لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> حکایت نقاشی های مرموز بر روی شن و ماسه های سواحل بریتانیا
حکایت نقاشی های مرموز بر روی شن و ماسه های سواحل بریتانیا

حکایت نقاشی های مرموز بر روی شن و ماسه های سواحل بریتانیا

سی ان ان گزارشی از تصاویر جالب و مرموز در بهترین سواحل توسط هنرمندی اسکاتلندی تهیه کرده است. با رزرو هتل بهتر است که به تماشای هنر مدرن سواحل بروید.

گردشگرانی که در امتداد سواحل شنی ناهموار دنج و دور افتاده در سواحل پِمبروک شایر (Pembrokeshire )ولز در بریتانیا ، قدم می زنند ممکن است شکل ها و تصاویری مرموز بر روی شن و ماسه ها مشاهده کنند. آثار هنری و نقاشی های پیچیده که بر سواحل نقش بسته است توسط مارک ترینور ( Marc Treanor ) ،یک هنرمند محلی و نقاش شن و ماسه ، خلق شده است.
طبق گفته ی مارک این هنر او، از حلقه های محصولات کشاورزی، اشکال مبهم و پیچیده که در مزارع گندم و ذرت شکل می گیرد، الهام گرفته است. مارک ترینور با این الگو ها، نقاشی های پیچیده و حیرت آوری با خمیدگی های برجسته بر روی شن و ماسه های مرطوب شکل می دهد. با اتمام کار و ایجاد طرح های زیبا و مرموز این هنرمند به تماشای امواج دریا که آثارش را شسته و با خود می برند ، می پردازد.
sand murals
ترینور معتقد است این نابودی و از دست رفتن اثر خود بخشی از تجربه می باشد. ” این پاک شدن به طور دقیق بخشی از کار می باشد ، این روند بخشی اساسی و جدا نشدنی از طرح های من می باشد و نشان دهنده ی این حقیقت است که این هنر ناپایدار ، زوال پذیر و موقتی می باشد.” این هنرمند اسکاتلندی اغلب فرصت ثبت آثار خلق شده بر سواحل دریا را دارد و این اثر ها را بر دوربین ذخیره می کند تا از تماشای این هنر موقتی بتوان لذت برد. طبق گفته ی مارک ترینور ( Marc Treanor ) خلق نقاشی های عالی بر روی شن و ماسه ی ساحل ، سه مرحله ی کلیدی دارد.


روند سه مرحله ای :

Three stage process

مرحله ی اول : طراحی و رسم تصاویر مورد نظر در خانه ، بر روی کاغذ.
مرحله ی دوم:
به سوی ساحل حرکت کردن ، به دقت با دست بررسی کردن و در نهایت شروع روند ایجاد هنر ساحلی. این روند کمی پر از تنش و استرش می باشد. “بار ها پیش آمده که به ساحل خیره شوم بدون این که بدانم در کجا قرار دارم و حتی به قدری شرایط دشوار بوده و به این فکر افتاده ام که در ساحل چه می کنم !” و به افکار خود خندیده ام. این استرس ها موانع بزرگی می باشند و به محض حل این مشکل مارک شروع به حفاری و خلق نقاشی ساحلی کرده است.
با کامل شدن برنامه و بررسی های لازم نوبت به بخش مهم و جادویی طرح می رسد.

مرحله ی سوم: این بخش با فکر و اندیشه در ارتباط است ، نظر ها و دیدگاه های ایده آلی وجود دارد. طبق گفته ی مارک: در این میان افرادی که درگیر این چالش و هنر ساحلی می باشند همگی همانند یک تیم ، پس از اتمام کار به سوی صخره ای بلند حرکت می کنند و از بالا به ساحل چشم می دوزند و منظره ای که توسط امواج دریا شسته می شود را می نگرند.
Three stage process

در یکی از صخره های بلند و شگفت انگیز پِمبروک شایر ( Pembrokeshire )، ترینور و اعضای تیمش – گاهی اوقات دوستان او ، و اغلب رهگذر هایی که از حوالی در حال عبور بوده اند – هنری که توسط امواج ناپدید می شد را تماشا می کردند.

گاهی اوقات شرایطی پیش آمده که مارک فرصت عکس گرفتن از نقاشی های خلق شده در شن و ماسه ها را نداشته است ، گاهی فراموش کرده که دوربین و یا تلفن همراهش را بردارد و فرصت ثبت اثر را به کلی از دست داده است. در این شرایط کنار اثر مانده و صبر کرده است که امواج از کنارش شروع به پاک کردن نقاشی کند. از نظر این هنرمند، ” این احساس نیاز برای نگه داشتن اثر را می بایستی کنار گذاشت و به آن اجازه حضور تا مدت زمانی که طبیعت و خود زمان معین کرده است را داد.”
بیشتر بخوانید:

Forging connections

ارتباط و مناسبت اشکال هنری
یکی از زیبا ترین و به یاد ماندنی ترین اثر های مارک ، خلق یک نماد پیچیده در روز انتخابات عمومی بریتانیا در سال 2015 بود. یک رهگذر نیز به او کمک کرد تا بتوانند نمادی از همبستگی و ارتباط بین بخش های سیاسی و ایدئولوژیک را ایجاد کنند. ترینور به همراه دوستانش در تلاش بودند تا نقاشی ساحلی پیچیده ای درست کنند که رهگذری به آنها پیشنهاد کمک داد. در حین کار با هم به گفتگو نیز پرداختند و فرد رهگذر در مورد سابقه ی کاری و بمب سازی اش صحبت کرد. مارک تفاوت دیدگاهش را از تازه وارد پنهان نکرد ولی با وجود این تفاوت ها ، آنها با همکاری یکدیگر هنر نمادینی را بر روی شن و ماسه های ساحل پدید آوردند.

” هنگامی که طرح را به اتمام رساندیم به سوی تفرجگاهی در بلندی های تن بی ( Tenby ) رفتیم و به کارمان در پایین ساحل چشم دوختیم. این کار تاثیر زیادی بر مرد تازه وارد داشته و می توان گفت که این ارتباط نمادین او را متحول نموده بود.
Forging connections
او را تنها گذاشتیم و برای صرف غذا از آنجا دور شدیم ، تقریبا یک ساعت و نیم دیگر برگشتیم و متوجه شدیم که تازه وارد همان جا نشسته و مشغول تماشای ساحل است و نقاشی ساحلی نیز تا حدودی پاک شده بود. با دیدن این صحنه تصور کردیم که روز های جدیدی در زندگی منتظر او خواهد بود و حتما این پایان کار بمب سازی برای وی خواهد بود. ” آشنایی ها و برخورد های غیر منتظره با مردم و ارتباط باورنکردنی و شاید ناخوشایند تعریفی است که مارک ترینور درباره کارش می گوید. شاید تصور کنید این ارتباط یک انتخاب و کار متفاوتی از هنر است ولی در حقیقت این ها هیچ ارتباطی با هم ندارند.
مارک فردی کمال گرا می باشد و براحتی می تواند افراد دیگر را کنار بگذارد و به تنهایی به دنبال اهدافش برود ، چون سلیقه افراد متفاوت است. اما این هنرمند ساحلی این گونه نظرش را بیان می کند: هنگامی که با مشارکت دیگران کاری انجام می دهد در حقیقت این نتیجه متفاوت و باارزش تر می باشد. از دیگر خاطرات نقاشی به حضور گروهی از نوجوان ها اشاره می کند که برای کمک به او نزدیک شدند. مارک سعی کرد روشی بیابد که بتواند آنها را نیز در طرحش شریک نماید و موفق شد ، آنها با هم همکاری کردند و نتیجه ی بسیار لذت بخشی را شاهد بودند.

New frontiers

sand murals
مرز های جدید

هنر مدرن مارک ترینور در سراسر سواحل ولز شهرت یافته است ، او به شدت مورد توجه قرار گرفته و چندین پروژه ی جذاب و متفاوتی را از او درخواست کرده اند. او توسط آژانس های توریستی محلی به کار گرفته شده و به آنها در طراحی و اجرای نقاشی های زیبا با موضوع مراسم عروسی کمک کرده است.

هدایت به مسیر های متفاوت و جذاب از علایق مارک می باشد و امسال برای او سال شلوغ و پرباری بوده است ، و 12 پروژه ی درخواستی به او پیشنهاد شده بود.
New frontiers
در گذشته مارک کار های متفاوتی را بر عهده داشته است در کنار تربیت و بزرگ کردن فرزندانش مشغول رانندگی کامیون در مسیر های طولانی ، باغبانی و فروش تجهیزات پزشکی بوده است اما هم اکنون هنر ماسه ای برای او به یک کار تمام وقت تبدیل گشته است. امسال هنرمند اسکاتلندی برای بهبود شرایط و جذب توریست با شورا های محلی همکاری نمود و برای دفتر محیط زیست اروپا ، به همراه سه هنرمند اروپایی دیگر طرح هایی اجرا کرد. آنها درباره خطر آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها اثری خلق نمودند ، یک پوسايدون ( خدای دریا ها ) که از اعماق اقیانوس سر بر آورده و در حال پرتاب بطری پلاستیکی به سوی خشکی می باشد را طراحی کردند.
New frontiers

با تغییر فصل ها و سرد شدن آب و هوا ، این هنرمند نقاشی های شن و ماسه ی ساحلی تصمیم دارد که به سواحل خارج از بریتانیا و کشور های خارجی سفر کند. ترینور نقل می کند که ” در طول فصل زمستان دوست دارم کمی بیشتر سفر کنم و در سواحلی با آب و هوای گرم تر و در کشور های مختلف این هنر را به نمایش بگذارم ، پذیرفتن این هنر در سراسر جهان لذت بخش تر خواهد بود. ”
هنرمند مشهور درباره خلق آثارش در سواحل گرم آفریقا ، سواحل غربی ایالت متحده امریکا یا تایلند لحظه شماری می کند. او از اینکه توانسته با هنری جدید ، طبیعت شگرف سواحل ولز را بیشتر نمایان کند ، بسیار خرسند است و می توان گفت با این تلاش او، ولز شاهد توریست های بیشتری نسبت به دوران قبل بوده است. هوا خوب باشد یا نباشد مهم نیست ، در هر صورت سواحل بسیار زیبا و جذاب می باشند ، حتی آب و هوای سرد انرژی و زیبایی های خاصی در هنگام طوفان دارد و تماشای امواج در این شرایط پر از هیجان می باشد. نقاشی بر روی سواحل هنری ماندگار نیست اما آثار زیبای هنرمندان را می‌ توان تا قبل از هجوم امواج در آن تماشا کرد.

جاذبه های شگفت انگیز اروپا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر