لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 17 جاذبه ی توریستی برتر در اتریش
17 جاذبه ی توریستی برتر در اتریش

17 جاذبه ی توریستی برتر در اتریش

کشور اتریش پیشینه ی تاریخی غنی دارد، مکان ها، جاذبه ها، سنت های زیبا و جذابی دارد همراه با فعالیت هایی که نسبت به کشور های اطراف متفاوت و منحصر به فرد می باشند. اتریش به همراه کشور همسایه اش سوئیس ( Switzerland ) به عنوان پایتخت ورزش های زمستانی اروپا شناخته می شود. اتریش نه تنها در زمستان توریست های زیادی جذب می کند بلکه در تابستان نیز بسیاری از گردشگران برای بازدید از جاذبه های تاریخی، روستا ها و حتی پیاده روی در مناظر و چشم انداز های کوهستان آلپ به این کشور سفر می کنند. با رزرو آنلاین هتل و برنامه ریزی مناسب به سوی محبوب ترین مقصد توریستی اروپا سفر کنید.


17 – قلعه هوچواسترویتز ( Hochosterwitz Castle )

گفته می شود که قصر زیبای خفته ( Sleeping Beauty’s Castle ) با الهام از قلعه قرون وسطی هوچواسترویتز ساخته شده است ، در فیلم ها و انیمیشن های کمپانی والت دیزنی این قصر به چشم می خورد. قلعه هوچواسترویتز باشکوه ترین قلعه در اتریش می باشد و دارای 14 دروازه است، هر یک از دروازه ها به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند از قلعه و ساکنین آن محافظت کنند. این قلعه بر فراز قله صخره ای بلندی قرار گرفته است و گردشگران برای بازدید این اثر می بایستی از شیب تند به بالای صخره حرکت کنند. همچنین کلیسایی مرمری با تعداد زیادی مجسمه در این بخش وجود دارد. گردشگران می توانند تجهیزات باقی مانده از جمله تیر متعلق به قرن 14 را در این مکان تماشا کنند.

Krems

16 –کرمس ( Krems )

شهر تاریخی کرمس در غرب شهر وین واقع شده است ، و ناحیه بلو دانوب و رودخانه ی کرمس را در ورودی دره ی واچو ( Wachau Valley ) به یکدیگر وصل می کند. این شهر باستانی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و ساختار مناسب پیاده رو ها در مرکز تاریخی بزرگ شهر، گردشگران را به سوی دروازه های شهر و بازدید از قلعه گازوبرگ ( Gozzoburg ) هدایت می کند. شهر کرمس معروف به صنعت نوشیدنی های الکلی می باشد، و بسیاری از توریست ها با هدف خرید و امتحان نوشیدنی ها جذب کرمس شده اند. واین اشتاد میوزیم ( Weinstadmuseum ) موزه ای با موضوع سرکه است که در مرکز شهر قرار دارد و امکانات رفاهی برای گردشگران ارائه می دهد همچنین اتاق هایی برای چشیدن طعم سرکه در سرتاسر کرمس و حاشیه دانوب وجود دارد.

Eisriesenwelt Cave

15 – غار آیس ریزن وِلت ( Eisriesenwelt Cave )

غار آیس ریزن‌ وِلت اتریش بزرگ ‌ترین غار جهان می باشد و یک پارک تفریحی برای طرفداران و دوستداران طبیعت به شمار می رود. آیس ریزن وِلت جایگاه مجموعه ی عظیم و پیچیده ای از غار های زیرزمینی است، و گردشگران با طی کردن مسافت های زیادی می توانند غار های باشکوهی را کاوش کنند. پس از عبور و پایین آمدن از 700 پله آیس پالاست ( Eispalast ) نمایان می شود. این بزرگ ترین کاخ یخی در جهان می باشد و با انعکاس نور به دیوار های آن می توان درخشش زیبایی را مشاهده کرد. غار آیس ریزن وِلت در شهر ورفن اتریش قرار دارد. می توانید با بلیت رفت و برگشت از ایستگاه قطار شهر ورفن به سوی مقصد محبوب گردشگران و قلعه شگفت انگیز جهان حرکت کنید.

Vienna State Opera

14 – اپرای ایالتی وین ( Vienna State Opera )

داخل شهر وین رینگ اشتراس ( Ringstraße ) یا جاده کمربندی ( Ring Road ) وجود دارد که با گذر از آن جاهای دیدنی بیشماری را می توانید ببینید. یکی از جاذبه های این مسیر ، اپرای ایالتی وین می باشد. ساختار این ساختمان اپرا در قرن 19 میلادی به سبک نئو رنسانسی طراحی و احداث شد. راه پله های مرمری و سقف های نقاشی و طراحی شده، اپرای ایالتی وین را به یک جاذبه ی گردشگری واقعی تبدیل نموده است. پس از بمباران های مکرر در جنگ جهانی دوم ، تعمیرات و بازسازی بر روی سازه صورت گرفت تا ساختار اصلی حفظ شود. بازدید از سالن اپرا همراه تور لذت بخش می تواند باشد اما شرکت در مراسم و اجرای موسیقی و حتی مراسم باله که هر ساله در اپرای ایالتی وین برگزار می شود، بهتر و جذاب تر خواهد بود. گفتنی است که شهر وین پایتخت جهانی موسیقی شناخته می شود و خانه اپرای ایالتی وین یکی از قدیمی ترین جاذبه های این شهر می باشد گردشگران با سفر به سوی وین و این خانه اپرا، می توانند خاطرات خوشی را رقم بزنند.

Mirabell Palace

13 – کاخ میرابل ( Mirabell Palace )

کاخ میرابل در شهر سالزبورگ ( Salzburg ) اتریش واقع شده است و مردم محلی آن را به نام محلی شلوس میرابل ( Schloss Mirabell ) می شناسند. این کاخ توسط شاهزاده اسقف اعظم ولف دیتریچ برای هدیه به معشوقه اش در اوایل قرن 16 میلادی ساخته شد. بازسازی های زیاد و مهمی در قرن 17 صورت گرفت و طراحی داخلی با معماری باروک تزئین و آراسته گردید. فضای داخلی کاخ مملو از سنگ های مرمری، گچکاری و نقاشی های دیواری بسیار بزرگ است. زیبایی سالن مرمری، این کاخ را به مناسب ترین مکان برای تصاویر عروسی در شهر تبدیل کرده است. باغ های اطراف نیز شگفت انگیز می باشند و مجموعه ای بزرگ از مجسمه های معروف جهانی را می توان تماشا کرد. گفتنی است که این جاذبه نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

Schafberg

12 – شافبرگ ( Schafberg )

در قلب کوهستان های بزرگ زالتس کامرگوت ( Salzkammergut Mountains ) قله ای به نام شافبرگ ( Schafberg ) وجود دارد. این کوهستان بخشی از رشته کوه های آهکی آلپ می باشد، و چشم اندازی بی نظیر و زیبایی از دریاچه وولفگانگ سی ( Wolfgangsee Lake ) دارد. به دلیل وجود ارتباط راه آهنی در این مسیر، شافبرگ به یک مقصد گردشگری برتر و قابل دسترس تبدیل شده است. این قطار به نام شافبرگ بان ( Schafbergbahn ) معروف می باشد که از شهر وولفگانگ به سوی قله ی کوهستان پیش می رود. در بخش موسیقی از صدای ماندگار این قطار استفاده شده و همچنین منظره راه آهن به یک جاذبه ی نمادین تبدیل شده است که بهتر است فرصت تماشای آن را از دست ندهید.

Hohenwerfen Castle

11 – قلعه هوهن ورفن ( Hohenwerfen Castle )

قلعه هوهن ورفن متعلق به قرون وسطی می باشد و در فراز قله ای در بالای دره سالزاختال ( Salzachtal) قرار دارد. عظمت و شکوه قلعه به قدری زیاد است که وجود مناظر زیبا و شگفت انگیز کم اهمیت شمرده می شود. گردشگران با بازدید از این قلعه می توانند زندگی در قرون وسطی را عمیقا درک کنند. برج ققنوس در این قلعه توجه بازدیدکنندگان را جلب می کند. برج ناقوس مناظر و چشم انداز های تماشایی و هوایی پاک به گردشگران هدیه می بخشد در حالی که در طرف مقابل یک سیاه چاله قرار گرفته است. سیاه چاله و ابزار باقی مانده ی آن هولناک می باشد اما بخشی از جذابیت سفر به سوی قلعه به شمار می رود. قلعه هوهن ورفن در طول قرن ها محل زندگی پادشاهان و اسقف های اعظم بوده است و هم اکنون یکی از جاذبه های برتر گردشگری اتریش می باشد.
Zell am See

10 – زلامسی ( Zell am See )

زلامسی یکی از مشهور ترین مقصد های گردشگری در منطقه معروف کوهستانی آلپ می باشد. دریاچه ای در اطراف شهر وجود دارد که به زلرسی ( Zeller See ) معروف می باشد. این دریاچه آبی رنگ و زلال ، نمونه ای عالی برای عکاسی در نواحی آلپی می باشد. کوهستان های بلند و پوشیده از برف در هووه تاورن (Hohe Tauern ) را می توان در نزدیکی زلامسی تماشا کرد. همچنین تفریح و سرگرمی هایی در فضای باز مانند اسکی کردن ، ماهیگیری و دوچرخه سواری برای گردشگران ارائه می شود. دیدنی های تاریخی اتریش مانند قلعه باستانی رزنبرگ ( Castle Rosenberg ) که متعلق به دوران قرن 16 میلادی می باشد را تماشا کنید. فعالیت های متفاوت و آثار تاریخی، زلامسی را به یک مقصد محبوب توریستی در بین گردشگران تبدیل کرده است.

Melk Abbey

9 – مِلک اِبِی ( Melk Abbey )

صومعه مِلک اِبِی یکی از معروف ترین صومعه های جهان می باشد، این صومعه بر روی صخره های بلندی ساخته شده است و نمایی رو به آب های آرام رودخانه دانوب ( Danube river ) دارد و در کنار کلیسای بندیکتین ( Benedictine ) قرار گرفته است. این مکان قبلا به لئوپولد دوم ( Leopold II ) تعلق داشت اما در سال 1089 به راهبه ها اهدا شد و آنها این قلعه را به مکانی برای آرامش و یادگیری تبدیل کردند. مِلک اِبِی مجموعه ای از مدرسه مذهبی، کلیسا و صومعه می باشد. این مرکز روحانی با نقاشی های خارق العاده به یکی از بهترین نمونه های معماری باروک تبدیل شده است و در زمان خود مهد شکوفایی هنر های موسیقی و علوم انسانی به شمار می رفت.

Seefeld in Tyrol

8 – سیفیلد در ناحیه تیرول ( Seefeld in Tyrol )

سیفیلد دوبار میزبان مسابقات المپیک زمستانی بوده است، همچنین یکی از مهم ترین مراکز اسکی و ورزش های میدانی می باشد و با زمین وسیع و مناسب برای هر دو گروه مبتدی ها و هم نیمه حرفه ای ها سازگار می باشد. سیفیلد در طبیعت محافظت شده دیدنی و خارق العاده ای در منطقه تاریخی تیرول، در کوهستان آلپ و غرب اتریش قرار دارد. این محیط نه تنها برای ورزش های زمستانی مناسب است بلکه بهترین گزینه برای پیاده روی و کوه نوردی تابستانی نیز به شمار می رود. هتل ها و مراکز اقامتی بسیار لوکس و اعیانی در این مقصد گردشگری خدمات ارائه می دهند.

Hohensalzburg Castle

7 – قلعه هوهن سالزبورگ ( Hohensalzburg Castle )

قلعه با شکوه هوهن سالزبورگ یکی از بزرگ ترین قلعه های قرون وسطی در اروپا می باشد که به خوبی حفظ شده است. این قلعه در ناحیه استراتژیکی، بر فراز کوه فشتونگزبرگ ( Festungsberg ) ،در شهر سالزبورگ اتریش واقع شده است. برج های بلند این قلعه بر فراز شهر، افقی دیدنی و زیبایی را به نمایش گذاشته است. قلعه هوهن سالزبورگ نشان دهنده ی شکوه و عظمت معماری دوران قرون وسطی است که با بازدید از این اثر می توانید قلب و مرکز شهر سالزبورگ را از بالای تپه تماشا کنید. این قلعه یکی از آثار باستانی و جاذبه ی محبوب گردشگری اتریش می باشد.

Hofburg Imperial Palace

6 – کاخ سلطنتی هوفبورگ ( Hofburg Imperial Palace )
کاخ سلطنتی هوفبورگ در شهر وین قرار دارد و یکی از جاذبه های عالی و بی نظیر این شهر به شمار می رود. در قرن های گذشته، این کاخ عمارت رسمی برای اقامت خانواده های سلطنتی هابسبورگ (Habsburgs ) بوده است. با وقوع جنگ جهانی اول متروکه گشت. ساخت این کاخ باشکوه در چندین مرحله صورت گرفته است، و بخش هایی در طول زمان به مجموعه ی اصلی افزوده شده اند مانند اصطبل ها، کتابخانه و مدرسه سوارکاری اسپانیایی. این مجموعه بزرگ توانسته است قدرت و ثروت بسیار زیادی برای خاندان هابسبورگ به دست آورد.

ورودی کاخ سلطنتی، میدانی به نام مایکلر پلتز ( Michaelerplatz ) می باشد که گردشگران می توانند از مجموعه آپارتمان های سلطنتی، موزه ها و همچنین از مجموعه درخشان و زیبای سیلور بازدید کنند. گفتنی است که مجموعه سیلور کاخ سلطنتی بیش از هفت هزار قلم ظروف تشریفاتی دارد که مربوط به دربار سلطنتی است. مسافران هنگام بازدید از این مجموعه توریستی بهتر است که جاذبه های دیگر در اطراف این مجموعه مانند کلیسای کوچک سلطنتی ، موزه تاریخ طبیعی، کتابخانه ملی اتریش و مدرسه سوارکاری اسپانیایی را نیز بازدید کنند.

 Innsbruck Altstadt

5 – ( شهر قدیمی ) اینسبروک آلشتاد ( Innsbruck Altstadt )

شهر اینسبروک جایگاه ورزش های زمستانی به ویژه اسکی می باشد. این شهر قدیمی توسط کوهستان های پوشیده از برف احاطه شده است و با تماشای عظمت رشته کوه های آلپ در دل طبیعت احساس کوچکی به افراد دست می دهد. گفته می شود که این شهر باستانی ویژگی های طبیعی دوگانه دارد، هم می توان چشم انداز های بکر و دست نخورده را تماشا کرد و یا از بخش دیگر، شهری مدرن و متفاوت دیدن کرد. آلشتاد یا بخش قدیمی و قرون وسطایی شهر اینسبروک، گردشگران را در تماشای معماری بی نظیر و مغازه هایش مجذوب می کند. هنگام بازدید و قدم زدن در خیابان های اینسبروک قدیمی، گردشگران می توانند از دیدنی های مشهوری مانند بام طلایی ( Golden Roof ) نیز دیدن کنند. بام طلایی یک عمارت تاریخی می باشد که در آلشتاد اینسبروک قرار دارد و یکی از معروف ترین نماد های شهر به حساب می آید. این عمارت برای امپراتور مقدس روم، ماکسیمیلیان اول( Maximilian I ) ساخته شد، و با هزاران کاشی مسی حاشیه دار تزئین گردید که مانند طلای خالص دیده می شود.

St Anton am Arlberg

4 – سنت آنتوان ام آلبرگ ( St Anton am Arlberg )

یکی دیگر از بزرگ ترین و محبوب ترین مناطق بازی جذاب اسکی در کشور اتریش ، پیست اسکی معروف سنت آنتوان ام آلبرگ می باشد که ارزش بازدید دارد. این پیست در تیرول واقع شده است. زمین اسکی در این روستای معروف چالش های بزرگ و جدی برای طرفداران و دوستداران اسکی به همراه دارد. این مکان اغلب ماجراجویان جوان را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. این چشم انداز بزرگ از بازدیدکنندگان و طرفداران زمستانی و همچنین از کوهنوردان تابستانی که هر ساله به این مقصد سفر می کنند استقبال می کند. اگر به دنبال مکانی مناسب ورزشی و تفریحی می باشید ، سنت آنتوان با ارائه امکانات بسیار مجهز برای ورزش اسکی بهترین گزینه می باشد. این منطقه جایی بسیار عالی و بی نظیر برای تفریحات زمستانی، طبیعت گردی و کوهنوردی است.

Grossglockner Alpine Road

3 – جاده ی آلپی گراس گلاکنر ( Grossglockner Alpine Road )

جاده ی آلپی گراس گلاکنر، جاده ای با چشم انداز های زیاد و عالی می باشد که مسافران را به سوی مرکز بازدید ( Kaiser Franz Josefs Höhe ) می رساند. از این بخش جاده گردشگران چشم انداز و مناظری از بلند ترین کوهستان های اتریش مانند مرتفع ترین کوه گراس گلاکنر ( Grossglockner ) را خواهند دید. برای عبور از جاده ی آلپی گراس گلاکنر می بایستی عوارض پرداخت کنید ولی تماشای مناظر کوهستانی حیرت آور بیشتر از این ها ارزش دارد. گردشگران می توانند در طول سال، طی اوایل ماه می تا پایان اکتبر از این جاده ی توریستی عبور کنند.

Hallstatt

2 – هال اشتات ( Hallstatt )

یکی دیگر از مقصد های گردشگری محبوب کشور اتریش هال اشتات می باشد، روستای کوچکی که در ناحیه سالزکامرگوت ( Salzkammergut ) می باشد. این روستا یک منطقه ی گردشگری و تفریحی به شمار می رود که به دلیل تولید نمک معروف می باشد. از گذشته تاکنون این محصول برای طعم دهی به غذا مورد نیاز بوده به همین دلیل این روستا با تجارت نمک، تاریخچه ای طولانی از ثروت و شهرت به دست آورده است. ثروت به دست آمده از صنعت در معماری سبک باروک این روستا خرج شده است. گردشگران می توانند از دریاچه نمک در غار زیرزمینی هورنرورک ( Hörnerwerk ) بازدید کنند و انسان های ماقبل تاریخ مومیایی شده در نمک را تماشا نمایند. در حقیقت هال اشتات یکی از مناطق بی نظیری است که بهتر است فرصت بازدید را از دست ندهید. سالزکامرگوت نیز جزء میراث جهانی یونسکو می باشد. شهر رویایی هال اشتات با غار های یخی زیبا و دریاچه معروف هال اشتات گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می کند. مسافران می ‌توانند قایق کرایه کنند و بر روی دریاچه آرام آن به قایق سواری بپردازند.

Schonbrunn Palace

1 – کاخ شون برون ( Schonbrunn Palace )
کاخ شون برون در شهر وین واقع شده است و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور اتریش می باشد. عظمت و بزرگی این کاخ با کاخ ورسای قابل مقایسه است. این کاخ 1441 اتاق دارد که در طول سال های 1696 و 1712 به دستور امپراطور لئوپارد اول ( Emperor Leopold I ) ساخته شد و توسط ملکه مریا ترزا ( Maria Theresa ) به یک عمارت تابستانی تبدیل شد. پارک کاخ دارای جاذبه های بیشماری می باشد، باغچه خصوصی، قدیمی ترین باغ وحش دنیا، هزارتو و پلکان مارپیچ و یک عمارت تابستانی از سنگ مرمر که در بالای یک تپه در ارتفاع 60 متر قرار دارند. کاخ شون برون به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ باشکوه یادآور امپراطوری های گذشته در شهر وین می باشد. این محل یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در جهان است. شون برون به معنی یک چشمه زیبا می باشد، و این نام را به خاطر وجود چاه جوشانی که آب این زمین از آن تامین می ‌شود ، انتخاب کرده اند.

بونیفاسیو- بهترین راز نهفته در دل فرانسه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر