لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازدید از 25 مکان اسرارآمیز و ترسناک در سراسر جهان
بازدید از 25 مکان اسرارآمیز و ترسناک در سراسر جهان

بازدید از 25 مکان اسرارآمیز و ترسناک در سراسر جهان

بعضی از مردم بر این باورند که همه مکان های مرموز خالی از سکنه، شبح زده و ترسناک می باشند. بسیاری از گردشگران مجذوب شگفتی های ناشناخته و ترسناک در سراسر جهان می شوند که در هر گوشه آن ها رمز و رازی وجود دارد. اغلب این مکان ها پر از هیجان و وحشت بوده یا گذشته ای خوفناک داشته اند، و گفته می شود که توسط ارواح تسخیر شده اند. برخی از این مکان های هولناک غار، حفره یا زمینی عمیق دارند که توجه گردشگران را به سوی خود جلب می کنند، این جاذبه ها ناپایداری و تغییرات در گذر زمان را نشان می دهند. صرف نظر از منشا و مبدا، هر یک از این جاذبه ها به خاطر اتفاقات فرا طبیعی، مرموز و عجیب توانسته اند اعتبار زیادی در میان مردم به دست آورند که در نتیجه گردشگران ماجراجو از سراسر جهان را به سوی خود می کشانند. اگر ماجراجویی و سفر به مناطق مرموز را دوست دارید با برنامه قبلی و رزرو هتل به این مکان ها سفر کنید.

1 – قلعه کستیس، اسلواکی ( Čachtice Castle, Slovakia )

این قلعه یکی از لوکیشن های فیلم برداری در فیلم معروف نوسفراتو ( Nosferatu ) سمفونی وحشت بوده است. گفتنی است که تاریخ ترسناک این قلعه به گذشته های دور باز می گردد زمانی که کنتس الیزابت باتوری در آنجا زندگی می کرد. قتل ‌های زنجیره ‌ای بیشماری توسط این ملکه ی خونخوار صورت گرفته است. الیزابت باتوری به نام های کنتس خون یا ملکه خون معروف می باشد.

AOKIGAHARA FOREST, JAPAN

2 – جنگل آئوکیگاهارا، ژاپن ( Aokigahara Forest, Japan )

در افسانه ها و ادبیات ژاپن این جنگل آمیخته به ارواح مرده است که در سالیان اخیر نیز به عنوان جنگل خودکشی شناخته شده است. خودکشی در ژاپن آمار بسیار بالایی دارد و این جنگل یکی از پرطرفدار ترین مکان ‌ها برای خودکشی می باشد. گردشگران زیادی تمایل به بازدید از این مکان ترسناک دارند به همین دلیل نشانه های دنباله دار در این جنگل قرار داده شده است که راهنمای مسافرین باشند.
DOOR TO HELL, TURKMENISTAN

3 – ورودی دروازه جهنم، ترکمنستان ( Door to Hell, Turkmenistan )

از نظر عوام این گودال شعله ‌ور راهی به سوی دنیای دیگر است. منشا این گودال عظیم نامعلوم است، این گودال پر از گازهای سمی و زیان آور می باشد و گاز از هسته به بیرون نشت می کند که توسط دانشمندان به طور عمد به آتش کشیده شده است. دروازه جهنم ترکمنستان یکی از مکان ‌های اسرارآمیز جهان است که پس از 40 سال شعله ‌ور بودن، هزاران گردشگر را به سوی خود جذب می کند.
CAPUCHIN CATACOMB, ITALY

4 – کلیسای مومیایی های کاپوچین کاتاکومب، ایتالیا ( Capuchin Catacomb, Italy )

اجساد مومیایی شده بیش از 2000 انسان در راهرو های این صومعه سیسیلی قرار دارند. این مومیایی ها با لباس هایی که بر تن دارند مقام و منصب خود را نشان می دهند. هر چند در شروع کار، این مومیایی کردن خاص مقامات مذهبی، مردان خدا و راهبان بوده است اما در ادامه اجساد اشراف زادگان و خانواده های افراد ثروتمند نیز در این صومعه دفن گردید. جسد دختر بچه‌ دو ساله به نام رزالیا لومباردو (Rosalia Lombardo ) نیز در میان دیگر مومیایی ها دیده می شود که تازه و دست نخورده به نظر می‌ رسد. این دختر با چهره ای معصومانه در تابوت شیشه ‌ای آرمیده است و به زیبای خفته شهرت دارد.
CHARLEVILLE CASTLE, IRELAND

5 – قلعه چارلویل ، ایرلند ( Charleville Castle, Ireland )

معماری بی نظیر و عالی این مقصد نشان دهنده ی طبیعت این قلعه می باشد. گفتنی است که طبق باور عموم این قلعه یکی از مخوف ترین مکان ها در اروپا به شمار می رود. طبق افسانه ها روح دختر جوانی به نام هریت درون قلعه زندگی می کند که در یک حادثه مصیبت بار در پله های قلعه جان باخت.
CHERNOBYL EXCLUSION ZONE, UKRAINE

6 – منطقه انفجار هسته ای رآکتور چرنوبیل ، اوکراین ( Chernobyl Exclusion Zone, Ukraine )

این مکان بدترین فاجعه‌ ی هسته‌ ای در تاریخ را تجربه کرده است، اطراف چرنوبیل منطقه ی ممنوعه می باشد و محله ها همگی متروکه و بی روح گشته اند. در بخش هایی از این ناحیه تشعشع رو به کاهش است و مسافران اجازه بازدید دارند ولی بخش های زیادی هنوز هم ممنوعه و خطرناک می باشند.
CHERNOBYL EXCLUSION ZONE, UKRAINE
7 – قلعه امید نیک یا گود هوپ ، آفریقای جنوبی ( Castle of Good Hope, South Africa )
این قلعه یادگاری از دوران استعمار کشور هلند است و در قرن 17 توسط هلندی ها ساخته شده است. مدتی مقر عملیات نظامیان و دولت به شمار می رفت و مکانی برای شکنجه و اعدام نیز بوده است. امروزه گزارش هایی از وجود روح در این قلعه به دست رسیده است.
DOLL TOWN, JAPAN

8 – شهر عروسک ها ، ژاپن ( Doll Town, Japan )

ساکنین روستا مهاجرت کردند و تنها 35 نفر باقی ماند، یک هنرمند محلی به نام آیانو سوکیمی (Tsukimi Ayano ) بانوی 66 ساله ژاپنی تصمیم گرفت تا با ساخت عروسک هایی با چهره واقعی ، آنها را با اهالی روستا جایگزین کند. این هنرمند در مکان های مختلف و منازلی که ساکنانش مرده بودند و یا روستا را ترک کرده بودند ، عروسک ها را پراکنده نمود. هم اکنون تقریبا 350 عروسک ساکن روستای ناگارو می باشند که به یک جاذبه گردشگری خاص برای مسافران ماجراجو تبدیل شده است.
SEDLEC OSSUARY, CZECH REPUBLIC

9 – سردابه سِدلِک ، جمهوری چک ( Sedlec Ossuary, Czech Republic )

در میان جاذبه های گردشگری کشور جمهوری چک کلیسای کوچکی قرار دارد که در طبقه ی زیر آن بیش از 70 هزار اسکلت وجود دارد و فضای داخلی کليسا نیز با اين استخوان ‌ها تزيين شده است.
CENTRALIA, UNITED STATES

10 – سنترالیا ، ایالت متحده آمریکا ( Centralia, United States )

این منطقه در ایالت پنسیلوانیای آمریکا قرار دارد که پس از حادثه آتش‌ سوزی گسترده زیر زمینی معادن زغال در دهه 1960 ، به شهر مدرن ارواح تبدیل شد. خانه های متروکه شده و خیابان های فرو پاشیده و پر از دود آتش این ناحیه را که قبلا نماد صلح بود به مکانی هولناک تبدیل کرده است.
بیشتر بخوانید:

10 جنگل جن زده و ترسناک در دنیا

LIZZIE BORDEN HOUSE, UNITED STATES

11 – خانه مخوف لیزی بوردن ، ایالت متحده آمریکا ( Lizzie Borden House, United States )

در آگوست سال 1892 ، اجساد اندرو و همسر دومش ابی بودرن در این منزل مخوف در ماساچوست کشف شد. لیزی دختر جوان خانواده‌ ی بوردن به عنوان مظنون اصلی معرفی شد ولی در نهایت دادگاه به دلیل کمبود مدارک رای به بی‌ گناهی و تبرئه لیزی داد و از آن زمان تاکنون شخص دیگری به جرم قتل این زوج دستگیر نشده است. امروزه منزل لیزی به عنوان یک مهمان ‌خانه B&B ( تختخواب و صبحانه) کاربرد دارد. بسیاری از مسافران ترجیح می دهند در اتاقی استراحت کنند که آقا و خانم بوردن در آن، آخرین روز حیات‌ شان را گذرانده بودند.
HILL OF CROSSES, LITHUANIA

12 – تپه ی صلیب ها ، لیتوانی ( Hill of Crosses, Lithuania )

با وجود اینکه علت ساخت این مکان یک راز باقی مانده است، بیش از هزار صلیب و دیگر نماد های مذهبی حدود دو قرن پیش در این تپه قرار گرفته اند. این ناحیه نماد صلح در لیتوانی به شمار می رود و همچنین یکی از رمزآلودترین مقصد های گردشگری در جهان می باشد.
POVEGLIA, ITALY

13 – جزیره پوویجلیا، ایتالیا ( Poveglia, Italy )

این مکان وحشتناک ترین جزیره در جهان است که بیش از یک قرن، هزاران تن به دلیل شیوع طاعون و دیگر بیماری ها در این مکان قرنطینه و سوزانده شدند. بعد ها جزیره پوویجلیا به یک بیمارستان برای بیماران روانی تبدیل شد. از سال 1968 ورود به جزیره ممنوع اعلام شد و این ناحیه خالی از سکنه گشت تا به خانه ی ارواح آزار دیده تبدیل شود.
EASTERN STATE PENITENTIARY, UNITED STATES

14 – زندان ایالت شرقی، ایالت متحده آمریکا ( Eastern State Penitentiary, United States )

در سال 1971 این زندان متروکه گردید و گفته می شود که سلول های بی روح و راهروهای مخروبه این زندان در پنسیلوانیا، مکانی جن‌ زده و تسخیر شده در ایالت متحده آمریکا به شمار می رود. زندان ایالت شرقی هر پاییز به خانه ارواح تبدیل می شود و شهرت زیادی به دست آورده است.
DADIPARK, BELGIUM

15 – پارک تفریحی متروکه ددی پارک در بلژیک ( Dadipark, Belgium )

Dadipark قدیمی ترین پارک تفریحی در اروپا می باشد که در اوایل دهه 2000 ، به دلیل شکایات مکرر در مورد ایمنی تعطیل شد. مسئولین پارک نتوانستند بودجه کافی برای بازگشایی مجدد پارک فراهم نمایند و پارک متروکه گشت تا اینکه در سال 2012 این مکان تخریب شد.
MORGAN HOUSE, INDIA

16 – هتل مورگان ، هند ( Morgan House, India )

این عمارت نشان از استعمار کشور انگلستان دارد که امروزه به عنوان یک هتل، از گردشگران ماجراجو و شجاع در ناحیه کوهستانی کالیمپونگ هند پذیرایی می کند. گفته می شود که این مکان توسط روح بانوی قبلی خانه، تسخیر شده است.
HANGING COFFINS, PHILIPPINES

17 – تابوت های آویزان، فیلیپین ( Hanging Coffins, Philippines )

مردم معتقد بودند که با آویزان کردن قبر مردگان، آنها به بهشت و روح اجداد شان نزدیک تر خواهند بود. مردم منطقه ایگوروت در کوهستان های استان ساگادا تابوت مرده ها را از تپه ها آویزان می کنند.
ISLAND OF DOLLS, MEXICO
18 – جزیره عروسک ها، مکزیک ( Island of Dolls, Mexico )
یکی از وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جزیره عروسک ها می باشد. عروسک های دور انداخته شده، در اطراف دریاچه شوچیمیلکو (Xochimilco) از درخت ها در سراسر جزیره آویزان شده اند. هدف از آویز کردن عروسک ها، آرامش بخشیدن به روح دختر بچه ای بود که در اعماق جزیره غرق شد. چهره های وهم آور و رنگ پریده عروسک ها به یک جاذبه محبوب و ترسناک گردشگری برای مسافران ماجراجو تبدیل شده است.
HIGHGATE CEMETERY, ENGLAND

19 – قبرستان هایگیت، انگلستان ( Highgate Cemetery, England )

قبرستان هایگیت از دوره ویکتوریا در شهر لندن باقی مانده است. ساخت این گورستان از سبک ویکتوریایی و مصری تاثیر گرفته است و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. گردشگران به همراه راهنما می توانند از بخش غربی دیدن کنند. در این بخش پیچ مسیر ها یک حلقه دایره شکل از مقبره ها و درختان سدر تشکیل داده است.
PARIS CATACOMBS, FRANCE

20 – دخمه مردگان پاریس، فرانسه ( Paris Catacombs, France )

کاتاکومب پاریس، گورستان قدیمی و معروف شهر پاریس است که به منظور کاهش قبرستان ها در سطح شهر ساخته شده بود. استخوان های بیش از 6 میلیون تن، در زیر حفره های کانال در پایتخت فرانسه دفن شده اند. بسیاری از استخوان های باقی مانده با مدل های پیچیده در سراسر دخمه مردگان دیده می شوند و مسافرانی که علاقه به تماشای دنیای موجود در زیر پاریس را دارند، از این آثار بازدید می کنند.
PORT ARTHUR, AUSTRALIA
21 – بندر آرتور، استرالیا ( Port Arthur, Australia )
بندر آرتور در شبه جزیره تاسمان ( Tasman Peninsula) قرار دارد که در سال 1877 به عنوان زندان متروکه گشت. از دیگر جاذبه های این جزیره کلیسای جامع، برج نگهبانی و گور های دسته جمعی از سولون های سابق را می توان نام برد که یادآور گذشته تاریک و زندان استعماری امپراتوری بریتانیا می باشد.
STANLEY HOTEL, UNITED STATES

22 – هتل استنلی، ایالت متحده آمریکا ( Stanley Hotel, United States )

داستان وحشتناک کتاب معروف درخشش ( The Shining) استیفن کینگ از حال و هوای این هتل الهام گرفته است. این هتل با 142 اتاق در بخش پارک شرقی ایالت کلرادوی آمریکا واقع شده است و برای پدیده های غیر طبیعی شهرت یافته است. گردشگران با شهامت و ماجراجویی که شبانه در این هتل اقامت می کنند همراه با تور های راهنما از بخش های مختلف هتل دیدن می کنند. گفته می شود که فعالیت های خارق العاده و غیر طبیعی زیادی توسط مسافران گزارش شده است.
VALLEY OF THE KINGS, EGYPT

23 – دره پادشاهان، مصر ( Valley of the Kings, Egypt )

دره پادشاهان محل دفن اشراف مصر بوده است و دست کم 63 تن از مومیایی ‌های کشف شده شناسایی شده اند از جمله گورگاه توتنخآمِن از نامدار ترین فراعنه مصر باستان که عامه مردم او را با نام پادشاه توت (King Tut ) می‌ شناسند. مرگ تعدادی از کاوشگرانی که پادشاه توت را شناسایی کردند به نفرین فرعون نسبت داده شده است.
TOWER OF LONDON, ENGLAND

24 – برج لندن، انگلستان ( Tower of London, England )

برج لندن یکی از جاذبه های تاریخی معروف در لندن به شمار می رود. این قلعه‌ ی سلطنتی و تاریخی قبلا ‌زندان معروف و مکان اعدام بوده است که برای نمونه می توان به اعدام همسران هنری هفتم اشاره کرد. امروزه گردشگران از حضور ارواح ساکن در این برج گزارش های زیادی داده اند.
SALEM, UNITED STATES

25 – سِیلِم، ایالات متحده آمریکا ( Salem, United States )
هویت فرهنگی این شهر نیو انگلند بیشتر به تاریخ این مکان و محاکمه کردن جادوگر ها بر می گردد. تلخ ترین و مرگبار ترین کشتار جادوگران در ایالات متحده آمریکا رخ داده است. تاثیر این کشتار در اثر بوته آزمایش اثر آرتور میلر ( Arthur Miller’s The Crucible ) نمایان است. ماساچوست همچنان گردشگران را با افسانه ها و گذشته آشفته، به سوی خود جذب می کند.

اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت دوم
ادامه مطلب

3.7/5 - (6 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر