لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> بهترین مسیرهای طبیعت‌نوردی در سوئیس
بهترین مسیرهای طبیعت‌نوردی در سوئیس

بهترین مسیرهای طبیعت‌نوردی در سوئیس

ناحیه رشته‌کوه‌های آلپ در سوئیس با دارا بودن بیش از 65000 مسیر پیاده‌روی که از میان قله‌های باشکوه، دشت‌های پرگل و دریاچه‌های یخی خیره‌کننده عبور می‌کنند، به همان اندازه که در فصل طبیعت‌نوردی یعنی از ماه می تا اواسط اکتبر مسحورکننده است، در زمستان سفیدپوش نیز شما را مدهوش خواهد کرد.
ما پس از تحقیقات فراوان، بهترین مسیرهای طبیعت‌نوردی را با میزان سختی و مدت ‌زمان سفر به شما معرفی می‌کنیم . تمام این مسیرهای پیاده‌روی به‌راحتی از یکی از شهرهای اصلی سوئیس قابل دسترسی هستند و در هر کدام از آنها می‌توانید از چشم‌انداز وصف‌ناپذیر پانورامایی در ارتفاع 1500متر به بالا لذت ببرید. پس هوشمندانه سفر کنید و کلبه کوهستانی مورد نظرتان را همین حالا رزرو نمایید. با ابران هتل آنلاین همراه باشید.

مسیر هاوت
موقعیت؟ شامونیکس به زِرمَت
مدت‌زمان: دو هفته
میزان سختی: دشوار

مسیر هاوت که دو شهر آلپیِ شامونیکس در فرانسه و زرمت در سوئیس را به هم متصل می‌کند در دامنه قله مَتِرهورن که احتمالاً شناخته‌شده‌ترین توده سنگی در دنیاست به پایان می‌رسد. این مسیر دشوار از ناحیه کوهستانی و بکر حداقل 200کیلومتری و دره‌هایی باشکوه که زیستگاه بزهای کوهی و شوکاهای شاخ کوتاه است، می‌گذرد و در سال 1861 توسط کوهنوردان بریتانیایی کشف شد.

اگر به‌دنبال بهترین نقطه در رشته‌کوه‌های آلپ هستید، به اقامتگاه کابان دو مونت فورت(Cabane du Mont Fort) با قدمتی 100ساله در بگنس بروید و توقفی نیز در اقامتگاه پرطرفدار کابان دی ویگنِتِس(Cabane de Vignettes) داشته باشید. در آنجا می‌توانید غذای فوق‌العاده سوئیسی با نام روستی که ترکیبی از سیب‌زمینی، پنیر، ران خوک و پیازداغ است را سفارش دهید. کوهنوردان کم‌ تجربه‌ تر باید از مسیر جایگزینی که 3000متر کوتاه‌تر از مسیر اصلی‌ست بروند.
The Swiss Glacier Trail

مسیر یخچال‌های طبیعی سوئیس
موقعیت؟ بَتِرهورن به فیشِرالپ
مدت‌زمان: 4 ساعت
میزان سختی: متوسط
این مسیر 4ساعته که در امتداد طولانی‌ترین یخچال طبیعی اروپا واقع شده با یک تله‌کابین‌سواری فوق‌العاده به سمت کوه بترمونت آغاز می‌شود و در یخچال طبیعی آلش، شاهراه یخی وسیعی که در ناحیه جانگفرا قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده به‌ پایان می‌رسد.

کوهنوردانی که از توده‌سنگ‌هایی با ارتفاع 4000متر صعود می‌کنند باید از دریاچه مارجِلِن نیز دیدن کنند. این دریاچه در وسط مزارع پنبه واقع شده و انعکاس کوه‌ها در آن تصویری خیره‌کننده را پدید می‌آورد. پس از گذراندن بعدازظهر آرام و بانشاط کوهستانی می‌توانید برای صرف شام و اقامت شبانه به کلبه پرطرفدار گلِشِرستوب(Gletscherstube Hut) بروید. در آنجا منوی مفصلی از شراب‌های محلی کانتون واله و تارت‌ سیب‌های خانگی موجود است.

The Romantic Trail

مسیر رمانتیک
موقعیت؟ مانلیخِن به آلپاین
مدت زمان: 2ساعت و نیم
میزان سختی: آسان
از وِنگِن سوار تله‌کابین شوید و به سمت قله مانلیخن با چشم‌انداز وسیعی از دره بروید. از آنجا مسیرهای پیاده‌روی زیادی برای افراد غیرحرفه‌ای وجود دارد ولی بهترین آنها مسیر رمانتیک است که در فصل بهار و تابستان پوشیده از گل‌های آلاله، رزهای آلپی و پنبه است و مسیری ایده‌آل برای گردش در فضای باز است. اگر هوا صاف باشد شانس این را خواهید داشت تا 3قله باشکوه و افسانه‌ای ایگِر، مونخ و جانگفرا را مشاهده نمایید. مسیر خود را به سمت پایین ادامه دهید و به کلبه بِرگ‌هاوس آلپیگلِن(Berghaus Alpiglen) با فضایی دوستانه و خانوادگی و چشم‌اندازی از وجه شمالی کوه ایگر بروید. در آنجا می‌توانید درحالی‌که گله گاوها را تماشا می‌کنید، از غذاهای ناب (و البته کاملاً ساده) آلپی مانند کارپاسیوی چغندر با تکه‌های مرکبات و پنیر ورقه‌شده لذت ببرید.

Surenen Pass

گذر سورِنِن
موقعیت؟ آلتدورف به اِنگِلبِرگ
مدت‌زمان: 2روز
میزان سختی: دشوار

بخشی از مسیر آلپی شرق به غرب سوئیس، گذر سورنن در مرکز سوئیس است که مسیر کوهستانی تاریخی‌ست و لازم است کوهنوردان برای رفتن به آنجا در سلامت کامل باشند.
در این مسیر کوهستانی که از توده‌سنگ‌های بالای دهکده آلتدورف در نزدیکی جنوب دریاچه اوری آغاز می‌شود، دره‌های تنگ و عمیق یخی با آبشارهای غرانی وجود دارند که دورتا دور آنها را قله‌های سرسبز احاطه کرده است. شما می‌توانید در کلبه سنگی و چوبی سوئِنهوت(Sewenhütte) در مینتال واقع در دره روئِس اقامت کنید. مالکین این کلبه می‌توانند برای شما برنامه تمشک‌چینی و یا قایقرانی در دریاچه سوئِنسی را ترتیب دهند.

این مسیر در دهکده زیبای اِنگِلبِرگ به پایان می‌رسد. در صومعه بندیکتی قرن دوازدهمی این دهکده کارخانه پنیری قرار دارد که در آن فوندو(خوراک رایج سوئیسی که از مخلوط کردن چند پنیر به‌دست می‌آید) و راکلِت(خوراک سوئیسی مشتمل بر پنیر داغ و گوجه فرنگی پخته و ترشی) سرو می‌شود.
 Through the Alpsteinmassiv

مسیر آلپستِین مَسیو
موقعیت؟ بورولیسا به هاندستِین
مدت زمان: یک روز
میزان سختی: متوسط

بعد از چند ساعت سفر با قطار از زوریخ به برولیسا می‌رسید، دهکده آرامی با توده‌سنگ‌های آهکی که معمولاً در ابرها پنهان شده‌اند. از آنجا به کوه هاندستین می‌رسید و در مسیر از خانه‌های روستایی، رودهای خروشان و گاوهای پرواری که از زمان قرون وسطی به‌دلیل مرغوب بودن علف‌های آنجا برای چرا به این منطقه آورده می‌شدند، دیدن خواهید کرد. در این مسیر همچنین می‌توانید در دریاچه بسیار زیبای فالِنسی که مابین کوه‌های آلتمان و ویدِرالپستوک قرا گرفته شنا کنید و پس از آن به کلبه هاندستِینهوت که 1554متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته بروید. در این کلبه مسافرین می‌توانند از کراتن گوشت و سیب‌زمینی و هات‌چاکلت سوئیسی لذت ببرند شب را در آنجا سپری کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بهترین دوربین ها برای سافاری
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر