لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار لونک رویایی در دل جاده دیلمان
آبشار لونک رویایی در دل جاده دیلمان

آبشار لونک رویایی در دل جاده دیلمان

طبیعت دل انگیز شمال ایران پر است از زیبایی های بکر ودلنواز، زیبایی هایی که چشم و دل را جلا می دهند و روح وجان را سرشار از عطر طراوت و زندگی می کنند. درختان سربه فلک کشیده و سبز، و کوه های بلند و پرصلابتی که زیباترین پدیده های طبیعت را در دل خود به زیبایی جای داده اند، جلوه هایی از این جنگل رویایی هستند. جنگلی که زیبایی و سکوت دلپذیرش، آرام بخش گردشگران و طبیعت دوستان مسحوراست. این گوشه ی دنج و دلربای طبیعت، چیزهای زیادی برای غافلگیر کردن گردشگران دارد اما آن ها را فقط برای کسانی عیان می کند که عاشق رنگ ها و زیبایی های طبیعت بکر و وحشی هستند و به نوای خیال انگیز طبیعت گوش جان می سپارند.
گویی این طبیعت افسونگر، خوب می داند، که چگونه، دل عاشقان واقعی طبیعت را به دنبال خود بکشاند و مسحورشان کند. شما هم اگر مشتاق به کشف زیبایی های این مسیر دل انگیز هستید، با ما همراه شوید، تا با مسیررویایی دیلمان- سیاهکل و گوهر نهفته در آن بیشتر آشنا شوید. ایران هتل آنلاین در این سفر شما را همراهی می کند، رزرو آنلاین هتل در هر نقطه از ایران که باشید، به شما این امکان را می دهد که با آسودگی خاطر و هوشمندانه سفر کنید، و از سفر خود بیشتر لذت ببرید.
آبشار لونک

آبشارلونک کجاست؟

دیلمان شهری است در استان سیاهکل، این منطقه از دیرباز جز مناطق خوش آب و هوای گیلان به شمار می رود. این منطقه علاوه بر داشتن هوای مطبوع و خنک تابستان، یک منطقه ی تاریخی و کهن نیز به شمار می رود و به جرات می توان گفت که سیاهکل و دیلمان به عنوان مناطقی با تاریخ کهن ومکان های ناشناخته با رازهای سربه مهرو طبیعت زیبا همیشه مورد توجه بوده اند. در این منطقه آبشارهای فراوانی وجود دارد، که آبشار لونک یکی از زیباترین و شناخته شده ترین آن هاست. این آبشار پس از سیاهکل و در کنار جاده ی سیاهکل به دیلمان واقع شده و فاصله ی آن تا شهر سیاهکل در حدود 25 کیلومتر است.
آبشار لونک
ارتفاع این آبشار از سطح دریا 476 متر است. آبشار لونک متشکل از دو آبشار است و پهنای آن به 20 متر می رسد، به گفته ی مردم محلی، در فصول پرآب سال آب این دو آبشار به هم می پیوندد و یک آبشار پهناور شکل می گیرد. آب آبشار دوقلو پس از سقوط از ارتفاع 6 متری به رودخانه ی شیم می ریزد و در آن جاری می شود. اطراف این آبشار رویایی را درختان باشکوه و سرسبزی همچون ممرز و راش، توسکا، افرا، انجیری و لرگ احاطه کرده اند. منظره ی آبشار در قاب زیبای کوه و درختان سرسبز آنقدر زیباست، که زیبایی آن را با کلمات نمی توان توصیف کرد.
آبشار لونک

این منطقه در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد، اما در فصل بهار و پاییز زیباترین مناظر خود را به نمایش می گذارد. در بهار با گل های رنگارنگ و وحشی دلبری می کند، ودر پاییز با برگ های زرد و نارنجی و قرمز.

منظره ی این آبشار تماشایی با رودخانه ی زیبایی که از آن حوالی می گذرد، منظره ی بی نظیری است، که هنردوستان و عکاسان را دعوت می کند، تا با گرفتن عکس و ثبت تصاویر، هنرنمایی طبیعت را به نمایش بگذارند، و این لحظات را جاودانی کنند.
آبشار لونک
در این منطقه امکاناتی برای یک سفر یک روز در نظر گرفته شده، امکاناتی مانند: منقل بتونی برای درست کردن کباب، آلاچیق، آب لوله کشی و سرویس بهداشتی. وجود این امکانات برای پیک نیک های کوتاه مدت کافی است، اما برای اقامت بیشتر باید از خانه ها واقامتگاه های محلی، هتل ها و مهمانسرا استفاده کنید. در صورتی که مایل به داشتن امکانات رفاهی بیشتر هستید، می توانید از خدمات ایران هتل آنلاین استفاده کرده، و با استفاده از امکان رزرو هتل های سیاهکل، برای مثال اتاقی در اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل رزرو کنید. برای طبیعت گردان با تجربه نیز، امکان چادرزدن و کمپینگ در منطقه وجود دارد. اما بهتر است قبل از کمپینگ شرایط آب و هوایی و محیط را سنجیده، سپس به این کار اقدام کنید.
آبشار لونک

مسیر دسترسی به آبشار لونک
آدرس: استان گیلان، جاده سیاهکل – دیلمان
برای رسیدن به محل آبشار ابتدا باید به سیاهکل بروید و از آن جا راه دیلمان را در پیش بگیرید، پس از طی 21 کیلومتر می توانید آبشار لونک را پیدا کنید.
فاصله ی آبشار تا شهرهای اطراف
فاصله ی آبشار لونک تا رشت 60 کیلومتر
فاصله ی آبشار لونک تا سیاهکل 21 کیلومتر

فاصله ی آبشار تا دیلمان 24 کیلومتر
آبشار لونک

جاذبه ها و دیگردیدنی های اطراف

در راه رسیدن به آبشار لونک از مسیری رویایی سیاهکل به دیلمان می گذریم، در این مسیر مناظر چشم نواز شالیزارهای سرسبز وزیبا و باغ های چای، ما را افسون خود می کند. اما اگر به دنبال زیبایی های طبیعی دیگر این مسیر هستید، این مسیر را به سمت روستای داماش ادامه دهید، تا یکی از باارزشترین و کمیاب ترین گل های خودرو جهان را ببینید، سوسن چلچراغ نام این گل زیباست، گلی که به جز ایران و آذربایجان در هیچ کشوری نمی روید. این گل زیبا در یک منطقه ی حفاظت شده نگهداری می شود و فصل رویش آن در اواخر بهار و اوایل تابستان است.
سوسن چلچراغ

کوه و منطقه درفک، برای رسیدن به این قله باید ازمسیر کوهستانی و ییلاقی زیبای درفک عبور کنیم. در این مسیر جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارد، که طبیعت دوستان و کوهنوردان برای دیدن آن ها لحظه شماری می کنند. کوه ها و دره های پر پیچ و خمی که با دشت ها و مراتع سبز مزین شده و یکی از زیباترین مسیرهای کوهستانی کشور محسوب می شود، همچنین غار درفک و قله ی معروف آن، که در دهانه ی آتشفشانی خاموش قرار گرفته است، از جاذبه های ناب این منطقه هستند.
غار اسپهبدان، این غار در روستای شهیدان از توابع دهستان خورگام رودبار قرار دارد، این غار متعلق به عصر آهن است، و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

چشمه ی آب معدنی لاریجانی و منطقه ی آغوزی از جاذبه های دیگری هستند، که می توانید در سفر خود به این منطقه از آن ها هم دیدن کنید.
آبشار لونک

سفر به این منطقه ی جنگلی و گشت و گذار در آن، برای طبیعت دوستان غنیمتی است، که جلوه های ناب طبیعت را از نزدیک به نظاره بنشینند و با سکوت و آرامش عمیق جنگل همنوا شوند. امید است این سفر برای شما، سفر و تجربه ای به یادماندنی باشد، و فراموش نکنید که این طبیعت زیبا را پاس بدارید و در حفظ این سرمایه های ارزشمند بکوشید.

شهر زیبای اطاقور گیلان، در مسیر چشمه ها و ییلاقات زیبا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر