لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> سفر به جنگل روی آب در قشم
سفر به جنگل روی آب در قشم

سفر به جنگل روی آب در قشم

قشم بزرگترین جزیره در استان هرمزگان است. زیبایی های منحصر به فرد و جاذبه های طبیعی و بکر قشم را به یکی از مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است. واضح است که بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم و به طور کل به شهر های جنوب کشور، نیمه دوم سال به خصوص فصل پاییز است. دره ستارگان، جنگل های حرا و جزیره ناز و دلفین های هنگام جاذبه های گردشگری قشم هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.
از طبیعت فراوان و بسیار زیبای این جزیره جنگل های حرا از شهرت جهانی برخوردار است. این نوع از جنگل ها طبیعتی کمیاب هستند که تنها در برخی از نقاط جهان به چشم می خورد و بر خلاف جنگل های دیگر که در زمینی وسیع انبوه درخت هستند، به شکلی متفاوت و در میان آب های شور تجمع کرده اند. نکته جالب توجه این است که برای دیدن و گشت و گزار از این جنگل باید بوسیله قایق در میان درختان تردد کرد. درختان حرا در تمام فصول سال سرسبزند و از آنجا که در میان آب های شور قرار گرفته اند، خاصیت تصفیه کنندگی دارند به این صورت که آب شور دریا را شیرین می کنند که همین امر رمز پایداری آن هاست.

اقامتگاه های بوم گردی از واحدهای اقامتی جزیره قشم به شمار می روند. بسیاری از گردشگران پس از بازدید از این جنگل به دنبال مکانی مناسب برای اقامت خود هستند. اغلب توریست های خارجی علاقه فراوانی به اقامت در خانه های محلی و روستایی را دارند. روستای طبل یکی از مناطق و روستاهای اطراف جنگل های حرا است. اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی قشم در این روستا سال ها ست که پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری بوده است. فضای سنتی و قدیمی این اقامتگاه حال و هوای روزگاران قدیم را به مهمانان هدیه می دهد.

قلعه مارکوه بر فراز بام رامسر
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر