لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 10 مکان برتر گردشگری در رومانی
10 مکان برتر گردشگری در رومانی

10 مکان برتر گردشگری در رومانی

کشور رومانی در شبه جزیره ی بالکان ، در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با مجارستان ، صربستان ، اوکراین و بلغارستان همسایه است. و سرزمین تفاوت ها و تضاد ها می باشد. در طول سال های طولانی بلوک شوروی سابق به عثمانی ها، مجاری ها و رومانی ها تعلق داشته است و نام خود را نیز از آنها گرفته است. در کشور رومانی می توان شهر های قدیمی عجیبی را مشاهده کرد ، مناطق تفریحی کوهستانی، فعالیت های اسکی، دوچرخه سواری و کوهنوردی به گردشگران ارائه می دهد و جوامع هنری پر شور و نشاط فراوانی در این سرزمین وجود دارد. دراکولا یکی از شهروندان و شخصیتی واقعی و مهم در تاریخ کشور رومانی بوده است و کنت دراکولا نام داشته است. تاکنون فیلم ها و داستان های زیادی درباره زندگی این شهروند ساخته شده است. او فردی بی رحم و شیطانی بوده است و به صورت وحشتناکی بردگان و مردم بی گناه را شکنجه می کرده است. دراکولای خون آشام یا شخصیت افسانه ای در ناحیه ی ترانسیلوانیا زندگی می کرد. این کشور دارای جاذبه های دیدنی و معروفی می باشد که به چند نمونه اشاره می کنیم، با رزرو آنلاین هتل و برنامه سفر می توانید از تماشای مجموعه قلعه های عظیم، شهرهای باستانی و کوهستان های سرسبز رومانی لذت ببرید.


10 – دلتای رود دانوب ( Danube Delta )

دلتای رود دانوب پس از رود ولگا دومین رودخانه ی بلند قاره اروپا است و از کوه های کشور آلمان سرچشمه می گیرد. این رود از 10 كشور اروپایی عبور می کند با این حال بیشترین قسمت های آن در سرزمین رومانی واقع شده است. رود دانوب به دریای سیاه منتهی می شود. این مکان بهشت پرندگان بوده و محیطی مناسب جهت تماشای طبیعت زیبا به شمار می رود. گونه های خاص گیاهی و جانوری اروپا در این رودخانه زندگی می کنند و 23 اکوسیستم و زیست بوم متفاوت همچون بزرگ ترین تالاب های جهان را می توان در این دلتا مشاهده کرد. گردشگرانی که قبلا از این دلتا دیدن کرده اند همواره تعریف زیادی درباره ی غروب های دلنشین و رویایی آن دارند. بهتر است که در این سفر سوار قایقی شده و در آرامش زیبایی ها و غروب بی نظیر آفتاب را نظاره کنید.

Cluj-Napoca

9 – شهر کلوژ نپوکا ( Cluj-Napoca )

آموزش عالی در شهر کلوژ نپوکا قدمتی دیرینه دارد و بزرگ ترین دانشگاه کشور رومانی در این شهر واقع شده است. شهر کلوژ نپوکا در شمال غربی رومانی واقع شده است و به طور غیر رسمی پایتخت منطقه ی تاریخی ترانسیلوانیا شناخته می شود. تاریخ و قدمت شهر به دوران قبل از استعمار بر می گردد و این شهر مرکز هنری و فرهنگی رومانی محسوب می شود. بخش زیادی از جمعیت مجارستان در این شهر اقامت دارند. کلوژ نپوکا دارای مجسمه ای در تحسین و یادبود یکی از پادشاهان مجارستانی می باشد. گفتنی است که بزرگ ترین کلیسای جامعه گوتیک رومانی به نام سنت مایکل در قرن 14 میلادی ساخته شده است و در این شهر قرار دارد که دارای بلند ترین برج کلیسا در سراسر کشور می باشد. کلوژ نپوکا دومین شهر بزرگ رومانی بوده و مرکز برگزاری جشن های مهم است. جایگاه فعلی موزه ی ملی هنر، در گذشته کاخی باشکوه بوده است و امروزه در این موزه مجموعه های بزرگی از آثار هنرمندان رومانیایی به نمایش گذاشته شده است.

Mamaia

8 – شهر مامایا ( Mamaia )

شهر مامایا در کنار سواحل دریای سیاه واقع شده است، این شهر معروف ترین مکان رومانی در کنار دریا می باشد و در حقیقت مامایا مقصد گردشگری تابستانی است و اکثر توریست ها با هدف لذت از سواحل زیبای آن به این شهر سفر می کنند و به ندرت در اطراف شهر گشت و گذار دارند. این شهر کوچک است و در باریکه و رشته ای از زمین به طول 8 کیلومتر ( 5 مایل ) امتداد دارد. سواحل شهر مانند سواحل معروف هاوایی بوده و ماسه های درخشان سفید رنگ دارد که مناسب حمام آفتاب و استراحت می باشد و برخی برای تماشای گردشگران به این ناحیه سفر می کنند. در سفر به این شهر بازدید از پارک بزرگ آبی را فراموش نکنید، گفتنی است که فعالیت کودکان کوچک در این پارک محدود می باشد و بزرگسالان می توانند درس های جالبی در آکادمی موج سواری بیاموزند.

Timisoara

7 – شهر تیمیسوآرا ( Timisoara )

شهر تیمیسوآرا در بخش غربی کشور رومانی واقع شده است، و یکی از بزرگ ترین شهر های کشور می باشد ، تاریخ و قدمت شهر به اوایل قرن 13 میلادی بر می گردد. در گذشته این سرزمین بخشی از امپراطوری بزرگ عثمانی بوده است. تیمیسوآرا اولین شهر در سراسر اروپاست که دارای امکانات پیشرفته و چراغ های برق در خیابان هایش بوده است. در طول جنگ جهانی دوم این شهر از سوی دو جبهه جنگی مورد اصابت بمب ها و آسیب های شدیدی قرار گرفت و با وجود چنین شرایطی به حیات ادامه داد و مورد بازسازی قرار گرفت. کلیسای جامع ارتودوکس تیمیسوآرا برخلاف دیگر کلیسا های اروپا که قدمت طولانی دارند، در قرن 20 میلادی احداث شده است، و بخش مرکزی این کلیسا با وجود 11 برج، اهمیت زیادی دارد، همچنین موارد مذهبی و تاریخی بسیار زیادی مانند پیکر و تصوير حضرت عيسي ، مريم مقدس و افراد مقدس ديگر در این کلیسا قرار دارند.

Bucharest

6 – شهر بخارست ( Bucharest )

شهر بخارست بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت کشور رومانی می باشد و بر کرانه رودخانه ی دامبوویتا واقع شده است. این شهر از دو ساختار قدیمی و مدرن تشکیل شده است. گردشگران در طول اقامت خود شاید ساختمانی با قدمت چندین قرن و یا برج هایی بلند و مدرن را مشاهده کنند و یا شاهد ساختمان هایی با سبک کمونیستی باشند. این پایتخت مدرن اروپایی به وجود بزرگ ترین ساختمان های پارلمانی در سراسر جهان با وجود 3100 اتاق و 12 طبقه می بالد. در طول روز گردشگران می توانند با شرکت در تور های ساعتی از این ساختمان با شکوه پارلمان بازدید کنند، این ساختمان در سال 1984 ساخته شده است. در سفر به این شهر بازدید از مرکز قدیمی شهر با خیابان های سنگ فرش شده و ساختمان های تاریخی همچون کلیسا هایی که تاریخ آنها به دوران قرون وسطی بر می گردد را می بایستی فراموش نکنید. گفتنی است که این شهر در اروپا به پاریس کوچک معروف می باشد و بهتر است که از موزه ها و کاخ های تاریخی آن نیز بازدید کنید.
Sinaia

5 – شهر سینایا ( Sinaia )

شهر سینایا شهری کوهستانی است و در طول زمان در اطراف یک صومعه به نام کوه سینای رشد و گسترش یافته است. اولین انجیلی که در کشور رومانی کپی شد در این صومعه نگهداری می شود و امروزه مقصد گردشگری معروفی می باشد، مسافران در طول تابستان از کوهنوردی در این ناحیه لذت می برند و در طول زمستان اسکی در سرازیری های این ناحیه طرفداران زیادی دارد. در اواخر قرن 19 میلادی پادشاه چارلز اول ( King Charles I ) شهر سینایا را به عنوان اقامتگاه تابستانی خود انتخاب نمود و دستور ساخت قلعه ای معروف به نام قصر پِلِش ( Peles Castle ) را در نزدیکی شهر صادر کرد. امروزه این اثر به یک جاذبه ی توریستی معروفی تبدیل شده است و این قلعه زیبا ترین قلعه اروپا می باشد. این شهر به خاطر رشد و کاشت گل های زیبا معروف می باشد اما گردشگران بهتر است که از چیدن این گل ها صرف نظر کنند در غیر این صورت پارک بان ها با آب گرم از آنها استقبال خواهند کرد.

Painted Monasteries

4 – کلیسا های نقاشی شده‌ ( Painted Monasteries )

در بین دیدنی ترین جاذبه های کشور رومانی می توان به آثار کلیسا ها و صومعه های نقاشی شده از بوکووینا اشاره کرد که در بخش شمال شرقی کشور رومانی قرار دارند. دیوار های بیرونی صومعه ها و کلیسا ها با ویژگی ها و سبک هنری قرن 15 و 16 میلادی با نقاشی هایی از افراد مقدس و پیامبران تزئین شده است. صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح ، تصاویری از فرشته ها و شیاطین و بهشت و جهنم را می توان در نقاشی های دیواری تماشا کرد. از کلیسا ها و صومعه های محافظت شده می توان به نمونه های هومور (Humor ) ،مالدوویتا ( Moldovita ) ،پاترااوتی ( Patrauti ) ،پروباتا ( Probota ) ،سوکیوا (Suceava ) ، سوکیویتا ( Sucevita ) و ورونت ( Voronet ) اشاره کرد و کلیسای نقاشی شده ‌ی مولدووا جزو میراث جهانی به شمار می رود.

Brasov

3 – شهر براسو ( Brasov )

شهر براسو در میان دره هایی از کوه های پوشیده از برف ، در مرکز رومانی قرار دارد. این شهر دارای زندگی مدرن و پویای شهری و همچنین ساختار و بافت قدیمی با مناظر و چشم انداز های دیدنی می باشد. براسو توسط کوهستان های کارپاتیین ( Carpathian Mountains ) احاطه شده است، به همین خاطر یک تفرجگاه کوهستانی به شمار می رود. گردشگران می توانند از امکانات اسکیت روی یخ یا اسکی لذت ببرند. در بلندی شهر کلیسای بزرگی قرار دارد که به نام کلیسای سیاه معروف می باشد، به دلیل دود آتش در قرن 17 میلادی، دیوار های این کلیسا به رنگ سیاه در آمده است. گردشگران هنگام سفر به براسو بهتر است که در خیابان روپ ( Rope ) ،باریک ترین خیابان در این سرزمین نیز قدم بزنند و از جاذبه های تاریخی و خانه های قدیمی دیدن کنند.

Sibiu

2 – شهر سی بیو ( Sibiu )

شهر سی بیو در گذشته بخشی از سرزمین مجارستان به شمار می رفته است ، قدمت این شهر به قرن 12 میلادی بر می گردد. این شهر در ناحیه ی ترانسیلوانیا واقع شده است ، این ناحیه افسانه ها و داستان هایی درباره زندگی خون آشام ها دارد برای نمونه شخصیت دراکولا در این ناحیه زندگی می کرده است اما امروزه در بازدید از این شهر به ندرت می توان افرادی با چنین ویژگی ها یافت. امروزه فیلم های زیادی بر اساس زندگی وحشتناک دراکو ساخته شده است. گردشگران در بازدید از شهر سی بیو می توانند میدان بزرگ (Grand Square ) و تاریخی شهر را ببینند که از قرن 15 تا به امروز مکانی پر رفت و آمد بوده است، همچنین ساختمان هایی با سبک باروک برای نمونه کاخ بروکنتال ( Brukenthal Palace ) که امروزه جایگاه یکی از بزرگ ترین موزه های قدیمی در جهان می باشد، ارزش بازدید دارند. گفتنی است که گردشگران می توانند از خرابه ها و باقی مانده های دژ ها و قلعه هایی که صد ها سال پیش برای محافظت از شهر بکار می رفته اند، بازدید کنند.

Sighisoara

1 – شهر سیگیشوارا ( Sighisoara )
شهر سیگیشوارا نیز در ناحیه ی تاریخی ترانسیلوانیا و بر روی رودخانه تارناوا واقع شده است. این شهر به ویژه با وجود دیواره های محافظت شده و باستانی شهر، یکی از برترین مقصد های گردشگری در رومانی محسوب می شود. صنعتگران و بازرگانان آلمانی، ساکسون های ترانسیلوانیایی، همگی در قرن 12 میلادی از سوی پادشاه مجارستان دعوت شدند تا در این شهر ساکن شوند و از مرز های سیگیشوارا دفاع کنند. این صنعتگران توانستند یک شهر تجاری پر رونق و قلعه ای در بلندی شهر احداث کنند، که امروزه گردشگران می توانند این آثار به جا مانده را تماشا کنند. این شهر در طول قرن 14 میلادی گسترده و بزرگ تر شد. هر ساله در ماه ژوئیه فستیوال قرون وسطی ( Medieval Festival ) در قلعه ی قدیمی شهر برگزار می گردد. از دیگر جاذبه های شهر می توان به برج ساعت که 64 متر ( 210 فوت ) ارتفاع دارد اشاره نمود، این برج بلند در سال 1556 ساخته شده است. بنا های تاریخی شهر سیگیشوارا و خانه های این شهر که قدمتی چند صد ساله دارند توسط یونسکو در لیست میراث جهانی ثبت شده اند.

آشنایی با فرهنگ مردم هلند
ادامه مطلب

3/5 - (7 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر