لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی طبیعت >> دریاچه ویستان بره سر گیلان
دریاچه ویستان بره سر گیلان

دریاچه ویستان بره سر گیلان

برای رسیدن به دریاچه ویستان جاده‌ی جنگلی را پشت سر می گذاریم، دریاچه ای که مانند نگینی درخشان در میان انبوه درختان راش می درخشد و جلوه گری می کند. وقتی هوا مه گرفته و ابری است، شکوه و زیبایی این منظره، دل هر بیننده ای را اسیر خود می کند. وقتی این همه زیبایی با آرامش عمیق طبیعت همراه می شود، روح وجان چنان به وجد می آید؛ که بیینده ی شیدا با اشتیاق سر تعظیم در برابر عظمت خالق آن فرود می آورد.
در روزهای آفتابی دریاچه مثل آیینه می شود، عکس آبی آسمان و درختان سبز چنان به زیبایی در آن منعکس می شود، که انسان از دیدن آن سیر نمی شود. رسیدن به این دریاچه ی طبیعی و زیبا ساده نیست، به همین دلیل این منطقه، مکانی بکر و آرام است. و این آرامش ناب پاداش گردشگرانی است که سختی های راه را به جان می خرند و قدر این طبیعت زیبا و آرامش بی پایان آن را می دانند.
شما هم اگر به دنبال یافتن بهشتی آرام و خیال انگیز هستید، بار سفر ببندید و با ما همراه شوید. ایران هتل آنلاین در تمام سفرها همراه شماست. رزرو آنلاین هتل در هر جا و هر زمان، از خدمات بی نظیر ایران هتل آنلاین است، برنامه ریزی و رزرو هتل به شما این امکان را خواهد داد که با آسودگی خاطر و هوشمندانه سفر کنید. در اینجا به معرفی دریاچه بره سر استان گیلان این بهشت مخفی رودبار می پردازیم.

دریاچه ویستان بره سر گیلان کجاست؟

دریاچه ویستان کجاست

دریاچه بره سر یکی از جاذبه های طبیعی و مناطق گردشگری منطقه‌ی خورگام رودبار محسوب می‌شود. بره سر تا رودبار 55 کیلومتر فاصله دارد و از بره سر تا دریاچه در حدود 2 کیلومتر راه است، این مسیر که یک راه جنگلی و پر از سنگلاخ است، مسیری دشوار، اما زیباست که ما را به دریاچه ی بره سر می رساند. این دریاچه‌ی بکر و زیبا نتیجه‌ی بروز یک زلزله است و وسعتی در حدود 4 هکتار دارد. عمق دریاچه نزدیک صد متر و ارتفاعش از سطح دریا در حدود 1250 متر است.
پوشش جانوری دریاچه ویستان
اطراف دریاچه را مراتع سبز و چشم نواز و درختان انبوه و زیبای راش فرا گرفته اند. سکوت و آرامش عمیق دریاچه گاه گاهی با صدای دلنشین پرنده ای شکسته می شود. شاید پرنده های خوش آواز هم می خواهند وجود خود را به عنوان بخشی از این زیبایی بی پایان به رخ طبیعت دوستان بکشند.
گویی تمام این طبیعت زیبا برای ما پیامی دارد، حتی ماهیان درون دریاچه که با شور و نشاط در آب دریاچه غوطه ورند و همه ی لذت شان آب بازی در دل این دریاچه ی آرام است، به ما یادآوری می کنند که به لذت های ساده هم می توان دل خوش کرد.

بهترین زمان بازدید از دریاچه ویستان

پوشش گیاهی دریاچه بره سر گیلان

دریاچه ی بره سردر همه ی فصول سال پر آب است و آب آن از آب های زیرزمینی و آب های جاری تامین میشود؛ بنابراین دریاچه در تمام فصل ها زیبا و خیال انگیز است، ولی در بهار و تابستان که درختان و مراتع سبز هستند، زیبایی آن وصف ناپذیر می‌باشد. در این فصول پوشش گیاهی و درختان انبوه راش، فضای روح بخش دریاچه را چنان با لطافت و زیبا در برمی گیرند که عاشقان طبیعت از دیدن این منظره سیر نمی‌شوند.

پوشش گیاهی و جانوری دریاچه ویستان

دریاچه ویستان

گل های وحشی لاله و گل گاوزبان بر روی تپه ماهورهای سبز چنان جلوه گری می کنند که گویی تپه های سبز لباس مخمل به تن کرده‌اند و این گل ها نقشی بر روی آن هستند. از آن جا که این منطقه بکر و دور از دسترس می باشد، گونه‌ی کمیابی از گل سوسن چلچراغ نیز در این منطقه می‌روید.
همچنین اطراف دریاچه زیستگاه گونه های مختلفی از پرندگان، حیوانات، آبزیان و حشرات است. پرندگانی مثل تیهو، بلدرچین، کبک و قمری اطراف دریاچه را برای زندگی انتخاب کرده اند و حیواناتی مانند: موش خرما، گراز و روباه در این منطقه مشاهده می شوند.

برای بازدید از دریاچه ویستان در کجا اقامت کنیم؟

نحوه بازدید از دریاچه ویستان

سفر به این منطقه می تواند برای شما بسیار جذاب و دلپذیر باشد، پیاده روی در مراتع، ماهیگیری در دریاچه و غرق شدن در آرامش بی انتهای آن لذت های نابی هستند، که به سادگی یافت نمی شوند. توجه داشته باشید از آن جا که این منطقه کاملا بکر و دور از دسترس است، هیچ گونه امکانات رفاهی در آن یافت نمی شود؛ بنابراین برای استفاده از امکانات رفاهی باید در اقامتگاه های محلی یا در هتل های شهرهای اطراف اقامت کنید.
اقامت در هتل زیتون رودبار می تواند سفر شما را دلپذیرتر کند. ایران هتل آنلاین با رزرو آنلاین هتل در این سفر همراه شماست. هتل های رودبار به صورت کلی گزینه بسیار خوبی برای اقامت هستند؛ زیرا این شهر در نزدیکی این دریاچه قرار دارد.

مسیر دسترسی به دریاچه بره سر

مسیر دسترسی به دریاچه بره سر

مسیر دسترسی اول
اتوبان رشت- لوشان، جیرنده، داماش، این مسیر بسیار پیچ در پیچ، ناهموار و تقریبا کم پوشش است و طول آن در حدود 95 کیلومتر است. از لوشان تا جیرنده در حدود 45 کیلومتر و از جیرنده تا داماش 40 کیلومتر راه هست. در این جاده اثری از تابلوها و علائم رانندگی دیده نمی شود و برای یافتن مسیر درست باید از افراد محلی کمک بگیرید. از داماش تا بره سر در حدود 10 کیلومتر می‌باشد؛ اما این قسمت از مسیر بسیار زیبا و تماشایی است.
دریاچه ویستان گیلان
مسیر دسترسی دوم
در مسیر دسترسی از جاده ی رشت به قزوین حد فاصل توتکابن، مسیر فرعی از داخل شهر توتکابن به سمت جنوب ادامه پیدا می کند، و پس از طی مسافتی در حدود 35 کیلومتر در دامنه ی کوه های البرز و عبور از کنار رودخانه ی رحمت آباد وشالیزارهای سرسبز و چشم اندازهای زیبا به منطقه خورگام و شهربره سر می رسیم.
دریاچه در حدود 2 کیلومتری شهر بره سر قرار دارد. این مسیر ناهموار و سخت است و باید پیاده یا با اتومبیل های دو دیفرانسیل طی شود. در پایان شما را با چند جاذبه‌ی دیدنی این منطقه که دیدن شان خالی از لطف نیست، آشنا می کنیم.
آدرس دریاچه بره سر: گیلان، بخش خورگام، بره سر

جاذبه های نزدیک دریاچه ویستان

تپه مارلیک

تپه‌ی مارلیک یکی از 5 تپه ی باستانی است که در دره ی گوهررود و در اطراف رودبار واقع شده است. این تپه ها بقایای به جا مانده از یک تمدن باستانی سه هزار ساله هستند. به عقیده ی کاوشگران این تپه آرامگاه فرمانروایان و شاهزادگان آمارد بوده است. همچنین این دره ی خوش آب و هوا سال ها محل سکونت ثروتمندان این منطقه بوده است.

آبشار کلشتر

آبشار کلشتر

این آبشار در جنوب غربی رودبار و در روستای کلشتر واقع شده است. این روستا به علت داشتن آب و هوای مدیترانه ای، هوای معتدلی دارد و مملو از باغ های زیتون است. آبشار زیبای کلشتر با ارتفاع بیش از بیست متر یکی از جاذبه های این روستا می باشد.
همچنین در این روستای خوش آب و هوا چشمه های زیادی وجود دارند، چشمه های گوارایی که در کنار درختان انبوه باعث شهرت این روستا شده اند. چشمه ی چیمه وار یکی از معروف ترین و زیباترین چشمه های این منطقه است.

منطقه ی داماش

منطقه ی داماش

داماش یکی از روستاهای ییلاقی در بخش عمارلوی رودبار است. این روستا در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا با داشتن جاذبه های طبیعی متفاوت، منطقه ای دیدنی در دامنه ی جنوبی کوه های البرز به شمار می رود. روییدن گل کمیاب سوسن چلچراغ در این منطقه به آن زیبایی ویژه ای بخشیده است. این گل نادر در بخش حفاظت شده قرار دارد.

آبشار کیمون کجاست؟ مسیر دسترسی + عکس
ادامه مطلب

سوغات ویستان

قایق سواری در دریاچه ویستان

طبیعت غنی اطراف دریاچه سبب شده تا زنبورداری در این منطقه رونق فراوانی داشته باشد. اگر به دنبال عسل باکیفیت و مرغوب هستید حتما می توانید در این منطقه آن را تهیه کنید. در کنار عسل می توانید از فراورده های لبنی تازه هم نهایت لذت را ببرید. تمشک و زالزالک در کنار گردو، سیب و گلابی از دیگر محصولات این منطقه است.
ویستان بره سر با طبیعتی جادویی و آب و هوایی دل انگیز می تواند این بار مقصدی جذاب برای گذران یک تعطیلات به یاد ماندنی باشد.

جمع بندی:
رودبار بدون شک یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است. در این بین دریاچه ویستان بره سر یکی از جاذبه های بسیار زیبا و بکر است که اغلب مقصد طبیعت گردان است. اگر در فصل بهار و یا تابستان عازم این دریاچه بسیار زیبا شوید می توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعتی بکر و سرزنده از محصولات این منطقه نیز نهایت استفاده را ببرید.امید است شما هم به این منطقه ی تماشایی سفر کنید و از دیدن زیبایی های طبیعی و بی نظیر آن لذت برده و درحفظ طبیعت بکر آن بکوشید.
5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر
4 ماه قبل

انقدر لذت بخش از مناطق تعریف کردین جدی دلم خواست همین الان پاشم برم
دوستداران طبیعت بهترین انسانهای روی زمین هستند ❤️

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر