لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 10 مکان برتر جهان برای برگزاری جشن کریسمس سال 2019
10 مکان برتر جهان برای برگزاری جشن کریسمس سال 2019

10 مکان برتر جهان برای برگزاری جشن کریسمس سال 2019

جشن کریسمس به یک فستیوال جهانی تبدیل شده و در سراسر جهان، بدون توجه به کشور یا مذهب، آن را جشن می گیرند. اگر چه می توانید سال نو میلادی را در خانه و محل سکونت فعلی خود نیز جشن بگیرید، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مکانی که بهترین مکان ها برای جشن گرفتن سال 2019 میلادی هستند را به شما معرفی کنیم. پیش از آن به شما توصیه می کنیم، در صورتی که قصد سفر به خارج از کشور در ایام کریسمس را دارید این شعار را به یاد داشته باشید: هوشمندانه سفر کنید. این هوشمندی شامل اخذ پاسپورت یا ویزای کشور مقصد، رزرو آنلاین هتل، تهیه بلیط و آشنایی با قوانین کشور مقصد خواهد بود.

1- بیت لحم، کرانه باختری

به نظر می رسد که در دنیای پرهیاهو و پر زرق و برق کنونی، معنی حقیقی و واقعی جشن کریسمس و سال نو به کلی فراموش شده است. اگر قصد دارید برای اولین بار جشن گرفتن سال نو میلادی را در خارج از کشور تجربه کنید به شما توصیه می کنیم به محل تولد عیسی مسیح سفر کنید. در شهر بیت لحم در کرانه باختری می توانید تجربه ای منحصر بفرد در این زمینه داشته باشید. در این مکان بعد از ساعت 12 شب در کلیسای سنت کاترین، مراسم کریسمس به شیوه ای خاص که در هیچ جای جهان وجود ندارد برگزار می شود.
فنلاند

2- روستای سانتا کلاوس (بابا نوئل)، فنلاند

در حالی که تعداد بابا نوئل ها هیچ وقت کافی نیست، خودتان دست به کار شوید و به سمت شمال بروید تا حلقه قطبی را در فنلاند تجربه کنید. در روستای مشهور بابا نوئل در فنلاند، این مرد بامزه با لباس قرمزش را خواهید دید که به همه هدیه می دهد. علاوه بر این، هوای برفی و گوزن های قطبی که در جنگل های منطقه جولان می دهند یک تجربه گردشگری فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. کمی دورتر از این روستا نیز یک پارک سرگرمی به نام پارک بابا نوئل وجود دارد که از تفریح در آن لذت خواهید برد. اگر چه برای این سفر به مقدار قابل توجهی پول نیاز دارید اما بدون شک هنگام پایان سفر لبخندی فراموش نشدنی بر لب خواهید داشت.
نیویورک

3- نیویورک سیتی، ایالات متحده

همه می دانند که کریسمس در شهر نیویورک سیتی معنای دیگری دارد، آن هم در حالی که برف در این شهر شروع به باریدن کرده است. بدون شک نماهایی از این شهر در ایام کریسمس را در فیلم های هالیوودی با داستانی مربوط به این ایام دیده اید. بلندترین درخت کریسمس جهان در اوایل دسامبر در مرکز راکفلر چراغانی می شود. کسانی که در این ایام به شهر نیویورک سیتی سفر می کنند نباید از اسکی روی یخ غافل باشند. رقص باله مخصوص ایام کریسمس در این شهر که «The Nutcracker» نامیده می شود را نیز فراموش نکنید.
استرالیا

4- بوندی بیچ، استرالیا

برای گردشی ساحلی در کنار همسفران و مقایسه این ساحل با دیگر سواحلی که رفته اید بهتر است در ایام کریسمس به ساحل بوندی بیچ در استرالیا بروید.ساحل بوندی نقطه متضاد کلیشه های کریسمسی نیمکره شمالی است، جایی که آفتاب، شن و موج سواری جایگزین برف و چراغ های پرنور و اسکیت روی یخ می شود. وقتی که 25 دسامبر فرا می رسد، هزاران گردشگر به این ساحل زیبا جذب می شوند و در کنار دیگر کسانی که به جای سفر به سرزمین های برفی، استرالیا را برای سفر در ایام کریسمس انتخاب کرده اند، فرا رسیدن سال نو میلادی را جشن می گیرند. در این ایام، در ساحل بوندی گروه های موسیقی و دی جی ها به اجرای برنامه می پردازند و فضایی شبه فستیوال در تمام ساحل دیده می شود. در ایام کریسمس در ساحل بوندی خبری از پالتوهای خزدار و کلاه گرم نیست، به جای آن ها به لباس شنا، کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابی نیاز خواهد داشت.
ایتالیا

5- واتیکان، ایتالیا

اطمینان داشته باشید که قلب مذهب کاتولیک به خوبی می داند که چطور کریسمس را جشن بگیرد. شهر ابدی واتیکان در هر فصلی از سال دیدنی و جذاب است اما دسامبر ماهی است که این شهر بیش از هر زمان دیگری شما را شیفته خود می سازد. در این موقع از سال، هیجان در شهر واتیکان موج می زند، در هر گوشه ای شاه بلوط برشته شده می فروشند و مردم شهر دور هم جمع می شوند. به میدان سنت پیتر، پیاتزا ناوونا و کلیسای سانتا ماریا در آراکولی در روی تپه کاپیتولین هیل بروید تا خود متوجه تفاوت جشن کریسمس در این نقطه از خاک ایتالیا شوید. بیشترین زائران در روزهای قبل و بعد از سال نو میلادی به واتیکان می روند. روز قبل و بعد از روز کریسمس تجربه هایی فراموش ناشدنی را در شهر واتیکان خواهید داشت.
ایرلند

6- دوبلین، ایرلند

ایرلندی ها با شوخ طبعی خاص خود روش های متفاوت و متنوعی برای جشن گرفتن سال نو میلادی دارند. از همه جالب تر شنای صبحگاهی در روز 25 سپتامبر در استخر 40 فوتی پر شده از آب دریاست. در روز قبل از کریسمس، خیابان های دوبلین بوی زندگی و هیجان می دهند. در این شهر یک بازار 12 روزه برای ایام کریسمس راه اندازی شده که در داکلندز قرار دارد. نمایش پانتومیم، چراغانی کردن شهر، اسکیت روی یخ، در کنار بازار فصلی و مراسمی که در کافه تمپل بار برگزار می شود از دیگر فعالیت های شادی آور ایام کریسمس در دوبلین ایرلند است. سرود شب سال نو در کلیسای سنت پاتریک را نیز فراموش نکنید.
آلمان

7- نورنبرگ، آلمان

اگر خرید هدیه و کادو برایتان بسیار مهم است شاید بهتر است به آلمان و شهر نورنبرگ بروید و از بازار کریسمی جادویی این شهر با نام «Christkindlesmarkt » دیدن کنید. در این مکان هر گونه خوردنی، تنقلات، کادو و لباس های زیبایی که بخواهید را خواهید یافت. بعد از تاریک شدن هوا به این بازار بروید، زمانی که لامپ های رنگارنگ نمایی شبیه قصه های شاه پریان ایجاد کرده اند. خرید ایام کریسمس در این شهر با تمام تجربه های خریدی دیگری که داشته اید متفاوت خواهد بود.
1683278293 881 10 مکان برتر جهان برای برگزاری جشن کریسمس سال 2019
8- زوریخ، سوییس
تمام کسانی که به جاذبه های گردشگری مانند کوهستان، برف و خیابان های سنگفرش شده علاقه دارند، در ایام کریسمس سفر به سوییس را انتخاب می کنند. شهر زوریخ به خاطر بازارهای متنوعش در ایام کریسمس، خوشگذرانی مردم در خیابان ها با تم کریسمس و درخت های کریسمس زیبا و مسحور کننده اش در منطقه Werdmuhleplatz بهترین انتخاب در کشور سوییس برای ایام کریسمس خواهد بود. جوانان شهر روی یک صحنه سه گوش که با درختان کریسمس و چراغ های رنگارنگ تزیین شده آواز جشن کریسمس می خوانند.
tokyo
9- توکیو، ژاپن

اگر چه مردم ژاپن دین جداگانه خود را دارند اما در ایام کریسمس با چراغانی کردن خیابان ها و خانه ها عید کریسمس را جشن می گیرند. در سنت ژاپنی ها، جشن گرفتن سال نو بسیار مهم تر از جشن گرفتن عید کریسمس از جنبه مذهبی آن است اما حتی غیرمسیحیان نیز در این کشور با شور و شعف تمام به استقبال سال نو و جشن کریسمس می روند. اگر چه روز عید کریسمس در کشورژاپن تعطیل رسمی به شمار نمی آید اما همچنان جشن های مفصلی در این روز برگزار می شود و شور و شعف را می توان در میان مردم مشاهده کرد.. عصر کریسمس برای ژاپنی ها بسیار مهم است و فعالیت های شبیه روز ولنتاین در این روز در ژاپن به انجام می رسد، شبی برای زوجین و عاشقان. جشن سال نو به شیوه ژاپنی ها شامل خوردن جوجه کباب شده و پس از آن کیک اسفنجی همراه با خامه و توت فرنگی فراوان است.

پورتوریکو

10- سن خوان، پورتوریکو
پورتوریکو جزیره ای کوچک با شخصیتی بزرگ است، کشوری کوچک که در ایام آفتابی کریسمس جشن و پایکوبی را به مرحله تازه ای می رساند. جشن های سال نو در این کشور از اوایل ماه دسامبر آغاز شده و تا روز سه پادشاه در ششم ژانویه ادامه خواهند یافت. از اواسط دسامبر، کلیساهای این کشور شاهد حضور گسترده مردم و آواز خواندن بوده و دسته های آوازه خوان نیز از خانه ای به خانه دیگر رفته و سال نو را تبریک می گویند. بزرگ ترین جشن در عصر روز کریسمس برگزار می شود و بعد از آن نوبت گردهمایی بزرگ شبانه و آواز خواندن دسته جمعی است. برای دیدن تزیینات مربوط به سال نو میلادی به سیتی هال در پلازا دی آرماس بروید و از فضای زیبا و چراغانی شده لذت ببرید.

سفیریا؛ زبان سوت زدن منحصربفرد و در خطر انقراض باستانی یونانی ها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر