لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت دوم
اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت دوم

اماکن برتر تاریخی در سال ۲۰۱۸ قسمت دوم

۸: پارتنون

اگرچه در حال حاضر دچار تغییر شکل شده است، ولی پارتنون همچنان عجیب و غریب و نفس گیر است. این معبد باستانی آتن به عنوان سمبل قدرت آتنی ها و نماد تمدن یونان است. علاوه بر این، از این معبد می توان نمای زیبایی از شهر آتن و ویرانه های اطراف آن را دید که معابد و ساختمان های آن به همان اندازه شگفت انگیز اند. در طول قرن ها بیشتر بنا و سازه های اطراف آن توسط جنگ و دزدان نابود شده اند. خوشبختانه٬ ساختار اصلی همچنان پابرجاست. دقت کنید که سمت راست سازه، داربست قرار دارد؛ در نظر داشته باشید که آن بیشتر از ۵ سال است که آنجاست و ما شک داریم که به زودی از آنجا جابجا شود. در یونان کارها را به آهستگی انجام می دهند.با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
چگونه به آنجا برویم
آسان ترین راه این است که پیاده روی دیونیسیو آروپاگیتو را دنبال کنید. یک خیابان بزرگ عابر پیاده است که از کنار هادریان آرچ شروع می شود و تا شمال آکروپولیس ادامه دارد. شما همچنین می توانید خط شماره ۲ مترو را نیز سوار شوید و وقتی از ایستگاه بیرون رفتید٬ به سمت راستتان بروید و مردم را دنبال کنید. سرویس های اتوبوس فراوانی در آنجا قرار دارد. شما همچنین می توانید از واگن های برقی شماره ٬۱ ۵ یا ۱۵ را سوار شوید. ورودی برای بزرگسالان ۱۳ یورو و برای کودکان رایگان است.

۹: جزیره ی ایستر
Easter Island
در اقیانوس آرام واقع است. جزیره ی ایستر قلمروی خاص کشور شیلی و خانه ی مجسمه های موآی است که تنها باقی مانده از فرهنگی است که زمانی آنجا زندگی می کرده اند. این سرهای غول آسا و حکاکی شده، نشان از آن می دهند که انسان های اولیه آنقدر هم اولیه نبوده اند. سنگ هایی که بازدیدکنندگان را به این جزیره جذب می کنند از خاکستر آتشفشانی ساخته شده اند. بسیاری از آن ها همچنان در معدن هستند، که ساکنان آن ها را جاگذاشته اند؛ زیرا منابع کم در این جزیره باعث شد تا عشایر را به سمت جنگ هایی که در نهایت به کشته شدن آن ها منجر شد، بکشاند.
چگونه به آنجا برویم
این جزیره توسط سرویس حمل و نقل هوایی منظم تبلیغاتی از سانتیاگو قابل دسترسی است. جزیره ی ایستر نسبتا کوچک است و گشت و گذار در آن به آسانی انجام می شود.

تمامی عجایب هفتگانه جهان در یک سفر
ادامه مطلب

۱۰: تاج محل
Taj Mahal
در سال ۱۶۰۰ ساخته شده و واقع در آگرای هند و پیمان عشق نامیراست. این آرامگاه از سنگ مرمر سفید و برای همسر مرحوم امپراطور شاه جهان ساخته شده است. هرکسی در طول زندگیش باید از این مکان دیدن کند. در سال ۱۹۸۳ یونسکو آن را به عنوان یک میراث جهانی نامگذاری کرده و همچنین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی جدید نام گرفته است. سالانه ۲ تا ۴ میلیون توریست از تاج محل دیدن می کنند و از این رو محدودیت هایی برای توریست ها به منظور حفاظت از آن لحاظ شده است. با این حال بزرگترین تهدید، آلودگی هوا است که باعث از بین رفتن آرامگاه می شود.
چگونه به آنجا برویم
از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر روزهای شنبه تا ۵شنبه باز است و جمعه ها تعطیل می باشد. ورودی برای بزرگسالان ۱۰۰۰ روپیه و برای کودکان رایگان است.

۱۱: الحمرا
The Alhambra
الحمرا نامه ی عاشقانه ی شهر گرانادا – و اروپا- به فرهنگ موریش است. مکانی که فواره های سرشار٬ خش خش برگ ها و حس قدیمی آن را به نظر رمز و رازآلود می نماید. بخش قصر، بخش قلعه، بخش میراث جهانی، بخش درس معماری قرون وسطایی الحمرا خطوط طولانی از بازدیدکنندگان را به سمت خود می کشاند. در طول اشغال ناپلئون، الحمرا به عنوان سربازخانه مورد استفاده قرار می گرفت و تقریبا یکبار منفجر شده است. چیزی که شما الان می بینید، به طور گسترده مورد بازسازی قرارگرفته است. این یک مکان زیبا با باغ های متنوع و ساختمان ها و چشم اندازهای منطقه ی تاریخی گرانادای بسیار جذاب می باشد.
چگونه به آنجا برویم
با استفاده از حمل و نقل عمومی خط ۳ را سوار شوید و از جنرالایف خارج شوید. همچنین به راحتی می توانید با پیاده روی از مرکز شهر به سمت الحمرا بروید. هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر (۱آوریل-۱۴اکتبر) و از ۸:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (۱۵اکتبر-۳۱ مارچ) باز است. با توجه به درخواست های زیاد و محدودیت بازدیدکنندگان، ما پیشنهاد می کنیم که از قبل رزرو کرده باشید. بلیط برای بزرگسالان ۱۴ یورو و برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است.

زیبا ترین و با شکوه ترین قلعه های جهان
ادامه مطلب

۱۲: دیوار بزرگ چین
The Great Wall of China
دیوار بزرگ چین شامل دیوارها و استحکامات فراوان است. این دیوار در ابتدا توسط امپراطور چین شی هووآن (حدود ۲۱۰-۲۵۰ سال پیش از میلاد) در قرن سوم پیش از میلاد به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از حمله ی مغول ها به کشور ساخته شد. معروفترین و حفاظت شده ترین بخش های دیوار بزرگ در قرن ۱۴ تا ۱۷ میلادی در زمان سلسله ی مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) ساخته شده است. اگرچه دیوار بزرگ هرگز به طور موثر مانع از ورود مهاجمان به چین نشد ولی هنوز هم یک مهندسی بزرگ و ساخت ساز برجسته و موفقیت انسانی است.
چگونه به آنجا برویم
از پکن، شما می توانید در بادالینگ، جویونگوآن، میتیانیو یا جینشانلینگ به دیوار دسترسی داشته باشید. بادالینگ فقط ۴۷ مایل با پکن فاصله دارد. شما می توانید به راحتی سوار اتوبوس عمومی شوید و فقط ۱۲ یوآن چین قیمت دارد. حدودا کمتر از ۲ ساعت طول می کشد. قیمت بلیط ها برای دیوار بین RMB ۳۰-۶۰ می باشد. ساعات بازدید با توجه به قسمتی که می خواهید بازدید کنید متفاوت است.

۱۳: چچن ایتزا
Chichén Itzá
معنی چچن ایتزا : در دهانه ی چاه ایتزا. دومین مکان پربازدید در مکزیک و یکی از عجایب هفتگانه ی جدید دنیا است. یکی از مهم ترین سازه های تاریخی تمدن مایا است و در سال های اخیر مورد بازسازی عظیمی قرار گرفته است.
چگونه به آنجا برویم
چچن ایتزا با کانکون ۱۲۵ مایل فاصله دارد و با مریدا ۷۵ مایل. شما می توانید به عنوان سفر روزانه از هر دو مکان در نظر بگیرید. ورودی برای هر شخص MXN ۱۸۵ و برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است.این مکان هر روز از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است.

۱۴: ولیلی
Volubilis
یک مرکز تجاری بزرگ و زیستگاهی جنوبی در دوران رم است. ولیلی یکی از بهترین آثار باستانی محافظت شده در نوع خود در دنیا می باشد. اینجا معمولا خالی از گردشگران و بازسازی نشده است. شما به راحتی می توانید سازه ها را از نزدیک ببینید و نیازی نیست تا پشت ده متر از موانع و جمعیت بایستید. اکثر شهر هنوز غیرقابل نفوذ است و در نتیجه این مکان حس بکر بودن زیادی دارد. یک مسافرت روزانه ی دوست داشتنی به دور از جمعیت ها و سروصداهاست. ورودی ۲۰ درهم مراکشی یا ۵ دلار آمریکا است.
چگونه به آنجا برویم
ولیلی واقع در ۱۹ مایلی شمال شهر مکنز است. از مکنز با تاکسی، با ماشین یا با تور برنامه ریزی شده، می توانید به آنجا بروید. این مکان هر روز باز است و ورودی ۲۰ درهم مراکشی است.

11 مورد از خطرناک ترین جاذبه های سراسر دنیا
ادامه مطلب

۱۵: سوخوتای
Sukhothai
در شمال مرکزی تایلند واقع است. سوخوتای برای چند صد سال پایتخت تایلند بوده است. این مکان اغلب توسط مسافران نادیده گرفته می شود. زیرا تعداد کمی از آن ها در مسیر چیانگ مای متوقف شده اند. منطقه ی مرکزی شامل ۲۱ معبد محصور شده است. بسیاری از معابد آن ویترین نمایش سبک منحصر به فرد دکوراسیون سوخوتای می باشد که شامل خمر (کامبوج) و تاثیرات سریلانکا را نشان می دهد. این یک مکان بسیار بزرگ است. تقریبا یک یا دو روز طول می کشد تا کل آن را ببینید و بیشتر آن در معرض نور خورشید قرار دارد پس با خود کرم ضد آفتاب بیاورید تا دچار آفتاب سوختگی شدید نشوید.
چگونه به آنجا برویم
اتوبوس ها از ترمینال شمال بانکوک هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ بعد از ظهر حرکت می کنند. قیمت آن ها از ۵۰۰ بات شروع می شود. سفر حدود ۷ ساعت طول می کشد. اتوبوس های بین چیانگ مای و سوخوتای از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب کار می کنند و قیمت آن ها از ۴۰۰ بات شروع می شود. پارک به ۵ منطقه تقسیم شده است. ورودی برای هر قسمت ۱۰۰ بات است یا شما می توانید ورودی برای هر ۵ منطقه را ۳۵۰ بات خریداری کنید.
دنیا مکان های تاریخی بسیاری دارد و این ها از بهترین های آن است و اگر شما موفق به رفتن به این مکان ها نشدید، تعداد فراوانی از آن ها وجود دارد که ارزش دیدن دارند. فقط چند جایی که می خواهید بروید را نگاه کنید. لیست خود را تهیه کنید و هوشمندانه سفر کنید. هرچه شما بیشتر از گذشته بدانید، بیشتر خواهید فهمید که چرا افراد در حال حاضر این چنین رفتار می کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر