لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت اول
اماکن  برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت اول

اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت اول

 

دنیا پر از مکان های تاریخی دست ساز و شگفتی های فراوان است. در طول هزاران سال از تاریخ بشر، ما چیزهای بسیار شگفت انگیزی درست کرده ایم اگرچه متاسفانه همه ی آن ها تا امروز دوام نیاورده اند. به علت زیاد بودن مکان های باورنکردنی و نفس گیر تاریخی که به وسیله ی تمدن باستانی ساخته شده است، گاهی انتخاب کردن بهترین آن ها سخت است. به تمامی لیست های شگفتی های تاریخی و به متفاوت بودن هرکدام فکر کنید. از چه معیارهایی برای قضاوت آن ها استفاده می کنید؟ چه چیزی یک مکان تاریخی خوب را بوجود می آورد؟ چه چیزی آن را بهترین می کند؟
هرکسی معیارهای خود را برای قضاوت کردن درباره ی این که چه مکان های تاریخی ای خوب هستند و چه مکان هایی خوب نیستند، دارد. ما دهه ی قبل را به سفر کردن به دور دنیا اختصاص دادیم و از بیش از ۱۹ کشور دنیا را دیدن کردیم، رزرو آنلاین هتل انجام دادیم و اقامت کردیم و بهترین مکان ها و آثار تاریخی دنیا را دیده ایم.
در زیر مکان های تاریخی مورد علاقه ی ما قرار دارد و ما فکر می کنیم هر مسافری باید از آن ها دیدن کند. داستان این خرابه ها بخشی از داستان بشریت است. آن ها درک عمیقی از تاریخ، قدرت، مشترکات و تجربه های مشترک را به ما نشان می دهند. آنها به ما مشان می دهند که به عنوان گونه ها تکامل یافته ایم. آن ها از دست ندهید.

۱: ماچو پیچو

در جنوب پرو واقع شده است. این شهر خرابه در بالای کوهی قرار دارد که فقط با قطار می توان به آن جا رفت و یا با پیاده روی ۴ روزه. در سال ۱۹۱۱ توسط هیرام بینگام کشف شد که این مکان یک مرکز فرهنگی مهم برای تمدن اینکا بوده اما زمانی که اسپانیا به منطقه حمله کرد، تعطیل شده است. ( این به هنوان “ شهر گمشده ی اینکاها” شناخته می شود و فکر می کنند که درواقع ویلکابامبا است.) این محل در سال ۱۹۸۳ به عنوان یک مکان میراث جهانی توسط یونسکو ثبت شد و در سال ۲۰۰۷ یکی از عجایب هفتگانه ی جدید جهان نام گرفت. نگرانی در مورد تعداد رو به رشد گردشگران منجر به اعمال محدودیت در ورود به این مکان شد. خوشبختانه، آن ها محدودیت تعداد افراد را بیشتر می کنند و این مکان می تواند تا ۱۰۰ ها سال دیگر عمر کند.
چگونه به آنجا برویم
ماچوپیچو در طول سال باز است. آسان ترین راه برای رفتن از کاسکو به ماچوپیچو این است که قطار آگوآس کالینتس ( شهری که چند مایل با مکان فاصله دارد) را سوار شوید. این یک سفر ۳.۵ ساعته با چشم اندازی زیبا است و قطار در امتداد رودخانه ی اروبامبا در دره ی مقدس حرکت می کند و در دو طرف دیوارهای مهیج دره هم قرار دارد. راه دیگر برای رفتن به ماچو پیچو از کاسکو پیاده روی به عنوان یک تور چند روزه است که خوش منظرتر نیز هست.

3 مکانی که باید پیش از 50سالگی از آنها دیدن کنید
ادامه مطلب

۲: تیکال
Tikal
این شهر یکی از زیباترین و بزرگترین ویرانه های تمدن مایان است و نیروی حکم فرمای دنیای مایان در طول دوره ی کلاسیک بوده است (۹۰۰ـ۲۰۰ میلادی). این مکان در گواتمالا واقع شده است و شما می توانید ایندیانا جونز درونتان را در صبح زود یا آخر شب، هنگامی که توریست ها به خانه هایشان می روند، تجربه کنید. فقط شما هستید و جنگل. بسیار آرام و ساکت است و همین موضوع آن را به یکی از بهترین خاطرات سفری که داریم تبدیل کرد. حتما شب را در پارک بگذرانید تا آنجا را بدون حضور جمعیت ببینید. و به طور ویژه از دیدن طلوع خورشید از بالای معابد لذت ببرید.
چگونه به آنجا برویم

آژانس های مسافرتی، مینی بوس هایی دارند که شما را از هتلتان در فلورس به تیکال می برد و بر می گرداند. اتوبوس های عمومی نیز به طور منظم هر ۳۰ الی ۶۰ دقیقه از ایستگاه سانتا النا می گذرند و دو ساعت طول می کشد. آن ها شنبه ها کار نمی کنند. اگر شما از بلیز آمده باشید، ممکن است بتوانید در مرز اتوبوسی با GTQ ۱۰۰ برای هر نفر پیدا کنید. در غیر این صورت، بهترین راه برای رفتن از بلیز به آنجا این است که با تور بروید و یا خودتان رانندگی کنید (مراقب باشید که مقامات مرزی از شما بخاطر ویزا هزینه ی اضافی دریافت نکنند). دروازه ی اصلی پارک ساعت ۶ صبح باز می شود و ساعت ۶ بعد از ظهر به رسما تعطیل می شود.

۳: اهرام ثلاثه در گیزا
اهرام مصر
آن ها حدود سه هزار سال قدمت دارند و هنوز نمی دانیم که به چه شکل ساخته شده اند و مصری ها چگونه آن ها را با دقت بالا ساخته اند ( آیا کار موجودات فضایی بوده؟ ) سه اهرام با ستارگان و خورشید در یک راستا قرار دارند و شامل تعداد زیادی اتاق هستند که هنوز باز نشده اند ( باز نمی شوند). آن ها چگونه آن اتاق های کوچک را ساخته اند وقتی که کسی حتی نمی تواند درون آن بخزد؟ بزرگترین آن ها، هرم بزرگ نام دارد که توسط فرح خوفو ساخته شده و دسترسی به آن محدود است. هرم ها واقعا شگفتی مهندسی انسان است که برای پادشاهان مهندسی شده است. شما همچنین می توانید ابولهول را در همان نزدیکی پیدا کنید. که یک مکان تاریخی دیگر است و اسرار آمیز بودن آن باعث سرگردانی محققان می شود وموضوع بسیاری از نظریه های توطئه است.
چگونه به آنجا برویم

در میدان تحریر سوار اتوبوس بشوید. شماره ی اتوبوس های بزرگ که به اهرام می روند، ۸۰۰ و ۹۰۰ است. اتوبوس کوچک شماره ی ۸۲ است. وقتی که رسیدید می توانید تا رسیدن به اهرام، سوار شتر یا اسب شوید. آن ها از دوشنبه تا یک شنبه از ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز هستند.
۴: انگکور وات
Angkor Wat

این شهر قدیمی در کامبوج مرکز امپراطوری خمر بوده است که بر بیشتر آسیای جنوبی حکمرانی می کرده است. این امپراطوری رو به نابودی رفت ولی قبل از آن، معبد ها و ساختمان های شگفت انگیزی ساخته شد که تا صدها سال زیر انبوه جنگل پنهان بود.
اگرچه انکگور وات پر از توریست ها است ولی همچنان جایی فوق العاده برای بازدید است و مناطق معبدهای رو به شمال و جنوب تعداد توریست های کمتری نسبت به معبد اصلی دارند ( هرچند بعضی از آن ها فقط توده های خرابه ای از سنگ ها هستند).
معروف ترین معبدها عبارتند از: انگکور وات، بایون، تافروم و انگکور تام و همیشه پر از جمعیت هستند. برای داشتن یک تجربه ی کامل از معابد شما باید پاسپورت ۳ یا ۵ روزه داشته باشید. صبح زود، قبل از آمدن گروه های تورهای بزرگ، بهترین زمان برای دیدن معابد است و تا دیروقت ماندن بعد از رفتن آن ها نیز زمان مناسبی می تواند باشد.
چگونه به آنجا برویم

معابد از شهر سیم ریپ، ۲۰ دقیقه رانندگی فاصله دارند. پاسپورت یک روزه ۳۷ ، ۳روزه ۶۲ و ۷ روزه ۷۲ دلار آمریکا قیمت دارند. شما نیاز ندارید که پول محلی کامبوج را به همراه داشته باشید مگر اینکه بخواهید چیزهای کوچک کنار خیابان بخرید. می توانید با حدود ۲۰ دلار یک راننده ی توک توک را کرایه کنید تا شما را در اطراف بگرداند. این منطقه برای پیاده روی بسیار بزگ است.

۵: پترا
Petra
این مکان در عربه ی اردن واقع است. پترا بوسیله ی سومین فیلم ایندیانا جونز وقتی که او به دنبال پیدا کردن گریل مقدس بود معروف شد. اینجا در سال ۱۸۱۲ توسط یک کاوشگر سوئدی وقتی که به دنبال بعضی از قبایل محلی می رفت یافت شد. قبل از پیدایش، اینجا برای جهان غرب مکانی فراموش شده بود. به نظر می رسد که این محل در اوایل قرن ششم قبل از میلاد ساکنینی داشته است. تحت حکومت رومی ها، این مکان رو به انحطاط رفت و در اواخر قرن چهارم متروکه شد. در سال ۱۹۸۵ پترا به میراث جهانی فرهنگی یونسکو تبدیل شد و اخیرا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی جهان نام گرفت.
چگونه به آنجا برویم
شرکت های گردشگری، تورهای تمام روز برگزار می کنند که شمال هزینه های ورود، اسب سواری و یک راهنمای انگلیسی زبان است. اگر رانندگی می کنید، پترا از عمان ۳ ساعت فاصله دارد. این مکان از ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است و ورودی ۵۰ دینار اردن است.

12 هرم شگفت انگیز و مهم در مصر باستان
ادامه مطلب

۶: استون هنج
Stonehenge
نزدیک سالزبری واقع شده است. این سازه بیش از ۳۰۰۰ سال عمر دارد و همه ی سنگ های آن از ولز آورده شده اند. محققین هنوز مطمئن نیستند که سازنده ها چگونه سنگ ها را به آن جا برده اند و سعی کردند تا چیزی مشابه آن بسازند ولی نتایج جالب نبود. علاوه بر این، ما فقط ایده ی مبهمی از هدف این سازه داریم ( ما فقط حدس می زنیم). استون هنج حصارکشی شده است و شما نمی توانید به داخل آن بروید; بازدیدکنندگان فقط می تواند به دور این جاذبه قدم بزنند ولی ارزش آن را دارد که بخاطر رازی که درون آن است، به تماشای آن بروید و یک تور عالی و با جزيئات صوتی داشته باشید.
چگونه به آنجا برویم

قطارها از لندن به سمت سالزبوری هر نیم ساعت یکبار از ساعت ۶:۳۰ صبح حرکت می کنند. استون هنج از ۹:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر از ۳۰مارچ تا ۳۱ مه، از ۹ صبح تا ۸ بعد از ظهر از ۱ ژوئن تا ۳۱ آگوست، از ۹:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر از ۱ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر و ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر از ۱۶ اکتبر تا ۲۹ مارچ باز است. قیمت ها از ۱۷.۵ پوند انگلیس برای بزرگسالان و ۱۰.۵ پوند انگلیس برای کودکان آغاز می شود.

۷: کلوسئوم و انجمن
The Colosseum and Forum
کلوسئوم و انجمن دقیقا در کنار هم در شهر رم قرار دارند. بنا براین ما این دو را باهم در نظر گرفتیم. بقایای یک تمدن است که زمانی دنیا را کنترل می کرد. این مکان ها نه فقط برای زیباییشان بلکه برای تاریخ و دوره یشان بسیار جذاب هستند. شما در مکانی می ایستید که زمانی سزار قدم می زده و به میدان مسابقه ی گلادیاتورهایی که تا سرحد مرگ می جنگیده اند، خیره می شده است. کلوسئوم در طول دوره ها به آرامی فروریخته است و بیشتر آن اکنون در حصار قرار دارد. مخصوصا مف زمین و طبقه ی زیرین آن. جایی که همه چیز سازمان یافته بوده است. قدم زدن دور انجمن عالی است (و البته رایگان)، گرچه برای پالاسیوم نیاز به یک بلیط دارید. توصیه می شود از راهنمای تور استفاده کنید چون اطلاعاتی که توسط مسئولین داده می شود زیاد با جزیئات همراه نیست.
چگونه به آنجا برویم
خط B را در ایستگاه مترو کلوسئو سوار شوید. خطوط اتوبوس ،۵۱ ،۷۵ ،۸۵ ۸۷ و ۱۱۸ به خوبی به کلوسئوم می روند. شما همچنین می توانید واگن برقی شماره ۳ را نیز سوار شوید. کلوسئوم از ساعت ۸:۳۰ صبح در تمامی طول سال باز می شود و بسته به فصل بسته می شود. ورودی ۱۲ یورو است. در اولین یکشنبه ی اول ماه ورودی رایگان است و باید انتظار شلوغ بودن خطوط را داشت.

مکان هایی که اخیرا در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر