لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> ده مورد از بهترین پارک های ملی و مناطق طبیعی محافظت شده در ایسلند
ده مورد از بهترین پارک های ملی و مناطق طبیعی محافظت شده در ایسلند

ده مورد از بهترین پارک های ملی و مناطق طبیعی محافظت شده در ایسلند

کشوری با زیبایی منحصر به فرد و شگفت انگیز، که پر از مناظر بی نظیر می باشد! بدون شک ایسلند یکی از کشور هایی است که سفر به آن مانند یک رؤیا می باشد! چشم انداز های آتشفشانی، آبفشان های جوشان، چشمه های آب گرم، چیدمان های خاص و دراماتیک صخره ها و دره های آن همه متحیر کننده هستند و تنوع بی پایان پدیده های طبیعی این جزیره ی باستانی، به طور پیوسته، هر بازدید کننده ای را به شگفتی وا خواهد داشت .
با داشتن زمان کافی، بهترین روش برای بازدید از تمام گوناگونی های طبیعی منطقه، دنبال کردن جاده ی کمربندی اطراف جزیره می باشد، که دور تا دور آن را به هم وصل می کند. برای کسانی که برنامه ی آن ها خیلی انعطاف پذیر نیست، یکی از بهترین انتخاب ها حرکت در “دایره ی طلایی” است، جاده ای حیرت آور که شما را از کنار بسیاری از نقاط برجسته ی ایسلند می گذراند .

در کنار پارک های ملی و مناطق طبیعی در سراسر ایسلند قرار دارند، باید حتماً از تالاب آبی هم دیدن کنید. با داشتن این همه انتخاب برای سفر و بازدید، قبل از رزرو هتل در این کشور، به خواندن این مطلب ادامه دهید، چرا که در این جا به معرفی زیبا ترین پارک های ملی و مناطق طبیعی محافظت شده ی ایسلند خواهیم پرداخت:

10 – منطقه ی طبیعی ” هوالنس، Hvalnes “:

با وجود دره ها و قله هایی متفاوت، که بر آب ها و اقیانوس های زیبای زیر خود نظارت دارند و هم چنین سواحل سیاه رنگی که در کنار آب قرار گرفته اند، این بخش از طبیعت ایسلند، بسیار دوست داشتنی و حیرت انگیز است. همین نکات متمایز کننده هستند، که منطقه ی طبیعی ” هوالنس ” را به یکی از بهترین نقاط ایسلند برای عکس گرفتن تبدیل کرده اند. اگر کمی در راه ها و مسیر های اطراف آن قدم بزنید، با مناظر و پانوراما های فوق العاده ای رو به رو خواهید شد. سواحل عریضی که از سنگ ریزه های سیاه رنگ تشکیل شده اند هم برای کوهستان های تحسین بر انگیز پشتی، که منظره را تسخیر کرده اند، ارج و قرب خاصی بخشیده اند. در میان این ویرانه های وحشی، پرنده های دریایی هم با باد آرام پرواز می کنند و به درون آب های سرد منطقه شیرجه می زنند.
Thorsmork Nature Reserve

9 – منطقه ی طبیعی ” ثورزمورک، Thorsmork “:

در زبان ایسلندی به معنای ” دره ی ثور ” می باشد و انگار که مناظر متحیر کننده ی که آن را فرا گرفته است، با ضربه ی چکش ثور به دو نیم تقسیم شده است، سنگ های درون آن پودر شده اند و به شکل امروزی آن تبدیل شده اند ! همانند بسیاری از دیگر مناظر ایسلند، شکل و شمایل زمین منطقه ی طبیعی ” ثورزمورک “، آن را بسیار زیبا و شگفت انگیز ساخته است. تخته سنگ های آتش فشانی تماشایی و نا هموار آن، به زیبایی در کنار صخره های پوشیده از گلسنگ این منطقه قرار گرفته اند. همین پویایی نفس گیر تمام نقاط و جهت های طبیعت این منطقه است، که آن را به یکی از برترین نقاط ایسلند برای کوهنوردی تبدیل کرده است. کوهستان ها، آتش فشان ها و یخچال های طبیعی که در پشت همه چیز پدیدار شده اند، تصویر با شکوه و سبز رنگ را از دشت های زیرین خود به تصویر می کشد.
Breidafjordur Nature Reserve

8 – منطقه ی طبیعی ” بریدافیوردور، Breidafjordur “:
منطقه ی طبیعی ” بریدافیوردور ” در شرق ایسلند واقع شده است و از آن جایی که چشم انداز های جذاب آن، مناظر حیرت انگیزی را به وجود آورده اند، بازدید از آن بسیار دلپذیر می باشد. کوهستان ها و آتش فشان هایی که در داخل این منطقه وجود دارند، پس زمینه ی تحسین بر انگیزی را برای فلات ها و صخره های دریایی دوست داشتنی که این بخش از ساحل را برجسته ساخته اند، شکل داده است. به طرز مشابه، مسیر ها و جاده هایی که در کنار ساحل پیچ و تاب می خورند، برای گشت و گذار بسیار مناسب هستند و شما با بودن در این حیات وحش جذاب، حس آزادی خاصی پیدا خواهید کرد. فلات عظیمی که نام این منطقه از آن گرفته شده است، بیشتر ناحیه را پوشانده است و بیش از سه هزار جزیره ی کوچک و بزرگ درون این آب ها پراکنده شده اند، که مانند نقاط سبز کوچکی در دریایی از رنگ آبی به نظر می رسند.

گونه های گیاهی و جانوری متنوعی را می توان در طبیعت این منطقه یافت. هم چنین گونه های زیادی از پرندگان، این ناحیه ی ساحلی را به خانه ی خود تبدیل کرده اند. از همان ابتدا و زمانی که انسان ها به ایسلند مهاجرت کرده اند، به یک منطقه ی مسکونی تبدیل شده است و مزرعه ها و جوامع انسانی کوچکی که در آن پیدا می شوند، روش های زندگی سنتی، که به چندین قرن پیش باز می گردند را به نمایش گذاشته اند. کسانی که به تاریخ علاقه دارند، شیفته ی جزیره ی ” فلیتی، Flatey ” خواهند شد. معنای نام این جزیره ” معامله گران ” می باشد و به شکلی بی نظیر، انعطاف پذیری و سخت کوشی ایسلندی هایی که برای زمان های طولانی در این جزیره ی دور افتاده زندگی می کنند را به تصویر می کشد. طبیعتی دست نخورده و وحشی، ولی تحت مراقبت و مدیریت. این منطقه ی آباد شده برای کاوش و سیاحت بسیار دوست داشتنی است.
Vatnsfjordur Nature Reserve

7 – منطقه ی طبیعی ” واتنسفیوردور، Vatnsfjordur “:

این چشم انداز خشک و متروک، که توسط یخچال های طبیعی بسیار قدیمی شکل گرفته است، با داشتن مناظر شگفت انگیز و طبیعت وحشی برای ارائه، بسیار زیبا تر به حساب می آید. رودخانه ها و دیگر جریان های آبی زیادی در این ناحیه شکل گرفته اند و نام آن از فلات های تحسین بر انگیزی گرفته شده است، که این بخش از سواحل را پوشانده اند. مزرعه های رها شده ای به صورت پراکنده در منطقه قرار دارند و گله های گوسفند زیادی در بخش هایی که چمنزار ها فراوان است هم چنان به صورت متداول به چرا می روند. بعضی مواقع این نقاط سرسبز، از صخره های نا همواری که فلات ها را جدا کرده اند هم می گذرند. کوهستان ها و یخچال های طبیعی را هم می توان در درون محدوده ی این ناحیه یافت. در مجموع، چشم انداز های متنوعی که در این بخش وجود دارند، منطقه ی طبیعی ” واتنسفیوردور ” را به یک محل نفس گیر برای بازدید کنندگان تبدیل کرده اند.
Heidmork Nature Reserve

6 – منطقه ی طبیعی ” هیدمورک، Heidmork “:

در حواشی ” ریکیاویک، Reykjavik ” قرار گرفته است و از پایتخت ایسلند فاصله ی کمی دارد. همین فاصله ی کم، این منطقه ی طبیعی را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای کسانی که قصد فرار از شلوغی های مناطق شهری را دارند، تبدیل کرده است. در کنار مسیر ها، رودخانه ها و بخش های ساخته شده از لاوایی که در درون جنگل های منطقه قرار گرفته اند، ” تپه های سرخ ” برجسته ترین بخش از ” هیدمورک ” به شمار می رود. بر خلاف بقیه ی مناظر حاضر در ایسلند، که معمولاً از چشم انداز های سرسبز و یا زمین های خشک آتش فشانی تشکیل شده اند، این تپه ها قرمز رنگ هستند و بیشتر شبیه به زمین هایی هستند که آدم در مریخ می توانند پیدا کند ! ظاهر متفاوت آن ها، برای سیاحت و کاوش بسیار لذت بخش است و سیاحت و قدم زدن در میان زمین های قرمز رنگ صخره ای آن، در این کشور خارق العاده، بسیار خاص و منحصر به فرد به حساب می آید.
Heidmork Nature Reserve

5 – منطقه ی طبیعی ” هورنستراندیر، Hornstrandir “:

در شمالی ترین بخش های شبه جزیره ی ایسلند قرار دارد و زیبایی آن وصف ناپذیر است. دو فلات مجزا آن را از کنار ساحل، به شکل فوق العاده ای، جدا کرده اند و بدون شک زیبا ترین منظره ی آن، چمنزار های قالی شکل سبزی هستند، که تا لب صخره ها پیش می روند و بعد به شکل بسیار جادویی به سمت پائین و به درون پرتگاه پائینی، سقوط می کنند. در هیچ کجا مانند ” هورنبیارگ، Hornbjarg ” این مسئله واضح تر نیست و کوه نوردان باید در زمان سفر به این منطقه از آن دیدن کنند، چرا که مناظر و پانوراما های حاضر در این ناحیه بسیار دلپسند هستند. انزوای با شکوه ” هورنستراندیر ” و شرایط وحشی حاضر در آن، گسترش زندگی در این منطقه را بسیار مشکل کرده است و این دو عنصر دست به دست یکدیگر داده اند تا محیط زیست اطراف را دست نخورده، تر و تازه و آماده ی سیاحت و اکتشاف کنند.
Fjallabak Nature Reserve

4 – منطقه ی طبیعی ” فیالاباک، Fjallabak “:

زمانی که خود را تنها و در محاصره ی طبیعت وحشی می بینید، گشت و گذار در مناطق کوهستانی ایسلند برای شما به یک تجربه ی بهشتی تبدیل می شود. پدیده های طبیعی این کشور از هر جهت بر شما پدیدار می شود و چه جایی برای غرق شدن در طبیعت ایسلند بهتر از منطقه ی ” فیالاباک ” وجود دارد ؟ چشم انداز های آسمانی شما را از هر جهت در بر می گیرند و شما در حالی که به قدم زدن در راه های این منطقه ی حفاظت شده می پردازید، به صورت پیاپی با مناظر نفس گیری رو به رو خواهید شد. طبیعت دوستان عاشق این ناحیه خواهند شد. از چشمه های جوشان آب گرم ” لاندمانالاوگور، Landmannalaugur ” که شما را جذب خود می کنند گرفته، تا کوهستان های خیره کننده ای که آسمان را پوشانده اند. با وجود رودخانه ها، برکه ها و زمین های لاوایی هم که در این منطقه وجود دارند، جاذبه هایی که شما خود را بتوانید در آن ها غرق کنید، به وفور در ” فیالاباک ” یافت می شود. ” تورفایوکول، Torfajokull ” آتش فشانی، یکی از برجسته ترین نقاطی است که حتماً باید از آن دیدن کنید.
Thingvellir National Park

3 – پارک ملی ” ثینگولیر، Thingvellir “:
با وجود شگفتی های زمینی فروان و محلی که پارلمان ایسلند در قرن 10 میلادی در آن شکل گرفت، پارک ملی ” ثینگولیر ” یکی از برجسته ترین نقاط گردشگری کشور به حساب می آید. ” ثینگولیر ” در محل برخورد دو صفحه ی تکتونیک قرار گرفته است. این موضوع دلیل اصلی به وجود آمدن شگفتی های منحصر به فرد و خاصی می باشد، که با گشت و گذار در این منطقه با آن ها رو به رو خواهید شد، به خصوص دره ی ” آلماناگیا، Almannagja “. آبشار خوش منظره ی ” اوکسارافوس، Oxarafoss ” در بخش های پایانی آن، این دره را به یکی از بخش هایی تبدیل کرده است که باید از آن دیدن کنید. زمین های لاوا و دره های صخره ای زمین را شکل داده اند و قله های برفی که برکه هایی از آن ها می جوشد، منظره ی فوق العاده ای را به وجود آورده اند .

به عنوان اولین ایستگاه ” دایره ی طلایی “، از دست دادن آن کار شایسته ای نیست. این پارک ملی برای کوهنوردی بسیار مناسب است و با داشتن دو سکوی غواصی، می تواند علاقه مندان به شیرجه زدن در آب های سرد منطقه و بازدید از دنیای زیر آبی شگفت انگیز آن ها را به خود جذب کند.
Snaefellsjokull National Park

2 – پارک ملی ” اسنیفلسیوکول، Snaefellsjokull “:

آتش فشان چینه ای باستانی که در غرب کشور قرار گرفته است، برای بازدید بسیار مسحور کننده می باشد و مجموعه ای از ویژگی های زمینی منحصر به فرد و ویژه، گشت و گذار در آن را لذت بخش ساخته اند. یخچال طبیعی ” اسنیفلسیوکول ” تا کناره ی اقیانوس ادامه دارد و بعد در درون آب برش می خورد و رنگ خیره کننده ی سفید آن با دیگر چشم انداز های این ناحیه، به زیبایی در تقابل قرار دارد. تمام چیز هایی که در این گوشه ی وحشی از جهان وجود دارند خیره کننده هستند و بدون شک بازدید کنندگان از دیدن صخره های دریایی نا هموار منطقه، شکل های عجیب و شگفت انگیز زمین و آبشار های پر خروش آن لذت خواهند برد. هم چنین با وجود دهانه های آتش فشانی و غار های زیر زمینی، وقت شما برای بازدید از تمام مناظر فراموش نشدنی و حیرت انگیز پارک ملی ” اسنیفلسیوکول ” کاملاً گرفته خواهد شد!
Vatnajokull National Park

1 – پارک ملی ” واتنایوکول، Vatnajokull “:
زیبایی پارک ملی ” واتنایوکول ” وصف نا پذیر است و اطراف این پارک را یخچال های طبیعی با همین نام پوشانده اند. بخش های جنوبی ایسلند پر برف و یخ زده می باشند و با وجود این شکوه و جلال سفید رنگ، بازدید کنندگان، از جلوه ها و چشم انداز های شگفت انگیزی که در جلوی آن ها قرار دارند محسور خواهند شد. با داشتن قله های پر برف، یخچال های وسیع طبیعی، غار های یخی و ” یوکول سارلون، Jokulsarlon “، که نوعی تالاب پر از توده های یخی شناور است، این پارک به واقع، بهشتی برای عاشقان طبیعت به شمار می رود.
بازدید از پانوراما های موجود در این پارک هر کسی را به حیرت وا می دارد و آبشار های ” اسوارتیفوس، Svartifoss ” و ” دتیفوس، Dettifoss ” هر دو فوق العاده زیبا می باشند. چشم انداز های حاضر در این پارک آن قدر متنوع است، که سایت های آتش فشانی و یخچال های طبیعی را در کنار صخره های دریایی و جنگل های وحشی توندرا در خود جای داده است ! یکی از بخش های پارک که هرگز نباید آن را از دست بدهید، مراتع کوهستانی دیدنی و جذاب آن است، که بلند بالا ترین کوه ایسلند، یعنی ” هوانادالشنیوکور، Hvannadalshnjukur “، را هم شامل می شود. بازدید از آن شگفت انگیز است و رها کردن چشم انداز های غیر قابل باور آن، که برترین های نوع خود در کل کشور ایسلند هستند، قلب شما را به درد خواهد آورد !

گشتی در عجایب آتشفشانی جزیره هاوایی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر