لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> نگاهی به درون روستاهای جن زده ایتالیا
نگاهی به درون روستاهای جن زده ایتالیا

نگاهی به درون روستاهای جن زده ایتالیا

مناره ای تنها در بالای خرابه های باقیمانده از یک مرکز خرید در شهری در شمال ایتالیا که روزگاری بسیار باشکوه و مجلل بوده و نام «شهر اسباب بازی ها» برای آن انتخاب شده سر به فلک کشیده است. شهر کوچک «کانسونو» (Consonno) که روزگاری یک روستای کشاورزی بود در حدود یک ساعت از شهر میلان به سمت شمال فاصله دارد. این شهر یک کارآفرین به نام ماریو باگنو در دهه 1960خریداری، ویران و از نو ساخته شد، مردی که امید داشت آن را به چیزی شبیه لاس وگاس در ایالات متحده تبدیل کند.
 Italy's Ghost Village
اما در سال 1976، تنها یک سال پس از افتتاح زمین بازی بزرگسالان آن در پای کوه های الپ، رانش زمین باعث مسدود شدن مسیر ورودی به آن شده و به یکباره شهر رویایی باگنو به شهر ارواح تبدیل شد. در سال های اخیر، این روستا محل انجام دو مراسم زیرزمینی پر از غوغا و هیجان انگیز بوده است، دو مسابقه قهرمانی بین المللی قایم باشک. همچنین توریست هایی که به کاوش روستاهای متروکه ایتالیا علاقه فراوانی دارند در طول سال به این روستا هجوم برده و از جذابیت عجیب آن سخن می گویند.
 Italy's Ghost Village
 Italy's Ghost Village
سایت های توریستی بسیار مشهور ایتالیا معمولاً خرابه های باستانی آن هستند. از این رو شاید تعجب آور نباشد که برخی از بهترین و پربیننده ترین این مکان ها، شهرهای ارواح این کشور باشند. هر روستا داستان خاص خود را دارد و به دلیل خاصی متروکه شده است. برخی پس از یک فاجعه طبیعی متروکه شده اند، ساکنانشان به خاطر رانش زمین یا زمین لرزه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. برخی دیگر نیز به دلایل اقتصادی ساکنان خود را به کلی از دست داده اند که به خاطر تعطیل شدن معادن، ساخته شدن یک جاده جایگزین و یا مهاجرت دسته جمعی از روستا به شهر در جستجوی فرصت های شغلی بیشتر و بهتر رخ داده اند.
در این میان، اگر شما نیز علاقه دارید که به شهرهای متروکه یا روستاهای جن زده ایتالیا سفر کنید به شما توصیه می کنیم که هوشمندانه سفر کنید و پیش از سفر رزرو آنلاین هتل را فراموش نکنید.
 Italy's Ghost Village
بسیاری از این روستاهای متروکه در مناطقی هستند که طبیعت زیبای خیره کننده ای دارند- در کنار سواحل زیبا یا در میان صخره های و کوه های سر به فلک کشیده- مانند شهرهای متروکه متعلق به کارگران معد در ساردینیا یا شهر «کراکو» (Craco) که متعلق به قرون وسطی بوده و در اواخر قرن 20 میلادی به دلیل رانش زمین متروکه شد.
 Italy's Ghost Village
تعداد «خانه های جن زده» ایتالیا به گفته برخی به هزاران عدد می رسد که برخی به طور کلی خالی از سکنه شده و برخی دیگر هنوز تعدادی از ساکنان سرسخت شان را در کنار خود می بینند، ساکنانی که پس از فرار همسایه هایشان هنوز هم در این روستاها زندگی می کنند. در سال 2007 دولت ایتالیا تلاش کرد که املاک و زمین های به ثبت نرسیده را پیدا کند که در نتیجه آن در حدود 2 میلیون قطعه زمین به همراه خانه های جن زده شناسایی شدند که اکثریت آن ها در مناطق جنوبی کشور که از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارند قرار داشت.
 Italy's Ghost Village
 Italy's Ghost Village
در سال های اخیر، شهرداری های در حال تحلیل رفتن در شهرهای کوچک تاکتیک های متنوعی را برای افزایش تعداد ساکنان خود را به کار برده اند. روستای «پراتاریچیا» (Pratariccia) در منطقه توسکانی که متعلق به قرون وسطی است به دلیل این که ساکنانش برای پیدا کردن کارهای بهتر به شهر مهاجرت کردند متروکه شد. شهرداری منطقه برای رونق بخشیدن دوباره به این روستا و پیدا کردن کسانی که بخواهند در آن ساکن شوند، آن را در سایت eBay برای فروش عرضه کردند. گفته می شد که شهردار بورمیدا پیشنهاد داده که به هر کسی که به این روستا نقل مکان کند 2.000 یورو داده خواهد شد. شهر «اولالای» (Ollalai) نیز که در خطر متروکه شدن قرار داشت خانه های خود را به مبلغ تنها 1 یورو برای خرید عرضه کرد.
بیشتر بخوانید:
 Italy's Ghost Village

سخت است که تصور کنیم چنین تاکتیک هایی مانع از تبدیل شدن این شهر و روستاها به سرنوشتی مشابه روستاهای متروکه و جن زده ایتالیا شود. در همین اثنا، مسافران و توریست های ماجراجو و کنجکاو می توانند در میان باقیمانده ها و خرابه های شهرهای متروکه ایتالیا به گشت و گذار پرداخته و زندگی که روزگاری در آن ها وجود داشته را در ذهن خود تجسم کنند.

۱۰ قلعه ی زیبای سوئیس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر