لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه توریستی برتر انگلستان
10 جاذبه توریستی برتر انگلستان

10 جاذبه توریستی برتر انگلستان

جاذبه های کلیشه ای در مورد انگلستان کم نیست؛ از جاذبه های آن می توان از اتوبوس های دو طبقه ای، کلبه هایی با سقف کاه، خانه های روستایی، چای خامه ای، اشراف زادگان عجیب و غریب و آب و هوای سرد، بارانی و ابری اش یاد کرد. اما جهانگردان غالبا متوجه می شوند که آنقدرها که شنیده بودند باران نمی بارد و تعداد رستوران های هندی بسیار بیشتر از « رستوران های ماهی و چیپس » است. آنها خواهند دید که تعداد جاذبه های توریستی کم نظیر انگلستان شگفت انگیز است و در منطقه ای نسبتا کوچک گرد هم جمع شده اند. برای آشنایی با جاذبه های انگلستان و رزرو هتل، ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.


1.دیوار « هادریان»

دیوار « هادریان» توسط رومیان ساخته شد تا مستعمره ی « بریتانیا » خود را در مقابل قبائل اسکاتلند محافظت کنند. این دیوار برای 117 کیلومتر (معادل 73 مایل) در سرتاسر شمال انگلیس از دریای ایرلند گرفته تا دریای شمال گسترده شده است. ساخت و ساز این بنا در سال 122 میلادی پس از بازدید امپراتور رومی « هادریان» آغاز شد و قسمت عمده اش طی شش سال تکمیل شد. امروزه تنها قسمت هایی از این دیوار معروف هنوز قابل مشاهده است. در سرتاسر طول این دیوار از « Wallsend» گرفته تا « Bowness-on-Solway» مسیری ملی احداث شده است.

Warwick Castle

2. قلعه ی « وارویک»

این قلعه که در اصل سازه ای چوبی بود و توسط ویلیام فاتح در سال 1068 میلادی ساخته شده بود، در قرن 12 بازسازی و به صورت سنگی درآمد. در طول جنگ صد ساله، نمایی از آن که در مقابل شهر قرار داشت دوباره استحکام یافت که در نتیجه یکی از نمونه های بارز معماری نظامی قرن 14 گردید. در سال 2001، قلعه ی وارویک به عنوان یکی از ده خانه و بنای تاریخی برتر انگلستان نامگذاری شد و اکنون نیز یکی از برترین جاذبه های انگلستان است.

Lake District

3.دریاچه ی «دیستریکت»

دریاچه ی «دیستریکت» که در شمال غربی انگلستان و در شهرستان کامبریا واقع شده است، بزرگترین پارک ملی کشور انگلستان است. جاذبه ی اصلی آن دریاچه ها، کوه ها و تپه های آن است که با فرسایش یخچالی تراشیده شده است و مناظر چشمگیر و الهام بخشی را به ارمغان می آورد. این پارک، مقصد برتر توریستی انگلستان برای کوه پیمایی و کوهنوردی است. این پارک هرساله پذیرای حدودا 14 میلیون گردشگر ملی و بین المللی است.
بیشتر بخوانید:

Tower of London

4. برج لندن

این برج که اکنون محل جواهرات سلطنتی بریتانیاست از سال 1100 تا اواسط قرن بیستم به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت. این قلعه در زمستان سال 1066 با فتح انگلستان توسط نورمن ها تاسیس شد و قبل از اینکه به زندان تبدیل شود به عنوان اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفت. مشهور است که ارواح در این برج بیشترین رفت و آمد را داشته اند. داستان هایی از ارواحی همچون روح ملکه « Anne Boleyn» موجود است که در این برج زندگی می کردند.

 The Cotswolds

5. تپه های «کاتس ولدز»

در جنوب مرکزی انگلستان طیفی از تپه های ملایم موسوم به «کاتس ولدز» قرار دارند. طیف اصلی این تپه ها در بالاترین نقطه ی خود تا 330 متر (برابر با 1083فوت) از سطح دریا ارتفاع دارند. این منطقه مشهور به داشتن خانه های روستایی سنگی، برج های تاریخی و باغ ها و عمارت های مجلل است. این مکان یکی از جاذبه های پرطرفدار در انگلستان است که فاصله ی نزدیکی نسبت به لندن و چند منطقه ی شهری انگلستان دارد.
Durham Cathedral
6. کلیسای « دورهام»

کلیسای دورهام در شهر دورهام، در شمال شرقی انگلستان بزرگترین ساختمان سلسله ی نورمنی در انگلستان و شاید حتی اروپا به شمار می رود. محبوبیت این بنا نه فقط به خاطر معماری اش بلکه برای موقعیت بی نظیراش است. سنگ بنای کلیسای دورهام در 12 ماه آگوست سال 1093 میلادی بنا نهاده شد. از آن زمان به بعد، برخی قسمت های این ساختمان دستخوش اضافات و تجدید بنای اساسی شده است؛ اما هنوز بخش اعظم این سازه با سبک طراحی نورمن همخوانی دارد. در پی نظرسنجی ملی شبکه ی BBC که در سال 2001 رخ داد، کلیسای دورهام لقب محبوب ترین ساختمان را به خود اختصاص داد.
York Minster
7. کلیسای گوتیک «یورک مینستر»

این بنا که یکی از بزرگترین کلیساهای گوتیک در اروپای شمالی ( در کنار کلیسای « کلن» در آلمان) است، بر افق آسمان شهر باستانی یورک تسلط یافته است. کلیسای یورک مینستر تمام مراحل اصلی رشد و توسعه ی معماری گوتیک را گرد هم آورده است. ساختمان کنونی آن در سال 1230 میلادی شروع و در سال 1472 به اتمام رسید. پنجره ی موسوم به «پنجره ی شرقی عظیم» در داخل کلیسا بزرگترین گستره ی شیشه بندی منقوش قرون وسطا در جهان است.
Windsor Castle

8. قلعه ی «ویندسور»

این قلعه که یک ساعت تا غرب لندن فاصله دارد اغلب به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین قلعه ی مسکونی دنیا شهرت دارد. قلعه ی ویندسور یکی از اقامتگاه های رسمی ملکه الیزابت دوم بود که ضیافت های خصوصی و دولتی آخر هفته های خود را در این قلعه برگزار می کرد. قدمت اولین ساختمان های برجامانده در قلعه ی ویندسور به سلطنت «هنری دوم» باز می گردد که در سال 1154 میلادی به پادشاهی رسید. اغلب قسمت های این قلعه همچون « آپارتمان های با شکوه دولتی » و «کلیسای کوچک سینت جورج» می تواند مورد بازدید قرار بگیرد.
Big Ben
9. ساعت «بیگ بن» لندن
برج ساعت 150 ساله ی بیگ بن یکی از برترین جاذبه های شهر لندن است. نام «بیگ بن» ( به معنای بن بزرگ) در واقع به خود ساعت اشاره ندارد بلکه کنایه از ناقوس 13 تُنی آن است که در داخل برج قرار گرفته و نامش را از « Sir Benjamin Hall» که در همان اوایل این ناقوس را سفارش داده است اتخاذ شده است. این بنا در رده ی سوم از بزرگترین برج های ساعت مستقل دنیا قرار گرفته است. این ساعت تبدیل به نماد لندن شده است و در بسیاری از فیلم ها به چشم می خورد. برای مثال در فیلم «مریخ حمله می کند» ساعت بیگ بن توسط یک بشقاب پرنده مورد تهاجم واقع شده و نابود می گردد.
Stonehenge

10. یادمان پیشاتاریخی «استون هنج»
استون هنج که یکی از جاذبه های برتر انگلستان هست و در بین مهم ترین بناهای ماقبل تاریخ در دنیا به شمار می آید. این بنا با تمدنی ساخته شد که هیچ سابقه ی کتبی از خود بر جای نگذاشت. بسیاری از ابعاد استون هنج هنوز مورد بحث قرار دارد. شواهد حاکی از آن است که سنگ های بزرگ آن در حدود سال 2500 قبل از میلاد برپا شده اند. مشخص نیست که استون هنج برای چه مورد استفاده قرار می گرفت، اما خیلی از دانشمندان علوم انسانی معتقدند این بنای تاریخی به عنوان مرکز مذهبی و تشریفاتی مورد استفاده قرار می گرفت.

10 جاذبه گردشگری برتر مالتا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر