لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> بهترین بازارهای کریسمس جهان در سال نو میلادی
بهترین بازارهای کریسمس جهان در سال نو میلادی

بهترین بازارهای کریسمس جهان در سال نو میلادی

در حالی که به روزهای آخر سال 2018 میلادی نزدیک شده و تنها چند ماه دیگر تا سال نو میلادی و جشن کریسمس فاصله داریم، شاید بسیار در فکر سفر خارج از کشور در این برهه از سال و خرید برای کریسمس باشند. خرید کریسمس می تواند خسته کننده نباشد اما به شرطی که هوشمندانه سفر کنید. اگر چه بسیار تصور می کنند که خرید کریسمس با رفتن از مغازه ای به مغازه دیگر و در میان ازدحام جمعیت به یک موضوع خسته کننده و آزار دهنده تبدیل شده اما می توان خرید کریسمس و هدایای جشن سال نو را با یک سفر هوشمندانه ترکیب کرد و از آن لذت برد. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با تعدادی از بهترین و جذاب ترین بازارهای کریسمس در سراسر جهان آشنا کنیم که علاوه بر خریدی به صرفه و خوب، در کنار آن سفری فراموش نشدنی و شرکت در فستیوال هایی بی نظیر را تجربه خواهید کرد.

1- استراسبورگ، فرانسه

استراسبورگ از شهرهای شرقی فرانسه و مرکز یکی از قدیمی ترین بازارهای کریسمس در اروپاست که اولین بار در سال 1570 تاسیس شده است. امروزه این بازار در 10 مکان بزرگ و 300 غرفه برگزار می شود ،بدین معنی که می توانید بهترین روزهای سفر خود را برای خرید هدیه، شرکت در فستیوال های پایان سال و نوشیدن بهترین نوشیدنی های محلی این منطقه اختصاس دهید. قبل از رفتن به کوچه های باریک و میدان های زیبای شهر، باید به Place Kleber بروید، جایی که درخت بزرگ کریسمس را خواهید دید.

Viennese Christmas Market, Vienna, Austria

2- بازار کریسمس وین، اتریش

شهرهای کمی در اروپا پیدا می شوند که به اندازه وین به برگزاری فستیوال های متعدد در سال نو بپردازند. اولین بازار کریسمس پایتخت اتریش در سال 1298 برپا شد و امروزه نیز بیش از 20 فستیوال و بازار در این شهر برقرار است که می توانید از میان آن ها بهترین انتخاب ها را داشته باشید. کسانی که برای اولین بار از شهر وین دیدن می کنند باید پیش از همه به بازار کریسمس وین بروند که در مقابل سیتی هال برپا می شود. با حدود 151 غرفه، همه چیز می توان در این بازار پیدا کرد و از بازی اسکیت روی یخ، سواری با گوزن شمالی برای کودکان و نمایش های کلاسیک محلی لذت برد. این بازار معمولا از 17 تا 26 نوامبر برقرار است.
Old Town Square and Wenceslas Square, Prague, Czech Republic

3- بازار بزرگ کریسمس، مونترال، کانادا

بازار بزرگ کریسمس مونترال در کانادا از بزرگ ترین فستیوال های سال نو در اروپا الهام گرفته شده است. این بازار که از اول تا 24 ماه دسامبر در پیاده روهای خیابان سنت کاترین برپا می شود از بیش از 60 خانه چوبی تشکیل شده که در آن ها از نوشیدنی های گرم زمستانی تا صنایع دستی مخصوص کریسمس را می توان یافت. این بازار برای کودکان بسیار مناسب و جذاب است. اگر چه این بازار در غروب روز کریسمس بسته می شود اما یک هفته بعد بار دیگر باز می شود و دی جی های محلی مهمانان و گردشگران را تا نیمه های شب سرگرم می کنند.
Old Town Square and Wenceslas Square, Prague, Czech Republic

4- میدان اولد تاون و میدان ونسسلاس، پراگ، جمهوری چک

هیچ شهری به اندازه پراگ خود را صرف کریسمس و جشن سال نو میلادی نمی کند. دو بازار بزرگ کریسمس این شهر در میدان های اولد تاون و ونسسلاس تنها به اندازه 5 دقیقه پیاده روی از یکدیگر فاصله دارند، از این رو به آسانی می توان در عرض یک روز قدم زدن و خرید در هر دو بازار را تجربه کرد. هر دو بازار دارای کلبه های چوبی هستند که معمولاً در دیگر بازارهای سراسر اروپا نیز دیده می شوند اما سبک مردم پراگ در برپایی این بازارها کاملاً متفاوت است. بازدیدکنندگان می توانند مزه کولباسا که سوسیس مخصوص مردم چک است را بچشند و با نوشیدنی پیلسنر اورکول در بعدازظهر بر تجربه غذایی خود در پراگ بیفزایند. سپس دور درخت بزرگ کریسمس که در میدان اولد تاون چراغانی شده جمع شده و به پایکوبی بپردازند. این بازارها در تمام روزهای سال نو تا 6 ژانویه و حتی روز کریسمس نیز پذیرای گردشگران و خریداران خواهند بود.
Piazza Santa Croce, Florence, Italy

5- پیاتزا سانتا کروچه، فلورانس، ایتالیا

بازار سالانه کریسمس در فلورانس، ایتالیا تا 18 دسامبر در برج زیبای پیاتزا سانتا کروچه برقرار است. یکی از دیگر بازارهای این شهر فرانکیسکان باسیلیا نام دارد که از بیش از 50 غرفه تشکیل شده و تا 25دسامبر باز است و یکی از بهترین مکان ها برای خرید کریسمس به شمار می آید. برای تجربه ای فراموش نشدنی تر می توانید به قلعه پیاتزا دل دوومو بروید تا درخت بزرگ کریسمس که روز 8 دسامبر چراغانی شده و متعاقب آن فسیتوالی بزرگ برگزار می شود را از نزدیک ببینید.
Krakow, Poland

6- کراکوف، لهستان

برای کسانی که کریسمسی برفی را آرزو دارند بهترین گزینه شهر کراکوف در لهستان خواهد بود. بازار کریسمس کراکوف که در میدان بزرگ شهر با نام رینک گلوونی برپا می شود در طول ماه دسامبر پوشیده از برف است و این موضوع دیدار از این بازار را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل خواهد کرد. یکی از اقلام منحصر بفرد این بازار، لامپ های با دست نقاشی شده کریسمس است که آجیل فلفلی و شکلات های پخته شده را نیز می توان به آن اضافه کرد. بازار کریسمس کراکوف از 30 نوامبر تا 26 دسامبر برپاست. در این بازار همه چیز پیدا می شود که از آن می توان به عتیقه جات و صنایع دستی ارزان قیمت اشاره کرد.
Frankfurt Christmas Market, Birmingham, UK

7- بازار کریسمس فرانکفورت، بیرمنگام، بریتانیا

دومین شهر بزرگ بریتانیا اولین جایی نیست که می توایند یک بازار کریسمس سنتی در آن پیدا کنید. اما شهر بیرمنگام بزرگ ترین بازار کریسمس به سبک آلمانی خارج از آلمان و اتریش را در خود جای داده است. این بازار از 15 نوامبر تا 23 دسامبر در میدان ویکتوریا برپا شده و شامل بیش از 120 غرفه دارای اجناس مختلف از جواهرآلات تا اسباب بازی های دست ساز است. یک بازار کریسمس دیگر نیز در همان حوالی با نام بازار کریسمس صنایع دستی در میدان سنتنری برگزار می شود که بیش از 30 غرفه داشته و نوشیدنی های محلی، سوسیس بریتانیایی و صنایع دستی محلی در آن به فروش می رسند.
Tivoli Gardens, Copenhagen, Denmark

8- باغ های تیوولی کپنهاگن، دانمارک

باغ های تیوویلی کپنهاگن به خاطر غرفه ها و فروشگاه های متعدد و زیبایش یک مقصد محبوب برای خرید در تمام طول سال محسوب می شود اما در ماه دسامبر این بازار حال و هوای کاملاً دانمارکی به خود می گیرد. علاوه بر غرفه های موقتی که لوازم مربوط به جشن کریسمس را به فروش می رسانند، سه نمایش بازی با نور دیگر در داخل این پارک برگزار می شوند که با ترانه هایی محلی از گروه های موسیقی دانمارکی همراه است. در روز 13 دسامبر مراسم سالانه اجتماع لوسیا برگزار می شود که طی آن 100 دختر زیبا از میان باغ گذشته در حالی که شمع در دست داشته و برای جشن روز سنت لوسیا آواز می خوانند. مراسم کریسمس در باغ های تیوولی از 17 نوامبر تا 31 دسامبر برقرار است. نمایش آتش بازی بین 25 تا 26 دسامبر و بار دیگر در روز 31 دسامبر در این باغ ها اجرا می شود.
Gendarmenmarkt, Berlin, Germany

9- گندارمن مارکت، برلین، آلمان

برلین یکی از شهرهای محبوب و پرطرفدار به خاطر بازارهای کریسمس متعدد خود برای جشن گرفتن سال نو میلادی است. در سال های اخیر تلاش های زیادی برای رونق بخشیدن دوباره به این بازارها پس از حملات تروریستی سال 2016 که به بسته شدن موقتی دیگر بازارهای شهر منجر شد صورت گرفته است. در حالی ک در تمامی 12 روز ایام کریسمس می توانید بازارهای جدید شهر برلین را ببنید، اگر تنها برای گردش در یکی از این بازارها وقت دارید بهتر است بازار گندارمن مارکت را انتخاب کنید. معماری آلمانی و کلبه های چوبی این بازار خود تجربه ای منحصربفرد است و پس از آن نیز می توانید از خوردن سوسیسهای خوشمزه و نوشیدنی های گرم محلی نهایت لذت را ببرید. در چادرهای صنایع دستی این بازار همه چیز از نقاشی های اورجینال قدیمی تا حکاکی روی چوب را می توانید خریداری کنید. علاوه بر خرید، کنسرت های محلی، از آواز دسته جمعی تا موسیقی جاز، از دیگر جذابیت های این بازار به شمار می آیند.
Winter Wonders, Brussels, Belgium

10- وینتر ووندرز، بروکسل، بلژیک
وینتر ووندرز بلژیک بیشتر به یک فستیوال شبیه است تا یک بازار کریسمس، اگر چه در بیش از 200 کلبه چوبی این بازار همه چیز، از نوشیدنی های محلی تا کلوچه های خوشمزه بلژیکی، فروخته می شود. این بازار در بخش بزرگی از شهر برپا شده و علاوه بر خرید می توانید از اسکیت روی یخ، نمایش نور و البته تماشای درخت بزرگ کریسمس نیز لذت ببرید. وینتر ووندرز از 30 نوامبر تا 6 ژانویه برپا بوده و اولین تجربه ای که باید در این بازار کسب بکنید خوردن هات چاکلت بلژیکی است.

آغاز سال 2019 در دبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر