لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> درخت سبز کیش، سرسبزی به قدمت 500 سال
درخت سبز کیش، سرسبزی به قدمت 500 سال

درخت سبز کیش، سرسبزی به قدمت 500 سال

منطقه آزاد کیش جزیره ای زیبا با طیف وسیعی از جاذبه های تفریحی و گردشگری است. ساحل های مرجانی این جزیره با منظره خیره کننده غروب آفتاب، اسکله تفریحی، پارک های ساحلی با آلاچیق هایی در سایه درختان، دوچرخه سواری، تجربه کردن پاراسل، کشتی های تفریحی، ماهیگیری، خرید در بازارها و مراکز مختلف، پلاژهای ساحلی، بانجی جامپینگ و صدها تفریح دیگر سفری پر از خاطرات خوب را برای مسافران به وجود می آورد. اگر قصد سفر به جزیره یاد شده را دارید هتل های کیش را بررسی نموده و هتل مورد نظر خود را یافته و آن را رزرو کنید؛ چراکه سفری خوش با بازدید از جاهای دیدنی کیش در انتظار شما است. درخت سبز کیش نیز یکی از جاذبه های طبیعی و منحصربه‌فرد است که با قدمتی 500 ساله در این جزیره جلب توجه می کند.

درخت سبز کیش کجاست؟

دسترسی به درخت سبز کیش به راحتی امکانپذیر بوده و تنها چند دقیقه با شهر باستانی حریره فاصله دارد. در جزیره کیش از میدان المپیک به سمت میدان حریره حرکت کنید؛ پس از میدان خیابانی به نام درخت سبز است که این مجموعه در آنجا واقع شده است. درخت سبز یک انجیر معابد بوده و نام دیگر آن درخت لور می باشد. این درخت ریشه بسیار عمیقی دارد و این عمر آن را تا صدها سال طولانی کرده است. برخی از برگ ها و ریشه ها پس از اندکی رشد کردن از تنه این درخت به صورت چتری آویزان شده اند و زیبایی آن را چند برابر کرده اند. درختان لور در دوره حکومت ایلخانی و تیموری از هند و چین به کیش آورده شد. این امر نشان از آبادانی و توجه به این جزیره در گذشته دارد. انجیر معابد یکی از انواع پوشش های گیاهی جزایر خلیج فارس است و به جز کیش از این درخت در جزیره قشم، چابهار و بندرعباس نیز وجود دارد. اقلیم مناسب رشد این درخت در این مناطق است؛ چراکه بهترین آب و هوا برای حیات آن مناطق گرمسیری و شرجی می باشد.
درخت سبز کیش

آشنایی با درخت سبز کیش

،درخت سبز در واقع نام مجموعه ای است که در اطراف درخت لور تشکیل شده است؛ محوطه ای که به دلیل آب و هوای مناسب سرسبز و زیبا است. در این منطقه آلاچیق هایی برای استراحت گردشگران و مسافران در آن تعبیه شده است و اگر اهل غذای آتشی هستید این محوطه برای پخت کباب فضای بسیار مناسبی دارد. همچنین در محوطه درخت سبز مسیرهای پیاده روی پر از گل وجود دارد که از نورپردازی زیبایی در شب ها نیز برخوردارند. علاوه بر آن نمازخانه، رستوران و سرویس بهداشتی نیز برای رفاه حال مسافران در این مکان تعبیه شده است. ساعت مشخصی برای بازدید از درخت در نظر گرفته نشده است. این درخت کهنسال را که قدمتی حدود 500 تا 600 سال دارد، به عنوان درخت با شگونی می شناسند. انجیر معابد در زمان بودا انجیر مقدسی بود که در زیر آن بودا به مراقبه می پرداخت. در گذشته مردم با پارچه و نخ، گره هایی به این درخت می زدند و مراد می خواستند؛ اما در حال حاضر برای حفاظت از درخت حصاری دور آن کشیده شده و امکان بستن نخ و گره زدن پارچه وجود ندارد.
درخت سبز کیش
تنها در چند قدمی این محوطه شهر باستانی 800 ساله حریره کیش قرار دارد. این شهر که به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است شامل بقایای یک شهر از زمان ساسانیان و دوران اسلامی است. شهر حریره از یک ساحل، حمام تاریخی، تعدادی قنات و چند خانه اعیانی تشکیل شده است که نشان از وجود شهری بزرگ با جمعیت زیاد در گذشته دارد. بازدید از این شهر معماری زیبای گذشتگان را نشانمان می دهد. به دلیل اقلیم جزیره، معمولاً نیمه اول سال دمای هوا بسیار بالا است ولی از اوایل مهرماه تا اردیبهشت هوا در جزیره بسیار دلپذیر است؛ از این رو می توان این ایام را مناسب ترین زمان مسافرت به کیش دانست. لازم به ذکر است که سفر به جزیره در تابستان نیز خالی از لطف نیست؛ زیرا تمام مراکز تفریحی و خرید سربسته کولر دار و خنک هستند و جشنواره ها و جنگ های بسیار ویژه ای، شب ها در کنار سواحل برگزار می شوند.
درخت سبز کیش

کلام آخر

همانطور که می دانید کشورمان ایران یکی از تاریخی ترین و اصیل ترین مناطق بر روی کره خاکی بوده و دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است که ازجمله آن ها می توان به درخت سبز با قدمتی طولانی در کیش اشاره نمود. حفظ و نگهداری از این آثار باستانی بر عهده همه مردم است چراکه این آثار سرمایه های ملی کشورمان محسوب می شوند.

3/5 - (2 امتیاز)
کیش شهر جنگ های شبانه و شاد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر