لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> چرا وقتی به سفر می روید، شگفت انگیز به نظر می رسید؟
چرا وقتی به سفر می روید، شگفت انگیز به نظر می رسید؟

چرا وقتی به سفر می روید، شگفت انگیز به نظر می رسید؟

مردم همیشه از من می پرسند که سفر چه تاثیراتی روی من داشته است. اگر به عقب برگردم و آن آدمی که قبلا و پیش از آغاز سفرهایم بودم را با امروز مقایسه کنم، باید بگویم که سفر رفتن، من را تبدیل به انسانی بهتر و همه فن حریف کرده است. من حالا نسبت به 25 سالگیم که تازه شروع به سیر و سفر کرده بودم، خیلی باحال تر شده ام.
به زبان ساده تر، من حالا خیلی شگفت انگیزتر از گذشته ام هستم.
در حقیقت، من عقیده دارم که سفر رفتن، هر کسی را شگفت انگیزتر می کند. ما در پایان هر سفر، خیلی بهتر از شروع آن هستیم. من این حرفها را از روی غرور و خودپسندی نمی زنم بلکه عقیده دارم که سفر رفتن شما را تبدیل به انسانی بهتر و باحالتر می کند. همان انسانی که همه دوست دارند با او در ارتباط باشند و دور و برش باشند. چرا و چگونه سفر رفتن باعث می شود تا شما انسانی شگفت انگیزتر شوید؟ در ادامه این مقاله پاسخ این سوال را خواهید یافت. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

اجتماعی تر خواهید شد

وقتی عازم سفر می شوید، تنها دو راه دارید: یا مهارت های دوست یابی تان بهتر می شود و دوست پیدا می کنید یا در آخر باز هم تنها می مانید و شب ها، گریه و زاری می کنید. شما یاد می گیرید که می شود از میان افراد غریبه هم دوست پیدا کرد و راحت تر می توانید با افراد جدید صحبت کنید. زمانیکه برای اولین بار شروع به سفر کردم، آدم درون گرایی بودم و برای راحت نبود تا با کسانی که نمی شناسم، صحبت کنم. حالا با غریبه ها جوری صحبت می کنم که انگار سالهاست با هم دوست بوده ایم.

Better at conversation

فن گفت وگو را فرا خواهید گرفت

سفر رفتن باعث می شود تا هم با غریبه ها راحت صحبت کنید و هم در گفت و گوهایتان بهتر عمل کنید. بعد از مدتی که به طور مداوم با مردم در ارتباط باشید، متوجه می شوید که پرسیدن سوالات تکراری خسته کننده است. حتی حوصله ی خودتان هم صر می رود. بعد از مدتی، دیگر برایتان مهم نیست که بقیه افراد، اهل کدام کشورند، به کجا می روند، چه مدت است که در سفرند و ….. . اینگونه سوالات چیز خاصی در مورد خود آن شخص به شما نمی گویند. شما به مرور یاد می گیرید که چگونه سخنتان را کوتاه کنید و سوالات جالب بپرسید (سوالاتی که مهم هستند و اطلاعات بیشتری از افراد به شما می دهند)
More confident

اعتماد به نفستان بیشتر می شود

شما کره زمین را زیر پا گذاشته اید. در کوه اورست کوه پیمایی کرده اید. از دیواره بزرگ مرجانی شیرجه زده اید. در پاریس با آن دختر زیبای فرانسوی مشروب نوشیده اید و غذا خوردید. در شهرهای ناآشنا، راه خودتان را پیدا کرده و بر ترس از بلندی خودتان غلبه کره اید. خلاصه اینکه کارهای شگفت انگیزی انجام داده اید، پس چرا نباید اعتماد به نفستان بیشتر شده باشد؟ چطور می توانید راجع به توانایی هایتان مطمئن نباشید؟ بعد از دست آوردهای زیادی که داشته اید، حالا به توانایی هایتان اطمینان بیشتری دارید و می توانید برای دستیابی به اهدافی که در سر دارید، بر روی این توانایی ها حساب باز کنید.
More adaptable

اگر می خواهید شگفت انگیز باشید، باید انعطاف پذیرتر باشید

شما باید با از دست دادن پرواز، اتوبوس های لاک پشتی، اشتباهات مسیریابی، تاخیرها، خیابان ها و غذاهای بد، و بسیاری از موارد دیگر دست و پنجه نرم کنید. به مرور زمان، یاد می گیرید که چگونه خودتان را با شرایط متغیر وفق دهید. دیگر عصبانی یا ناراحت نمی شوید، فقط برنامه تان را کمی تغییر می دهید و به راهتان ادامه خواهید داد. زندگی مسائل پیش بینی نشده ای را جلوی پای شما می گذارد و شما آنها را حل می کنید. چرا؟ چون شما شگفت انگیزید.
awesome like that.  More adventurous

ماجراجوتر می شوید
اگر به توانایی های خودتان در انجام کارها ایمان داشته باشید، آن وقت از پس هر کاری برخواهید آمد. هفته گذشته در آستین تگزاس بودم و با اینکه از غذاهای تند خوشم نمی آید، تندترین فلفل جهان و مقداری عصاره خالص فلفل قرمز را خوردم. چرا؟ چون خودم می خواستم. هدف زندگی اگر بیرون رفتن از منطقه ی امن خودتان نیست، پس چیست؟ هرچند زبانم تا مدتها می سوخت ولی باز هم این کار را می کنم.

با بهترین دوستتان به سفر بروید
ادامه مطلب

آسان گیرتر می شوید

تمام اشتباهات و مشکلاتی که برایتان پیش آمده است، مزایایی هم داشته اند. این مشکلات باعث می شوند تا آسان گیرتر و آسوده تر باشید. چرا؟ چون با همه نوع مشکلی روبرو شده اید و برایتان اهمیتی نداشته اند. حالا با جریان زندگی پیش خواهید رفت. اگر سفر چیزی به شما آموخته باشد، این است که هر مشکلی در نهایت حل خواهد شدو دلیلی برای استرس داشتن نیست.
Sexier

جذاب تر خواهید شد

استرس شما را پیر می کند. روزهایی که بیخیال و آسوده در جاده ها هستید، شما را بی پرواتر و شادتر می کند و در نتیجه، روند پیریتان کندتر خواهد شد و جوان و جذاب به نظر خواهید رسید. مگر اینکه مثل جرج کلونی باشید و با گذشت زمان، بهتر و جذابتر شوید.
Smarter

هوشمندانه تر رفتار می کنید

سفر چیزهای زیادی در مورد دنیا به شما یاد خواهد داد، مگر اینکه در طول سفرتان فقط در اقامتگاهتان بنشینید و خودتان را نوشیدنی های خنک خفه کنید. شما درباره مردم، تاریخ و فرهنگ و حقایق پنهانی شهرها، چیزهایی خواهید فهمید که بقیه مردم باید در خواب ببینند. به زبان ساده تر، شما فهم بهتری از ساز و کار و رفتار مردم خواهید داشت. اینها چیزهایی هتند که نمی توان با مطالعه کتاب به دست آورد و برای فهمیدنشان باید دل به جاده ها سپرد.
Less materialistic

کمتر به مادیات اهمیت می دهید
در زمان سفر به این نکته پی می برید که در واقع به وسایل خیلی کمی نیاز دارید. متوجه می شوید که تمام اجناس بنجلی که در فروشگاه ها می فروشند، هیچ نقشی در به وجود آمدن یک زندگی شاد حقیقی ندارند. حتی زمانی که به خانه برمی گردید نیز سبک زندگی مینی مال را حفظ می کنید چون می دانید که برای زندگی به چه چیزی نیاز دارید و به چه چیزی نه. همانطور که می گویند، هر که بامش بیش، برفش بیشتر.
Happier
شادتر هستید
ساده سفر کردن به شما می آموزد که چگونه شاد باشید. شما آسوده تر و بااعتماد به نفس تر خواهید بود و جهان را محل سرزنده تر و درخشان تری می بینید. چطور می توان با داشتن این موارد، نسبت به زندگی دید شادتری نداشت؟ به تمام مردم مشهور و موفق دنیا فکر کنید. این افراد موفق، چند تا از ویژگی های ذکر شده در بالا را دارند؟ بیشتر موارد. چرا؟ چون خوش برخورد بودن، بامزه بودن، اجتماعی، شاد، با اعتماد به نفس و باهوش بودن، همگی جز آن ویژگی هایی هستند که افراد را در زندگی روزمره شان به موفقیت های بیشتری می رسانند.
سفر کردن، افراد را به انسان هایی بهتری تبدیل می کند. وقتی که هوشمندانه سفر کنید و درباره دنیا و مردم دنیا چیزهایی یاد بگیرید، محدودیت ها را زیر پا می گذارید و چیزهای جدید را امتحان می کنید و در نتیجه، تبدیل به انسانی با دید بازتر، خوش مشرب تر و شگفت انگیزتر خواهید شد. تمام کسانی که من می شناسم و افراد سفری هستند، به همین دلیل، انسان های بهتری هستند.
با تمام این ویژگی هایی که سفر کردن در اختیار شما می گذارد تا تبدیل به انسانی شگفت انگیز شوید، بهانه ای برای برنامه ریزی نکردن ماجراجویی بعدی وجود ندارد – حالا چه سفر دور دنیا باشد یا سفر کوتاه دو هفته ای به مکزیک.
انتخاب با شماست: می توانید در خانه بنشینید و آرزو کنید که در جایی خارق العاده باشید، خوش بگذرانید و کارهای باحال انجام دهید یا این حس ملال آور بودن را پایان دهید و کاری شگفت انگیز انجام دهید.

نکاتی که آن دسته از دوستانتان که هرگز در یک تور نبوده اند نمیدانند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر