لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> جشنواره های پاییزی در آسیا
جشنواره های پاییزی در آسیا

جشنواره های پاییزی در آسیا

جشنواره های بزرگی در آسیا وجود دارند که بسیار هیجان انگیزند و به طور گشترده ای جشن گرفته می شوند.
انتظار می رود برخی از دورهمی های بزرگ در این رویدادها در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر برگزار شود. مثل تمامی تعطیلات بزرگ و جشنواره ها در آسیا، همه ی جشنواره های پاییزی جمعیت زیادی – محلی ها و توریست ها- را به خود جذب می کند و مردم برای پروازها، حمل و نقل و اتاق هتل ها با هم رقابت می کنند. هوشمندانه سفر کنید تا خاطره ی خوبی از سفر برایتان به جا بماند. در غیر اینصورت، باید صبر کنید تا همه چیز به حالت عادی برگردد و آرام شود. تاریخ برنامه ی سفر خود را چک کنید! بسیاری از این برنامه های پاییزی بر اساس تقویم خورشیدی برگزار می شود و هرساله تاریخ ها عوض می شوند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

۱: جشنواره ی اواسط پاییزی (جشنواره ی ماه)
همچنین به نام جشنواره ی ماه چینی شناخته می شود ولی معمولا مسافران به آن “جشنواره ی کیک ماه” می گویند. جشنواره ی اواسط پاییزی یک جشن برای محصول است. این روز در سراسر آسیا وجود دارد و در تایوان و هنگ کنگ، تعطیل رسمی است.
جشنواره ی اواسط پاییزی درباره ی لذت بردن از زمان کوتاه فراغت از کار و در کنار خانواده و دوستان و کسانی که دوستشان داریم است. کیک ماه ها با افراد خاص مبادله می شود.
می توان به آن ها پاسخ آسیایی ها به کیک های میوه ای کریسمس گفت. آن ها هدایای ساده ای درست می کنند ولی آیا این کیک های با کالری و غلظت بالا خورده می شوند یا نه داستان دیگری است. تجاری شدن به این جشنواره صدمه ی جدی زده است: بعضی از کیک ماه ها از مواد اولیه ی عجیب غریب درست می شوند (ورقه ی طلای نازک) و می تواند صدها دلار قیمت داشته باشد. بعضی از ناحیه ها مثل پکن، برای کسانی که کیک ماه دریافت می کنند مالیات درنظر می گیرند – کیک ماه ها را به عنوان کادوهای لوکس در نظر می گیرند.
مکان: مراکز چین اما جشنواره در سراسر آسیا به ویژه در مکان هایی با جمعیت قومی چینی مشاهده می شود.
زمان: متغیر است؛ معمولا در سپتامبر
Malaysia Day
۲: روز مالزی
با هاری مردکا اشتباه نگیرید. ۳۱ آگوست روز استقلال مالزی از امپراطوری بریتانیا است. روز مالزی یک جشن میهن پرستانه است که به افتخار استقلال مالزی گرفته می شود. این روز با جشن های میهن پرستانه و با رژه ی نظامی و تکان دادن پرچم و سخنرانی ها برگزار می شود.روز مالزیزمان جالبی برای مسافرت به مالزی است.
مکان: در تمام مالزی و برونئی و مراکز کوالالامپور
زمان: سالیانه در ۱۶ سپتامبر
Phuket Vegetarian Festival
۳: جشنواره ی گیاه خواران پوکت
این جشنواره فقط درباره ی انتخاب رژیم های غذایی نیست – برخی از مریدان، صورت های خود را با شمشیرها و سیخ ها سوراخ می کنند. جشنواره ی گیاه خواری پوکت ( به طور رسمی جشنواره ی ۹ خدای امپراطور) یک جشن ۹ روزه تائو است که به وضوح در سراسر جزیره ی پوکت تایلند، دیده می شود.
این صحنه باعث هرج و مرج های زیادی در برخی نقاط می شود. فشفشه ها پرتاب می شوند و بسیاری از آنها بی صدا هستند. در طول مراسم مقبره ها و تصاویر خدایان را حمل می کنند. مریدان در سطوح مختلف هوشیاری بدن های خود را که بیشتر صورتشان را با اجسام تیز سوراخ می کنند. به صورت ارادی خود را معیوب می کنند مثل بریدن زبان خود با شمشیر!
جشنواره ی ۹ خدای امپراطور، توسط چینی های مقیم در مالزی و اندونزی نیز برپا می شود.
مکان: پوکت، تایلند
زمان: متغیر است؛ معمولا اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر
National Day in China
۴: روز ملی چین
میهن پرستانه ترین تعطیلات چینی ها روز ملی در تاریخ ۱ اکتبر است.این روز را با کنسرت ها، تجمعات حامی دولت و آتش بازی ها جشن می گیرند.
این روز همچنین آغازگر یکی از دوره های تعطیلات طلایی چین است و این به این معنی است که همه چیز در پکن شلوغتر می شود. جایی که از قبل به شلوغی معروف است. صدها هزار نفر از مردمی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند در زمان های بیکاری خود برای نگاه اجمالی به میدان تینانمن به پایتخت می آیند.
جاذبه هایی مثل دیوار بزرگ چین و لشکر سفالین در ژیان باعث اشباع شدن جمعیت از مسافران محلی می شود. هتل ها و محل های حمل و نقل عمومی پر می شوند. هفته ی اول اکتبر، شلوغ ترین زمان برای بازدید چین است – مراقب باشید!
مکان: شهرهای بزرگ چین، و مراکز پکن
زمان: هر سال ۱ اکتبر؛ تقریبا یک هفته طول می کشد.
Gandhi’s Birthday
۵: تولد گاندی
ماهاتما گاندی به عنوان پدر ملت در هند شناخته می شود و تولد او به صورت جهانی در ۲ اکتبر جشن گرفته می شود. در هند به نام جشن گاندی جایانتی معروف است و منحصرا خاص است. تولد گاندی یکی از ۳ تعطیلات ملی در شبه قاره است ( دو تعطیلات دیگر، روز جمهوری و روز استقلال است).
۲۱ سپتامبر روز بین المللی صلح بوده است و سازمان ملل تولد گاندی را روز بین المللی بدون خشونت نام گذاری کرد. اگر شما در این رویداد در دهلی نیستید، نگران نباشید: جشن های پاییزی بسیار دیگری در هند برگزار می شود.
مکان: سراسر هند، در مراکز دهلی نو
زمان: هر سال ۲ اکتبر
Pushkar Camel Fair
۶: نمایشگاه شتر پوشکار
چه به شتر علاقه داشته باشید و چه نداشته باشید، برای همه ی افراد چیزهای جالبی در نمایشگاه شتر پوشکار وجود دارد ( یا به طور ساده “ نمایشگاه پوشکار” ) . این رویداد به خوبی بیش از ۱۰۰ هزار محلی و توریست را که برای دیدن، فروختن یا مسابقه دادن ۵۰ هزار شتر آمده اند را جذب می کند. این مسلما بزرگترین جشنواره در راجستان است.
نیازی به گفتن نیست که شهری کوچک از پوشکار محدودیت هایی دارد؛ برگزار کننده ها کمپ را در بیابان برپا می کنند. اگر زمان اقامت خود را رزرو نکنید، چادر زدن تنها گزینه است. بازی ها، حراجی ها، مسابقات و مناظر روز شما را پر می کند. بعد جشنواره، به جیسلمیر بروید تا سدر صحرا شتر سواری کنید.
مکان: پوشکار در راجستان، هند
زمان: متغیر است؛ معمولا در اواخر پاییز
Diwali (Deepavali)
۷: دیوالی ( دیپاوالی)
جشنواره ی نورهای هند یکی از مهمترین تعطیلات هندوها است که با نورهای رنگی و آتش بازی های پر سروصدا جشن گرفته می شود تا روح های شیطانی را بترسانند. خانه ها با نورها تزئین می شوند و فانوس های روغنی را روشن می کنند. نمایشگاه ها و دورهمی ها در همه جا پراکنده اند.
دیوالی یک نمایش زیبا در بعضی از نقاط هند است. درحالی که حتی ممکن است متوجه نشوید که در جاهای دیگر در جریان است. تعطیلات درباره ی صلح، تجدید دیدار، مراسم مذهبی و خوردن غذاهای خاص با خانواده است. بسیاری از سنت های جالب در طول تعطیلات دیوالی وجود دارد. هر ساله در طول دیوالی، سربازان هندی و پاکستانی در مرز ملاقات می کنند تا شیرینی های خود را برای نشان دادن حسن نیت معاوضه می کنند.
مکان: هند، سزیلانکا، مالزی، سنگاپور و مکان های دیگری با جمعیت بزرگ هندو
زمان: متغیر است؛ معمولا اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر

loy krathong
۸: لوی کراتونگ/ یی پنگ در تایلند
لوی کراتونگ و یی پنگ معمولا هردو با هم جشن گرفته می شوند و احتمالا دیدنی ترین جشن از نظر بصری در تمام آسیا است. هزاران فانوس که با شمع روشن شده اند آسمان را پر می کنند در حالی که قایق هایی با شمع های روشن در رودخانه و زیر آن ها شناورند.
اگرچه جشنواره اغلب به طور کلی به عنوان “لوی کراتونگ” شناخته می شود، کراتونگ ها قایق های کوچکی هستند که روی آب شناورند. جشن فانوس که توریست ها را هیپنوتیزم می کند، یی پنگ نام دارد.
برای ایمنی آتش، ممکن است فانوس ها در بانکوک به هوا فرستاده نشوند. اگرچه هنوز در پایتخت می توانید جشن های فرهنگی زیادی پیدا کنید. به شمال تایلند بروید تا به بزرگترین دورهمی ها دست یابید.
مکان: سراسر تایلند، با چیانگ می به عنوان مرکز. جشن های کوچکتری در لائوس و برمه/میانمار نیز دیده شده است.
زمان: متغیر است: معمولا در نوامبر

عکس های خیره کننده دیوالی یا جشنواره نور ها را ببینید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر