لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۵ زندان تاریخی دیدنی
۵ زندان تاریخی دیدنی

۵ زندان تاریخی دیدنی

از سن پترزبورگ تا سن فرانسیسکو، ندامتگاه هایی وجود دارد که تاریخ را رقم زده اند و امروزه به مکانی تبدیل شده اند که هر مسافر کنجکاوی برای بازدید در آنجا و فهمیدن اینکه کجا هستند و معروفترین زندانیان آن ها چه کسانی بودند، توقف می کند. لیستی از زندان های تاریخی که داستان های برجسته ای در پشت سر دارند را در زیر می خوانید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

آلکاتراز – سن فرانسیسکو، ایالات متحده
کسانی که از شهر سانفرانسیسکو بازدید می کنند، می توانند از یک کشتی ( در بندر ۳۳ واقع در نزدیکی اسکله ی فیشرمن ) و یک تور برای بازدید از جزیره ی آلکاتراس استفاده کنند. این زندان یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در منطقه و یکی از مشهورترین زندان های تاریخی است. جزیره ی آلکاتراس حدود ۲۲ هکتار مساحت و در مرکز خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد. هر ساله بیش از ۱.۴ میلیون بازدیدکننده را جذب می کند تا سلول های وحشتناک معروف ترین زندان دنیا را کشف کنند.
از اینجا فقط به مدت ۲۹ سال استفاده شده است ولی در همین تاریخ کوتاه خود، آلکاتراز میزبان زندانیان معروفی مثل آل کاپون، یکی از معروفترین جنایتکاران قرن بیستم یا کلی مسلسل معروفترین جنایتکار کالیفرنیا بوده است. با وجود اینکه تلاش های بسیاری برای فرار ( به طور دقیق ۱۴تا) وجود داشته است.فقط یکی از آن ها موفقیت آمیز بوده است: فرار فرانک موریس، جان آنگلین و کلارنس آنگلین: اتفاقی که سالها بعد با بازی کلینت ایستوود به فیلم تبدیل شد.
Château d'If
شتودیف – مارسی، فرانسه
بدون شک شتودیف یکی از خارق العاده ترین زندان های دنیاست و هرسال پذیرای ۱۰۰هزار بازدیدکننده است و حقیقت این است که ظاهر آن شبیه به یک زندان معمولی نیست و درواقع قلعه ای بوده که بعدها تبدیل به زندان شده است. در سالهای ۱۵۲۷ تا ۱۵۲۹ ساخته شده و بدل به اولین دژ سلطنتی مارسی شد. بین سالهای ۱۵۸۰ تا ۱۸۷۱ کسانی که با رژیم مخالف بودند در این جزیره ی مارسی زندانی شدند. فرار کردن از اینجا به علت داشتن استحکامات قوی و سکوی توپخانه، که صخره ها را نابود می کرد، امکان پذیر نبود.
پروتستان ها و جمهوری خواه ها اصلی ترین زندانیان اینجا بودند. خوزه کاستودیو فاریا یا همان ابوفاریا معروفترین زندانی اینجا بوده. کسی که در “کنت مونت کریستو” نوشته ی الکساند دوما، عزیزترین دوست ادموند دانته توصیف شده است.
Kresty – St. Petersburg, Russia
کرستی – سن پترزبورگ، روسیه

کرستی زندان افسانه ای روس هاست که در شهر سن پترزبورگ واقع و در سال ۱۸۹۲ ساخته شده است. این زندان برای ۱۱۵۰ زندانی ساخته شده و ۹۶۰ سلول دارد. این مجموعه ای از چندین ساختمان مستطیلی پیچیده است که دو صلیب را تشکیل می دهند. شکل صلیب مانند ساختمان ها سمبل ندامت و توبه ی زندانی هاست. این زندان نه تنها در روسیه بلکه در اروپا و امریکا بزرگترین زندان است و یک زندان تاریخی مشهور و نقطه ی عطف تاریخی است. مجموعه ی گسترده ای از آجرهای قرمز به شدت در مقابل پس زمینه ی ساختمان های مدرن در سن پترزبورگ در دید قرار دارد. افراد مشهور زیادی اینجا زندانی شده اند. در زمان های مختلف، زندانی های کرستی عبارت بودند از: تروتسکی، نابوکوف، برودسکی، توپولف و بسیاری دیگر.
بیشتر بخوانید:

Pentridge Prison – Victoria, Australia
پنتریج – ویکتوریا، استرالیا
در استرالیا بازدیدکنندگان می توانند یکی از زندان هایی که داستان های بسیاری در پشت دیوارهای بزرگ، سلول های زنگ زده و راهروهای بی پایان خود دارد را پیدا کنند. بعد از ۱۴۶ سال، زندان به طور رسمی در سال ۱۹۹۷ تعطیل شد. امروزه، اینجا بخشی از محبوب ترین تورهای وحشت است و جذابیت منحصر به فردی دارد.
انواع اقسام جنایتکاران و زندانیان در سلول های آن بوده اند: چاپر رید که یک جنایتکار بود و بعدها تبدیل به یک نویسنده شد و در ۱۹ قتل دست داشت. پیتر دوپاس، یکی از مشهورترین قاتل های زنجیره ای در کل تاریخ. جولیان نایت، نویسنده ی یکی ازمشهورترین قتل عام ها در تاریخ جهان و رونالد رایان که آخرین زندانی ای بود که به طور قانونی در استرالیا اعدام شد.
Security Prison 21 (S-21), Cambodia
زندان امنیتی ۲۱ ، کامبوج
به عنوان موزه ی نسل کشی تول سلنگ شناخته می شود. اینجا به عنوان مکانی برای بازجویی، شکنجه و خلع سلاح مورد استفاده قرار می گرفته است. اگرچه در قدیم دبیرستان بوده ولی امروزه این مکان به عنوان یک موزه برای یادآوری تاریخ غم انگیز و وحشتناکی است که کشور در طول رژیم خمر رژ تجربه کرد. امروزه تاریخ قربانیان از طریق عکس ها و دستگاه های شکنجه استفاده شده در آن زمان بازسازی می شود تا تاریخ هرگز دوباره تکرار نشود.

رسانه مروری گردشگری، خدمات متنوعی برای ارائه دارد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر