لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> 4 دلیلی که امکان افزایش عرض صندلی های هواپیما را غیر ممکن می سازد
4 دلیلی که امکان افزایش عرض صندلی های هواپیما را غیر ممکن می سازد

4 دلیلی که امکان افزایش عرض صندلی های هواپیما را غیر ممکن می سازد

طبق تصمیم اخیر کنگره، صندلی های هواپیما ها می بایستی با اندازه مناسب و تنظیم شده باشند. این بدین معنا است که عرض صندلی های هواپیما ها بزرگ تر خواهند شد. در این صورت می توانید با آرامش بیشتر و هوشمندانه سفر کنید ولی دلایل زیر مانع از اجرای این طرح می شوند.
تقریبا یک سال از تصویب این قانون گذشته است و اکنون فرصت مناسبی برای تبادل نظر درباره ی این طرح ایجاد شده است. اداره هوانوردی فدرال وظیفه دارد در مورد حداقل ابعاد قانونی و درست اندازه صندلی های هواپیما ها در حمل و نقل هوایی بین المللی و یا در حمل و نقل هوایی داخل کشور، قوانینی تصویب نماید. این قوانین شامل ارتفاع صندلی ، عرض و طول و ایمنی صندلی مسافران می باشد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

این موارد در قانون تصویب شده توسط اداره هوانوردی فدرال در سال 2018 قید شده اند که توسط مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالات متحده تایید شده و به امضای رئیس جمهور نیز رسیده است. و موارد قید شده در این قانون ، اداره هوانوردی فدرال را موظف می نماید تا در این باره مطالعات لازم را انجام دهد. بهتر است قبل از نتیجه گیری و تصور اینکه دولت به فکر آرامش، کاهش درد و تغییر اندازه ی صندلی های تنگ است، 4 حقیقت را فراموش نکنیم:

1 – قانون جدید سخن از اندازه به میان آورده است و هیچ اشاره ای به راحتی مسافران نشده است. اداره هوانوردی فدرال مسئول امنیت مسافران می باشد و معیار امنیت و بزرگی صندلی که آنها معین نموده اند، به این معنی است که هر مسافر در عرض 90 ثانیه بتواند در یک فضای تعیین شده نشسته و برخیزد. فضا برای حرکت راحت آرنج معیار کلیدی به شمار نمی رود.
2 – بهتر است که واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم ، در حقیقت امکان بزرگ تر شدن صندلی ها ممکن نیست. صندلی های هواپیمایی در بسیاری از پرواز های داخلی ایالت متحده امریکا در اکثر کابین ها 6 نفره می باشند. عرض این صندلی ها با توجه به اندازه ی هر کابین محدود و کم می باشد ، صندلی های هواپیمای A320 تنها چند اینچ نسبت به هواپیمای بوئینگ 737s عرض بیشتری دارد. با این شرایط اگر تغییری در اندازه ی صندلی های هواپیما رخ دهد می بایستی تمام هواپیما های 737s و احتمالا همه هواپیما های 320s ، به کابین های 5 نفره تغییر یابند. این تغییرات ظرفیت هواپیما ها را به شدت کاهش می دهد و ضرر بزرگی برای شرکت های هواپیمایی محسوب می شود ، پس این تغییرات تحقق نخواهند یافت. با دقت به هواپیما های بزرگ تر نیز متوجه می شویم که صندلی های موجود با اندازه ی دیگر هواپیما ها مشابه می باشند.
3 – امکان تغییر اندکی در فضای صندلی وجود دارد و احتمال انجام تغییرات صفر درصد می باشد. برای انجام این کار شرکت های هواپیمایی می بایستی یک یا دو ردیف از کابین ها را حذف کنند تا فضای شیب اندکی ایجاد شود ولی این روش هم مانند مورد قبل ظرفیت را کاهش می دهد و به صرفه نیست. اداره هوانوردی فدرال می تواند قوانین حداقل افزایش عرض صندلی ها را تصویب کند که اندازه هر صندل اندکی نسبت به ابعاد 28 اینچ امروز بیشتر شود. متاسفانه به دلیل خطوط کم هزینه ممکن است تاثیر منفی داشته باشد. گفتنی است که کوچک ترین تغییرات در اندازه صندلی تاثیر منفی در توان مالی شرکت های هواپیمایی خواهد داشت.

سیستم هیدرولیک آبیاری تاریخی شوشتر
ادامه مطلب

4 – اداره هوانوردی فدرال ( FAA ) اعلام کرده است ، شواهد نشان می دهد که وجود صندلی های تنگ و کوچک با ابعادامروزی، فضای مناسبی برای تخلیه امن هواپیما ایجاد می کند. این مرکز شواهد ذکر شده را ارائه نکرده است. در صورتی که چنین شواهدی وجود داشته باشد تصور افزایش عرض صندلی های هواپیما به یک رویا تبدیل خواهد شد.
روی هم رفته با این واقعیت های ذکر شده می توان نتیجه گرفت که اداره هوانوردی فدرال ( FAA ) فرآیند بررسی و مطالعه را ادامه خواهد داد و قوانین رسمی بر ادامه استفاده از ابعاد تنگ و کوچک صندلی های امروزه را تصویب خواهد نمود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر