لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازدید از 15 شهر برتر ترکیه
بازدید از 15 شهر برتر ترکیه

بازدید از 15 شهر برتر ترکیه

گردشگران با اهداف متفاوتی چمدان خود را برای سفر به ترکیه می بندند. برخی به دنبال تفریح در سواحل و خلیج های جذاب و بی نظیر می باشند و برخی از مسافران به دنبال کشف و بازدید از مکان های باقی مانده از تاریخ باستان و مساجد حیرت انگیز می باشند، هر گروه با هر هدفی که به ترکیه سفر کند قطعا از مسافرت به شهر های این کشور ناامید نخواهد شد. غذا های خوشمزه و مردم خونگرم و مهمان نواز از سفر گردشگران استقبال می کنند و میراث فرهنگی پر بار و باارزش ترکیه تجربه ای متفاوت و فراموش نشدنی برای مسافران رقم خواهد زد که در خاطرات خواهد ماند. از خیابان های شلوغ استانبول تا مناطق آرام ، در هر یک از شهر های باشکوه ترکیه تجربه ای متفاوت برای لذت از این سفر منتظرتان می باشد.
رزرو آنلاین هتل تجربه ای شیرین در سفر به ترکیه ثبت کنند.
جاذبه های بیشمار و فعالیت های بسیاری در این سرزمین وجود دارد، گردشگرانی که این مقصد را انتخاب می کنند بهتر است برنامه ریزی بهتری داشته باشند تا بتوانند در طول سفر فرصت های بی نظیر را از دست ندهند. مسافران می توانند با

استانبول

1 – استانبول – Istanbul

یکی از مهم ترین شهر های جهان استانبول می باشد که در تنگه مشهور بُسفُر یا بوسفور ( Bosphorus Strait ) قرار دارد و هم زمان به دو قاره آسیا و اروپا تعلق دارد، استانبول این دو قاره را به هم پیوند می دهد. این شهر، تاریخی باستانی و پر از جنجال دارد، در طول سالیان دراز این شهر از فرهنگ ها و افراد مختلف تأثیر گرفته است. گردشگران می توانند نشانه های حضور یونانی ها، رومی ها و ونیزی ها را که در شهر پراکنده می باشند، را ببینند. با توجه به موقعیت استراتژیک و لوکیشن این شهر، بازرگانان زیادی برای تجارت و سرمایه گذاری وارد این شهر شدند، که نتیجه حضور آنها وجود چنین ساختمان های باشکوه، مساجد با عظمت و بی نظیر و کاخ های فوق العاده می باشد، که امروزه شاهد این جاذبه ها در سراسر شهر می باشیم. این سرزمین مملو از مناظر و اماکن باستانی است ، آثاری مانند کلیسای معروف بیزانسی ایا صوفیه (Haghia Sophia ) که یکی از مهم ترین و باشکوه ترین کلیسا های تاریخی استانبول است و در گذشته به عنوان کلیدی ترین کلیسای امپراتوری روم به شمار می رفت. رستوران های عالی و بسیار زیادی در سطح شهر وجود دارند و همچنین کافه ها و کلوب های شبانه زیادی برای گردشگران در دسترس می باشد. فضای اسرارآمیز و عجیب، این شهر را به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است. مردم مهربان و مهمان نواز استانبول با استقبال گرم، در کمترین زمان بازدید، همه گردشگران را شیفته و عاشق این شهر می گردانند. استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه به شمار می رود.

آنتالیا

2 – آنتالیا – Antalya

خلیج و خط‌ ساحلی آنتالیا بسیار جذاب و پر طرفدار می باشد، صخره های بلند مناظر جالبی از کوه های سرسبز را نشان می دهند. آنتالیا مقصد توریستی با ارزشی می باشد، این شهر غرق در تاریخ باستان می باشد و کالیچی ( Kaleici )، شهر قدیمی آنتالیا مکانی دوست ‌داشتنی برای گردش می باشد. خانه ها در کوچه‌ ها و خیابان های باریک به سبک معماری عثمانی صف کشیده اند. گفتنی است که تاریخ شهر قدیمی کالیچی به زمان امپراطوری روم بر می‌ گردد. در اطراف بندر تاریخی متعلق به دوران امپراطوری روم، جاذبه های بسیاری برای تماشا وجود دارد و چند ساحل بی نظیر در حوالی است که مناسب آرامش و استراحت می باشد. دروازه قایقرانی ریویرا در این مسیر قرار دارد، فرصت بازدید از این جاذبه ها را از دست ندهید. فراوانی و عظمت جاذبه های گردشگری، غذا های خوب و خوش طعم، و آب و هوای بی نظیر در کنار هم لذت سفر را چند برابر می کنند.

اورگوپ

3 – اورگوپ – Urgup
اورگوپ شهر آرام و کوچکی است و انتخاب مناسبی برای کشف و گردش در ناحیه کاپادوکیا (Cappadocia ) می باشد. اورگوپ شهری روستایی مدل می باشد ولی با وجود این، گردشگران لذت بیشتری در مناطق مرکزی شهر نسبت به هتل ها ، رستوران ها و کافه ها داشته اند. هتل هایی به شکل غار در کاپادوکیا وجود دارند که اقامت در این غار ها تجربه ای به یاد ماندنی خواهد داشت.

جاذبه خاصی در این مکان دیده نمی شود ، و در حقیقت شکل و طبیعت ظاهری شهر، خانه های زیبای سنگی و تپه قدیمی سنگی جاذبه مخصوص این شهر به شمار می رود. اورگوپ شهری تماشایی برای بازدید می باشد. منطقه تولید شراب در این شهر واقع شده است و نوشیدنی های بسیار متنوعی دارد. بازدید از کلیسا های باشکوه در منطقه گوریمه (Goreme ) را فراموش نکنید. اگر علاقه زیادی به پرواز در آسمان دارید بهتر است بدانید که کاپادوکیا یکی از مناسب ترین مقاصد برای پرواز با بالن هوای گرم می باشد، لذت این تجربه را از دست ندهید.

آلانیا

4 – آلانیا – Alanya

آلانیا شهری ساحلی و تاریخی است که در سواحل جنوبی ترکیه قرار دارد، مقصد گردشگری محبوبی نیز می باشد. کمپانی های زیادی تور های ارزان قیمتی در سفر به آلانیا پیشنهاد می دهند. بیشتر گردشگران از بسته های جامع و کامل هتل ها ( اتاق جهت اقامت همراه با تمام وعده های غذائی) استقبال می کنند. بسیاری از مسافران برای آرامش و استراحت این مقصد را انتخاب می کنند ، آلانیا سواحل زیبا و لذت بخشی دارد. بازدید از مناظر تاریخی بی نظیر آلانیا را بهتر است که در برنامه خود داشته باشید. تپه هایی در مرکز شهر دیده می شود که جایگاه خانه های سنتی است. برنامه های متنوعی برای خوشی و لذت در این شهر اجرا می شود، همچنین مسافران می توانند تور های قایق رانی را تجربه کنند. بازدید از قلعه ی تاریخی سیتادل آلانیا ( Citadel) را فراموش نکنید.

ازمیر

5 – ازمیر – Izmir

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد که هم اکنون جایگاه یک بندر بزرگ بوده و جمعیت جوانی دارد. این شهر سرشار از انرژی و زندگی است. سراسر سواحل تفرجگاه ازمیر از بهترین رستوران ها، کافه ها و بار ها پر شده است ، این شهر سرگرمی های زیادی برای مسافران دارد. میراث چند فرهنگی ازمیر نشان می دهد که غذا های لذیذی در انتظار گردشگران می باشد. از بازار این شهر دیدن کنید، و بازدید از کلیسا ها و مساجد قدیمی، اماکن تاریخی و موزه هنر را از قلم نیاندازید. ازمیر سواحل خیلی خوبی دارد که می توانید در سواحل دریای اژه استراحت کنید و به آرامش برسید. رفتار صمیمانه مردم باعث می شود که حس غریبی نکنید.

کوش آداسی

6 – کوش آداسی – Kusadasi

کوش آداسی شهر زنده و پر جنب و جوشی است، و به دلیل فراوانی تور های مسافرتی مقصد معروف تعطیلات به شمار می رود. هتل ها، رستوران ها، کافه ها و کلوپ های شبانه زیادی برای لذت و سرگرمی گردشگران وجود دارد. دور از مناظر سواحل و دریای جذاب و زیبا ، در مجاورت کوش آداسی منظره های تاریخی و طبیعی فوق العاده زیبایی وجود دارد که ارزش بازدید دارند. بازدید از مکان باستان شناسی معروف افسس که یکی از شهر های قدیمی جهان با تمدنی بسیار کهن و چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد را از دست ندهید با تماشای بنا های عظیم این مجموعه مسحور خواهید گشت. پارک ملی شبه جزیره دیلک ( Dilek Peninsula National Park ) یکی دیگر از جاذبه های شهر کوش آداسی می باشد که دارای زیبا ترین سواحل است. در صورتی که می خواهید در طبیعت غرق شوید و به آرامش عمیقی برسید، بهتر است که فرصت بازدید از این پارک ملی را از دست ندهید.

Edirne

7 – ادرنه – Edirne

شهر ادرنه روزگاری پایتخت امپراتوری عثمانی بود، گذشته باشکوه و تاریخی ادرنه امروزه نیز نمایان است. ساختمان های امپریالیستی قدیمی، کاخ ها و مساجد در سراسر شهر به چشم می خورند. آثار تاریخی مانند مسجد سلیمیه ( Selimiye Mosque ) که در قرن 16 ساخته شده است، یکی از جاذبه های مهم گردشگری به شمار می رود ، تماشای این اثر تاریخی را فراموش نکنید. به دلیل موقعیت و لوکیشن استراتژیک ادرنه، و مجاورت این شهر با کشور های یونان و بلغارستان، فرهنگ اروپایی در آن حس می شود و همچنین غذا های خوش طعم و معروفی عرضه می گردد. تابستان، هنگام مسابقات تاریخی سنتی کشتی روغنی کیرک پینار، بهترین فرصت برای بازدید از این شهر است.

بدروم

8 – بدروم – Bodrum

بدروم شهری شیک و آرام است که مناسب دورهمی و گردش می باشد. تقریبا پاسخ گوی تمام نیاز مسافران بوده و گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات به آن سفر می ‌کنند. این شهر بندری شگفت ‌انگیز ، سواحل دلنشین و ظاهر تماشایی دارد. ویژگی فرهنگ مردمان دریای اژه را می توان در خانه های سنتی به رنگ سفید رنگ شده ، کافه های لذت بخش، کوچه های سنگ فرش که در سراسر شهر به چشم می خورد، را تماشا کرد. این شهر تاریخی دارای قلعه های باشکوه ، خرابه های باستانی و آمفی تئاتر دیدنی و جذاب است. آمفی تئاتر باستانی بدروم مربوط به قرن چهارم میلادی است. کافه های زیبا، رستوران های شیک و مدرن، و کلوپ های شبانه پر انرژی ، همگی نشان می دهند که گردشگران با هر نوع سلیقه ای در این شهر لذت خواهند برد.

Konya

9 – قونیه یا کنیا – Konya

روزگاری شاعر معروف ایرانی به نام رومی، مدتی در این شهر زندگی می کرد. قونیه در گذشته پایتخت سلاطین روم بوده است و هم اکنون به دلیل معماری غنی و با عظمت باقی مانده از آن دوران مشهور می باشد. قونیه یک شهر اقتصادی بوده و از لحاظ صنعتی توسعه یافته است. سالانه توریست های بیشتری از این ناحیه دیدن می کنند. از جاذبه های گردشگری مهم می توان به اثر آرامگاه رومی که اخیرا ساخته شده، و روستای باستانی سیله ( Sille ) اشاره نمود، این روستا نمایانگر تاریخ گذشته می باشد.

ترابزون

10 – ترابزون – Trabzon

ترابزون شهری ساحلی است که در مجاورت دریای سیاه واقع شده و شلوغ ترین بندر به شمار می رود. ترابزون در جاده ابریشم قدیمی موقعیت استراتژیک و مهم داشت به همین دلیل در طول هزاران سال درگیر جنگ توسط مردم و فرهنگ های مختلف بوده، و حاکمان بیشماری داشته است. با وجود اینکه شهر به سرعت به سوی مدرنیزه شدن گام برداشته است می توان آثار تاریخی را در آن تماشا کرد. مسجد باستانی ایاصوفیه یکی از جاذبه های اصلی شهر به شمار می رود. ترابزون زنده و پر انرژی بوده و رستوران ها و کافه های زیادی دارد، علاوه بر این موارد ، تماشای بازی تیم محلی فوتبال برای دوستداران ورزش خاطرات فراموش نشدنی رقم خواهد زد. گردش و بازدید از دریاچه اوزون گول ( Uzungol Lake ) و تماشای طبیعت بکر آن را فراموش نکنید. صومعه سوملا ( Sumela Monastery ) درون یک غار قرار گرفته است ، که یکی دیگر از جاذبه های ترابزون به شمار می رود.

اورفه

11 – اورفه – Urfa

این شهر به نام شانلی ‌اورفه ( Sanliurfa ) و یا شهر پیامبران معروف می باشد. ساختمان های زیبایی در سراسر شهر وجود دارند و به دلیل قدمت تاریخی و حضور پیامبران ، بسیاری از مردم سالانه برای زیارت یا دستیابی به آرامش روحی، به این شهر سفر می کنند. قدم زدن در بازار قدیمی سرپوشیده تجربه ای متفاوت می باشد. شانلی اورفه با وجود پروژه های توسعه ی شهر به سرعت در حال مدرن شدن است ولی آثار باستانی مانند درگاه پارک و مجموعه مساجد هنوز هم به چشم می خورند. در سفر به اروفه بهتر است که سری هم به معبد تپه‌ی گوبکلی ( Gobekli Tepe temple) بزنید. معبد باستانی در این تپه وجود دارد که قدمت آن بیش از 10 هزار سال می باشد.

آنکارا

12 – آنکارا – Ankara

اغلب پایتخت ترکیه از نظر گردشگران کم اهمیت شمرده می شود ولی آنکارا شهری جالب و پر هیجان است، شهری با جمعیت جوان و پر از انرژی که ارزش بازدید دارد. هم اکنون این شهر مدرن جایگاه بسیاری از سفارتخانه ها می باشد. رستوران های خوب و کافه های مدرن زیادی از مسافران پذیرایی می کنند. موزه تمدن های آناتولی یکی از جاذبه های مهم شهر به شمار می رود همچنین آرامگاه بزرگ آتاتورک در این شهر قرار دارد. بازدید از این آثار را فراموش نکنید.

Bursa

13 – بورسا – Bursa

بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه می باشد که اخیرا رشد زیادی داشته است. روزگاری این شهر تاریخی اولین پایتخت امپراطوری عثمانی بوده است. این شهر مدرن چهره ای ناآرام دارد، مناطق صنعتی بورسا در مقایسه با قسمت های تاریخی شهر، چهره ی نامناسبی به شهر می دهند. بورسا جاذبه های گردشگری زیادی برای ارائه به جهانگردان دارد، از تماشای آثاری مانند مساجد باشکوه، آرامگاه ها و موزه ها لذت ببرید. مردم این شهر بی نهایت مهربان بوده و رفتار صمیمانه ای دارند. پیست اسکی اولوداغ ( Uludag ) یکی از پر هیجان انگیز ترین جاذبه های این شهر می باشد.

Cesme

14 – چشمه – Cesme

شهر چشمه تنها 8 کیلومتر با جزیره ‌ی یونانی خیوس ( Chios ) فاصله دارد. گردشگران از سواحل زیبای این شهر لذت می برند. جاذبه هایی همچون قلعه بی نظیر ژنوئوس ( Genoese ) و موارد دیگر برای مسافران جذابیت دارند. گفتنی است که این قلعه مهم ترین جاذبه شهر چشمه می باشد. بندرگاه ويژه ى قايق هاى شخصي و تفريحي گردشگران زیادی جذب می کند، در شهر قدیمی بازار ها و رستوران های زیادی وجود دارد. چشمه سواحل زیبا و آرام بخشی برای مسافران ارائه می کند.

فتحیه

15 – فتحیه – Fethiye
شهری آرام در غرب ترکیه که در بندر طبیعی و زیبایی واقع شده است. به لطف وجود آب های فیروزه ای و و تپه هایی با پوشش جنگلی که شهر را احاطه کرده است، این شهر با عظمت و زیبا می باشد. فتحیه مقصد گردشگری محبوبی است ، سواحل زیبای شهر مناسب آرامش بوده و امکانات زیادی برای استراحت دارد. گردشگران می توانند با کشتی کروز در اطراف خلیج گشته یا به سوی یکی از جزایر نزدیک سفر کنند. این شهر در زلزله سال1958 تقریبا ویران شد ولی با قدرت و توان بیشتری به حیات بازگشت. گفتنی است که آثار باستانی شهر همچنان دست نخورده باقی مانده است. اثر تاریخی مقبره سنگی امینتاس ارزش بازدید دارد. همچنین دو شهر باستانی قدیاندا و شهر ارواح کایاکوی در حوالی این مقبره می باشند، فرصت بازدید آنها را نیز از دست ندهید.

10 ساحل برتر گردشگری در مصر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر