لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> یک روز با کروکودیل ها در پارک نوپک جزیره قشم
یک روز با کروکودیل ها در پارک نوپک جزیره قشم

یک روز با کروکودیل ها در پارک نوپک جزیره قشم

کروکودیل، تمساح یا سومار. شاید شما هم همانند من جزو آن دسته باشید که مابین این خزندگان مرموز و البته کمی ترسناک تفاوت زیادی نمی بینید و فقط دندان های کوتاه و تیز و پوزه های بلند در کنار چشمانی درشت که از نیمی از آن از زیر آب پیداست و به شکار زل زده است را به خاطر می آورید. باید بگویم اتفاقا این سه موجود با کمی تخفیف، دوست داشتنی، اتفاقا تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

در میان انسان های جالب و هم عصر ما یک نفر به جای جیغ زدن و فرار کردن به هنگام ملاقات این نازنینان، خلاقیت را چاشنی علایقش کرده و در میان این خزنده ها به سراغ سلاطین زره پوش رفته است. این هموطن نازنین حتی پا را فراتر گذاشته و در همزیستی مسالمت آمیز با کروکودیل های نه چندان مهربان، مبادرت به کار پرورش این کروکودیل ها کرده است!

حالا اگر این سوال برایتان پیش آمده که در میان انبوه جانوران موجود بر روی زمین چرا کروکودیل؟ بهتر است با ایران هتل آنلاین،متخصص در رزرو آنلاین هتل های ایران، همراه شوید تا سری به پارک کروکودیل نوپک جزیره از جاهای دیدنی قشم بزنیم. اگر نگاهی به عکس پارک کروکودیل نوپک قشم بیاندازید حتما حس کنجکاوی تان گل خواهد کرد تا سر از کار این پارک جذاب درآورید.
 پارک نوپک جزیره قشم
جزیره قشم، لذت کشف و شهود
در کناره خلیج فارس، درست در جنوب کشورمان شاهد سرزمین های رازآلود بسیاری هستیم. در میان جزایر آرام گرفته در خلیجی فارسی این بار به دنبال کشفی تازه، عازم قشم می شویم.
 پارک نوپک جزیره قشم
جزیره نام آشنا و کمتر شناخته شده امروزی که با پرواز دلفین های هنگامش، تنگه چاهکوه خارق العاده اش، غارهای نمکی اعجاب انگیز، دره ستاره های مسحورکننده اش، لاک پشت های خارق العاده و جذابش، جنگل های حرا اعجاب انگیزش و در نهایت جزایر ناز دلربایش سرزمین هفت گوهر نایاب و خارق العاده است.
 پارک نوپک جزیره قشم
قشم گوهری است که حتما باید آن را دید و مطمئن باشید بازدید از زیبایی های آن شما را مجذوب این جزیره اسرارآمیز و کهن خواهد کرد. در میان جاذبه های بی نظیر این جزیره به سراغ پارک نوپایی می رویم که این روزها در خاورمیانه، حسابی غوغا به پا کرده است.
 پارک نوپک جزیره قشم
مسیرهای منتهی به جزیره قشم
اگر با هواپیما به جزیره سفر می کنید، یکراست در فرودگاه قشم فرود آمده و به راحتی وارد جزیره می شوید. اما اگر به صورت زمینی سفر می کنید باید خودتان را به بندر عباس برسانید. در این صورت دو حالت پیش روی شماست:
 پارک نوپک جزیره قشم
ادامه سفر با وسیله شخصی: در صورتی که تمایل داشته باشید که با وسیله شخصی خودتان ذبه جزیره سفر کنید باید سی کیلومتر از بند عباس به سمت بندر پل رانندگی کرده و ماشین را به وسیله لندینگ کرافت به بندر لافت جزیره قشم ببرید. بقیه مسیر را باید به سوی قشم رانندگی کنید.
 پارک نوپک جزیره قشم
ادامه سفر بدون وسیله شخصی: در صورتی که وسیله شخصی به همراه ندارید ، در اسکله شهید حقانی بندر عباس منتظر یک اتوبوس دریایی شوید. در صورت طوفانی نبودن دریا، اتوبوس ها از ساعت 6 الی 23 هر روز آماده جابجایی مسافرین به سمت جزیره قشم هستند. این سفر دریایی 50 الی 60 دقیقه زمان می برد.
قبل از مراجعه به ایستگاه های اتوبوس دریای بهتر است ابتدا وضعیت جوی خلیج فارس را چک کنید. در صورت طوفانی بودن دریا، حرکت اتوبوس ها گاه تا چندین ساعت متوقف می شود. اتوبوس های دریایی از قشم به سمت بندرعباس نیز همه روزه از ساعت 6 الی 22 مسافرین را به بندرعباس می رسانند.
 پارک نوپک جزیره قشم
پارک نوپک جزیره قشم
زمانی که اسم مزرعه به میان می آید اغلب ما به یاد مزارع بزرگ کشاورزی مثل گندم و جو می افتیم، که چند کشاورز زحمت کش در آن در حال کار و تلاشند. یک یا چند مترسک در کنار حیواناتی همانند اسب، قاطر، گاو، گوسفند و گاه مرغ و خروس از دیگر ساکنین مزارعی هستند که اغلب ما در ذهنمان متصوریم. اما در جهان پر از شگفتی امروز مزرعه ای وجود دارد که ساکنین آن کروکودیل ها هستند. شاید تصورش هم کمی غیر ممکن به نظر بیاید که یک نفر در یک مزرعه مشغول پرورش کروکودیل باشد. اما این غیر ممکن سال هاست که در داخل مرزهای کشورمان به وقوع پیوسته و حالا تبدیل به یک پارک بزرگ شده است که احتمالا نیازی به حضور مترسک ها ندارد!
 پارک نوپک جزیره قشم
در سال 1385 بانو روستایی به همراه همسر خود راهی جزیره قشم شدند تا در یک اقدام خلاقانه و البته محیط زیست دوستانه در ترکیبی با چشم اندازی اقتصادی، مزرعه ای را برای پرورش کروکودیل در استان هرمزگان و در جزیره زیبای قشم راه اندازی کنند. اقدامی که اتفاقا بسیار مورد توجه قرار گرفت و رتبه اول کارآفرینی استان هرمزگان را نیز به خود اختصاص داد و از آن جا که ما ایرانی ها کروکودیل نداشتیم پس باید کروکودیل را وارد می کردیم، بنابراین 8 کروکودیل نازنین از کشورهای جنوب شرقی آسیا اولین کروکودیل هایی شدند که در قدم در خاک ایران عزیز گذاشتند، البته با یک پرواز اختصاصی!
 پارک نوپک جزیره قشم
حالا کار اساسی آغاز و مزرعه رونق گرفته بود. مزرعه ای که با یک دنیا امید و تلاش و با شعار نوآوری، پویایی و کوشش تبدیل به اولین پارک کروکودیل خاورمیانه شد.
 پارک نوپک جزیره قشم
اکنون از سال 1395 این امکان برای مسافرین جزیره قشم فراهم آمده تا در یک تجربه منحصر بفرد از فاصله ای نزدیک یک روز را با کروکودیل ها بگذرانند و از کروکودیل های چند ماهه و کوچولو تا بزرگترین کروکودیل ایرانی، که یک آقا کروکودیل است، را بینند.
 پارک نوپک جزیره قشم
ملاقات کروکودیل ها
بهتر است در همان ابتدای کار خودتان را به کارشناسان پارک نوپک بسپارید، تا با توضیحات تمام و کمالشان در مورد کروکودیل های نازنین، شما را در بازدید بهتر از پارک یاری کنند. در این مجموعه صد کروکودیل نگهداری می شوند، که با واحد سر شمارش می شوند، به عبارتی صد سر کروکودیل. علاوه بر کروکودیل ها حیوانات دیگری نیز در این مجموعه زندگی می کنند که حتما سری به آن ها خواهیم زد.
 پارک نوپک جزیره قشم
کروکودیل ها موجوداتی که با آن ظاهر عجیب و غریبشان، آدم را به یاد دایناسورها می اندازند شصت و اندی میلیون سال است که بر روی زمین زندگی می کنند و تقریبا کمترین تغییر ممکن را داشته اند. موجوداتی غول پیکر که هفتاد تا هشتاد سال عمر می کنند چهر دست و پا حرکت کروه و اگر دقت کنید دست و پاهای کوتاهی نسبت به جثه شان دارند. البته این دست و پای کوتاه اصلا باعث نمی شود که فکر کنید با موجودی کند رببرو هستید بلکه آنچه روبروی شماست موجودی باهوش و سریع و شکارچی ماهری است. کروکودیل ها با آن ظاهر خشن شان موجوداتی تخم گذارند. بچه کروکودیل ها سه ماه بعد از تخم گذاری اغلب در اوایل مهر ماه به دنیا می آیند و به سرعت رشد می کنند. در حال حاضر بزرگترین کروکودیل این مجموعه بیست و هفت سال سن و حدودا 400 کیلوگرم وزن دارد!
 پارک نوپک جزیره قشم
بیایید سری به قفسه کروکودیل ها بزنیم. مسئولین پارک قول داده اند که به زودی امکان بازدید از نحوه تولد کروکودیل های کوچک و ریز جثه فراهم شود، باورتان نمی شود که کروکودیل ها با چه سرعتی رشد می کنند. یک کروکودیل یک ساله به راحتی می تواند با آرواره قوی خود، قسمتی از گوشت تن را جدا کند، بنابراین مراقب خودتان باشید!

مقایسه هتل ساحل طلایی و هتل آرتا قشم
ادامه مطلب

طبق آمار سایت نوپک چند گونه کروکودیل در این مجموعه نگهداری می شوند که عبارتند از:
• کایمن سیاه
• کروکودیل ارینوکو
• کروکودیل آمریکایی
• کروکودیل نیل
• کروکودیل گرال
• کروکودیل آب شور
 پارک نوپک جزیره قشم
با حرکت در بین قفسه ها، ابتدا کروکودیل های کوچک را می بینید که تقریبا یکسال از عمرشان سپری شده است. چشمان متعجب و کنجکاوشان، حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد. هر چه حرکت می کنید به کروکودیل های بزرگتری برخورد می کنید که به ضوح جثه شان چند برابر شده است و نهایتا به آقای کروکودیل معروف، سر دسته کروکودیل های ایرانی می رسید.

سایر حیوانات پارک نوپک
علاوه بر کروکودیل ها حیوانات دیگری هم در این پارک جذاب نگهداری می شوند. البته به زودی قرار است یک پارک منحصر به آهوان افتتاح شود.
در میان حیوانات این مجموعه علاوه بر کوکودیل، خزندگان دیگری نیز زندگی می کنند که عبارتند از:
• سوسمارها
• مارها
• لاک پشت ها
بازدید از این قفسه ها کمی ترسناک به نر می آید اما با عبور از بین این خزندگان زیبای های بسیاری برای اولین بار به سراغ چشم هایتان خواهد آمد.
 پارک نوپک جزیره قشم
پستاندارانی همانند بز تالی زیبا و بز کوهی و میمون های بازیگوش نیز در این مجموعه نگهداری می شوند.

پرندگان بخش دیگری از ساکنین نوپک هستند. اعضای جامعه پرندگان پارک نوپک عبارتند از:
• طوطی سبز
• شترمرغ آفریقایی
• طاووس های همیشه زیبا
• عقاب
• کرکس
• مرغ شاخدار و …
 پارک نوپک جزیره قشم
بازدید از بخش پرندگان همیشه جذاب و سرگرم کننده است. در این مجموعه پرندگان بیشتری نیز خواهید یافت که سر و صدای شان شما را به سمت خود راهنمایی خواهد کرد. عکاسی در چنین مکان هایی یکی از علایق اغلب مسافرین است. در نوپک نیز به مانند اغلب مراکز تفریحی باید هزینه ای جداگانه برای عکاسی پرداخت کنید. این هزینه به نسبت حیوانی که می خواهید با آن عکس یادگاری بگیرید متفاوت است.
 پارک نوپک جزیره قشم
مزایای پرورش کروکودیل
شاید تعجب کنید اما کروکودیل ها بسیار با ارزشند! حتما شما هم بارها عبارت حفظ تنوع زیستی را شنیده اید، موضوعی بسیار مهم حفظ ذخایر با ارزش زیستی بر روی زمین، حالا سال هاست به دغدغه ای اساسی تبدیل شده است. بسیاری از جانداران موجود بر روی زمین برای ادامه حیات بشر لازم و ضروری اند. مثلا همین کروکودیل های نازنین از پوستشان گرفته تا گوشت و خونشان کاربرد صنعتی و پزشکی دارد. شاید باورش سخت باشد اما از خون کروکودیل برای تهیه داروی بیماری های تنفسی استفاده می شود. نوپک علاوه بر پرورش کروکودیل برای باغ وحش ها و مجموعه ها و حفظ نسل کروکودیل ها، کار صادرات کروکودیل را نیز انجام می دهد.
 پارک نوپک جزیره قشم
مسیر دسترسی و ساعات بازدید
هزینه بازدید از نوپک 9000 تومان است. بلیط بازدید از مجموعه را می توانید از درب پارک و یا از کانال تلگرامی مجموعه مراجعه کنید.
برای بازدید از پارک نوپک، شما عزیزان همه روزه می توانید از ساعت 8 الی 20 به پارک مراجعه بفرمایید. برای بازدید از پارک باید راهی جزیره قشم شوید. پارک نوپک در اتوبان خلیج فارس، هفت کیلومتری قشم به درگهان قرار دارد.
 پارک نوپک جزیره قشم
امکانات پارک نوپک
پارک نوپک برای فراهم کردن آسایش بازدید کنندگان، یک کافی شاپ بر روی یک حوضچه بزرگ به همراه چندین آلاچیق و یک سالن بزرگ با امکانات سرمایش فراهم کرده است. در کنار این کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی و یک محوطه بازی برای کودکان ایجاد شده است.
1683368972 458 یک روز با کروکودیل ها در پارک نوپک جزیره قشم
دیگر خدمات پارک نوپک
اگر شما هم از آن دسته انسان هایی هستید که به کار پرورش حیوانات خاص خصوصا کروکودیل علاقمندید، مسئولین پارک نوپک سخاوتمندانه تجارب و اطلاعات علمی خود را در اختیار شما قرار می دهند. در این مجموعه دوره هایی برگزار می شود که به شما به صورت کارورزی آموزش های لازم جهت راه اندازی مزرعه و نگهداری و پرورش کروکودیل ها داده می شود. در انتها شما یک گواهینامه کارورزی دریافت می کنید.
قشم
از دیگر خدمات پارک، فروش کروکودیل است، البته به مراکزی که مجوز نگهداری و البته فضای مناسب نگهداری و پرورش کروکودیل ها را داشته باشند. مسئولین پارک در زمینه نگهداری از کروکودیل ها مشاوره های لازم را نیز ارائه می دهند.
غواصی در قشم
علاوه بر عجایب طبیعی و شگفت انگیز قشم در کنار طبیعت بکر جزیره، از پارک نوپک که عبور کنیم، قشم بهشت غواصی است.

چندین موسسه آموزش غواصی در قابل مدارس غواصی در قشم وجود دارد که برای آشنایی با آن ها می توانید به سایت گردشگری جزیره قشم مراجعه کنید. چند سایت پروازی خصوصا در جزیره ناز از دیگر تفریحات مهیج جزیره است.
مراکز خرید و تفریحی قشم
مراکز خرید و تفریحی قشم
اگر هوس خرید به سرتان زده است می توانید سری به مراکز خرید جزیره قشم بزنید. تعدادی از مراکز خرید جزیره قشم عبارتند از:

• سیتی سنتر قشم
• بازار قدیمی قشم
• بازار ستاره قشم
• بازار فردوس
• بازار مرجان
مراکز خرید قشم
مراکز خرید درگهان در بیست کیلومتری قشم
• پرشین گلف
• ایران زمین
• زمرد
• نور
• مروارید
• صدف
اغلب بازارها و مجتمع های تجاری منطقه درگهان در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و با طی مسافت کوتاهی می توانید به اغلب آن ها سر بزنید. برخی از برندها نیز با قیمت مناسب در این بازارها یافت می شوند.
هتل های قشم
اقامت در جزیره قشم
بیایید هوشمندانه سفر کنیم و قبل از آغاز سفر تمامی جوانب سفر را بسنجیم. اگر قصد اقامت در جزیره قشم را داشته باشید، گزینه های متعددی پیش روی شماست. اقامت در اقامت گاه های بوم گردی روستاهای جزیره و یک شب نوستالژیک و محلی، رزرو هتل در قشم و یک اقامت لوکس، برگزاری یک کمپ ساده در محل های مخصوص کمپینگ در جزیره گزینه های انتخابی پیش روی شماست. مهمانسراهای متعددی نیز در جزیره قرار دارند که می توانید برای اقامت روی آن ها حساب کنید. اگر قصد رزرو هتل در قشم را داشتید و یا به دنبال لیست هتل ها، خدمات، امکانات، آدرس و هزینه اقامت در آن ها بودید، حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

در قشم بر اساس نظرات مهمانان هتل رزرو کنید!
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر