لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> ۹ راه برای سفر آسوده با قطار
۹ راه برای سفر آسوده با قطار

۹ راه برای سفر آسوده با قطار

وقتی صحبت از راحتی به زبان می آید، بیشتر مسافران قطار را به هواپیما ترجیح می دهند. واگن های قطار معمولا فضای بیشتری برای دست ها و پاها نسبت به هواپیما در اختیار مسافران قرار می دهند و کمربندی وجود ندارد که مانع از بلند شدن شما یا حرکت کردنتان بشود و سرعت پایین تر قطار باعث می شود تا مالیات تغییرات منطقه ی زمانی کمتری داشته باشد و برای ساعت ها مجبور بودن به نشستن روی یک صندلی به این معنی است که مسافرت های طولانی با قطار می تواند برای بدن و ذهن شما طاقت فرسا باشد. از توصیه هایی برای صندلی گرفته تا وسایلی که باید برای سفر به همراه داشته باشید، راهنمایی های زیر به شما کمک می کند تا سفر بعدی شما با قطار، آسان تر و راحت تر باشد و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

از حالت ارتجاعی صندلی های قطار استفاده نمایید
اگر بودجه و دسترسی به شما اجازه می دهد٬ شاید ارتقا دادن صندلی مهم ترین کاری است که برای راحتیتان در طول سفر درازمدت با قطار می توانید انجام دهید. این به آن معنی است که رزرو کردن کابین خواب بجای صندلی تا بتوانید شب ها دراز بکشید. یا کابین درجه ۱ یا بیزینسی رزرو کنید تا اتاقی با فضای بیشتر برای پاهایتان داشته باشید و راحت تر تکیه بدهید.

صندلی مناسبی را انتخاب کنید
صندلی های کنار پنجره در بین مسافرانی که می خواهند از مناظر لذت ببرند یا میخواهند به جایی تکیه دهند، پرطرفدارترین هستند. صندلی های کنار پنجره ی قطار همین کاربرد را دارد. قطارهای زیادی هم صندلی های رو به جلو دارند و هم رو به عقب. اگر شما نسبت به حرکت حساسیت دارید، به سمتی بشینید تا ببینید به کجا می روید.

قدرتمندترین گذرنامه جهان در دستان آلمانی ها
ادامه مطلب

پشتی صندلی و زیرپایی
یک صندلی استاندارد ممکن است برای اغلب افراد مناسب باشد ولی ممکن است مناسب همه ی افراد با اندازه ها و وزن های مختلف مناسب نباشد. آیا پاهای کوتاهی دارید؟ با خودتان زیرپایی راحتی ببرید تا پایتان در طول سفر روی هوا نباشد. آیا کمر درد دارید یا درد دنبالچه دارید؟ یک کوسن صندلی برای از بین بردن فشار از روی ستون فقراتتان به همراه داشته باشید یا از بالش پشت کمر برای جلوگیری از درد کمر ناشی از نشستن های طولانی استفاده کنید. اگر برنامه دارید تا در صندلیتان بخوابید، پتو و بالش مسافرتی به همراه داشته باشید.
Bring Your Own Entertainment
سرگرمی های خود را به همراه ببرید
تبلتی پر از کتاب، فیلم، موزیک می تواند شما را در مسافرت طولانی با قطار نجات دهد ولی شما باید برنامه ای برای شارژ کردن آن داشته باشید. بعضی از قطارها پورت های برق برای هر صندلی دارند. اگر درحال سفر به خارج از کشورتان هستید، مطمئن شوید که آداپتور درستی را به همراه می برید. در قطارهای بدون پورت های برق، یک شارژر قابل حمل (پاوربانک) با خود ببرید تا دستگاه های شما مدت زمان بیشتری برایتان کار کنند. بردن سرگرمی هایی که از تکنولوژی پایین تری برخوردار هستند را نیز می توانید در نظر بگیرید. مثل بازی های مسافرتی.

لباس راحت بپوشید
وقتی تصمیم می گیرید برای سفرتان چه چیزهایی بردارید، لباس های راحت باید در بالای لیست شما باشد. الان وقت این نیست که شلوار جین تنگتان یا کفش های پاشنه بلند بپوشید. در عوض باید گزینه هایی را انتخاب کنید که در آن ها بیشتر راحت هستید و با الیاف نرم و قابل کشش درست شده اند. برای آقایان و خانم ها از شلوارهای راحت که قابلیت کششی نیز دارند استفاده کنند و بردن دمپایی راحتی نیز برای قدم زدن های شبانه در قطار و حمام کردن توصیه می شود.
لباس پوشیدن لایه به لایه( روی هم) برای کنترل دمای قطار همیشه ایده ی خوبی است که اگر گرم است آن ها را از تن در می آورید و اگر سرد است آن ها را می پوشید.
Block Out the World
دنیای بیرون را نادیده بگیرید
بخشی از جذابیت سفر با قطار تماشای تنوع منظره های بیرون از طریق پنجره است ولی هنگامی که هوا تاریک می شود و یا شما نیاز دارید که چرتی بزنید، ممکن است بخواهید دنیای اطرافتان را برای مدتی نادیده بگیرید. ماسک خواب و یک جفت گوش گیر می تواند براب شما سپری در برابر نورهای سقف و سر و صدای مسافران باشد. اگر می توانید با موزیک بخوابید، هدفون های نویزگیر نیز می تواند برای شما گزینه ی خوبی باشد.
Choose the Right Bags
کیف مناسبی انتخاب کنید
یکی از بهترین چیزها درباره ی سفر با قطار این است که سختگیری درباره ی بار همراهتان معمولا کمتر از خطوط هوایی است. برای مثال خط ره آهن امترک اجازه می دهد تا هر مسافر دو آیتم شخصی، دو آیتم قابل حمل و دو کیف به صورت مجانی همراه خود داشته باشد.
خبر خوب این است که لازم نیست شما تمام وسایل مورد نیازتان را بخاطر کمتر کردن هزینه ها٬ در یک کیف کوچک به اندازه ی کیف مدرسه ی بچه جای بدهید و خبر بد این است که شما همچنان باید وسایلتان را در طول قطار به همراه داشته باشید و بعضی اوقات (بسته به نوع قطار) مجبورید وسایلتان را بلند کنید و در قفسه ی بالا قرار دهید و این باعث می شود تا شما همچنان بخواهید سبک سفر کنید. از چمدان مسافرتی سبک استفاده کنید تا هم حمل ن آسان باشد و هم بلند کردن آن کار سختی نباشد.
چون ممکن است چمدان های بزرگ در یک قسمت غیر قابل دسترس از قطار ذخیره شوند، شما می خواهید که کیف کوچکتری داشته باشید و بتوانید نزدیک خود قرار دهید و وسایل با ارزشتان مثل گجت ها، اسناد سفر، کیف پول و داروهایتان را همراه خود داشته باشید. برای این منظور از کیف دستی و کوله پشتی استفاده کنید.

چگونه یک روز عالی را در دیزنی لند سپری کنیم 1
ادامه مطلب

تنقلات خودتان را بیاورید
برخی قطارهای کلاس بالا غذاهای لذیذی را روی سفره های سفید با وسایل نقره ای واقعی سرو می کنند ولی اگر شما قطار لوکسی را انتخاب نکرده باشید، گزینه های شما کمتر اشتها آور هستند( به غذاهای آسان شور با تنقلات بیش از حد گران فکر کنید). به همین علت است که شما می خواهید غذای مورد علاقه ی خودتان را داشته باشید.
Bring Your Own Snacks
خوشبختانه قوانین ۳-۱-۱ برای مایعات و ژل ها در خطوط هوایی برای قطارها صادق نیست و شما می توانید گزینه هایی مثل ماست و سبزیجات با خوراک ذخیره شده را در یک سردکن مسافرتی داشته باشید. شما گزینه های خوشمزه و سالمی مثل آجیل، میوه که نیاز به نگه داری در یخچال ندارند را نیز برای انتخاب دارید. از قبل قمقمه ی آب خود را به منظور هدر ندادن پول برای نوشیدنی، پر از آب کنید.
Freshen Up
ریفرش کنید
بعد از یک روز یا شب طولانی در قطار، تازه نگه داشتن پوست صورتتان می تواند کمک کند که شما حس تمیزی بیشتر و مچاله شدن کمتری داشته باشید. صورت خود را با استفاده از دستمال مرطوب تمیز کنید، طعم ترش دهانتان را با اسپری مخصوص از بین ببرید و همه ی میکروب هایی که از دسته ی صندلی جذب کرده اید را با ژل آنتی باکتریال از بین ببرید و داشتن یک اسپری بدن کوچک هیچوقت ایده ی بدی نبوده است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر