لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دره خزینه لرستان، جاذبه ای طبیعی برای اکوتوریسم ها
دره خزینه لرستان، جاذبه ای طبیعی برای اکوتوریسم ها

دره خزینه لرستان، جاذبه ای طبیعی برای اکوتوریسم ها

لرستان زیبا، سرزمین لاله های واژگون، به دلیل داشتن آب و هوایی چهار فصل در تمامی طول سال گردشگران را به سمت خود جذب می کند. هر زمان که قصد سفر به این استان را دارید، برای رزرو هتل های خرم آباد و یا اقامتگاه های بوم گردی فقط کافی است سری به سایت ایران هتل آنلاین بزنید، در قسمت جستجو، هتل های این استان را پیدا کرده و بر اساس بودجه و مقصد سفر خود به صورت اینترنتی هتل مورد نظر را رزرو نمایید. اگر طبیعت گرد هستید و در اوایل پاییز قصد سفر به این استان را دارید حتماً سری به دره خزینه لرستان بزنید؛ دره ای شگفت انگیز و زیبا که طبیعت آن را پس از سال ها فرسایش به وجود آورده است. دره ای که شما را بی وقفه به یاد گرند کانیون آمریکا می اندازد؛ شاید امکان سفر به آمریکا و بازدید از گرند کانیون به راحتی میسر نباشد ولی شما می توانید تنها با سفر به دره خزینه لرستان ایران تجربه ای مشابه را رقم بزنید. جایی که بلندترین پل معلق ایران در آن وجود دارد.

دره خزینه | دره ای با پیچ نعل اسبی

دیواره های دره خزینه را فرسایش نقش و نگار زده و لایه لایه کرده است. رودخانه زیبای کرخه از این دره عبور می کند و با پیچ نعل اسبی خود منظره ای شگفت انگیز را ایجاد کرده است. صخره ای در وسط این پیچ وجود دارد که اطراف آن را آب فراگرفته است. پل دره خزینه لرستان، پل معلقی است که با 112 متر طول و 85 متر ارتفاع بلندترین پل معلق ایران به شمار می رود.

مسیر دسترسی: از جاده پلدختر که به سمت اندیمشک حرکت کنید در وسط جاده روستای دره خزینه وجود دارد. این روستا از پلدختر حدود 47 کیلومتر فاصله دارد. باید از روستا عبور کنید و پس از طی مسافتی حدود 5 کیلومتر به دره خزینه و پل معلق آن می رسید.
پل معلق دره خزینه
این پل دو سوی دره را به هم متصل می کند. پل دره خزینه پل محکمی است که با طناب های کابلی و از چوب های روس ساخته شده است. بر روی پل که می ایستید صدای جریان آب و هیجان تکان خوردن پل در آن ارتفاع با باد تجربه ای هیجان انگیز به شما می دهد. البته به نظر می رسد که در فروردین ماه 97 بخشی از این پل به دست عده ای تخریب شده است.

دره خزینه
این دره مکان مناسبی برای صخره نوردان و کوهنوردان است. در آنجا هم می توان با صعود از دیواره های سنگی ورزش کرد و هم از چشم انداز زیبای طبیعت بکر و دست نخورده بهره برد. البته توصیه می شود که گردشگران حتما راهنمای مجرب همراه خود در این منطقه داشته باشند. کارهایی که قبل از سفر به دره خزینه باید انجام دهید:
1- آب و هوای منطقه را بررسی کنید.
2- راهنمای آشنا به منطقه پیدا کنید.
3- در صورت تمایل به اقامت در شهرهای اطراف حتماً به سایت ایران هتل آنلاین سر زده و هتل مورد نظر خود را اینترنتی رزرو کنید.
4- ملزومات سفر را همراهتان داشته باشید، برخی از این ملزومات عبارتنداز: کرم ضد آفتاب، کلاه آفتاب گیر، کفش مناسب صخره نوردی یا پیاده روی، خوراکی و آشامیدنی، کیف کمک های اولیه
5- باطری گوشی و دوربین خود را شارژ کنید چراکه برای ثبت چشم اندازهای بی نظیر این دره حتماً به این تجهیزات نیاز خواهید داشت.
6- در صورت تمایل به اقامت شبانه در طبیعت وسایل کمپینگ همراه خود داشته باشید.
7- حتما کیسه زباله برای جمع آوری زباله های خود بردارید.

دره خزینه

سخن پایانی

استان لرستان یکی از مناطق بسیار زیبا در ایران است که به سبب جاذبه های طبیعی بی همتا و شرایط آب و هوایی مطلوب در فصول گرم سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است. دره خزینه لرستان یکی از بهترین جاهای دیدنی لرستان به حساب می آید که مکان مناسبی برای صخره نوردی محسوب می شود. بیایید با سفری مسئولانه به طبیعت، کمترین آسیب را به آن وارد کنیم. طبیعت میراث ارزشمندی است که با حفاظت از آن گنجینه با ارزشی برای آیندگان خود به جای خواهیم گذاشت.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
شگفتی های طبیعت خرم آباد - از بیشه تا سزار
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر