لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 نکته ای که قبل از رفتن به بوتان باید بدانید
10 نکته ای که قبل از رفتن به بوتان باید بدانید

10 نکته ای که قبل از رفتن به بوتان باید بدانید

بوتان کشوری کوچک در آسیاست که از دهه 1960 اجازه حضور گردشگران را صادر کرده است؛ بنابراین، دست یافتن به اطلاعات سفر کاربردی درباره این کشور مرموز، کار دشواری است. آیا شیفته این کشور شده اید و در حال برنامه ریزی برای سفر به بوتان هستید؟ پس این ده نکته را بخاطر بسپارید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

نمی توانید خودتان به تنهایی بروید

هزینه گردشگران خارجی (به استثنای شهروندان هندی) در بوتان، 200 تا 250 دلار در روز است. (هزینه ها بسته به اینکه در فصل خلوت و غیرمسافرتی بروید یا فصل شلوغ سال، متفاوت خواهند بود.) بر اساس برنامه ریزی که انجام داده اید، ممکن است نیاز به اجازه نامه های بیشتری داشته باشید تا بتوانید قسمت های دور افتاده تر بوتان را ببینید و در آنجا قدم بزنید. من با تور fantastic Land of the Thunder Dragon شرکت مسافرتی Exodus Travels به بوتان سفر کردم. حتما توصیه می کنم که با یک شرکت مسافرتی مطمئن، مثل Exodus، به این سفر بروید، چونکه این شرکت تمامی کارهای جزئی مربوط به ویزا را انجام داد و برای من برنامه ی سفری یکپارچه طراحی کرد که دید کلی نسبت به این کشور به من می داد، از مسیرهای پیاده روی تا جشنواره ها. اگر خودم می خواستم برای سفری که شامل پیاده روی و کمپینگ برای چهار شب بود، جا رزرو کنم و پروازهای داخلی و ویزا را هماهنگ کنم، احتمالا دچار چالش های زیادی می شدم.

If Your Shoes Are Off, Don’t Take Photos

اگر کفش هایتان را درآورده اید، عکس نگیرید

نوربو شرینگ، راهنمای محلی ما، به ساده ترین روش ممکن برای گروه ما توضیح داد که چه زمانی اجازه عکاسی داریم – اگر کفش هایتان را پوشیده اید، عکس بگیرید ولی اگر کفش هایتان را درآورده اید، عکاسی کار درستی نیست و بهتر است این لحظات را در ذهنتان ثبت کنید. اگر کفش هایتان را درآورده اید تا وارد مکانی شوید یعنی آنجا مکان مقدسی است (مانند داخل معابد)، بنابراین نمی توانید از آنجا عکس بگیرید.
Don’t Believe the Weather Forecasts

به گزارش های هواشناسی اعتماد نکنید

آب و هوای بوتان کاملا غیر قابل پیش بینی است و زمانیکه من آنجا بودم، پیش بینی های هواشناسی همیشه برخلاف واقعیت بودند. وقتی می گفتند فردا آسمان صاف و آفتابی است، باران می بارید و برعکس وقتی پیش بینی باران می کردند، هوا صاف بود. لباس اضافه و گرم همراه داشته باشید و برای وضعیت هوایی متغیر در یک روز آمادگی داشته باشید، مخصوصا اگر به پیاده روی می روید؛ زیرا هوا در ارتفاعات بالا به سرعت تغییر می کند.
بوتان

بوتان در ارتفاع بالایی قرار گرفته است

پارو، جایی که تمام پروازهای ورودی به بوتان در آنجا فرود می آیند، ارتفاعی بیش از 7000 فوت از سطح دریا دارد. بیشتر مسیرهای کشور بوتان بیش از 13000 فوت اتفاع دارند که باعث می شود گردشگران بتوانند مناظر فوق العاده ای را شاهد باشند اما در عین حال اگر بدنتان نتواند خودش را انطباق دهد، می تواند باعث ایجاد ارتفاع زدگی هم شود. حتما برای سردرد، قرص آسپرین به همراه داشته باشید و با پزشکتان مشورت کنید تا در صورتیکه نیاز به دارو دارید تا تا خودتان را با ارتفاع هماهنگ کنید، برایتان نسخه بنویسد.

Ask for a Window Seat

در هواپیما صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید

اگر از کاتماندو به پارو پرواز می کنید، از مسئول صدور کارت پرواز خواهش کنید تا برای پرواز ورودی، صندلی کنار پنجره در سمت چپ هواپیما به شما بدهد و برای پرواز برگشت در قسمت راست هواپیما صندلی بگیرید. اگر هوا صاف باشد می توانید منظره ی فوق العاده ای از کوه اورست را مشاهده کنید.


جاده ها پر پیچ و خم و ناهموار هستند

اگرچه بوتان تقریبا ساخت بزرگراه ملی خود را به پایان رسانده است (جاده ی آسفالته مدرن و دو لاینی) ولی ممکن است همچنان با جاده های خاکی فراوان، خیابان های یکطرفه، پیچ های تند و هر چیزی (از گاو گرفته تا سگ) که در وسط جاده لم داده باشد، مواجه شوید. عموما سفرتان از چیزی که در کشور خودتان اتفاق می-افتد، طولانی تر خواهد بود (این موضوع را موقع طرح ریزی برنامه سفرتان به یاد داشته باشید و اگر می دانید که هنگام حرکت ماشین دچار سرگیجه و تهوع می شوید، قرص های مربوط به بیماری حرکت (motion sickness) را به همراه داشته باشید. سفرتان را عاقلانه انتخاب کنید. بسیاری از برنامه های سفری که دیده ام شامل ساعات طولانی رانندگی می شدند (نهایتا 6 با 7 ساعت) اما من واقعا خوشحالم که تور ما بیش از دو ساعت رانندگی پشت سر هم را نداشت.
Don’t Expect to Try Local Meat

انتظار نداشته باشید که بتوانید گوشت محلی را امتحان کنید

از آنجا که بوتان کشوری بودایی مسلک است، هیچ کشتارگاهی داخل مرزهای این کشور وجود ندارد و تمام گوشت های موجود در این کشور، وارداتی هستند (بیشتر از هند). ماهی گیری هم تنها به شرط گرفتن و رها کردن ماهی مجاز است. خوشبختانه غذاهای گیاهی محلی فوق العاده هستند، پس خوراکهای لذیذ بوتانی فراوانی وجود دارد تا شما انها را امتحان کنید (مخصوصا اگر شما طعم های تند را دوست داشته باشید).

همیشه بلوزهای آستین بلند، شلوار و دامن بلند به همراه داشته باشید

اگر می خواهید از Dzong (قلعه ها)، سایت های فرهنگی یا صومعه ها دیدن کنید، باید بازوها و پاهایتان را بپوشانید. اگر به جشن هایشان می روید، لباسی شیک ولی ساده بپوشید تا بیانگر احترام شما به آن جشن باشد.
Bring Cash

پول نقد با خود داشته باشید

بسیاری از همسفران من با پول گرفتن از عابر بانک های بوتان مشکل داشتند. پول نقل با خودتان داشته باشید تا راحت باشید. شما می توانید به راحتی در فرودگاه و هتلتان، دلار را تبدیل کنید. هیچ مشکلی با تبدیل مجدد پولم به دلار هنگام برگشت نداشتم. در فرودگاه پارو، بعد از عبور از قسمت امنیت پرواز، هیچ محلی برای تبدیل ارز وجود ندارد ولی یکی از کارکنان فرودگاه به من گفت که فروشگاه Duty-free و فروشگاه سوغاتی فروشی این کار را انجام می دهند. در اکثر نقاط بوتان هر نوع ارزی که دارید از شما قبول می کنند، اگرچه ممکن است، بتوانید پولتان را تبدیل به ارز محلی کنید. من متوجه شدم که در اکثر مواقع، دلار آمریکایی را قبول می کردند و برای خریدهای بزرگتر، کارت های اعتباری را نیز می پذیرفتند اما به ما هشدار داده بودند که در اکثر جاها برای استفاده از کارت ها، مبلغ زیادتری می گیرند.

Pack Earplugs

گوشگیر به همراه داشته باشید
در باورهای بودایی، عقیم کردن گربه یا سگ باعث توقف چرخه تناسخ در حیوانات می شود و به همین دلیل، این کار در بوتان رواج ندارد. این موضوع باعث رشد سریع جمعیت سگ های خیابانی، به خصوص در شهرهای بزرگتر، شده است (رستوران ها به خوبی به این سگ ها غذا می دهند). گفته می شود که “سگ های بوتانی تمام روز را می خوابند و تمام شب را عوعو می کنند”، پس اگر می خواهید زوزه هایشان را نشنوید، گوش گیر به همراه داشته باشید.

حقایقی جالب درباره ارمنستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر