لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 9 شهر در آمریکا که جشن مردگان را به درستی برگزار می کنند
9 شهر در آمریکا که جشن مردگان را به درستی برگزار می کنند

9 شهر در آمریکا که جشن مردگان را به درستی برگزار می کنند

زمانی که ماه نوامبر فرا می رسد، میلیون ها نفر از مردم مکزیک و دیگر کشور ها، برای رفتگان خود، جشن بزرگداشت برگزار می کنند و برایشان محراب های کوچک، جمجمه های تزئین شده، اشعار زیبا و بعضی از زیبا ترین نقاشی های صورت را خلق می کنند .

این عید ” روز مردگان، Día de Muertos ” نام دارد و ریشه ی آن به دوران حکومت ” آزتک، Aztec ” و دیگر فرهنگ های باستانی اسپانیایی باز می گردد. این مردمان قدیمی، مردگان خود را در مراسم های تابستانی بسیار طولانی گرامی می داشته اند. این رسم و رسومات طی زمان گسترده تر شدند و با عقاید کاتولیکی مردم عصر جدید در هم تنیده شدند و زمان برگزاری آن، به روز های اول و دوم ماه نوامبر تغییر داده شد. یک نوامبر را ” روز فرشتگان ” و دو نوامبر را ” روز ارواح ” نامیده اند .
هزاران سال بعد، مردم مکزیک و دیگر کشور های لاتین، با برگزاری جشنی برای عزیزان از دست رفته ی خود در این دو روز، از این مراسم باستانی یاد می کنند. اول نوامبر برای کودکانی، که مرگ زود هنگام داشته اند اختصاص داده شده است و دوم نوامبر روزی است، که خانواده ها دیگر اعضای از دست داده ی خود را می ستایند. آن دسته از افرادی که در این جشن شرکت می کنند، با ساختن محراب های کوچکی که عکس مرحوم، چندی گل، غذا های مختلف و چیز های بیشتر دیگری را در بر دارد، آرزو می کنند که رفتگانشان حتی برای یک شب هم که شده به پیش آن ها برگردند. بعضی دیگر از ” کاترینا، Catrina ” ها استفاده می کنند، که اسکلت های مزین شده ای هستند که توسط چاپگر مشهور مکزیکی، ” خوزه گوادالوپه پوسادا، Jose Guadalupe Posada “، در میان مردم محبوب شده اند. عده ی دیگری نیز به قبرستان ها می روند تا به تمیز کاری بپردازند و چند پیشکش از خود برای دوستان و فامیل مرحومشان بر جای می گذارند.
در سراسر کشور آمریکا، این سنت در بعضی شهر ها هم چنان به قوه ی خود باقی است و همه ساله برگزار می شود. مراسم ها و جشن های با شکوه و بزرگی مانند ؛ نمایش ها، مهمانی های دسته جمعی، مکزیکی / آمریکایی ها را به یک دیگر نزدیک می کنند. ما در این جا لیستی از بزرگ ترین و اصیل ترین جشن های سراسر کشور را تهیه کرده ایم. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا اگر به شرکت در این جشن ها تمایل پیدا کردید، بتوانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید .
Día de Muertos

1 – لس آنجلس :
شهر لس آنجلس، یکی از بیشترین جمعیت های مهاجر مکزیکی را دارد و میزبان برگزاری چندین فستیوال مردگان می باشد. خیابان ” اولورا، Olvera ” یکی از مقاصد پر طرفدار به شمار می رود. مسئولان برگزاری، در سی سال گذشته میزبانی چندین برنامه را از تاریخ 25 اکتبر تا دوم نوامبر را به این خیابان سپرده اند. محراب های ساخته شده توسط اعضای اجتماع به نمایش گذاشته می شوند، کار های گروهی در شب انجام می شوند و مردم حتی می توانند صورت های خود را به روش های سنتی رنگ آمیزی کنند .

یکی دیگر از مراسم های اصلی ” روز مردگان لس آنجلس ” در 27 اکتبر و در قبرستان ” هالیوود برای همیشه، Hollywood Forever ” برگزار می شود. امسال برای نهمین بار بر پا می شود و برنامه هایی از قبیل حرکت های دسته جمعی سنتی، مسابقات طراحی لباس، رسم و رسومات آزتکی، یک نمایشگاه آثار هنری در کلیسا، اجرای موسیقی زنده، یک مرکز هنر های کودکان و یک مسابقه ی بزرگ محراب سازی با چندین جایزه ی سه هزار دلاری را شامل می شود !
Día de Muertos

2 – شیکاگو :

موزه ی ملی هنر های مکزیکی شیکاگو، یکی از برترین موزه های لاتین در کل کشور می باشد. جای تعجبی نیست که میزبانی یکی از بزرگ ترین فستیوال های مردگان هم به عهده ی آن ها است ! این رویداد سالیانه با نام ” روز مردگان شیکاگو، Día de Los Muertos Xicago ” شناخته می شود و در روز 29 اکتبر، در داخل موزه و زمین ها و محیط های باز اطراف آن، که پارک ” هریسون، Harrison ” را نیز شامل می شود، برگزار می شود. در داخل موزه، بازدید کنندگان می توانند از ” نمایشگاه میراث معنوی روز مردگان، Día de los Muertos: Spiritual Legacy exhibition ” دیدن کنند، که آثار سنتی و معاصر به نمایش عموم گذاشته شده اند. یکی از خاص ترین کار های حاضر در این موزه به کشته شدگان دبیرستان ” مارجوری استونمن داگلاس، Marjory Stoneman Douglas ” در شهر ” پارکلند، Parkland ” ایالت فلوریدا وقف شده است. در بیرون از موزه، خانواده ها به ساختن محراب های خود و هم چنین لذت بردن از اجرا های موسیقی زنده و ” پن د موئرتو، pan de muerto “، که نوعی نان بسیار خوشمزه می باشد که بیشتر در جشن ها و اعیاد تهیه می شود، دعوت می شوند.
Día de Muertos

3 – سن آنتونیو :

یکی دیگر از شهر هایی که تحت تأثیر فرهنگ مکزیک قرار گرفته است، سن آنتونیو می باشد، که فستیوال ” موئرتوز فست، Muertos Fest ” هم در آن برگزار می شود. این جشن بزرگ در روستای هنر های تاریخی ” لا ویلیتا، La Villita ” و در آخرین هفته ی ماه اکتبر اتفاق می افتد و شامل چندین کارگاه ساخت گل و ماسک، تزئین جمجمه های شکرین و اجرا های زنده ی گروه های ماریاچی، رقص، شعر گویی و عروسک گردانی می شود. چند دکه ی هنری و غذا های مکزیکی را هم اضافه کنید و این مراسم دیگر چیزی کم نخواهد داشت!
Día de Muertos

4 – نیویورک :
یکی از بزرگ ترین برنامه های جشن مردگان در کشور، ” فستیوال روز مردگان شهر نیویورک، New York City Day of the Dead Festival ” در جزیره ی ” استیتن، Staten ” می باشد. دو محراب بسیار بزرگ ساخته شده اند که یکی از آن ها به صورت همگانی بوده است و مهمانان می توانند عکس ها و دیگر هدایایی که به رفتگانشان مربوط است به آن جا بیاورند و اهدا کنند. محراب غول آسای دیگر برای بزرگداشت یکی از مناطق خاص مکزیک انتخاب شده است.

” مانو اِ مانو، Mano a Mano “، که یک سازمان خیریه می باشد، هم فرهنگ مکزیک را جشن می گیرد و مهمانی بسیار بزرگ چند روزه ای را در کلیسای سنت مارک در شهر ” باوری، Bowery ” برگزار می کند. اجرا های زنده، کارگاه ها، یک بازار کوچک که بازدید کنندگان می توانند از آن ” اوپوفرندا، Upofrenda ” های مشهوری مانند ” پاپل پیکادو، Papel Picado “، که نوعی کاغذ پرفراژ شده ی تزئینی است، را تهیه کنند، جمجمه های شکری و ” پن د موئرتو ” از جنبه های برجسته ی این فستیوال هستند. موزه ی کودکان بروکلین، موزه ی شهر نیویورک و موزه ی آمریکایی تاریخ طبیعی هم جشن هایی را بر پا می کنند.
Día de Muertos

5 – سن فرانسیسکو :

در زمان برگزاری جشن مردگان، محله ی ” مشن، Mission ” بهترین جای ممکن برای بازدید از آن در شهر سن فرانسیسکو می باشد. همه ساله، ” فستیوال محراب ها ” در پارک گارفیلد و توسط ” پروژه ی ماریگولد، Marigold Project ” برگزار می شود. شرکت کنندگان با خود شمع، گل و عکس هایی می آورند و آن ها را در کنار محراب همگانی می گذارند. آن ها هم چنین تشویق می شوند که محراب های خود را بسازند. مهمانان می توانند در راهپیمایی بزرگ مردگان هم شرکت کنند. مردم محلی هم می توانند، از مرکز فرهنگی ” مشن ” برای هنر های لاتین بازدید کنند و به مراسم ” پرواز پیشینیان، Vuelo de los Ancestros ” هم، که سی و دومین سال برگزاری آن است، سری بزنند. شانزده هنرمند، تأسیساتی را برای این عید آماده کرده اند، که می توانید آن ها را در سراسر ماه اکتبر ببینید. برنامه های اصلی هم که اجرای زنده ی موسیقی شامل آن می شود، در روز دوم نوامبر اجرا می شوند .
Día de Muertos

6 – فورت لادردیل :

جنوب فلوریدا غنی از فرهنگ های لاتین است، پس خیلی جای تعجبی نیست که محل برگزاری یکی از جذاب ترین جشن های مردگان هم هست ! ” روز مردگان فلوریدا ” در شهر فورت لادردیل، بخاطر راهپیمایی های شگفت انگیز اسکلت هایش مشهور است، که با حضور ماریاچی ها و عروسک های خیمه شب بازی عظیم اسکلتی، که ارتفاع بعضی از آن ها به بیست فوت هم می رسد، بر پا می شود. اگر که این مراسم شما را متقاعد نکرد، بهتر است بدانید که اجرا های باله ی سنتی و محلی چندین کشور آمریکای لاتین، نمایشگاه هنر های دستی، کارگاه های همگانی و محراب ها نیز جزو بخش های این فستیوال می باشند!
7 – آلباکرکی :

بدون شک جشن ” رژه ی مردگان مریگولد، Muertos y Marigolds Parade ” در دشت های جنوبی، بزرگ ترین جشن مردگان در شهر می باشد. این واقعه ی بیست و شش ساله در روز چهارم نوامبر برگزار می شود و اولین برنامه ی آن، کارگاه های نقاشی صورت و عروسک ” کالاورا، Calavera ” می باشد. در راهپیمایی شرکت کنید، غذا های محلی خوشمزه ی دکه ها را امتحان کنید، آثار هنری و صنایع دستی بخرید و در حالی که به فکر رفتگان خود هستید، روحیه ی خود را با این جشن یکسان کنید.

با همه ی این حال، آلباکرکی محل اصلی برگزاری جشن هایی است که در طول ماه به این عید باستانی مرتبط هستند. به عنوان مثال، سازمان خیریه ” اکسپلورا، Explora “، میزبان برگزاری چندین واقعه ی مختلف، مانند ؛ گلبرگ کاغذی سازی، تزئین جمجمه ی شکرین و هم چنین همکاری در ساخت بالن، می باشد .
Dia de Muertos

8 – آستین :

شهر جذاب آستین در ایالت تکزاس، خانه ی برگزاری جشن مردگانی به نام ” فستیوال ویوا لا ویوا، Viva La Viva Festival ” است. در سی و پنج سال گذشته، موزه ی هنر های مکزیک، میزبان برگزاری آن بوده است و با بر پا کردن راهپیمایی باشکوه، بیشمار فعالیت های آموزشی برای تمام سنین، اجرا های باله ی محلی و چندین برنامه ی دیگر، همه ساله هزاران نفر را به این واقعه جذب کرده است. نقاشی کردن صورت، داستان خوانی برای مهمانان کوچک، دکه های سرو غذا های سنتی، رقاص های آزتکی و حتی یک نمایشگاه ماشین هم از بخش های مختلف این فستیوال به حساب می آیند.
Dia de Muertos

9 – سن دیگو :
شهر سن دیگو در ماه های اکتبر و نوامبر، چندین جشن مردگان برگزار می کند. از ” فستیوال روز مردگان ” در شهر ” نورث پارک ” گرفته، تا ” روز مردگان ارتفاعات شرمن، Sherman Heights Day of the Dead “، که شامل تور های خود گردانی برای بازدید از محراب های منطقه های اطراف و هم چنین مراسم صرف صبحانه و دیگر برنامه هایی نیز است و هم چنین ” روز مردگان ارتفاعات شهر، City Height’s Día de los Muertos “، که خود شامل برنامه های خوانندگی، رقص و مسابقه ی تعیین برترین ” کاترین ” و ” کاترینا ” می شود، فقط سه نمونه از فستیوال ها هستند .
اما با همه ی این اوضاع، جشن ” روز مردگان شهر قدیم “، بیشترین توجه را به خود جلب می کند. این واقعه در محل بازار شهر بر پا می شود و بازدید کنندگان می توانند از منظره ی بیش از چهل محراب دیدن کنند، در مسابقه ی طراحی لباس شرکت کنند، در راهپیمایی مسیر شمع ها قدم بزنند، از مشاهده ی عروسک های بزرگ اسکلتی لذت ببرند و البته، بخورند، بیاشامند، برقصند و رفتگان خود را گرامی بدارند !

اکانت توییتری پربازدید در مورد فرهنگ ماسکوت(عروسک نمایشی) در ژاپن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر