لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 12 کلیسای زیبا و باشکوه در فرانسه
12 کلیسای زیبا و باشکوه در فرانسه

12 کلیسای زیبا و باشکوه در فرانسه

بر اساس شواهد ، گفته می شود که تاریخ فرانسه به دوران آهن باز می گردد. از آن زمان در طول قرن ها ، فرانسه جایگاه برخی از تاریخی ترین و از نظر معماری مهم ترین کلیسا های جهان بوده است. بخش بزرگی از فرهنگ فرانسه را می توان در پس مجموعه‌ سازه ‌های مذهبی آن یافت، که شامل کلیسا های گوتیک تا کلیسا های مدرن، ساخته شده توسط معماران معاصر می باشد. با رزرو آنلاین هتل به کشور جذاب فرانسه سفر کنید و بازدید از آثار تاریخی مشهور و کلیسا های باشکوه را فراموش نکنید.


12 – کلیسای جامع بورژ ( Bourges Cathedral )

این کلیسای جامع کاتولیک رومی در اوایل قرن 13 میلادی در شهر بورژ فرانسه ساخته شده است. کلیسای جامع بورژ به سبک معماری گوتیک فرانسوی طراحی و احداث شده است و در بخشی که از لحاظ مذهبی مهم می باشد قرار گرفته است ، تاریخ این کلیسا دست کم به قرن سوم باز می گردد. امروزه این کلیسا با تغییرات و بازسازی گسترش یافته است ، راهروهایی دوسویه به سبک معماری معاصر طراحی شده و یک نمای بیرونی بزرگ با کنده کاری ها و تزئینات زیبا ایجاد شده است. بطور عجیبی با گذشت سالیان دراز بسیاری از شیشه های رنگی اصلی کلیسا سالم باقی مانده است ، بسیاری از این شیشه ها تصاویر و داستان هایی از کتاب مقدس انجیل و تورات را به تصویر کشیده ‌اند.

Strasbourg Cathedral

11 – کلیسای جامع استراسبورگ ( Strasbourg Cathedral )

کلیسای جامع استراسبورگ فرانسه یکی از زیبا ترین کلیسا های گوتیک در اروپا می باشد. کلیسای استراسبورگ به دلیل ظاهر صورتی رنگ ، کلیسای صورتی ( Pink Cathedral ) نیز نامیده می شود. بیشتر خانه ها در اطراف کلیسا از ماسه سنگ های رنگی در ساخت و ساز استفاده کرده اند و اغلب به رنگ صورتی و قرمز به چشم می خورند. این کلیسا دارای یک مناره مخلوطی بزرگ در گوشه ی ساختمان است. کلیسا دارای هر دو سبک معماری گوتیک و هم رومانسک می باشد، و هنوز هم خدمات کلیسای کاتولیک در درون کلیسای استراسبورگ ارائه می شود که گردشگران می توانند در این برنامه ها شرکت کنند. در داخل کلیسای استراسبورگ ساعت نجومی با قدمت تاریخی نیز وجود دارد که در دوران رنسانس ساخته شده و در قرن 19 میلادی مورد تعمیر قرار گرفته است، فرصت بازدید از این اثر مهم را از دست ندهید.

Monolithic Church of Saint-Jean

10 – کلیسای مونولیتیک سنت جین ( Monolithic Church of Saint-Jean )

Aubeterre-sur-Dronne شهر کوچکی در جنوب فرانسه است، و مناظر تماشایی و دیدنی زیادی دارد. این شهر دارای خانه های قدیمی ، خوش ساخت با معماری سنتی می باشد. مهم ترین جاذبه ی گردشگری در این شهر در زیر زمین ساخته شده است. سراسر کلیسای مونولیتیک سنت جین تقریبا به طور کامل از سنگ آهک ساخته شده است. این کلیسا در قرن هفتم میلادی احداث گردیده و در طول قرن 12 میلادی بسیار گسترش داده شد. راهرو و سالن های کلیسا گنبد بزرگی دارند، همچنین استخر غسل تعمید و چندین تابوت باستانی در این مکان به چشم می خورد. کلیسای سنت جین بسیار متفاوت از تصاویر رایجی می باشد که از کلیسا های فرانسوی دیده می شود، این ساختار و عمارت بزرگ مذهبی منحصر به فرد و خاص می باشد.
بیشتر بخوانید:

Rouen Cathedral

9 – ﮐﻠﻴﺴﺎی ﺟﺎﻣﻊ ﺭﻭآن ( Rouen Cathedral )

شهر روآن ( Rouen ) فرانسه زادگاه کلیسا های زیادی می باشد به همین خاطر با عنوان شهر هزار مناره نیز شناخته می شود. ﮐﻠﻴﺴﺎی ﺟﺎﻣﻊ ﺭﻭآن در میان همه کلیسا های این شهر برتر و برجسته تر می باشد. این کلیسای بزرگ و عظیم، بلند ترین کلیسا در سراسر کشور فرانسه به شمار می رود. به صدای موسیقی ناقوس غول پیکر که هر ساعت یک بار نواخته می‌ شود گوش دهید، این ناقوس بزرگ 56 زنگ نت دارد. راه پله های کتاب فروشان تحسین برانگیز است و شکوه تندیس های راهبان مقدس را که در دیواره‌ های درونی کلیسا قرار دارند را تماشا کنید.

Sacre-Coeur

8 – کلیسای سَکرِه ‌کُر ( Sacre-Coeur )

کلیسای سفید رنگ سَکرِه ‌کُر در شهر پاریس قرار دارد و یکی از معروف ترین کلیسا های فرانسه به شمار می رود. این کلیسا بر فراز تپه ی مونتمارتر ( Montmartre ) ساخته شده است و به دلیل این موقعیت برجستگی خاصی را به نمایش گذاشته است. تپه مونتمارتر حتی قبل از مسیحیت مکانی برای عبادت بوده ‌است. سبک معماری در کلیسای سَکرِه ‌کُر بیزانس رومی است و این ساختار شباهت زیادی به مسجد معروف ایا صوفیه ( Hagia Sophia ) در استانبول دارد. سَکرِه ‌کُر به معنی مقلب مقدس بوده و در حقیقت به قلب عیسی مسیح اشاره دارد. از ویژگی های بارز و شاخص این کلیسا می توان به آثاری مانند تندیس موزائیکی مسیح و قلب طلایی اشاره کرد.
Saint Michel d'Aiguilhe

7 – سنت میشل آیگوئیل ( Saint Michel d’Aiguilhe )

یکی از کلیسا های بسیار جذاب و دیدنی در کشور فرانسه، کلیسای سنت میشل می باشد. این کلیسای شگفت انگیز بر فراز صخره ای بلند ، بنا شده است که برای تماشای آن گردشگران می بایستی 268 پله ی شیب داری که در دل صخره کنده کاری شده است ، به سمت بالا پیش روند به همین دلیل دسترسی به این کلیسا چالشی سخت و نفس گیر است. با وجود چنین شرایطی، فرصت تماشای آجر ها و سنگ های مقدسی که این ساختمان بزرگ را در اواسط قرن دهم میلادی به وجود آورده اند را خواهید داشت و عبور از این دشواری ارزش این بازدید را دارد. نما و ظاهر کلیسا از سمت پایین بسیار باشکوه است و با صعود به بالای تپه ی صخره ای می توانید مناظری زیبا از دیدنی های فرانسه و شهر آیگوئیل را نیز تماشا کنید.
Notre Dame de la Garde
6 – کلیسای نوتردام لاگارده ( Notre Dame de la Garde )
شهر مارسِی در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و دومین شهر بندری بزرگ فرانسه می باشد، که جاذبه های دیدنی دریایی و تاریخی بی شماری دارد. یکی از جاذبه های معروف این شهر کلیسای بزرگ نوتردام لاگارده می باشد که به افتخار حامی و پشتیبان مقدس ملوانان ساخته شده است. این کلیسای کاتولیک رومی بر روی خرابه ‌های قلعه ای باستانی، در قرن نوزدهم بنا شده است. معماری این کلیسا بر اساس فرم و سبک معماری نئوبیزانس طراحی شده است. کلیسای تاریخی نوتردام لاگارده مقصد توریستی معروفی می باشد. هنگام بازدید از این اثر باشکوه، تماشای مجسمه مسی مریم مقدس و کودکش را که با برگ‌ هایی از جنس طلا پوشانده شده است، را فراموش نکنید. همچنین از برج ناقوس باشکوه و طاق های سنگی دیدن کنید.

Mont Saint Michel Abbey

5 – کلیسای صومعه مونت سنت میشل ( Mont Saint Michel Abbey )

مونت سنت میشل جزیره سنگی کوچکی واقع در ساحل شمال غربی فرانسه است. این جزیره تنها نیم مایل از ساحل مجاور نرماندی ( Normandy ) فاصله دارد و به همین دلیل دسترسی به آن محدود می باشد. موقعیت و لوکیشن این کلیسا زیبایی و جذابیت آن را چند برابر کرده است. با نزدیک شدن به سواحل جزیره می توانید کلیسای صومعه را که از آب سر بر آورده و بخش بزرگی از جزیره را به خود اختصاص داده، را تماشا کنید. این کلیسا در قرن 15 میلادی ساخته شده است و امروزه نیز میزبان و عبادت گاه راهبان بندیکتین می باشد. در اطراف کلیسا خیابان های قدیمی، مغازه ها و کافه هایی شگفت انگیز و متفاوت وجود دارند، همچنین موزه های قدیمی که به جزیره و تاریخچه ‌اش اختصاص دارند را می توانید مشاهده کنید. مونت سنت میشل گنجینه معماری ملی به شمار می رود، همچنین در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. معماری خاصی در این جزیره بکار رفته است و رازهای قرون وسطایی و باستانی در سراسر جزیره به چشم می خورد. این مقصد گردشگری یکی از مهم ترین و پربازدید ترین جاذبه ‌های فرانسه می باشد.

Reims Cathedral

4 – کلیسای جامع رنس ( Reims Cathedral )

کلیسای جامع رنس در شهر رنس ( Reims ) ، بزرگ ترین شهر مذهبی فرانسه قرار دارد. این کلیسا 800 سال پیش ساخته شده است که نمونه ی بارزی از سبک معماری گوتیک در شهر می باشد ، همچنین یکی از بزرگ ترین و برترین جاذبه های گردشگری در شهر رنس به شمار می رود. گفتنی است که در طول تاریخ مراسم تاجگذاری بسیاری از پادشاهان فرانسوی در این کلیسا برگزار شده است و شواهد تاریخی نشان می دهد که ژان دارک ، قهرمان ملی فرانسه و قدیسه ‌ی کلیسای کاتولیک نیز در یکی از مراسم های تاجگذاری در قرن 15 میلادی حضور داشته است. این کلیسای جامع از چندین کلیسای کوچک تشکیل شده است و اولین اثر در فرانسه می باشد که در آن از آذین پنجره ها و سوزن کاری برای تزئینات نقش و نگار ، استفاده شده است. ساخت و کامل شدن این پروژه گوتیک تقریبا یه قرن به طول انجامیده است.

Amiens Cathedral

3 – کلیسای جامع آمیان ( Amiens Cathedral )

شهر آمیان یکی از زیبا ترین شهر های فرانسه می باشد که در شمال فرانسه و در فاصله ی دو ساعتی از شهر رنس قرار دارد. کلیسای جامع آمیان در این شهر واقع شده است. هنگامی که ساخت این کلیسا به اتمام رسید ، آرزوی مردم آمیان برای داشتن یک عبادتگاه به تحقق پیوست. این کلیسا نهایت معماری گوتیک در فرانسه را نشان می دهد که در قرن 13 میلادی احداث گردیده است. ستون های شگفت انگیز ، سقفی با ارتفاع بالا در سالن و شبستان کلیسا ایجاد کرده اند که ساختاری باشکوه و با عظمت را در نمای داخلی کلیسا پدید آورده است. تصاویری دقیق در تندیس قدیسین کنده کاری شده است و بسیاری از آنها بطور پیچیده نقاشی شده اند ، بیرون و درون کلیسا و اتاق ها ، با این مجسمه های برجسته مزین شده است. بهتر است فرصت بازدید از این آثار زیبای به جا مانده را از دست ندهید.

Notre Dame de Paris

2 – کلیسای جامع نوتردام پاریس ( Notre Dame de Paris )

کلیسای جامع نوتردام پاریس مشهور ترین کلیسای جامع فرانسه می باشد که ساخت آن در اواسط قرن 12 میلادی شروع شد. این ساختمان گوهری کم یاب در معماری پاریس به شمار می رود که سبکی گوتیک دارد. وسعت و اندازه ی این کلیسا بسیار بزرگ می باشد. گوتیک یکی از سبک ‌ها و دوره‌ های تاریخی معماری می باشد و در حقیقت سبکی مذهبی به شمار می رود که همواره در خدمت کلیسا بوده است. از ویژگی های این سبک می توان به طاق های نوک تیز، هلال های نوک دار و ستون‌ ها و نگه دارنده ‌های بدون حائل ( flying buttress ) اشاره کرد که در معماری کلیسای نوتردام پاریس بکار رفته است. نگه دارنده ‌های بدون حائل این کلیسا در ردیف اولین و برترین ساختار در جهان به حساب می آیند. در ساختار این کلیسا گارگويل های زیادی وجود دارد ( در بنا ها و كليسا هاى قديم ناوداني كه به شكل صورت انسان يا حيوانات عجيب از فلز و يا سنگ حجارى شده بود بکار می رفت که گارگویل نامیده می شود)، هدف از ساخت گارگویل ها نشان دادن طرح های خاص نبوده است و صرفا جهت تکیه گاه ستون ها و یا جهت خروج آب ساخته شده بودند. گردشگرانی که مایل به تماشای این کلیسای باستانی می باشند بهتر است که از سردابه ى زیرزمینی كليسا ، كه معمولا مردگان را در آن خاك مي كردند نیز بازدید کنند. گفتنی است که سازمان میراث فرهنگی یونسکو این کلیسا را به فهرست خود اضافه کرده است. بازدید از این کلیسا برای عموم آزاد است.

Chartres Cathedral

1 – کلیسای جامع شارتر ( Chartres Cathedral )
ساخت و ساز کلیسای جامع شارتر در سال 1194 آغاز شد. این ساختمان بی نظیر نیز به سبک معماری معروف گوتیک که در فرانسه شهرت زیادی دارد، ساخته شده است. شیشه های رنگی و طراحی شده این بنا هنوز هم به خوبی حفظ شده اند و دو مناره با شکل متفاوت وجود دارد که توجه های بیشتری به سوی کلیسا جلب می کنند. سعی کنید فقط محو تماشای نمای زیبای بیرونی نشوید و به آثار هنری باقی مانده از گذشته سر بزنید و از لباس مریم مقدس که هنگام تولد حضرت عیسی بر تن داشته است نیز بازدید کنید. این کلیسا يكي از مرموز ترين و اسرارآميز ترين كليسا هاي جهان می باشد. کلیسای جامع شارتر به نام كليساي بانوي ما معروف می باشد.

36 ساعت تفریح در آتن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر