لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مانند یک بومی در قاهره زندگی کنید
مانند یک بومی در قاهره زندگی کنید

مانند یک بومی در قاهره زندگی کنید

قاهره که بیشینه ی تاریخی بسیار دور دارد برای همیشه تغییر کرده است، و هم اکنون شهری مدرن به شمار می رود. گفتنی است که این شهر جاذبه های تاریخی خیره کننده ای برای گردشگران دارد. سازگار بودن با زندگی آفتابی و پیوند فرهنگی با شمال آفریقا و خاورمیانه به اندکی زمان نیاز دارد. افرادی که بتوانند خود را با هوای گرم و سوزان و فرهنگ این شهر وفق دهند ، قاهره را مانند خانه ی دوم خود دوست خواهند داشت. روش هایی را پیشنهاد می کنیم که مانند افراد محلی بتوانید در قاهره اقامت کنید، با استفاده از این تجربه ها و رزرو آنلاین هتل اوقات خوبی را رقم بزنید.
با دوستان جدید خود در قاهره بیرون بروید: روز را با خرید از بازار خان الخلیل که یکی از اصلی ترین سوق های ( بازار ) منطقه ی مسلمان نشین قاهره است، سپری کنید و شام را در یک رستوران مراکشی در جزیره سوفیتل صرف نمایید. قلیون یا به قول مصرى ها شیشا سفارش دهید. از چشم انداز وسیع و پانورامیک رستوران لا پالمیرای در سمت جنوبی جزیره زمالک در رود نیل لذت ببرید. چشم انداز و مناظر بسیار زیبایی از ساختمان های قاهره در کنار رود نیل لذت صرف شام را در این مکان چند برابر می کند. غذا های محلی قاهره در میان مصریان و توریست ها طرفدار زیادی دارد. فرصت امتحان کردن غذاهای محلی را از دست ندهید. و از خوردن غذا های بخار پز شده مانند گوشت بره ، میگو و تانجین (غذای ادویه ای و تند که ترکیب گوشت و سبزیجات است)، در محیطی کم نور لذت ببرید. با سالاد های تند و خوش طعم شروع کنید و در آخر یک قلیان با طعم میوه ای و شیرین را در حالی که به تماشای قایق های در حال گذر چشم دوخته اید، را امتحان کنید.
در روز های تعطیل برنامه های متنوع داشته باشید: در کافه رستوران لفت بانک قاهره تا ظهر روی کاناپه استراحت کنید و یک صبحانه مصری ، تخم مرغ ، فول مدمس ( خوراک باقالی )، فلافل و پنیر سفید فتا (feta cheese ) با گوجه فرنگی را صرف کنید. در طول ماه های سرد سال در فضا های بیرونی بنشینید و در کنار رود نیل با نوشیدنی های آب لیمو تازه و نعناع یا کاپوچینو آرام شوید. هنگام تعطیلات آخر هفته به شهر الفیوم سفر کنید تا روستای سفال گری را تماشا کنید و از مناظر کوهستانی و دریاچه در منطقه حفاظت شده وادی الریان لذت ببرید و در شبی آرام در بیابان زیر آسمان روشن کمپ کنید.
For cheap eats
از غذاهای ارزان فست فود استفاده کنید: به خیابان مدرن و امروزی مصر به نام زووبا ( Zööba ) سر بزنید، که زنجیره ای از فست فود ها را دارد. غذا های کلاسیک مصری مانند تامیای ترد، فول مدمس یا خوراک باقلا را می توانید سفارش دهید و طعم کوشاری ( kushari )که یکی از محبوب ‌ترین و ارزان‌ ترین غذا های مصری است و غذای ملی به شمار می رود را حتما امتحان کنید. این غذا با ترکیبی از ماکارونی ، برنج و عدس تهیه می ‌شود و در روی آن برای تزئین نخود و پیاز و نوعی سس می ‌ریزند. غذا های خیابانی ارزان تر و خوشمزه نیز می باشند از فروشنده ها می توانید ذرت کبابی سفارش دهید. اما در ماه های زمستان توصیه می کنیم از ارابه های سیب زمینی پز که در اطراف همه محله ها به چشم می خورند ، لقمه سیب زمینی تازه و داغ تهیه کرده و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.
اوقات عصر را با خوشی بگذرانید: به خیابان کوچک و معروف سید البکری در محله‌ ی زمالک سر بزنید. نوجوان های امروزی در ظروف پلاستیکی در حال قلیان کشیدن می باشند و دانشجویان هنر در این خیابان قدم می زنند تا از گالری ها و مغازه های جواهرات دیدن کنند. در نزدیکی این ناحیه قهوه خانه ها و کلوب های زیادی برای جوانان وجود دارد، که جوان ها پس از گذراندن اوقات خود به کناره های خیابان سامه احمد السید باز می گردند تا قلیان هایی با طعم نعنا را امتحان کنند.
An unmissable experience is
تجربه برخی از فرصت ها را از دست ندهید: ناهار را در هتل منا هاوس ( Mena House ) صرف کنید، با استراحت در بار و تراس فرصت تماشای هرم بزرگ جیزه ، بزرگ ‌ترین هرم در میان اهرام سه‌گانه مصر، را از دست ندهید. آثار متعلق به دوران حکومت عثمانی مانند 40 هکتار استخر و محوطه سازی بی نظیر، هتل لوکسی که میزبان معروف ترین هنرمندان بوده است از جمله فرانک سیناترا ، راجر مور و چارلتون هیستون، همگی را می توانید در این هتل تماشا کنید. با موقعیت مناسبی که تراس هتل دارد چیزی را از دست نخواهید داد، با نگاه به بالای درختان اهرام را خواهید دید ، و صرف غذا های بین المللی در کنار این محیط لذت بیشتری دارد. تراس مکان مناسبی برای نوشیدنی نیز می باشد. عروس های پر هیجان مصری به دلایل مختلفی از این محیط استقبال می کنند، در واقع همه داشتن یک آلبوم عروسی در کنار عجایب باستانی جهان را دوست دارند.


جنبه های منفی قاهره را بشناسید: اگر از طرفداران فست فود همبرگر، چیزبرگر یا نوشیدنی های الکلی می باشید، این موارد را به راحتی در مصر نمی توانید بیابید. و به یاد خرید تکه ای گوشت خوک در کنار نوشیدنی الکلی در خیابان ها و سوپر مارکت های اروپایی خواهید افتاد. پس از انقلاب سال 2011 تغییرات زیادی در مصر رخ داده است، در صورتی که نوشیدنی های خارجی پیدا کنید هزینه آنها بسیار گران بوده و مقرون به صرفه نمی باشد. در بیشتر رستوران های مصر مردم نوشیدنی هایی همراه خود می آورند و از شراب محلی استفاده نمی کنند.

Cairo's Egyptian Museum

اوقات خود را در کنار آثار ارزشمند سپری کنید: موزه مصر در مرکز شهر قرار دارد ، ساختمان سرخ رنگی در قاهره است که جایگاه مجموعه‌ ی بزرگ و بی‌ نظیری از اشیا و آثار باستانی می باشد. با تماشای تابوت دان ها ( sarcophagi ) که از دوران باستان به جا مانده اند، گذر زمان را فراموش خواهید کرد. جواهرات اصلی موزه از جمله پادشاه توت ‌آنخ‌ آمون ( Tutankhamun ) به موزه بزرگ جیزه که در سال 2019 افتتاح خواهد شد انتقال می یابد. هنگامی که موزه اعظم با گنجینه های برتر مصر افتتاح شود، موزه ی قدیمی که در مرکز شهر قرار دارد بیننده ی کمی خواهد داشت ولی همچنان جایگاه گنجینه های باستانی عظیم باقی خواهد ماند.
در جشن های ویژه شرکت کنید: هتل فور سیزن یا چهار فصل ( Four Seasons at Nile Plaza ) نوشیدنی های ویژه ای دارد و در رستوران کلاسیک و معروف چینی می توانید خوراک اردک پکنی میل کنید. این هتل زیبا در مرکز شهر قاهره قرار دارد و نمایی زیبا از اهرام مصر دارد، همچنین چشم انداز رود نیل به عظمت آن می افزاید. گردشگران پس از صرف غذای عالی ، با حوله های معطر و نوشیدنی های میوه ای رایگان پذیرایی می شوند. مجالس مختلف و جشن های زیادی در این مکان برگزار می شود، فرصت تجربه این لحظات خاص را از دست ندهید.

1683375492 190 مانند یک بومی در قاهره زندگی کنید

به طبیعت توجه کنید: در نزدیکی باشگاه ‌های ورزشی و زمین‌ های تنیس در جنوب محله ‌ی زمالک می توانید حیوانات خانگی را برای پیاده روی همراه خود داشته باشید. در اطراف جزیره‌ی Gezira گروه های دوستانه زیادی خواهید دید که در چمن ها نشسته و در حال نوشیدن لیموناد هستند ، زنان در زیر درختان مشغول تمرین یوگا می باشند. اگر به دنبال آرامش می باشید، در قلب قاهره به آرامش خواهید رسید. باشگاه معروف GSC خدمات ورزشی و مدیتیشن را به اعضا ارائه می دهد، اگر می خواهید طبیعت درمانی را تجربه کنید به عنوان مهمان و با پرداخت 10 دلار این فرصت را از دست ندهید.

با این تجربه ها ساکن قاهره به شمار می روید: اگر فراموش کنید پنجره اتاق را ببندید، هنگامی که از خواب بیدار می شوید خود را درون شن و ماسه خواهید یافت ؛ از خوشی های فصل تابستان لذت می برید در حالی که دانشجویان دیگر سعی می کنند زمان خود را دور از شهر سپری کنند. در طول ماه های ژانویه و فوریه، که دما به 10 درجه سانتیگراد می رسد از روسری و کلاه استفاده می کنید. با وجود سرما، خانه ها به سیستم گرمایشی مجهز نمی باشند. و مهم تر اینکه مانند یک بومی قاهره، غذای فول مدمس یا خوراک باقلا را برای وعده ‌ی صبحانه صرف می‌کنید.

اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت اول
ادامه مطلب

2/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر