لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آب گرم معدنی در نیر، شهر چشمه های جوشان
آب گرم معدنی در نیر، شهر چشمه های جوشان

آب گرم معدنی در نیر، شهر چشمه های جوشان

شهرستان نیر در 35 کیلومتری اردبیل واقع شده است و از غرب به شهرستان سراب و همچنین از شمال به سرعین منتهی می گردد. نیر به جهت دارا بودن موقعیت طبیعی و چشم انداز های بسیار زیبا و بکر در کنار آب گرم ها ی معدنی سرد و گرم و نیز آب و هوای دلنشینش همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.موقعیت جغرافیایی و همچنین محل قرار گیری این شهر و واقع شدن آن در جاده اصلی اردبیل به سراب که یک جاده ترانزیتی نیز به شمار می آید، منجر شده همه ساله گردشگران بسیاری در آن توقف نمایند و از موهبت های بی شمار آن بهره مند شوند. از مهمترین جاذبه های این شهر آب گرم های آن می باشد که به جهت دارا بودن محیطی بهداشتی و قرار گیری در مسیر جاده، بسیار مورد توجه می باشند. در اینجا تلاش بر آنست ضمن معرفی اطلاعاتی جامع در خصوص پر طرفدارترین آب گرم های آن یعنی، آب گرم معدنی نیر و آب گرم معدنی قینرجه، به نقاط گردشگری اطراف نیز اشاره نماییم . علاقه مندان می توانند با رزرو آنلاین هتل های اردبیل، در طی مسیرِ اردبیل – سراب، از این جاذبه ها و یا رزرو هتل های ایران لذت برده و ساعاتی خوش را تجربه نمایند.

آب گرم معدنی قینرجه ی نیر
آب گرم معدنی قینرجه که مورد توجه بومیان منطقه و گردشگران می باشد، در چهار کیلومتری شهر نیر و نیز بعد از چشمه بوشلی و در مسیر جاده نیر – سراب قرار دارد . گفته شده است که ساخت این مجموعه توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل و در نود و پنج روز صورت گرفته است. همچنین عنوان شده که آب دهی آن در ثانیه حدود چهار لیتر و نیز دمای آب در آن هم حدود 58 تا 65 درجه سانتیگراد می باشد. مراجعه کنندگان معتقدند، وجود املاح آهن،سلیس و رادیو اکتیو در آب سبب بهبود بیماری های حرکتی و غیره شده و بدان جهت این آب گرم همواره گردشگران بسیاری را در طول سال پذیرا می باشد.
آب گرم معدنی قینرجه
قابل ذکر است که چشمه ای به نام داش آلتی، در 7 کیلومتری جاده نیر – سراب و در 100 متری سمت چپ آبگرم قینرجه در طبیعت برجلو (بوشلی) قرار دارد که به جهت دارا بودن خاصیت درمانی بسیار زیاد، مورد توجه گردشگران بسیار می باشد. لذا علاقه مندان می توانند ضمن استفاده از آبگرم قینرجه،ازداش آلتی سویی یا چشمه داش آلتی نیز استفاده نمایند.

مقبره مغولی اسفستان قزوین در سرابِ آذربایجان شرقی
ادامه مطلب

از امکانات این آب گرم می توان به یک سالن نسبتا مجهز که دارای دوش، سالنی جهت رختکن، سرویس های بهداشتی، زمینهایی جهت والیبال و فوتبال ساحلی و نیز حمام آفتاب اشاره نمود. البته این مکان به بوفه و فروشگاهی در بیرون ساختمان جهت تهیه برخی وسایل مورد نیاز نیز مجهز می باشد. قابل ذکر است که فضای کوهستانی و نیز وجود آب های روان در پشت ساختمان محیطی بکر را جهت استراحت در فصول گرم سال برای گردشگران فراهم می آورد.
آب گرم نیر
آب گرم معدنی نیر (برجلو)
آب گرم معدنی برجلوی نیر که یکی از بخشهای مجموعه ی دهکده توریستی سبلان به شمار می آید، در جاده اصلی نیر – سراب و حدود 10 کیلومتری شهرستان نیر واقع شده است . این آب گرم تقریبا 500 متر با روستای بوشلی فاصله دارد . این مجموعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و اکنون در حال گسترش می باشد. این آب گرم نیز به جهت قابلیت درمانی مورد توجه گردشگران بوده و افراد بسیاری به آن جا مراجعه می نمایند. قرارگیری در محیطی بکر و کوهستانی نیز از ویژگی های بارز این آب گرم به شمار می آید.
آب چشمه برجلو دارای حدود 54 درجه سانتی گراد گرما بوده و عنوان شده آبدهی آن دو لیتر در ثانیه می باشد. آب دارای ظاهری شفاف و دمایی خیلی گرم می باشد. گفته شده است این آب، به جهت دارا بودن دمای بالا و ترکیباتی نظیر کلسیم، بیکربنات و …. برای درمان درد هایی نظیر روماتیسم، اعصاب، پوست و …. مفید می باشد.

معرفی موردی جاذبه های گردشگری نیر

منطقه نیر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد. این منطقه همواره در طول سال مورد توجه گردشگران بسیار قرار می گیرد. قرار گیری در مسیر ترانزیتی یا جاده اصلی اردبیل – سراب یکی از مهمترین دلایل توجه گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه می باشد. دارا بودن منطق بکر ِفراوان باعث شده تا این منطقه همیشه در کانون توجه افراد قرار گیرد.آب گرم های معدنی منطقه (که ذکر آن در بالا آمده است)، منطقه گردشگری بولاغلار، دهکده ی توریستی برجلو (بوشلی) و … از جمله مناطقی هستند که مورد استقبال گردشگران بسیار قرار گرفته اند.
منطقه توریستی بولاغلارِ نیر

یکی ازجاذبه های پرطرفدار شهر نیر در نظر گردشگران می توان به منطقه توریستی بولاغلارِ نیر که دارای چشمه های آب در کنار فضایی زیبا و دلنشین است، اشاره نمود. این منطقه دارای امکانات رفاهی و نیز رستوران های بسیار می باشد. بولاغلار در 500 متری شمال غرب شهر نیر واقع شده است و همواره مورد توجه گردشگران می باشد.
دهکده ی توریستی برجلو
از مناطق مورد استقبال دیگر می توان به دهکده ی توریستی برجلو (بوشلی) اشاره نمود. این مکان به جهت دارا بودن فضای بسیار بکر و ییلاقات زیبا خصوصا در فصول گرم سال و نیز فراورده های دامی نظیر شیر، دوغ، ماست، سرشیر، کره و … مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به آب های گرم معدنی در مسیر جاده، همچنین از محیط بکر و دلنشین این منطقه نیز بهره مند شوند.

سرعین، به شیرینی عسل، به استواری سبلان
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر