لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 36 ساعت تفریح در آتن
36 ساعت تفریح در آتن

36 ساعت تفریح در آتن

برخی از از دژ آکروپولیس گرفته تا مرکز فرهنگی‌ای با طراحی رِنزو پیانو، مسافران زیادی را به پایتخت یونان برای بازدید از بناهای باستانی و همچنین بناهای جدید آتن می‌کشانند شهرهای دنیا قدمتی چندساله دارند ولی قدمت شهر آتن به هزاران سال می‌رسد. این شهر بزرگ باستانی پس از نبردها و شکست‌هایی که در طول تاریخ داشته با سرسختی منحصربه‌فردی بارها جانی تازه گرفته است. آتن با داشتن تمدنی کهن به سادگی می‌تواند از افتخاراتی که در گذشته داشته استفاده کند ولی جاذبه‌های جدید این شهر مانند مرکز فرهنگی اِستاوروس نیارکاس ثابت می‌کنند که این شهر واقع در قلب مدیترانه از ایجاد بناهای جدید و به جا گذاشتن ادعایی جسورانه برای آیندگان واهمه‌ای ندارد. در کنار این جاذبه‌ها، مهمان‌نوازی مردم آتن نیز باعث شده است که در سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای از گردشگران از این شهر بازدید کنند و تجربیات فراوانی را کسب نمایند.

جمعه

1. 4 بعدازظهر: آگورای جدید
ساخت مرکز فرهنگی اِستاوروس نیارکاس با طراحی رنزو پیانو در سال 2016 به اتمام رسید. در این مرکز، کتابخانه ملی و سالن اپرا به زیبایی ساخته شده‌اند و نهال‌های زیتون زینت‌بخش آن هستند. حتی اگر تور معماری به زبان انگلیسی در ساعت 10صبح را از دست دادید، می‌توانید در فضاهای مختلف آنجا تجاربی مانند کلاس رایگان تای‌چی در فضای باز و یا رفتن به سالن اپرا را کسب کنید. شما همچنین می‌توانید زیر سقفی با پنل یکپارچه خورشیدی بایستید و از چشم‌انداز 360درجه‌ای شهر آتن و دریا لذت ببرید.
2. 6 بعدازظهر: جایی که رسوم خانوادگی را حفظ کرده‌اند
از مرکز فرهنگی استاوروس نیارکاس با ترنی مجانی در ایستگاه مترو سیگرو-فیکس به محله کوکاکی بروید. پیاده‌روهایی با درختان پرتقال تلخ که در گذشته جنب و جوشی نداشتند اکنون با بوتیک‌ها و کافه‌هایی که در آنجا ساخته شده جوانان آتنی و گردشگران اروپایی را به سمت خود جذب می‌کنند. برای لمس گذشته واقعی کوکاکی به نانوایی تاکی بروید. از سال 1962 نان‌های حلقه‌ای کنجدی، پای پنیرهای چرب و نرم و شیرینی‌های کیلویی این نانوایی محبوب اهالی محل بوده است. درست در آن طرف کوچه باریکی که نانوایی در آن قرار دارد، فرزندان نانوا با بار شراب کوچکی به نام دروپس‌ودریپس که می‌توانید در آن اسپرسوی فردو(یک شات کافئین با یخ) نیز سفارش دهید(1.90 یورو یا در حدود 2.20 یورو) سنت خانواده پاپادوپولوس را در حرفه خوراکی حفظ کرده‌اند.
3. 9:30 بعدازظهر: اودیسه آشپزی

در اطراف کوکاکی پاتوق‌ها و رستوران‌های پر زرق و برقی ساخته شده‌اند ولی ساکنین آنجا همچنان به رستوران فابریکا تو یوفروسینوس وفادار مانده‌اند. یک وعده غذایی در این رستوران با ترکیبات غذایی فصلی‌ای که از جزایر مختلف یونان فراهم می‌شوند، به همراه پنیرها و شراب‌های مختص این کشور مانند سفری در سراسر یونان خواهد بود. همه غذاهای این رستوران، از سالاد کدو سبز که ترکیبی از سبزیجات مختلف است(8.20 یورو) گرفته تا هشت‌پایی که به آرامی در ظرف سفالی پخته شده(18.40 یورو)، هر کدام با دمیدن روح تازه‌ای در آشپزی روستایی انتظارات را برآورده می‌سازند.
National Archaeological Museum

شنبه
4. 8 صبح: آتن سیکلادی

صبح خود را با گردشی در آنافیوتیکا با خانه‌هایی سفید که تقریباً روی یکدیگر ساخته شده‌اند آغاز کنید. این خانه‌های روستایی در قرن نوزدهم توسط مهاجران سیکلادی که از جزیره آنافی در همسایگی جزیره کوچک سنتورینی آمده بودند ساخته شده‌اند. گل‌های آویزان از گلدان‌های سفالی زینت‌بخش گذرگاه‌های پر پیچ و خمی‌ست که گربه‌های ولگرد و ملوس در آنها پرسه می‌زنند.

5. 9 صبح: شهر بلندپایه
هر گردشگری اگر به آکروپولیس نرود افسوس خواهد خورد. این بنای تاریخی شامل سایت‌های باستان‌شناسی از جمله معبد پارتِنون است که در بازی بی‌پایان تِتریس نیز از آن استفاده شده است.

اگر می‌خواهید این نماد تمدن غربی را بدون داربست مشاهده کنید، به موزه آکروپولیس بروید تا در نمونه بازسازی‌شده، کتیبه‌های پر از جزئیات ظریف را که زمانی بر روی تمام قسمت‌های معبد وجود داشته‌اند از نزدیک ببینید.(ورودی آکروپولیس، 20یورو؛ ورودی موزه، 5یورو).

Avissynias Square

6. 12ظهر: قلب شهر

این روزها در آگورای باستان در کوهپایه آکروپولیس هیچ فعالیت تجاری دیده نمی‌شود، بنابراین به جای آن می‌توانید به بازار مرکزی پر جنب و جوش وارواکیوس بروید. در آنجا هر کدام از دست‌فروشان سعی می‌کنند در فریاد زدن برای فروش صید تازه، سبزیجات رنگارنگ و گوشت تازه خود از دیگری پیشی بگیرند. در سراسر بازار رستوران‌های ساده با غذاهایی تهیه شده از گوشت تازه وجود دارند. یکی از این رستوران‌ها با نام اِپروس تازه‌ترین سیرابی را که غذای مخصوص عید پاک است سرو می‌کند. در نزدیکی بازار اغذیه‌فروشی با نام کارامانلیدیکا در ساختمانی نئوکلاسیک پرس‌های غذایی کوچک گوشت(16یورو) و ماهی دودی(از 5.50یورو) را به همراه اوزو(مشروب الکلی متداول در یونان) سرو می‌کند. اگر می‌خواهید سوغات خوراکی بخرید می‌توانید در آن حوالی به آریانا آلیوز با قدمتی تقریباً صدساله بروید تا از هر بشکه‌ زیتونی که می‌خواهید برایتان بسته‌بندی کنند.

7. 3بعدازظهر: طلا، نقره، برنز

با رفتن به موزه ملی باستان‌شناسی(ورودی، 10یورو) می‌توانید در زمان سفر کنید و به دوران نوسنگی بروید که در آن ابزارهای دست‌ساز گرانبهایی از تمدن‌های باستانی مدیترانه به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. از ماسک طلایی معروف آگاممنون تا مجسمه برنز آرتمیسیون، از تکه‌های ظروف سفالی تا جواهرات نفیس از گنجینه‌های این موزه هستند که شاهدی برای طول عمر هنر در این کشور هستند.

8. 6 بعدازظهر: ترفیع بام‌ها

کافه فضای باز بوئِتس در مرکز آتن با چشم‌اندازی از آکروپولیس و تپه لیکابِتوس زینت‌بخش بام‌های بیشماری با ظاهر معمولی و ساخته شده از بلوک‌های سیمانی است. بار اَنگلیاس که یک سال است ساخته شده با ریسه‌های که بالای سر جمعیت کشیده شده‌اند حالت خاص و رویایی دارد. در هتل اِی فور آتن(A for Athens) که از شلوغی میدان موناستیراکی به دور است، نوشیدنی‌های افسانه‌ای با نام‌هایی مانند سیکلاپ پُلیفموس(غول یا پهلوان یک چشم در افسانه‌های یونانی) و همچنین کابلِر(نوعی شراب) که از صمغ معطر درختی در جزیره خیوس به دست می‌آید(12یورو) سرو می‌شوند.

9. 8 شب: غذا

بشقاب‌هایی متفاوت، پارچه‌های رومبلی اعلا و میزهایی با رویه فُرمیکا می‌توانند نشانه‌هایی از یک پاتوق مدرن باشند ولی رستوران کرِنتان برای اثبات سبک غیرمعمول خود از غذاهای خاص استفاده می‌کند. غذاهایی مانند سالمون مزه‌دارشده با زنجبیل به همراه سالاد عدس(5.50یورو) و کوفته قلقلی‌های سرخ‌شده با ماست(6یورو). همچنین سالاد پانزانلای یونانی(4یورو) را که ترکیبی از برش‌های نان جو، گوجه‌فرنگی تازه و پنیر خامه‌ای است را نیز از دست ندهید.

10. 10 شب: راپسودی بوهمیان

شب شنبه خود را در سیری، محله صنعتی سابق که در آن مغازه‌های ظروف فلزی و آتلیه‌های طراحی همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر دارند، بگذرانید. خیابان‌های پر از درختی که به میدان آیرون منتهی می‌شوند پر از کلاب‌هایی‌ست که تا صبح صدای موزیک از آنها به گوش می‌رسد ولی برای آنکه بهترین تجربه را از آن فریبندگی و همهمه داشته باشید، به کلاب کانتینا سوشال بروید. در ادامه شب هم این گردهمایی جای خود را به جشنی باشکوه می‌دهد. از موسیقی گروه‌های با سبک ایندی راک گرفته تا موسیقی‌های پاپ و شاد لاتین جمعیت متنوعی از جمله دانشجویان کالج، مدیران رسانه و گاهی اوقات همجنس‌بازان را دور هم جمع می‌کند و پخش فیلم‌های قدیمی به‌وسیله ویدئو پروژکتور بر روی دیواری که تبدیل به بوم پاپ آرت می‌شود جذابیت خاص خود را دارد.
Parthenon

یکشنبه
11. 8صبح: کمی کنجکاوی
در طول هفته در نزدیکی میدان موناستیراکی تا دلتان بخواهد مغازه‌هایی هستند که شطرنج‌های شبیه به هم و تیشرت‌های تکراری می‌فروشند. ولی تنها صبح روزهای یکشنبه کهنه‌فروش‌های عجیب و غریب به میدان آویسینیاس می‌آیند و باری از اجناسی که کنجکاوی آدم را برمی‌انگیزند را پهن می‌کنند. هرچند تماشای آتنی‌هایی که از هر طبقه‌ای در آن روز آنجا جمع می‌شوند جاذبه واقعی بازار کهنه‌فروش‌هاست.
12. 12ظهر: گردش در جزیره

در کمتر از نیم ساعت می‌توانید با مترو به سرعت از میدان موناستیراکی به بندر پیرائوس جایی که کشتی‌های مسافربری و کروزها به مقاصد دوردست می‌روند برسید. ولی لازم نیست حسرت کشتی‌هایی که عازم میکونوس یا سنتورینی هستند را بخورید. هیدرا با مساحتی در حدود 64 کیلومتر مربع، جزیره کوچکی با خلیجی اختصاصی و صومعه‌هایی در بالای تپه است و می‌توان 1.5 تا 2ساعته با کشتی(28یورو) به آنجا رسید.اغلب 2000سکنه جزیره در بندر شهر اصلی که آن هم هیدرا نام دارد زندگی می‌کنند و قایق‌های ماهیگیری رنگ و رو رفته در کنار قایق‌های تفریحی لوکس بالا و پایین می‌روند. بعد از صرف وعده غذایی شامل پنیر سرخ‌شده و ماهی‌ کولی در یکی از میخانه‌های کوچک و ارزان‌قیمت این شهر دیدنی، یا با پای پیاده و یا به وسیله الاغ راهی محل مخصوص آب‌تنی در دریا شوید، در این جزیره خوشبختانه نه خبری از موتورسیکلت است نه ماشین.
Acropolis

اجاره اقامتگاه
به دلیل تعداد گیج‌کننده واحدهای Airbnb، کوکاکی دارای تسهیلات فراوانی مانند رختشوی‌خانه سکه‌ای و انبار چمدان برای توریست‌ها می‌باشد. ولی اگر می‌خواهید به آتنی‌ها نزدیک‌تر باشید می‌توانید گزینه پِترالونا را انتخاب کنید، محله‌ای هنری که در آینده ممکن است به کوکاکی دوم تبدیل شود. آمادگی پرداخت 40 تا 60 دلار را برای اقامتی یک‌شبه در اتاقی یک‌تخته را داشته باشید.
هزینه اقامتی یک‌شبه در اتاق‌های دوتخته هتل 21اتاقه آتِنزواز(AthensWas) با فضای داخلی مدرن کلاسیک 220دلار است.
اگر می‌خواهید طراحی‌های داخلی فیلیپ اِستارک و زاها هَدید و همچنین آثار هنرمندان بومی را از نزدیک تماشا کنید رزرو هتل فِرِش با 133اتاق واقع در میان شور شبانه خیابان سیری را به شما پیشنهاد می‌کنیم . هزینه اقامت در اتاق‌های دوتخته این هتل 105دلار است.

۱۲ مقصد گردشگری مهم در خلیج کوتور در مونته نگرو
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر