لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> از اِفِسوس باستان در كشور تركيه ديدن كنيد
از اِفِسوس باستان در كشور تركيه ديدن كنيد

از اِفِسوس باستان در كشور تركيه ديدن كنيد

يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگری در تركيه، مكان باستاني اِفِسوس است. اين شهر زمانی قطب اصلي مديترانه بوده است، به نحوی كه تنوع فرهنگي داشته و نمونه ای از يك كلانشهر كلاسيك و واقعی بوده است. اين منطقه باستاني با سازه هاي متعدد معماری در آن كه امروزه كشف شده اند، به مقصدی براي گردشگری تبديل شده كه حتماً می بايست علاقه مندان به فرهنگ و باستان شناسی از آن بازديدی به عمل آورند. بنابراين هوشمندانه سفر كنيد و ديدن اين مكان تاريخی را در برنامه سفر خود بگنجانيد.

اِفِسوس در سال 133 پیش از میلاد مسیح به عنوان پایتخت و محل زندگی رومیان اعلام شد اگرچه تا حدود 200 سال بعد به نقطه اوج خود نرسید. از نقطه ای از تاریخ، زمانیكه این شهر پایتخت آسیای رومی كوچك گردید،‌ محل زندگی بیش از 250.000 سكنه دائمی بود. محققان دینی حتی بر این باورند كه سِینت پائول در اِفِسوس زندگی می كرده است به طوری كه مسیحیت را در بین دیگر مذاهب تبلیغ كرده و پرورش می داد. با تسلیم بندرگاه اِفِسوس و همچنین غارت شهر توسط یكی از اقوام آلمانی به نام گُت در قرن سوم، این شهر رو به افول نهاد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

برای مدت حدود 1500 سال اِفِسوس وجود داشت اما فراموش شده بود. بقایای این شهر كلاسیك باور نكردنی تا دهه 1860 زمانیكه یك تیم بین المللی از باستان شناسان شروع به اكتشاف این بنای مخروبه نمودند، از چشم جهانیان پنهان مانده بود. امروزه كمتر از بیست درصد از این بنا از زیر خاك بیرون كشیده شده است، اما هنوز هم یكی از بزرگترین اماكن باستانی قابل دسترس در جهان است و بیش از یك میلیون بازدید كننده سالانه به صورت انفرادی برای دیدن این مكان به تركیه سفر می نمایند.

Ephesus

بدون شك معروف ترین سازه در اِفِسوس، معبد آرتمیس می باشد. این معبد كه نام دیگر آن معبد دیانا است،‌ قطعه ای از معماری یونانی است كه زمانی به عنوان یكی از عجائب هفتگانه جهان شناخته می شد. این معبد زمانی بزرگترین معبد جهان بود كه این موضوع نشان دهنده آن است كه شهر اِفِسوس تا چه میزان دارای اهمیت بوده است. متأسفانه بخش عظیمی از خود این معبد حدود قرن پنجم تخریب گردید اما هنوز هم امكان گردش در درون مخروبه ها وجود دارد.

Ephesus

برخی از جدیدترین جاذبه های اكتشاف شده در اِفِسوس كه جدیداً بسیار معروف گشته اند، خانه های تراس دار می باشند. اینها منازل مردمان ثروتمند این شهر در اوایل قرن اول بوده اند و به سبك رومی مدرن بنا گردیده اند. به شكل قابل توجهی، برخی از این منازل دارای حمام های گرم و سرد، سطوح مرمرین و حتی سیستم گرمایشی بوده اند. بر روی دیوارها می توانید آثار هنری غیرمعمول، موزائیك و حتی اشعار عاشقانه حكاكی شده با دست را ببینید.

Ephesus

مسافرت به اِفِسوس بدون بازدید از كتابخانه سلسوس كامل نخواهد بود. این كتابخانه كه در سال 123 پس از میلاد مسیح ساخته شده است، زمانی یكی از بزرگترین كتابخانه های دوران باستان بود كه پس از كتابخانه های الكساندریا و پِرگاموم رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود. كتابخانه مورد بحث بازسازی شده است و این امر باعث شده كه دیدن طراحی دو سطحی، ستون ها و سرستون های آن را تسهیل گردد. حتماً به تماشای چهار مجسمه كه نماد چهار انسان پرهیزگار هستند،‌ بروید و از دیدن آن لذت ببرید. در حالیكه این مجسمه های كنونی به نوعی كپی برداری از نمونه های اصلی هستند و نه مجسمه های اصلی، ولی هنوز هم می توانید ببینید كه مجسمه صوفیه نماد عقلانیت، اپیستم نماد دانش، انویا نماد تفكر و آرت نماد خوبی می باشد.

Ephesus

به منظور دیدن مكان های برجسته باورنكردنی متعددی كه در شهر اِفِسوس یافت می شوند، بایستی زمانی را به عبور از مسیر كورتس اختصاص دهید. این مسیر اصلی است كه از درون اِفِسوس عبور می كند و بسیاری از ساختمان ها در طرفین جاده زمانی به عنوان منازل و مغازه توسط تعداد بی شماری از سكنه این شهر مورد استفاده قرار می گرفتند. در حین عبور از مسیر كورتس به طراحی كف زمین دقت كنید، چرا كه سطوح مرمرین آن جهت جلوگیری از سر خوردن هنگام بارش باران، عمداً كمی تخریب گشته اند. تعدادی از بلوك های مرمرین كف زمین با اسم های سبز رنگ تزئین شده اند كه نشانگر آن است كه كارها انجام گرفته اند و درنتیجه باید هزینه آنها پرداخت شود. فرورفتگی های طرفین جاده مكانی هستند كه برای روشن كردن مسیر در طول شب چراغ هایی در آنها نصب شده اند.

Ephesus
Ephesus
Ephesus
در فاصله دو مایلی از اِفِسوس، دهكده سلچوك قرار دارد كه بسیاری از بازدیدكنندگان و گردشگران قبل یا بعد از گشت و گذار در خرابه های اِفِسوس، زمانی را در آن سپری می كنند. در مركز دهكده سلچوك، احتمالاً دلتان خواهد خواست كه توقفی داشته و از چشمه آب دوران روم باستان كه زمانی آب شهر را تأمین می نموده،‌ دیدن نمائید و یا می توانید از طریق تماشای كلكسیون های موجود در موزه اِفِسوس، با باستان شناسی منطقه آشنا گردید. همچنین می توانید گردشی در بازار داشته و فرش های دو گره ویژه و شناخته شده این منطقه را به عنوان سوغاتی خریداری كنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
10 غارنگاره‌ ما قبل تاریخ
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر