لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 25 مورد از برترین نقاط پر طرفدار توریستی آلمان
25 مورد از برترین نقاط پر طرفدار توریستی آلمان

25 مورد از برترین نقاط پر طرفدار توریستی آلمان

با اینکه هنوز در زمینه ی جذب گردشگر، به اندازه ی دیگر کشور های اروپایی شناخته شده به حساب نمی آید، کشور آلمان پس از متحد کردن بخش شرقی و غربی خود، کم کم به یکی از نقاط مسافرتی محبوب در اروپا تبدیل می شود. پر جاذبه ترین شهر این کشور برلین می باشد، که یکی از برجسته ترین و شگفت انگیز ترین پایتخت های اروپا به شمار می رود. بسیاری از دیگر شهر های بزرگ آلمان هم تاریخچه های خود را دارند و در برهه ای از تاریخ این کشور، از شهر های مستقل و یا حتی پایتخت های حکومت های پیشین بوده اند، اما جاذبه های گردشگری حاضر در این کشور هرگز به یک بخش و یا شهر خاص محدود نمی شود و در تمام شهر های آن وجود دارند. قبل از سفر به این کشور و یا هرگونه رزرو آنلاین هتل، بیایید با چند مورد از نقاط جذاب و دیدنی این کشور آشنا شویم :

25 – ” فولکرشلاختدنکمال، Volkerschlachtdenkmal ” در شهر ” لایپزیگ، Leipzig “:

” لایپزیگ ” یکی از شهر های مهم در استان ” ساکسونی، Saxony ” و دارنده ی بزرگترین بنای تاریخی در اروپا می باشد. ” فولکرشلاختدنکمال “، که در زبان آلمانی به معنای ” یادگار جنگ ملت ها ” می باشد، برای زنده نگاه داشتن یاد نبرد ” لایپزیگ ” در دوران جنگ های ناپلئون ساخته شده است. در طی این پیکار، صد هزار سرباز کشته شدند. با اینکه این نبرد در سال 1813 میلادی رخ داد، از بنای یادبود آن تا سال 1913 پرده برداشته نشد. امروزه، موزه ای در کنار این اثر گران قدر ساخته شده است، که برای آشنایی بیشتر مردم با این نبرد و دیگر جنگ های ناپلئون در قرن نوزدهم، نمایشگاه هایی را برگذار کرده است.

 Old Town Hall in Bamberg

24 – تالار شهرداری باستانی در شهر ” بمبرگ، Bamberg “:

” بمبرگ ” یکی از شهر های تاریخی استان ” باواریا، Bavaria ” در آلمان می باشد و منزلگاه چندین بنای برجسته ی معماری است. ولیکن هیچ یک از آن ها به جذابی و مهمی تالار شهرداری قدیمی، که به نام ” آلتس راتائوس، Altes Rathaus ” هم شناخته می شود، نمی رسد. در افسانه ها آمده است، که اسقف اعظم کلیسای شهر به ساکنان شهر اجازه نمی داده تا در زمین های سطح شهر تالار بسازند، برای همین مردم تصمیم گرفتند تا این ساختمان را در نقطه ای که کسی انتظارش را ندارد بسازند. ” آلتس راتائوس ” در مرکز پلی قرار گرفته است، که از روی رودخانه ی ” رگنیتز، Regnitz ” می گذرد و درون آن به وسیله ی نقاشی های آبرنگ شگفت انگیزی مزین شده است.

Harz Mountains

23 – کوهستان های ” هارتس، Harz “:

کوهستان های ” هارتس ” از مناطق دیدنی آلمان می باشد، که خانه های سنتی، قله های پر برف و رودخانه های آرامی را در خود جای داده است و از بلند ترین نقاط این کشور به حساب می آید. بعضی از داستان های برادران ” گریم، Grimm “، که برای نوشتن بسیاری از افسانه های مشهور جهان شهرت دارند، در کوهستان های ” هارتس ” رخ می دهند. با داشتن بازدید های توریستی محدود، کوهستان های ” هارتس ” تجربه های خاصی را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار می دهد. از کوهنوردی تا قله ی بلند بالای ” بروکن، Brocken ” گرفته، تا سفر با یک قطار بخار اصیل در میان دشت ها و کوهستان ها.

Aachen Cathedral

22 – کلیسای جامع ” آخن، Aachen “:

این مکان مقدس در نزدیکی مرز بلژیک و هلند قرار دارد و یکی از قدیمی ترین کلیسا های شمال اروپا می باشد. ساخت این کلیسا از قرن هشتم میلادی شروع شد. طراحی آن از ترکیبی از روش های ” کارولینگیان، Carolingian ” و ” گوتیک، Gothic ” تشکیل شده است. این بنای با شکوه به دست پادشاه ” شارلمان، Charlemagne ” ساخته شده است و در قرون گذشته، بی شمار تاج گذاری در آن برگذار شده است. اگر امروزه از این کلیسا بازدید کنید، این چند بخش آن را از دست ندهید : در های برنزی گرگ از قرن نهم و هم چنین موزائیک های طلایی پالاتینی محراب.

Sylt

21 – ” سیلت، Sylt “:

در نزدیکی شمالی ترین سواحل آلمان، جزایر ” فریزیان، Frisian ” شمالی قرار دارند. با اینکه قسمت های شمالی آن مانند دیگر نقاط توریستی آلمان به آسانی در دسترس نیست، اما ” سیلت ” هم چنان یکی از محبوب ترین جزیره های آن می باشد. سواحل ” سیلت ” پایانی ندارند ! از تپه های شنی بسیار زیبا و هم چنین برج های فانوس دریایی سنتی آن هم نمی توان گذشت ! فقط با چند دقیقه پیاده روی از کلبه های کاه پوش شده ی خود، می توانید به ساحل برسید و در دریا کمی آب تنی کنید و یا اینکه در سوئیت های یک هتل مدرن وقت خود را سپری کنید. کرایه ی دوچرخه و رفتن به تور دور تا دور جزیره هم از سرگرمی های پر طرفدار این منطقه به حساب می آید.

Quedlinburg

20 – ” کوئدلینبرگ، Quedlinburg “:

شهر زیبا و دیدنی ” کوئدلینبرگ ” در شمال پارک جنگلی دلربای کوهستان های ” هارتس ” قرار گرفته است. بازدید کنندگان می توانند با قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده ی آن، از منظره ی هزاران خانه ی چوبی خاص منطقه نیز لذت ببرند. از آن جا که این شهر در طی هر دو جنگ جهانی آسیب چندانی ندیده است، یکی از معدود مقاصد گردشگری آلمان می باشد که هم چنان استیل ظریف و تاریخی خود را حفظ کرده است. علاوه بر خانه های سنتی، ” کوئدلینبرگ ” منزلگاه یک کلیسای ساخته شده به سبک رومی با نام ” دام، Dom ” و هم چنین چندین موزه که به معماری، تاریخ و هنر این منطقه می پردازند، نیز می باشد.

Saxon Switzerland National Park

19 – پارک ملی ” ساکسون، Saxon ” سوئیس :

پارک ملی ” ساکسون، Saxon ” سوئیس، از شهر ” درسدن، Dresden ” فاصله ی چندانی ندارد و در نزدیکی کوهستان های ماسه ای خوش منظره ی ” الب، Elbe ” جای گرفته است. این پارک از مرز گذشته و وارد خاک کشور جمهوری چک نیز می شود، اما نام این بخش از پارک ” پارک ملی بوهمی سوئیس ” می باشد. پارک ملی ” ساکسون، Saxon ” سوئیس، خانه ی رودخانه ی ” الب “، صخره هایی دیدنی، دره های عمیق و کیلومتر ها مسیر کوهنوردی است. دوچرخه سواری کوهستانی و صخره نوردی از تفریحات محبوب این پارک ملی به حساب می آیند.
Schwerin Castle

18 – کاخ ” شووقین، Schwerin “:

کاخ ” شووقین ” در شهری با همین نام قرار دارد و یکی از برجسته ترین جاذبه های استان ” مکلنبرگ – فورپومرن، Mecklenburg – Vorpommern ” به شمار می رود. این قصر درون یک جزیره و بر روی مرکز رودخانه ی ” شووقینر، Schweriner ” ساخته شده است و طراحی و منظره ی بسیار عجیب و جالبی دارد. در قرن چهاردهم میلادی بنا شده است، امروزه به یکی از ساختمان های دولت تبدیل شده است و تور های گروهی و انفرادی برای بازدید از آن تعبیه شده است. در افسانه ها آمده است که این قلعه توسط روح موجوداتی به نام ” پیترمانشن، Petermännchen ” تسخیر شده است. همین موضوع، توجه شمار زیادی از گردشگران را همه ساله به این کاخ جلب کرده است.
Rugen Cliffs

17 – صخره های ” روگن، Rügen “:

صخره های ” روگن ” در بخش های شمال شرقی جزیره ی ” روگن ” و در درون پارک ملی ” یاسموند، Jasmund ” قرار دارند. این صخره های گچی دائماً در حال فرسایش هستند و در دریای بالتیک قد علم کرده اند. بدون شک، ” کونیگشتول، Königsstuhl ” که به معنای تخت پادشاه می باشد، با ارتفاع 118 متری خود، با شکوه ترین بخش این صخره است. جنگل های دست نخورده ی پشت صخره ها هم بخشی از این پارک ملی به حساب می آیند.
Berchtesgaden

16 – ” بخکتشگادن، Berchtesgaden “:

در جنوب ” باواریا ” و در نزدیکی مرز اتریش، شهر کوهستانی کوچک ” بخکتشگادن ” قرار گرفته است. با اینکه ” بخکتشگادن ” بسیار کوچک است، اما در شکل گیری تاریخ کشور آلمان نقش بسزایی را بازی کرده است. در طول تاریخ بخاطر معادن نمک مشهور بوده است، اما امروزه بیشتر به عنوان تفرجگاه تابستانی آدولف هیتلر شناخته می شود. بیشتر توریست های منطقه برای بازدید از ” کهلشتاینهاوس، Kehlsteinhaus ” یا لانه ی عقاب، که در بالاترین نقطه ی ” بخکتشگادن ” قرار دارد، به این شهر می آیند. حتی بعد از پایان جنگ جهانی دوم، این ساختمان هم چنان حفظ شده است و امروزه به عنوان یک موزه از آن استفاده می شود.

Reichstag in Berlin

15 – ” رایشتاگ، Reichtstag ” در برلین :

شهر برلین پر از بنا های تاریخی می باشد، اما بدون شک یکی از مهم ترین آن ها ” رایشتاگ ” است. ساخت آن به قرن نوزدهم باز می گردد، ولیکن در دهه ی نود، برای ترمیم صدماتی که در جنگ جهانی دوم دیده بود، به صورت چشمگیری بازسازی شده است. بعد از پایان یافتن جنگ سرد، برلین به عنوان پایتخت انتخاب شد و ” رایشتاگ ” به مقر اصلی دولت آلمان تبدیل شد. هم اکنون این بنا دارای یک گنبد شیشه ای است که از تمام نقاط شهر، منظره های زیبایی را ارائه می کند و در نور پردازی های شبانه بسیار مجلل و با شکوه به نظر می رسد.

Hohenzollern Castle

14 – کاخ ” هوهنزولرن، Hohenzollern “:

کاخ نئو – گوتیک ” هوهنزولرن ” بر روی یک پرتگاهی قرار گرفته است، که بر دو شهری که در کوهپایه های آلپ سوابی شکل گرفته اند نظارت دارد. در قرن نوزدهم ساخته شده است و سومین کاخی است، که در هزار سال گذشته در همان نقطه بنا شده اند. کاخ ” هوهنزولرن ” در موقعیتی قرار گرفته است، که مناظر بسیار جذابی دارد و اتاق های با شکوه آن با پنجره های شیشه رنگی و نقاشی های آبرنگ دیواری تزئین شده اند. جواهرات خاندان سلطنتی و چندین اثر تاریخی دیگر را می توان در خزانه و یا ” شاتزکامر، Schatzkammer ” یافت.

Zugspitze

13 – ” زوگشپیتزه، Zugspitze “:

بلند مرتبه ترین کوه کشور آلمان ” زوگشپیتزه ” است و در بالای شهر ” گارمیش، Garmisch ” قرار دارد. با اینکه قله ی آن یکی از نقاط مشهور اسکی در جهان می باشد، ولی بازدید از آن در هر فصلی از سال، زیبایی خاص خود را دارد. در کنار رودخانه ی پای کوه، سوار قطار چرخ دنده دار ” زهنرادبان، Zahnradbahn ” شوید که شما را به بالای کوه ببرد. بعد از سوار ماشین های کابلی خواهید شد که ” ایبزی – زیلبان، Eibsee – Seilbahn ” نام دارند. در بالاترین نقطه ی قله، می توانید از منظره ی چهار کشور اطراف به طور همزمان دیدن کنید!
 Nuremberg Christmas Market

12 – بازار کریسمس ” نورمبرگ، Nuremberg “:

بازار های کریسمسی آلمان در جهان شهرت دارند و یکی از برترین آن ها در شهر ” باواریا، Bavaria ” و در استان ” نورمبرگ ” قرار دارد. جشنواره ی ” کریستکیندلشمارکت، Christkindlesmarkt “، از قرن هفدهم میلادی به بعد، در فصل زمستان و در یک شهر قدیمی در استان ” نورمبرگ ” برگذار می شود. بازدید کنندگان باید در شب به این بازار بیایند. زمانی که نور های دکه ها در شب می درخشد، فروشندگان صنایع دستی آلمانی، وسایل تزئین درخت کریسمس، نوشیدنی های تازه و ” لیبکوخن، lebkuchen “، که نوعی شیرینی کوکی زنجبیلی می باشد و در فصل تعطیلات بسیار پر طرفدار است، به مشتریان می فروشند.

Rothenburg ob der Tauber

11 – ” روتنبرگ آب دیر تاوبر، Rothenburg ob der Tauber “:

” روتنبرگ آب دیر تاوبر ” شهری است که به انگار از دل داستان های شاه و پری بیرون آمده است ! این شهر ساخته شده در سبک ” فرانکونیان، Franconian “، ظاهری بسیار فانتزی دارد و یک مرکز محافظت شده ی باستانی خیره کننده دارد. بر روی رودخانه ی ” تاوبر ” قرار گرفته است و قدمت کلیسا ها و خانه های آن، به قرون 15 و 16 میلادی باز می گردد. یکی از نقاط دیدنی شهر، میدان بازار های آن است، که از یک طرف به برج قرن سیزدهمی تالار شهر مشرف است.

Black Forest

10 – جنگل سیاه :

” شواقزوالد، Schwarzwald ” یا جنگل سیاه را می توانید در گوشه ای ترین نقطه از جنوب غربی کشور بیابید. نام این جنگل بخاطر پوشش درختان تنومند آن انتخاب شده است و برای کسانی که عاشق مناظر زیبا و تفریح در طبیعت هستند، یک بهشت به حساب می آید ! کوهنوردی، شنا کردن در رود های سرد مرتفع و دوچرخه سواری کوهستانی از سرگرمی های محبوب منطقه است، اما جنگل سیاه چندین حقه های دیگری نیز در چنته دارد ! در داخل این جنگل شهر های زیادی وجود دارند. ” بادن – بادن، Baden – Baden ” یک اسپا می باشد که در جهان بسیار شهرت دارد و برای استراحت فوق العاده می باشد. ” فقایبرگ، Freiburg ” هم یک شهر دانشگاهی پر تکاپو می باشد، که غذا ها و زندگی شبانه ی بی نظیری دارد.

Romantic Rhine

9 – ” راین، Rhine ” رمانتیک :

” راین رمانتیک ” مشهور ترین بخش از این رودخانه می باشد و از ” کوبلنتس، Koblenz ” تا ” بینگن، Bingen ” ادامه دارد. رودخانه ی ” راین ” از میان دشت های تاکستان پر از کاخ و ویرانه، مسیر خود را باز کرده است. این رودخانه از دوران باستان، یکی از مسیر های بسیار مهم تجارت در اروپای میانه به حساب می آمده است و به همین دلیل در کناره های آن، شهر های کوچک و بزرگ زیادی شکل گرفته اند. بسیاری از این شهر ها، بخاطر سایز کوچک خود محدود شده اند و سبک تاریخی خود را حفظ کرده اند.
Frauenkirche in Dresden

8 – ” فراونکیرش، Frauenkirche ” در شهر ” درسدن “:

” فراونکیرش “، که به معنای ” کلیسای بانوی ما ” می باشد، کلیسایی به سبک ” لوتران، Lutheran ” است. در شهر ” درسدن ” واقع شده است و در جنگ جهانی دوم به طور کامل نابود شده است. این کلیسا با همان طراحی اصیل خود در سال 1720 میلادی، دوباره بازسازی شد و درب های آن در سال 2005 به روی گردشگران گشوده شد. شهر ” کوونتری، Coventry “، که توسط قبیله ی ” لوفتواف، Luftwaffe ” غارت شده بود، صلیب طلای خود را به این کلیسا اهدا کرد تا بر روی گنبد آن نصب شود. از زمان بازسازی این بنا، ” فراونکیرش ” به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در ” درسدن ” تبدیل شده است. در سال 2009، باراک حسین اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، از این کلیسا دیدن کرد.

Lindau

7 – ” لینداو، Lindau “:

شهر تاریخی ” لینداو ” در بخش شرقی دریاچه ی ” کونستانس، Constance ” یا ” بودنسی، Bodensee ” و نزدیک نقطه ی ارتباطی مرز کشور های اتریش، آلمان و سوئیس قرار دارد. این شهر توسط یک پل و راه آهن روی آن، به داخل کشور راه پیدا کرده است و تقریباً سه هزار سکنه دارد. ” لینداو ” با داشتن بنا های چوبی قرون وسطی خود، یکی از جاذبه های گردشگری محبوب به حساب می آید.

Oktoberfest

6 – ” اکتبرفست، Oktoberfest “:

” اکتبرفست ” شهر مونیخ، بزرگ ترین ” فولکسفست، Volksfest ” در جهان می باشد و سالانه بیش از شش میلیون توریست را به خود جلب می کند. با اینکه در اسم آن ” اکتبر ” آمده است، ولیکن این فستیوال در آخر ماه سپتامبر شروع می شود و تا اولین تعطیلات اکتبر ادامه دارد. این جشنواره از سال 1810 میلادی به بعد برگذار می شده است و یکی از بخش های مهم فرهنگ باواریایی به شمار می رود. بازدید کنندگان از مجموعه ی عظیمی از خوراکی های سنتی مختلف این مراسم، مانند ؛ ” هندل، Hendl “، ” شواینه بقاتن، Schweinebraten “، ” ورستل، Würstl “، ” کنودل، Knödel ” و هم چنین مقادیر زیادی از نوشیدنی های مختلف، لذت می برند.

Cologne Cathedral

5 – کلیسای جامع ” کولون، Cologne “:

کلیسای ” کولون ” و یا ” کولنر دوم، Kölner Dom “، برای قرن ها، مهم ترین بنای شهر ” کولون ” به حساب می آمده است و یکی از عالی ترین کلیسا های ” گوتیک ” در آلمان می باشد. ساخت این بنا از سال 1248 میلادی شروع شد و با وجود چندین وقفه، کامل شدن آن بیش از شش صد سال طول کشید ! این کلیسا به ” سنت پیتر ” و مریم مقدس اهدا شده است و مقر اصلی اسقف اعظم کاتولیک ها در شهر ” کولون ” می باشد.

Holstentor in Lübeck

4 – ” هولستنتور، holstentor ” در شهر ” لوبک، Lübeck “:

” هولستنتور ” یکی از دو دروازه ی باقیمانده ی شهر ” لوبک ” می باشد. در سال 1464 میلادی ساخته شده است و امروزه به یک موزه تبدیل شده است. بخاطر طاق ورودی زیبا و هم چنین برج های دایره ای بلند قامت و متحیر کننده ی خود، نماد شهر ” لوبک ” طلقی می شود. در کنار مرکز باستانی شهر، یا همان ” آلتستاد، Altstadt ” ” لوبک “، یکی از برترین نقاط جذب گردشگر در آلمان می باشد.

Heidelberg Old City

3 – شهر قدیمی ” هایدلبرگ، Heidelberg “:

” هایدلبرگ ” یکی از پر طرفدار ترین نقاط توریستی آلمان می باشد و در دره ی رودخانه ی ” نکار، Neckar ” واقع شده است. این شهر در دوران جنگ جهانی دوم، تقریباً به طور کامل از بمباران های متفقین، که بیشتر شهر های بزرگ مرکزی آلمان را نابود کرده بود، در امان ماند. در نتیجه، ” هایدلبرگ ” هم چنان جذابیت باروک خیابان های باریک، خانه های زیبا و دیدنی و قصر مشهور ” هایدلبرگ ” خود را حفظ کرده است.

Brandenburg Gate in Berlin

2 – دروازه ی ” برندنبرگ، Brandenburg ” در برلین :

” برندنبرگ ” آخرین دروازه ی باقیمانده در برلین است و نماد اتحاد مجدد برلین شرقی و غربی می باشد. این در بزرگ، در قرن هجدهم ساخته شده است و محل ورود به ” اونتر دن لیندن، Unter den Linden “، که یکی از بلوار های مهم شهر و محل اصلی کاشت درختان ” لیندن ” می باشد و در زمان های گذشته به کاخ پادشاهان پروسی متصل می شده است، به حساب می آید. این بنا یکی از مشهور ترین نقاط کل اروپا می باشد.

Neuschwanstein

1 – ” نویشوانشتین، Neuschwanstein “:
” نویشوانشتین ” برترین و رؤیایی ترین قصر اروپا می باشد و بر روی دشت های ناهموار نزدیک شهر ” فوزن، Füssen ” در جنوب غربی ” باواریا ” قرار دارد. قصر های ” زیبای خفته ” پارک های دیزنی لند، با الهام از این بنا ساخته شده اند. این کاخ شگفت انگیز به دستور شاه لودویگ دوم باواریا بنا شد. در سال 1886 و زمانی که ساخت آن رو به پایان بود، لودویگ دوم را مجنون خواندند و چند روز بعد جسد او را پیدا کردند. بنایی که، در کل کشور، بیشترین عکس از آن گرفته شده است، ” نویشوانشتین ” می باشد و یکی از معروف ترین نقاط جذب گردشگر در آلمان به شمار می رود.

ارزان ترین کشور ها برای سفر کردن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر