستان آماده رفتن می شود و پاییز گاهی گوشه ای فرصت پیدا کرده رخ می نماید. با فرا رسیدن پاییز پادشاه فصل ها، فصل سفرهای عاشقانه نیز آغاز می شود. اگر آماده سفر باشید قصد داریم راهی جاده چالوس شویم اما قرار نیست خیلی از کرج فاصله بگیریم. هر چقدر هم که جاده چالوس از خود کرج تا چالوس با آن پیچ و تاب هایش در تابستان زیبا باشد، زیبایی اش به گرد پای پاییز هم نمی رسد. مقصد نهایی مان مسیری فرعی در همان ابتدای جاده چالوس است که ادامه زیبایی وصف ناپذیر جاده است و هر آنچه از پاییز و زیبایی را مد نظر دارید به کمال می رساند.

شهرستانک جایی است که قرار است پاییز را متفاوت تر از همه روزهای عمرمان ببینیم. شهرستانک، چالوس، پاییز واژه هایی است که با یکدیگر عجین شده اند. اگر به دنبال عکس شهرستانک کرج هستید و یا رزرو هتل های تهران و یا هتل های کرج یا اینکه مایلید بدانید شهرستانک کجاست و یا فاصله شهرستانک تا تهران و یا فاصله شهرستانک تا کرج چقدر است، با ما همراه شوید تا شما را به میهمانی پادشاه فصل ها ببریم.
شهرستانک
مسیر دسترسی به شهرستانک
اگر از کرج قصد حرکت به سوی شهرستانک را دارید، باید راه جاده چالوس را در پیش گرفته، بعد از عبور از آسارا و قبل از رسیدن به ایستگاه هلال احمر شهرستانک وارد جاده فرعی شهرستانک شده و بعد از چند دقیقه به شهرستانک برسید.

شهرستانک

مسیر دسترسی به شهرستانک از مبدا تهران نیز در تصویر فوق مشخص شده است. فاصله تهران تا شهرستانک یکصد و پنج کیلومتر است و با دو ساعت رانندگی به شهرستانک خواهید رسید. بازدید و گشت و گذار در این بهشت زیبا و استثنایی و جاذبه های تاریخی آن رایگان است.
شهرستانک
جاده چالوس تا شهرستانک
جاده هزار رنگ شده است و قبای هزار رنگش بر هیبت و شکوهش افزوده است. هر پیچ را که پشت سر می گذارید بیشتر در پیچ و خم افسانه ای جاده در این پاییز دلربا غرق می شوید. اگر از سمت کرج وارد جاده چالوس شده و عازم شهرستانک هستید، در طول جاده نرسیده به گچسر یک مسیر آسفالت هشت کیلومتری با یک تابلو به سمت شهرستانک روبروی شماست، حالا در فاصله نود کیلومتری تهران و پنجاه و چهار کیلومتری کرج هستیم. مسیر آسفالت را که ادامه دهیم به روستای خوش آب و هوا و بسیار زیبای شهرستانک می رسیم که زیبایی بی نظیرش در همان ابتدا چشم های شما را مسحور می کند.

جزیره آشوراده یکی از جاذبه های ترکمنی ها
ادامه مطلب

روستای شهرستانک
در پیچ و خم کوه های البرز درست در مرز کرج و تهران در میان رشته کوه های درهم رفته البرز یک روستا خودنمایی می کند. از همان نگاه اول طبیعت بکر، درختان سربفلک کشیده و ویلاهای زیبا چشمتان را می گیرد.
شهرستانک
یک رودخانه با آب و تاب در حال عبور از میانه روستاست. روستا پر از باغ های زردآلو، گردو، سیب، آلبالو و توت است که نوید بهار شکوهمند و تابستان پرمحصول را می دهد.
شهرستانک
هر چه بیشتر در روستا پیش روی می کنید، زیبایی های فراوان تری به چشم می بینید. کوچه باغ های رویایی و زیبا با درختانی در هم تنیده و هزار رنگ در پائیز جلوه و شکوه خاصی دارد، برگ-های رنگارنگ و گاه آتشین زیر پایتان خش خش می کنند و گاه برگی نیمه جان خود را مقابل پایتان به زمین می اندازد. خانه ها در کنار هم گاهی خانه های قدیمی و گاهی خانه های مدرن و خیابان اصلی روستا که آسفالت شده است.
شهرستانک

بعضی خانه ها هنوز هم تنورخانه دارند و فضای خانه های قدیمی را زنده نگاه می دارند. مردما این روستای زیبا به زبان مازنی سخن می گویند و اگر سری به کسب و کارشان بزنید شاید کندوهای عسل و یا زمین های کشت گندم و جوشان را ببینید. روستا بی نهایت زیباست، اگر مسیر روستا را ادامه داده از کوچه باغ ها بگذرید و دو کیلومتری از روستا فاصله بگیرید به سرچشمه رودخانه زیبای روستا می رسید. چشمه گله گیله چشمه معروف این روستا است.
شهرستانک

بازی فصل ها در شهرستانک
حالا که در پاییز هزار رنگ به شهرستانک آمده اید، باید بگویم شهرستانک در تمام فصول سال همچون عروسی بر تارک البرز می درخشد. این عروس خوش سیما در بهار با زمزمه رودخانه و جان گرفتن چشمه سر از زمین برآورده و در پوشش از شکوفه های هزار رنگ فرو می رود.
شهرستانک
تابستان به معنای واقعی کلمه اینجا سبز سبز است و هوایی معتدل میزبان اهالی است.
شهرستانک
پاییز پادشاه فصل هاست و بهتر است در گوشی بگویم هر وقت که به شهرستانک بیایید همه چیز برای یک تجربه ایده آل آماده است اما اگر پاییز را در شهرستانک تجربه نکنید حتما یک حس و حال تکرار نشدنی و منحصر بفرد را از دست داده اید.
شهرستانک
زمستان هم اگر چه در شهرستانک سرد و نفس گیر است اما زیبایی اش در این روستای زیبا مسحور کننده است.
شهرستانک
چشمه گله گیله
رود پر آب میانه روستا از چشمه گله گیله سرچشمه می گیرد. چشمه با آب زلال و طراوت و سرسبزی محیط اطرلفش در بهار و تابستان و در سفره هزار رنگش در پاییز پاتوق خود اهالی شهرستانک است و البته مورد توجه گردشگران بسیاری که به شهرستانک می آیند. بر سر راه آبی که از چشمه می جوشد یک آبشار کوچک شکل گرفته و نهایتا رودخانه جاری می شود.
شهرستانک
چشمه کل آب ترش
یک چشمه آب در زندیکی روستا قرار دارد که آّی که از آن می جوشد در لحظات اول بسیار ترش است اما به محض گذشتن چند دقیقه بسیار لذیذ و قابل شرب می شود. این چشمه همان کل آب ترش نامیده می شود.
شهرستانک
قلعه دختر

شاید باورتان نشود اما این روستا تاریخچه بسیار طولانی دارد و قدمت آن به چیزی حوالی قرن ششم هجری بر می گردد. قلعه دختر همان نشانه متعلق به قرن ششم هجری است که قلعه دزدبند نیز نامیده می شود. بنایی که به نظر می رسد یک برج دیده بانی بوده و اکنون تخریب شده اما بقایایی از آن باقی مانده است.
شهرستانک

کاخ ناصری
حالا که مسحور زیبایی شهرستانک شده اید باید بگویم قبل از شما چیزی حدود یکصد و بیست و اندی سال پیش ناصرالدین شاه قاجار دلبسته طبیعت زیبای شهرستانک شد و دستور ساخت یک کاخ تابستانه را داد. کاخ در یک مکان مناسب در شهرستانک و در نزدیکی چشمه گله گیله ساخته می شود. ناصرالدین شاه قاجار تابستان ها با گریز از گرمای تهران به کاخ می آمد و البته یک مراسم بزرگ آشپزان نیز به راه می انداخت. بنا شامل کاخ ناصری و یک حرمسرا بوده که متاسفانه به شدت آسیب دیده است. اگر کمی به این یادگار قاجار رسیدگی شود شاید محل مناسبی برای یک مهمانسرا در این روستای زیبا شود. در هنگامه پاییز کف کاخ یکپارچه پر از برگ های خزان زده می شود طوری که انگار کف کاخ را فرشی هزار رنگ پوشانده است. اگر چه کاخ رو به ویرانی رفته اما اطراف کاخ پر از زیبایی است فقط یادتان باشد شما میهمان این روستا هستید و نباید مزاحمتی برای باغداران اطراف کاخ ایجاد کنید.
شهرستانک
کتیبه شهرستانک

یک سنگ بزرگ تقریبا چهار متری در نزدیکی کاخ قرار دارد که بر روی آن یک متن حکاکی شده اما به مرور زمان از بین رفته است و اکنون اصلا خوانا نیست. محلی ها معتقدند این سنگ به هنگام ساختن کاخ از کوه جدا شده است اما از آن جایی که به هیچ کس آسیبی وارد نشده به فرمان شاه همان جا مانده و این واقعه بر روی آن حکاکی شده است. هر چه که باشد توریست های بسیاری برای عکس گرفتن کنار این کتیبه ناخوانا می ایستند.
شهرستانک

ارس
محققان می گویند ارس یا هورستی که در شهرستانک زندگی می کند ماده است پس می توان گفت ارس بانوی اصیل شهرستانک است. این بانو دو هزار و هشتصد سال است که در شهرستانک زندگی می کند و اگرچه کمی آسیب دیده اما همچنان شاداب و سرپاست. ارس یک ماده درخت است و البته یک سرو است، سری نامعمول که حالا یکی از جاذبه های شهرستانک است.
شهرستانک
از توچال تا شهرستانک
اگر کمی اهل ماجراجویی باشید یا از عشاق کوهنوردی بوده و رنج سفر با پای پیاده برایتان مثل عسل شیرین و مثل آب گواراست می توانید از توچال حرکت کرده و با یک پیاده روی یک ضرب سه و نیم ساعته خود را به کوه شاه نشین و از آنجا با یک پیاده روی کوتاه تر خود را به روستای شهرستانک برسانید. مطمئنا این پیاده روی پر از تجارب و دیده های مثبت خواهد بود اما برای این کار حتما از یک بلد راه کمک بگیرید.
شهرستانک
گاهی برای داشتن یک روز خوب فقط کافی است نگاهی به اطرافمان بیاندازیم و یک تجربه عالی را رقم بزنیم. وجود چنین بهشتی در نزدیکی پایتخت آلوده و پر سر و صدای این روزها یکی از همان مواهبی است که باید شکرگزارش باشیم. بیایید هوشمندانه سفر کنیم و در انتخاب مقاصد سفر کمی هم به دنیای اطرافمان بپردازیم. اما حواسمان باشد که آسیبی به محیط روستا وارد نکنیم و چیزی جز دل و روحمان از خود به جای نگذاریم و جز عکس چیزی از طبیعت به خانه نبریم و در نهایت حواسمان به زندگی عادی مردم مهمان نواز روستا نیز باشد که مبادا حضور ما خللی در زندگی روزمره شان ایجاد کند. اگر روزی روزگاری قصد سفر به هر نقطه از ایران عزیزمان را داشتید سری به ما بزنید. ایران هتل آنلاین متخصص در زمینه رزرو هتل است و با امکان رزرو آنلاین هتل، شما را برای آغاز یک سفر استثنایی یاری می نماید.

زیباترین شهرها برای سفرهای پاییزی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر