لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> طبیعت مرطوب و وحشی کاکادو ، Kakadu استرالیا
طبیعت مرطوب و وحشی  کاکادو ، Kakadu  استرالیا

طبیعت مرطوب و وحشی کاکادو ، Kakadu استرالیا

کاکادو در فصول سبز، مانند یک بوستان پر از گل 20000 کیلومتر مربعی است و بازدید از آن در زمانی که مرطوب و پر از آب است، بهترین و مناسب ترین موقعیت می باشد .

بروشور های کلاس بالای ” کاکادو “، همیشه آبشار های خروشان و زمین های باتلاقی گسترده ی آن را به تصویر می کشند، اما این دو تنها چیز هایی که بازدید کنندگان در زمان سفر به آن جا می بینند نیست. یک نکته ی آموزنده ی مسافرتی، که در اغلب وبلاگ ها و یا کتاب های راهنمای گردشگری آمده است، این نکته را بیان می کند، که بهترین زمان برای سفر به این منطقه، فصول خشک بازه ی ماه می و نوامبر می باشد. در این دوره ی زمانی تمام راه ها و جاده ها باز می باشند، آسمان صاف است و اتوبوس های تورها در جاده های خاکی آن در حال حرکتند، اما در فصل های خشک سال، آبشارها متوقف می شوند، باتلاق ها کوچک می شوند، نیلوفر های آبی کم می شوند و علفزار های بر روی دشت سیاه شده و سالی یک بار به آتش کشیده می شوند. اگر که می خواهید کاداکویی را که در عکس ها و بروشور ها دیده اید از نزدیک ببینید، لازم است که در ماه های مرطوب فوریه تا آوریل تابستان به آن جا سفر کنید.

فصل آبشار:

فقط به خاطر این که به آن فصل مرطوب می گویند به این معنا نیست که در تمام روز باران خواهد آمد. بارش ها معمولاً کوتاه هستند و در بعضی مواقع نیز تا چندین روز هیچ ریزشی اتفاق نمی افتد. یک نام مناسب تر برای این دوره ی زمانی، فصل سبز و یا فصل آبشار می باشد، چرا که چمنزار هایی، که در این موقع سال، دشت ها را می پوشانند تا 2 متر رشد می کنند و به هر طرف که نگاهی بیاندازید، دریایی از رنگ سبز را خواهید دید. آبشار ها نیز در این زمان بسیار خروشان و پر جنب و جوش می باشند.
Green season

فصل سبز:

بر سر شاخه های درختان غاز های ” مگپای، Magpie ” لانه سازی می کنند، ” جاکانا، Jacana ” های رنگارنگ، که بخاطر قابلیت راه رفتن بر روی آب به پرندگان مسیح هم مشهورند، بر روی برگ های زنبق آبی به تکاپو می افتند و ” جابیرو، Jabiru ” های با شکوه نیز، که تنها لک لک های حاضر در استرالیا هستند، بر روی بلند بالا ترین شاخ و برگ های درختان تعادل خود را حفظ می کنند، در حالی که عقاب های دریایی بر بالای جریان های گرم هوایی پرواز می کنند.
Green season

” کاکادو ” در فصول سبز همانند باغستانی 20000 کیلومتر مربعی می باشد که پر از گل های متنوع و رنگارنگ است. سواحلی زیبایی از درختان ” گرویلیا، grevillea “، ماسه سنگ های سرخ سنگ مناطق سبز را می پوشانند و میلیون ها نیلوفر سفید و بنفش رنگ در هر لحظه شکوفه می زنند. هوا نیز پر از سنجاقک می شود. اگر از نزدیک به سر برگ های ” پاندانوس، Pandanus ” و علف های نیزه ای نگاهی بیاندازید، خواهید دید که بر روی هرکدام از آن ها، یک جفت بال بسیار کوچک و ظریف معلق است.

تمام داستان های بسته شدن جاده ها بخاطر سیل را هم جدی نگیرید. تمام جاده های اصلی ورودی و خروجی ” کاکادو “، برای تمام شرایط آب و هوایی طراحی و ساخته شده اند و شرایط هوایی باید خیلی وخیم باشد که آن ها بسته شوند ! حتی اگر جاده ها به دلیل یک طوفان بزرگ در باتلاق فرو بروند، معمولاً برای مدت های طولانی، مسدود باقی نمی مانند.
Deserted trails

راه های بیابانی:

بی شک هوا بسیار گرم است، اما در فصل های مناسب سفر، هوا همیشه داغ و سوزان است. دمای هوای تابستان، حداکثر دو تا سه درجه بالا تر از فصول خشک سال است، اما در هیچ صورت نمی توانیم از این حقیقت فرار کنیم، که هوا به شدت شرجی است. با همه ی این اوضاع، نکته ی مثبتی که وجود دارد، یک تجربه ی مسافرتی آرام و بدون هیچ شلوغی در یکی از بهترین و ایده آل ترین مناطق طبیعی و حیات وحش است. دیگر لازم نیست که برای رسیدن به بهترین مکان های عکس گرفتن از غروب آفتاب در چشم انداز های صخره ای کسی را هل بدهید، چرا که به احتمال زیاد فقط شما در آن جا حضور خواهید داشت.
Paperbarks and pandanus

درخت افرای پوست کاغذی و ” پاندانوس “:
مسیر های پیاده روی تقریباً متروکه و خالی از توریست هستند. شما می توانید تا هر وقت که بخواهید در گالری های هنر های باستانی سنگی وقت بگذرانید، بدون آن که احساس کنید در هیچ صفی منتظر مانده اید. شما همچنین می توانید از نبود هیچ سرو صدا و مزاحمتی استفاده کنید و از مشاهده ی جانوران موجود در منطقه لذت بیشتری را ببرید، چرا که نبود هیچ انسانی آن ها را نمی ترساند و فراری نمی دهد. به یکی از کارگاه های رایگان سبد بافی در مرکز آشنایی با فرهنگ بومی لاک پشتی شکل ” وارادجان، Warradjan ” در نزدیکی ” کویندا، Cooinda ” بپیوندید و از توجه و همکاری آنان در ساخت یک اثر یادبودی فوق العاده استفاده کنید و از گفت و گو و توجه بی پایان آن ها لذت ببرید.

سفر دریایی ” آب های زرد رنگ بیلابونگ، Billabong ” یکی از فعالیت ها و برنامه های ” کاکادو ” است که باید حتماً آن را تجربه کنید، چرا نقطه ی عطف سفر بسیاری از بازدید کنندگان از این منطقه است. در تمام سال می توانید با آن سفر کنید و بهترین زمان برای رزرو آن، فصل شکوفه زدن نیلوفر های آبی تا افق می باشد. این کشتی در میان درختان افرا و ” پاندانوس ” به آهستگی حرکت می کند و در میان نواحی که در فصل های خشک سال ناپدید می شوند راه خود را پیدا می کند.
Arnhem ideas

ایده های ” آرنهم، Arnhem “:
با اینکه بعضی از کار ها هستند که انجامشان در فصول سبز میسر نمی باشد، بیشتر زمین های کمپینگ بوته ای بسته هستند، در حالی که پارک های کاروانی مسافرتی ” کویندا ” هم چنان باز می باشند و بسیاری از جاده های جیپ ها نیز مسدود شده اند، اما چندین کار بی نظیر را نیز فقط در فصل های مرطوب سال می توان انجام داد. این اتفاق هر سال پیش نمی آید، اما در فصول بسیار مرطوبی که سطح آب آن قدر بالا بیاید که جاده ی ” اوبیر، Ubirr “، که یکی از نقاط پر طرفدار تماشای غروب کردن خورشید بر فراز دشت ها و دره های ” آرنهم ” می باشد، بسته شود، شرکت سفر های دریایی بومی ” گولویامبی، Guluyambi ” اداره ی حمل و نقل مسافران در نهر های ایجاد شده در ” ماگلا، Magela ” را بر عهده می گیرد .

شما در این سفر، از میان جنگل های زیبای درخت چای و بهترین محل برای بازدید از آثار سنگی ” کاکادو ” خواهید گذشت و در این میان، راهنمایان بومی منطقه، داستان های زندگی خود در ” کاکادو ” را با شما به اشتراک می گذارند. اگر که شانس به شما رو کرد و در زمان برگزاری این تور در ” کاکادو ” بودید، هرگز فرصت تجربه ی آن را از دست ندهید. این تور بسیار متحیر کننده است .
Discounted travel

سفرهای با تخفیف:

یکی از مزایای سفر به ” کاکادو ” در این دوره از سال این است که اتاق های مسافرخانه ی ” کویندا “، که تنها چند قدم با اسکله ی کشتی سفر های دریایی آب های زرد فاصله دارد و هم چنین هتل مشهور کروکودیل شکل ” مرکیور، Mercure ” نصف قیمت هستند. این به آن معناست که شما می توانید پولی را که در تهیه اسکان صرفه جویی می کنید را برای سفر با هلیکوپتر بر روی آبشار های بی نظیر ” توین، Twin ” و ” جیم جیم، Jim Jim ” هزینه کنید !
Kakadu in the wet

– ” کاکادو ” در فصول مرطوب :

در فصل های مرطوب سال، دسترسی به این آبشار های عظیم از زمین ممکن نیست و تا زمانی که جاده های ماشین رو خشک شوند تا شما بتوانید از آن ها استفاده کنید، آبشار ها، اگر که کاملاً خشک نشده باشند، سطح آب آن ها بسیار کم خواهد شد. این پرواز 70 دقیقه ای از کنار لبه ی یک پرتگاه، سایت هایی رؤیایی و دره هایی که پر از آبشار های موقت و کوتاه مدتی هستند، که در زیر نور خورشید می درخشند، می گذرد. خلبان از تاریخ پیدایش زمین های زیرین شما صحبت می کنند، به بوفالو ها و اسب هایی که در دشت ها زندگی می کنند اشاره می کند و بر روی آبشار های شگفت انگیزی که در مه فرو رفته اند پرواز می کنند. این سفر یکی از تحسین برانگیز ترین چیز هایی است که خواهید دید ! بدون شک ” کاکادو ” در فصول مرطوب، بهتر و زیبا تر از دیگر مواقع سال می شود !
نکاتی اساسی در مورد سفر به ” کاکادو “:

رسیدن به آن جا:
از طرف جنوب، ” کاکادو ” از طریق جاده های ” استوارت، Stuart ” و ” کاکادو “، 150 کیلومتر از شهر ” کاترین، Katherine ” فاصله دارد، اما بیشترین مسافران از شهر ” داروین، Darwin ” به آن جا می آیند، چرا که نزدیک ترین فرودگاه را به آن جا دارد. ” داروین ” نیز از طریق جاده ی ” آرنهم ” 150 کیلومتر از لبه ی پارک فاصله دارد. هر دوی این جاده ها بسته شده اند .
گشت و گذار در شهر:
بیشتر تور ها برای رساندن شما، قبل از شروع سفر به هتلتان می آیند، اما با این حال داشتن یک ماشین تحت اختیار خودتان، آزادی لازم برای رفتن به ” ناوورلاندجا، Nawurlandja ” در نزدیکی ” نورلانگی، Nourlangie ” و تماشای منظره ی غروب در آن را برای شما فراهم می کند. جاده های اصلی که در فصل های مرطوب ” کاکادو ” باز هستند، بسته می شوند. شرکت مسافرتی ” سفر های الهام بخش، Inspiring Journeys ” چندین تور که ” کاکادو ” را شامل می شوند دارد. یکی از این تور های جدید ” برترین ماجراجویی مجلل در نواحی شمالی ” نام دارد.
کی سفر کنیم ؟
پارک جنگلی ” کاکادو ” در تمام سال باز و در فصل های خشک میان ماه های می تا نوامبر پر طرفدار تر است، اما ما سفر در فصل های مرطوب و یا سبز را به شما پیشنهاد می کنیم. آبشار ها از ماه فوریه تا مارس به زیبا ترین شکل خود می رسند .
کجا ساکن شویم ؟

برای رزرو هتل شما دو انتخاب بسیار مناسب دارید. هتل مشهور کروکودیل شکل ” هتل کروکودیلی مرکیور کاکادو، Mercure Kakadu Crocodile Hotel ” در وسط شهر ” جابیرو، Jabiru ” قرار دارد. 4 ستاره است و امکانات رفاهی بسیار مناسبی دارد. مسافرخانه ی ” کویندا ” نیز استایل خانوادگی و صمیمی متل مانندی دارد که در یک باغ و در کنار استخر واقع شده است.

کجا غذا بخوریم ؟
هر دوی این هتل ها رستوران های بسیار عالی و استانداردی دارند. هرگز بدون تجربه ی ” باراموندی، Barramundi ” محلی، که با لیمو و جو درست می شود، فیله ی کانگارو سرخ شده با ادویه دوکا و گونبالانیا بیف، که به دلیل تغذیه ی خاص دام های منطقه طعم خاص و بسیار لذیذی دارد و در رستوران دره ی هتل ” مکیور ” سرو می شود، به خانه نروید !

26 نکته‌ای که باید پیش از سفر به پلاسِنسیا بدانید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر