لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 10 قلعه ی زیبا و شگفت انگیز انگلستان
10 قلعه ی زیبا و شگفت انگیز انگلستان

10 قلعه ی زیبا و شگفت انگیز انگلستان

در سرزمین انگلستان قلعه های زیادی برای دور نگه داشتن دشمنان ، حفاظت و تامین امنیت و آرامش مقامات و افراد ساکن قلعه ها ساخته شده است. قلعه های انگلستان سالیان درازی است که تصور و ذوق گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود جلب کرده است. در طول قرن 11 میلادی هنگام فتح بریتانیا توسط نورمن ها ، اولین قلعه ها در این سرزمین ساخته شدند و تا قرن 18 میلادی این روند ادامه داشته است ، قلعه های پیشین با هدف دفاعی ساخته می شدند ولی بعد ها بیشتر با جنبه ی زیبایی و نمایشی ساخته شدند. امروزه صد ها قلعه ارزشمند از دوران های مختلف در انگلستان وجود دارد که یا بازسازی شده اند و یا در حال فرسودگی و نابودی می باشند. بسیاری از این دژ های عظیم هم اکنون بخشی از جاذبه های گردشگری به شمار می روند ، که گردشگران با بازدید و تماشای این آثار می توانند زندگی در یک قلعه ی واقعی را نسبت به داستان های نقل شده در مورد قلعه ها، برج های کوچک و متحرک و همچنین گنج های پنهان مقایسه کنند. قلعه های باستانی انگلستان گزینه ی مناسبی برای سفر به شمار می رود ، بهتر است که با رزرو هتل و برنامه ریزی مناسب سفری خوش را تجربه کنید.


1 – قلعه ویندسور ( Windsor Castle )

قلعه ویندسور یک ساعت از شهر لندن فاصله دارد و در بخش غربی شهر قرار گرفته است. این قلعه قدیمی ترین و وسیع ترین قلعه جهان است و بزرگ ترین قلعه مسکونی در جهان می باشد که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. قلعه ویندسور یکی از اقامتگاه های اصلی و رسمی الیزابت دوم ، ملکه بریتانیا است که اغلب تعطیلات آخر هفته سال را برای سرگرمی شخصی و گاهی امورات دولتی در آن سپری می کند. هنری دوم ( Henry II ) در سال 1154 میلادی به سلطنت رسید و در آن زمان این قلعه از چوب ساخته شده بود. به سبب استحکام بیشتر قلعه ، هنری در دوران حکومت خود دستور داد که این اثر با سنگ بازسازی شود. هدف از ساخت قلعه ، دفاع و حفاظت از قلمرو نورمن ها در اطراف شهر لندن بوده است، قلعه ویندسور بر اساس معماری کلاسیک پیش تاریخی ساخته شده است که یک حیاط بیرونی محوطه دفاعی بیرونی قلعه به شمار می رود و این ناحیه از حیاط درونی محافظت می‌ کند. حیاط بیرونی در سه بخش در اطراف محوطه قلعه قرار گرفته است. این قلعه به مرور زمان بطور کامل با سنگ بازسازی شد و به همین دلیل توانست در قرن 13 میلادی ، در طول محاصره ی طولانی مدت در جنگ اول بارون ها مقاومت کند. در دوران حکومت پادشاهانی همچون تودور ( Tudor )، هنری هشتم ( Henry VIII ) و الیزابت اول (Elizabeth I )، این قلعه به عنوان دادگاه سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و همچنین به مرکزی برای سرگرمی و تفریحات دیپلماتیک تبدیل شده بود. امروزه با وجود اقامت خانواده سلطنتی، بیشتر قسمت های این قلعه به روی گردشگران و بازدید کننده ها باز می باشد و گردشگران می توانند از ساختمان های باشکوه دولتی و کلیسای سنت جورجز ( St Georges Chapel ) بازدید کنند.

Bodiam Castle

2 – قلعه بودیام ( Bodiam Castle )

قلعه بودیام در جنوب شرق لندن ، در ساسکس شرقی ( East Sussex ) واقع شده است. با وجود این که قلعه ها و کاخ های قرن 14 میلادی برای نشان دادن شان و مقام ساخته می شدند و استقامت مطرح نبود اما این قلعه یک نمونه ی عالی از قلعه های قرون وسطایی مستحکم می باشد. این قعله به دستور ریچارد دوم ( Richard II ) توسط شوالیه سابق و صاحب ملک به نام ادوارد دالینگگیگ ( Sir Edward Dalyngigge ) برای دفاع در برابر حملات فرانسوی ها در طول جنگ های صد ساله ساخته شد. قلعه ساختاری زیبا و افسانه ای دارد و تمام ویژگی های یک قلعه قرون وسطایی را دارا می باشد ، مانند برج های بلند، دندانه هاى بالاى ديوار برج و خندق که با بازدید از آن می توان شکوه قلعه را مشاهده کرد. با وجود این عظمت بخش های داخلی قلعه ویران شده است. در طول جنگ های داخلی در دهه ی 1600 میلادی جهت جلوگیری از فتح و استفاده قلعه توسط دشمن ، بودیام ویران گشت. در سال 1829 هنرمندی نیکوکار و خیر به نام جان فولر ( John Fuller ) ، قلعه بودیام را به مبلغ 3000 گینی ( سكه ى طلا ) خرید تا مانع نابودی کامل این اثر بزرگ شود. در اطراف قلعه وجود دریاچه ی مصنوعی ، چشم اندازی زیبا ایجاد کرده است. قلعه بودیام امروزه به سازمان ملی محافظت از گنجینه های فرهنگی و محیط زیست تعلق دارد، و گردشگران از سراسر جهان اجازه بازدید از این اثر را دارند.

Warwick Castle

3 – قلعه وارویک ( Warwick Castle )

قلعه وارویک توسط ویلیام فاتح ( William the Conqueror ) در سال 1068 در کنار رودخانه ی آوون (River Avon ) ساخته شد. از زمان ساخت قلعه در قرن یازدهم تغییرات زیادی بر روی این سازه رخ داده است ، برج هایی به آن افزوده شد ، همچنین اقامتگاه ساکنان دوباره طراحی و ساخته شد. قلعه وارویک در اصل یک ساختاری بزرگ از چوب به همراه دیوار و حیاط خارجی بود اما در قرن دوازدهم میلادی مورد بازسازی کامل قرار گرفت و از سنگ احداث شد. در طول جنگ های صد ساله ، نمای روبه روی شهر مجددا مستحکم شد ، در نتیجه به یکی از نمونه های برجسته معماری نظامی در قرن 14 تبدیل گردید. در طول سالیان درازی این دژ به عنوان مرکز دفاعی بکار می رفته است اما در قرن 17 میلادی به سر فولکه گرویل (Sir Fulke Greville ) اهدا شد ، و گرویل این قلعه را به یک خانه و عمارت مسکونی تبدیل نمود. قلعه وارویک تا قرن هجدهم محل سکونت و ملک خانواده گرویل بود اما در سال 1978 میلادی توسط یک شرکت تفریحی خریداری شد. امروزه این قلعه یک از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در بریتانیا می باشد. گفتنی است که در سال 2001 قلعه وارویک در لیست ده اثر معروف تاریخی و باستانی بریتانیا ثبت گردید. این قلعه به عنوان نمونه ‌ای از قلعه ‌های دوران جنگ ‌های صلیبی شناخته می ‌شود.
Tower of London

4 – برج لندن ( Tower of London )
برج تاریخی لندن در ساحل شمالی رودخانه ی تیمز ( River Thames ) واقع شده است. ساخت این برج در سال 1066 شروع شد. این قلعه تاریخی بصورت قلعه ای مستحکم و به عنوان محل سکونت خانواده پادشاهی و سلطنتی ساخته شد، اما بعد ها در سال های 1100 تا 1952 میلادی به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار گرفت. بسیاری از شخصیت های مشهور و مهم تاریخ انگلستان در این برج زندانی شدند، افراد معروف و مهم دربار از جمله شاهزاده‌ ریچارد دوم ( Richard II )، هنری ششم ( Henry VI )، ادوارد پنجم ( Edward V ) و الیزابت اول (Elizabeth I ) نیز در این قلعه زندانی گشتند. از میان شش همسر هنری هشتم ، گردن آن بولین و کاترین هاوارد در برج سبز ( Tower Green ) محوطه ‌ای درون برج لندن، از تنشان جدا شد.

نام رسمی برج لندن ، کاخ و قلعه‌ ی سلطنتی و نظامی علیا حضرت ( Her Majesty’s Royal Palace and Fortress ) می باشد اما به دلیل اینکه در این برج تاریخ خون بار نهفته شده است ، از دوران تودور (Tudor ) خانواده های سلطنتی دیگر از این برج به عنوان اقامتگاه استفاده نکرده اند. این برج نیز به یکی از جاذبه ها و مقصد های گردشگری معروف تبدیل شده است و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای تماشای باغ وحش قلعه ، نمایش تسلیحات رزمی و جواهرات خانواده ی سلطنتی به سوی انگلستان می آیند. گردشگران می توانند با حضور در یکی از تور های یومن واردر ( Yeoman Warders) با راهنمایی پاسدار های خوش برخورد برج لندن به سیاحت این قلعه تاریخی بپردازند.

Bamburgh Castle

5 – قلعه بامبورگ ( Bamburgh Castle )

قلعه بامبورگ در سواحل شمال شرقی منطقه نورث امبرلند ( Northumberland ) انگلستان واقع شده است. این قلعه بر روی صخره های آتشفشانی در امتداد خط ساحلی قرار گرفته است. گفته می شود این قلعه در دوران بریتانیایی های بومی و اصیل معروف به دین گواری ( Din Guarie ) ، پایتخت حکومت بوده است و تاریخ ساخت این قلعه به قرون 3 یا 4 باز می گردد. بخش های داخلی و مرکزی این قلعه در قرن 11 میلادی توسط نورمن ها ساخته شده است و احتمال دارد هنری دوم ( Henry II ) دستور مستحکم کردن قلعه را داده باشد. گفتنی است که در سال 1894 میلادی صنعتگر ویکتوریایی به نام ویلیام آرم استرانگ ( William Armstrong ) قلعه بامبورگ را خریداری نموده و آن را تعمیر و بازسازی کرده است. در حال حاضر قلعه بامبورگ عمارت شخصی خانواده آرم استرانگ به شمار می رود با این وجود گردشگران از سراسر جهان می توانند از 16 اتاق این قلعه بازدید کنند. نمایشگاه های بزرگی در برخی از اتاق ها و سالن های این قلعه ایجاد شده است که جهانگردان می توانند سلاح های دست ساخته ی قرون وسطایی ، از جمله شمشیر معروف بامبورگ قرن هفتم میلادی را تماشا کنند ، این شمشیر در حفاری های باستان شناسی این محل به دست آمده است.

Arundel Castle

6 – قلعه آروندل ( Arundel Castle )
قلعه آروندل در غرب ساسکس ( Sussex )، در سمت جنوب انگلستان واقع شده است و عمارت مسکونی دوک نورفولک ( Duke of Norfolk ) می باشد. این قلعه یکی از مناسب ترین و بهترین قلعه های مسکونی در انگلستان به شمار می رود. قلعه آروندل فضای داخلی بسیار امن و زیبایی دارد که با آثار نقاشی های کم یاب ، پرده های تزئین شده و مبلمان خاصی طراحی و تزئین شده است. قلعه روی یک تپه و برآمدگی ساخته شده است ، این خاک ریز ارتفاع قلعه را 30 متر ( 100 فوت ) از خندق کناری بلند تر کرده است و در حقیقت از قدیمی ترین ویژگی های این قلعه می باشد.

بیش از 850 سال ، قلعه آروندل عمارت مسکونی تبار و اجداد خانواده دوک نورفولک بوده است. بخش هایی از قلعه در دوران جنگ های داخلی انگلستان در قرن 17 میلادی ویران گردید و چندین بار در طول قرن ها مورد بازسازی قرار گرفت ، و در قرن 19 میلادی پانزدهمین دوک از خانواده نورفولک توانست که پروژه ی طولانی بازسازی قلعه را به پایان برساند. امروزه گردشگران می توانند از این قلعه ی تاریخی ، کلیسای کوچک قرن چهاردهمی آن ، باغ های زیبا و باشکوه و بسیاری از اتاق ها و سالن های چشمگیر و باشکوه این عمارت بازدید کنند. قلعه های باشکوه و بزرگ ، تاریخ تیره ای دارند و قلعه ی آروندل یکی از قلعه ‌های ارواح و وحشت می باشد که با داستان ‌های ترسناکی از گذشته همراه می باشد.

Leeds Castle

7 – قلعه لیدز ( Leeds Castle )

قلعه ی لیدز ویژگی هایی چون بزرگی ، عظمت و شکوه را یکجا دارد و توسط یک خندق محصور شده است. اکثر مردم یک قلعه ی انگلیسی را با چنین ویژگی هایی ، در ذهن خود تصور می کنند. این قلعه در شهر کنت ، در جنوب شرقی انگلستان، روی جزیره ای در وسط دریاچه قرار دارد. قلعه لیدز در دوران حکومت هنری اول ( Henry I ) ساخته شده است و این قلعه با تاریخ 900 ساله به عنوان عمارت خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته است. شش ملکه در این عمارت زندگی کرده اند ، به همین دلیل این عمارت به قلعه ی بانوان ( The Ladies Castle ) معروف می باشد. همچنین آخرین مالک این قلعه یک بانو به نام لیدی بایلی ( Lady Baillie ) بوده است، که در اوایل دهه 1900 وارث این ملک شد ، بایلی چند معمار و طراح فرانسوی را مامور نمود تا داخل قلعه را بازسازی کنند. بایلی یک موسسه خیریه داشت و قلعه لیدز بعد از مرگ او به موسسه خیریه واگذار شد. از زمان مرگ او در سال 1974 تاکنون این قلعه به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استقبال مردم قرار گرفته است. قلعه ای با شکوه و با عظمت و با زمین های سرسبز ، با مساحتی 500 هکتار ، به قدری بزرگ است که گردشگران با بازدید یک روزه نمی توانند همه ی بخش های این قلعه را تماشا کنند. خندقی که قلعه را احاطه کرده است در حقیقت دریاچه ای می باشد که به رودخانه لن ( River Len ) وصل می شود و قایق سواری یکی از فعالیت های محبوب و پر طرفدار در این حوالی می باشد. در اطراف قلعه پیچ راه هایی برای لذت و بازی کودکان طراحی شده است.

Framlingham Castle

8 – قلعه فراملینگهام ( Framlingham Castle )
قلعه فراملینگهام در شرق سافولک (Suffolk) واقع شده است و یک نمونه ی عالی از دژ های کلاسیک و باستانی در قرن 11 و 12 میلادی می باشد که بر اساس معماری کلاسیک پیش تاریخی ساخته شده و یک حیاط بیرونی از محوطه بیرونی قلعه دفاع و محافظت می کند. بیلی ( Bailey ) دیوار و حیات بیرونی در کاخ ها و قلعه های قرون وسطی بوده است و موت ( motte ) به تپه و خاکریزی اشاره دارد که قلعه روی آن بنا می شود ، و این روش ها در ساخت قلعه فراملینگهام بکار رفته است. امروزه حصار قلعه و 13 برج آن در دسترس بازدیدکنندگان می باشد و گردشگران می توانند در دیوار های بالای قلعه قدم بزنند.

قلعه فرامیلینگهام زمانی که خانواده ی هوارد ( Howard family ) مالک آن بوده ، نقش تاریخی بسیار مهمی را در دوران تودور (Tudor ) داشته است. هنری هشتم ( Henry VIII ) دارایی ها و ملک قصر را تصرف کرد ، ملکه ماری ( Queen Mary ) آن را به صاحبان اصلی باز گرداند و ملکه الیزابت اول دوباره آن را تصرف نمود. هر چند که بعد از مرگ الیزابت ، قلعه دوباره به مالکان اصلی یعنی به خانواده ی هوارد برگردانده شد. این قلعه در سال 1636 میلادی به کالج پیمبروک ( Pembroke College ) اهدا گردید و ساختمان های داخلی برای ایجاد یک گداخانه ویران شدند. نمایشگاهی با عنوان از جایگاه قدرت تا گداخانه در این قلعه راه اندازی شده است که گردشگران می توانند تاریخ قلعه فرامیلینگهام را در این سالن تماشا کنند و همچنین از مقبره ی خانواده ی هوارد که در نزدیکی کلیسای سنت مایکل ( Saint Michael Church ) قرار دارد ، دیدن کنند.

Alnwick Castle

9 – قلعه آلنویک ( Alnwick Castle )

قلعه آلنویک در شهر نورسامبرلند ( Northumberland ) قرار دارد و عمارت مسکونی دوک می باشد. آلنویک دومین قلعه ی بزرگ مسکونی در انگلستان، بعد از قلعه ی ویندسور ( Windsor Castle ) به شمار می رود که اقامتگاه محبوب تعطیلات آخر هفته برای ملکه الیزابت است. این قلعه در طول قرن 11 میلادی احداث شده است و در طول 700 سال گذشته عمارت مسکونی خانواده پرسی ( Percy ) بوده است. هم اکنون دوک و همسر او در قسمتی از این قلعه زندگی می کنند و گردشگران می توانند در طول 7 ماه از سال ، از دیگر قسمت های قلعه بازدید کنند. قلعه آلنویک در طول 7 قرن اخیر بار ها مورد نوسازی ، تعمیر و بازسازی قرار گرفته است. اتاق های قلعه گنجینه ای عظیم از بهترین آثار نقاشی انگلستان را در خود جای داده اند ، گردشگرن می توانند از تماشای آثار هنرمندانی همچون تیتان ( Titian ) ، رینولدز (Reynolds ) و گِیْنزبرا (Gainsborough ) لذت ببرند. فیلم های مختلفی در فضای اطراف قلعه فیلمبرداری شده است که نمونه معروف فیلم های هری پاتر می باشد. قسمت مدرسه ی هاگوارتز که هری پاتر در آنجا نخستین درس پرواز را آموخت ، در فضای بیرونی قلعه آلنویک ساخته شده است.

Corfe Castle

10 – قلعه کورف ( Corfe Castle )
ویرانه های قلعه ی کورف بر روی تپه ای در حوالی یک روستا به نام کورف در بخش جنوبی شهر دورست واقع شده است. این قلعه در دوران قرون 11 و 12 میلادی ساخته شده است. قلعه کورف برای ترساندن و دور نگه داشتن دشمنان احتمالی با استفاده از سنگ آهک هایی به ارتفاع 20 متر ( 70 فوت) طراحی و ساخته شده است. قلعه به مدت سه سال توسط لیدی بنکس ( Lady Bankes )، در دوران جنگ های داخلی انگلستان محافظت شد. در آخرین حمله به سوی قلعه، لیدی بنکس برای محافظت از این عمارت ، از اتاق خود، زغال داغی بر روی سربازان پارلمانی و سلطنتی ریخت. مانند بسیاری از دیگر قلعه های انگلستان، بخش داخلی قلعه کورف توسط تصرف کننده ها آسیب دیده یا نابود گردیده است تا نیرو های طرفدار سلطنتی نتوانند از آن استفاده کنند. شکاف های باقی مانده از تیر ها و سوراخ های قتل هنوز هم در ویرانه های قلعه به چشم می خورد.

بافت تاریخی تفلیس گرجستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر