لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه لباس های رسمی خود برای جشن عروسی را بسته بندی نمائيم
چگونه لباس های رسمی خود برای جشن عروسی را بسته بندی نمائيم

چگونه لباس های رسمی خود برای جشن عروسی را بسته بندی نمائيم

چه در یك جشن عروسی كه نیاز به لباس ویژه خود دارد، شركت كنید و چه برای حضور در یك میهمانی رسمی شبانه كنار دریا دعوت شده باشید، هوشمندانه بسته بندی كردن لباس یك امر ضروری است. بعلاوه مناسبت های رسمی ضرورتاً نیازمند آن است كه یك مسافر لباس های خود را دو مرتبه بسته بندی نماید: یك مجموعه معمولی و یك مجموعه رسمی. همچنین بسته بندی هوشمندانه برای نگهداری از لباس های گران قیمت و حساس و جلوگیری از چروك شدن آنها بسیاری مهم و ضروری است – مثلاً لباس های عروس، ساقدوش او و یا كت و شلوار داماد. در ادامه با در نظر گرفتن این موضوع برخی از نكات مفید در مورد اینكه چگونه لباس های رسمی را بسته بندی نمائیم، شامل این موارد كه چه لباس هایی با خود به همراه داشته باشیم و چگونه آنها را در چمدان قرار دهیم،‌ ارائه می گردند، پس هوشمندانه سفر كنید و از این نكات بهره كافی را ببرید. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

از كمدهای داخل هواپیما استفاده نمائید

با قرار دادن لباس خود در كمد داخل هواپیما، از چروك شدن لباس و خطراتی كه در كمد بالای صندلی آن را تهدید می كند، جلوگیری نمائید. همه هواپیماها از این كمدها برخوردار نیستند (معمولاً در هواپیماهای فرست كلاس و بیزینس كلاس این كمدها موجود می باشند)، بنابراین به منظور حصول اطمینان از اینكه مكانی برای آویزان كردن لباس خود خواهید داشت، بایستی از قبل با شركت هواپیمائی خود تماس بگیرید. زمانیكه سوار هواپیما شدید، از یكی از مهمانداران بخواهید كه لباس شما را آویزان نماید. این وظیفه اعضای كادر پروازی نیست كه لباس ابریشمی ساقدوش عروس را آویزان نمایند، بنابراین مودبانه درخواست خود را مطرح كنید. اساساً در این مورد شما به مهربانی آنها وابسته هستید.
Commit to One Pair of Dressy Shoes

تنها یك جفت كفش مناسب لباس مورد نظر خود را به همراه داشته باشید

آیا می خواهید فقط یك كیف با خود بردارید؟ پس مجبور خواهید بود به سختی وسایل خود را بسته بندی نمائید. بنابراین می توانید از قانون “فقط یك جفت كفش” استفاده كنید. این موضوع را كه به ازای هر دست لباس، یك جفت كفش متناسب همراه داشته باشید را فراموش كنید. یك جفت كفش به اصطلاح خنثی با خود بردارید كه بتوانید با تمام لباس های خود آن را ست نمائید. برای خانم ها، یك كفش پاشنه دار متالیك یا با رنگ خنثی تقریباً با هر نوع لباسی جور در می آید. ما این كفش های پاشنه بلند شركت كوُل هان و یا این كفش های متالیك شركت نورداستورم را می پسندیم. آقایان بایستی یك جفت كفش قهوه ای یا مشكی چرمی (مانند این كفش های طراحی شده توسط استیو مادن) را انتخاب كنند – این رنگ ها به بهترین نحو با كت و شلوار و لباس رسمی سازگار هستند.
Get a Great Garment Bag

یك كیف لباس عالی تهیه نمائید
زمانیكه می خواهید یك لباس رسمی یا كت و شلوار را برای حمل كردن در هواپیما بسته بندی نمائید، به خاطر داشته باشید كه كیف لباس شما برای حمل كردن مناسب باشد. اما می خواهید كه كامپیوتر شخصی،‌ بالش و كتابهایتان را نیز همراه داشته باشید، درست است؟ راه حل: ساكی تهیه نمائید كه یك كیف لباس سرخود نیز داشته باشد مانند این نمونه از شركت تراول پرو. رولو ادونچرز یك كیف لباس قابل حمل یك تكه است، به طوریكه می توانید لوازم شخصی را به همراه لباس هایتان در آن قرار دهید.

نكته مهم دیگری كه باید به خاطر بسپارید: اگر می خواهید لباس خود را به داخل هواپیما ببرید، می بایست از بخش بررسی های امنیتی داخل فرودگاه عبور داده شود. طب گزارش وبلاگ تی. اس. اِی. بلاگ “ایده آل ترین حالت این است كه لباس به صورت افقی در داخل كیف یا ساك قرار داده شده باشد و كیف هم با ورودی دستگاه اشعه ایكس هم اندازه باشد. اگر این مورد امكان پذیر نیست، افسران ما می توانند لباس را به صورت دستی بررسی نمایند، اما این نیازمند باز كردن كیف است. مطمئن باشید كه افسران ما برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس، از دستكش مخصوص برای بررسی آن استفاده می نمایند.”
Mix and Match with Casual Clothes

تركیب كردن طرح های مختلفی از لباس های معمولی

فوت و فن كوچك كردن حجم بسته بندی هنگامی كه شركت در میهمانی های رسمی جزئی از برنامه سفر باشد، این است كه لباس های رسمی تر را با لباس های معمولی تركیب نمائیم. انتخاب تركیبی از شلوارها، پیراهن ها و یا دامن ها با شلوارهای جین یا شلوارك ها می تواند تعداد گزینه های شما برای انتخاب را افزایش دهد. برای خانم ها این كار می تواند به آسانی پوشیدن یك ژاكت با سایز بزرگ از روی یك پیراهن سرهم بلند (اصطلاحاً لباس كاكتل) همراه با یك كفش بدون پاشنه و یا تركیب كردن یك بلوز شیك با یك شلوار راحتی معمولی در طول روز باشد (یك شلوار جین طرح دار حتی با تجملی ترین بلوز ابریشمی هم می تواند سازگار باشد). آقایان می توانند یك پیراهن سفید را با شلوار جین و یك كت پشمی به عنوان یك پوشش معمولی به تن كرده و یك جفت كفش كلاسیك را مورد استفاده قرار دهند.
Pack Your Suit with Care

كت و شلوار خود را با دقت بسته بندی نمائید

تا كردن كت و شلوار یكی از بزرگترین چالش های بسته بندی است. ویدئوهای متعددی در یوتیوب در این باره وجود دارند كه انواع مختلف استراتژی تا كردن در آنها نمایش داده می شوند. در ویدئوی “چگونه یك گربه را بسته بندی نمائیم” (و یا نكاتی دیگر برای تا كردن لباس) توصیه می نمایم كه از كیف های پوشه ای مخصوص بسته بندی، كاورهای پلاستیكی خشك شوئی یا دستمال كاغذی استفاده نمائید. وب سایت ویكی هاو دارای یك راهنمای قدم به قدم است كه در آن چگونگی تا كردن برعكس كت و قرار دادن آن در یك كاور پلاستیك را آموزش می دهد. همچنین خشك شوئی كت و شلوار و یا لباس كمی قبل از عزیمت به سفر كاری هوشمندانه است، چرا كه لباسی كه به تازگی اتو شده باشد، بسیار كمتر از دیگر لباس ها چروك می گردد.
Make a Dress with Matching Separates

با بكارگیری لباس های مشابه اما جدا از هم، یك پیراهن بلند تهیه كنید

خانم ها، به بخش بیرونی لباس توجه داشته باشند. هماهنگ كردن پارچه های جداگانه – استفاده از یك پیراهن و دامن به جای یك لباس سرهم – حتی برای رسمی ترین میهمانی ها نیز بسیار عالی می باشد. پیراهن و دامن جدا یا پیراهن و شلوار جدا كه با هم سازگار و جور باشند، به شدت رسمی به نظر می رسند. همچنین آنها گزینه ای هوشمندانه برای بسته بندی هستند، چرا كه همه آنها را می توانید با لباس های معمولی دیگر در طول روز به تن كنید.
Invest in a Smart Clutch

یك كیف زنانه هوشمند بخرید

كیفی را پیدا كنید كه به خوبی بسته بندی شده و در تمام طول روز بتوان آن را حمل كرد. من به كیف سبك وزن پاكتی شكل خود علاقه مند هستم، كیفی كه به دلیل مسطح بودن آن، نیازمند فضای زیادی در داخل چمدان نیست – و با هر چیزی قابل استفاده است. یك كیف پاكتی شكل به رنگ خنثی چه در طول میهمانی عصرانه و چه در عین گردش در بازارهای شهر در یك صبح آفتابی بسیار شیك جلوه خواهد نمود.
Get a Rental

از یك لباس كرایه ای استفاده نمائید
اگر برای شركت در یك میهمانی شبانه كنار دریا برنامه ریزی می كنید، احتمالاً مجبور نخواهید بود كه همه لباس های خود را همراه داشته باشید – و این امكان برای آقایان بیشتر مهیا است. كشتی های تفریحی دریائی معمولاً برای آقایان لباس های كرایه ای ارائه می نمایند. كشتی های رویال كارابیئن لباس های ویژه میهمانی های عصرانه را به قیمت 89 دلار به ازای یك شب كرایه می دهند. متأسفانه برای خانم ها امكانات مشابه در طول سفر دریائی وجود ندارند.

سوال هایی که قبل از مسافرت طولانی باید از خود بپرسید
ادامه مطلب

2/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر