لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مسیر های پیشنهادی در سفر به یکی از روستاهای شگفت انگیز کرمان
مسیر های پیشنهادی در سفر به یکی از روستاهای شگفت انگیز کرمان

مسیر های پیشنهادی در سفر به یکی از روستاهای شگفت انگیز کرمان

مهم ترین و با ارزش ترین شاهکار های تاریخی و هنر معماری ایرانی را می توان در کرمان به وضوح مشاهده کرد. تنوع آب و هوای این شهر کویری به گونه ای است که روز هایی گرم و شب هایی سرد دارد. باغ ها و بناهایی مانند ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، ارگ راین، باغ فتح آباد و روستای میمند شهرت کرمان را دو چندان کرده اند و راوی قصه های تاریخی برای گردشگران هستند. کلوت شهداد نیز از دیگر مناطق گردشگری معروف کرمان به شمار می رود. در این میان روستای میمند با قدمت دوازده هزار سال در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و همچنان پا برجاست. نقوش و سفال های به جا مانده از گذشته تا به حال مستنداتی هستند که راوی قصه هزار ساله این روستا ست. خانه های روستای میمند به صورت دستکند در دل کوه به صورت پلکانی واقع شده اند. این ویژگی گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور ترغیب کرده تا حداقل یک شب در این خانه های دستکند، در دل کوه اقامت داشته باشند.
مسیر های دسترسی متفاوتی برای رسیدن به روستا وجود دارد. این روستا از لحاظ موقعیت مکانی در استان کرمان، در فاصله 36 کیلومتری شهربابک واقع شده است. اگر از تهران قصد سفر به این روستا را دارید بهتر است از مسیر شهر های یزد، مهریز، انار و شهربابک به روستای میمند بروید. از یزد تا میمند حدود 290 کیلومتر راه پیش رو دارید که حدود 3 ساعت زمان می برد.

مسیر دیگری نیز وجود دارد که از کرمان، رفسنجان، سرچشمه و شهربابک به میمند خواهید رسید. فاصله میمند تا کرمان حدود 240 کیلومتر است و نزدیک به سه ساعت زمان می برد.
نقشه روستای میمند
خبر خوب این است که پس از رسیدن به این روستای تاریخی، برای اقامت و رفع خستگی می توانید در این خانه های دستکند اقامت کنید. این اتاق های سنتی با نام اقامتگاه بوم گردی دستکند میمند شهربابک برای اسکان گردشگران مهیا شده اند. لازم به ذکر است که این اتاق ها به گونه ای تجهیز شده اند که امکانات اولیه برای اقامت را دارا باشند و از طرفی ساختار سنتی و قدیمی آن ها حفظ گردد.

روستای اسلامیه تفت یزد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر