لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> كافه ساحلی يونان با يك سقف متحرک باور نكردنی
كافه ساحلی يونان با يك سقف متحرک  باور نكردنی

كافه ساحلی يونان با يك سقف متحرک باور نكردنی

چه كسی فكر می كرد سقف یك بنا، از شهرتی جهانی در فضای مجازی برخوردار شود؟ پس سعی كنید هوشمندانه سفر كنید و پیش از سفر به یونان با این بنای جالب بیشتر آشنا شوید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
در این تفریحگاه فوق العاده در كاستاناویرانوی یونان،‌ دقیقاً همین اتفاق افتاده است. سقف جمع شدنی رستوران ساحلی باربونی به خاطر شاهكار معماری باورنكردنی آن، در بسیاری از صفحات اینستاگرام فراگیر شده است – وقتی باد با حركت موجی شكلی در لابه لای ردیف های این سقف می وزد، سقف سوت می كشد و باد ملایمی وزیدن می گیرد.

این رستوران در سال 2011 افتتاح شد اما اخیراً به لطف یك پست ویدئویی منتشر شده توسط یك كاربر اینستاگرامی به نام @Levanterman شهرت اصلی خود را به دست آورد، كاربری كه موقع بازدید از كاستاناوارینو، فیلم هیپنوتیزم كننده ای از این سقف مواج را منتشر نمود.

كار طراحی رستوران مزبور توسط یك شركت معماری یونانی به نام كی – استودیو انجام گرفته است، مسئولین این شركت می گویند كه این بنا الهام گرفته شده از چشم انداز باورنكردنی اطراف آن است. دیمیتریس كارامپاتاكیس، ‌یكی از دو مالك شركت كی. استودیو به سی. ان. ان. تراول می گوید: “ما می خواستیم نوعی از ویژگی محیط را وارد این ساختمان كنیم، هدف ما این نبود كه صرفاً یك بنای ثابت و بی حركت را در كنار این منظره و چشم انداز پویا داشته باشیم.”

كاستانزا اسبوكو – كاستانتاكوپولو، مهندس معمار ارشد شركت تِمِس كه یك شركت پشتیبان در منطقه كاستاناوارینو است در مصاحبه ای با سی. ان. ان. تراول عنوان نمود كه: “معماران برای ساخت سقف رستوران باربونی، از پویایی و حركات هیپنوتیزم كننده امواج دریا در روبه روی رستوران الهام گرفتند.”
Greek beach bar

اعجاز معماری
رستوران باربونی بر روی یك پلتفرم چوبی بنا شده و از ستون های چوبی طبیعی تشكیل شده است. ایده ساخت، همین مواد طبیعی هستند – تركیب شده با اثری موج دار – كه تلاش شده تا تركیبی بین دریا و خشكی ایجاد گردد. خود سقف از یك پارچه پرده ای مخصوص فضای باز ساخته شده است.
كارامپاتاكیس اینگونه توضیح می دهد كه: “ما در ابتدا آزمایشات متعددی را با مواد و تركیبات مختلفی انجام دادیم. در نهایت این ماده مخصوص فضای باز را بدست آوردیم و در ادامه همچنان تغییراتی را بر روی آن اعمال نمودیم تا فهمیدیم كه نیازمند نوعی نخ می باشیم كه انتهاها را بهم وصل كند و نهایتاً وقتی باد به آن می خورد، این حركت نرم را از خود به نمایش بگذارد.” این سقف بسته به اینكه شدت وزش باد در یك روز خاص چقدر است، با سرعت های مختلف موج برمی دارد.

Greek beach bar

كارامپاتاكیس ادامه داد: “دقیقاً منظره اطراف را طنین انداز می كند. بنابراین زمانی كه امواج زیادی شكل می گیرند، این سقف به طور كامل تبدیل به یك سقف متحرك می شود و در زمان های دیگر كاملاً آرام و سرگرم كننده است.” البته این سقف گاه گاه بر اثر وزش باد آسیب می بیند. مالكان این رستوران جایگزین هایی برای آن دارند و در زمان ها و فواصلی كه تعداد گردشگران و مشتریان كم باشد، پایین آورده می شود.

كاستانتاكوپولو می گوید: “(معماران) به همان شكلی كه باد سطح آب را به حركت واداشته و با آن بازی می كند،‌ می خواستند كه این سقف هم به همان گونه عمل كند، بنابراین ساختمان و دریا با یكدیگر هماهنگ بوده و لحظه به لحظه توسط باد به هم متصل و در ارتباط هستند.” تفریحگاه شگفت انگیز كاستاناوارینو در منطقه مسینیا واقع در ناحیه جنوب غربی پلوپونس یونان قرار دارد. این ناحیه دارای شن های سفید رنگ و آب های فیروزه ای رنگ بوده و دارای هتلی 5 ستاره، زمین گلف و استخرهای آب درمانی متعددی می باشد.
بیشتر بخوانید:
Greek beach bar

تأثیر اینستاگرام
كاستانتاكوپولو در ادامه صحبت های خود افزود: “باربونی با یك اثر تجربی در ذهن طراحی شد و طرح آن بر این موضوع متمركز است كه نشستن در زیر این سقف پویا و متحرك در فاصله چندمتری از آب، چه احساسی را برای انسان در پی دارد.”
با اینحال این معمار بر این موضوع اصرار و تأكید دارد كه رستوران مورد بحث با پیش زمینه و فكر مشهور شدن در فضای مجازی طراحی نشده است – در سال 2011، اینستاگرام پدید آمده بود (پلتفرم آن در سال 2010 راه اندازی شده بود)، اما در آن زمان هنوز تبلیغات، معرفی و شهرت رستوران ها، هتل ها و كافه ها در اینستاگرام فراگیر نشده بود. پیش از این كه شركت كی. استودیو وارد این پروژه شود، در آلماگو كه یك كافه ساحلی در جزیره میكونوس یونان است، یك سقف متحرك را ساخته بود – آن سقف از معماری سایكلادیك الهام گرفته شده بود و یك عایق سقفی از جنس پوشش دهنده طبیعی داشت.

كارامپاتاكیس می گوید كه هدف آنها از ساخت ساختمان كاستاناوارینو، “خلق یك تجربه قوی و یك نوع احساس قوی” بود.
Greek beach bar

اسبوكو – كاستانتاكوپولو در ادامه مصاحبه عنوان می كند كه: “لحظه های قابل ثبت از این كافه در اینستاگرام هنوز هم خیلی وجود ندارند، اما هرچقدر كه این رستوران مشهورتر می شود، به شكل فراگیرتری تحسین مردم را برمی انگیزد.”
شهرت كافه ساحلی مزبور در فضای مجازی ممكن است تصادفی باشد، اما این مسئله برای تیم كاستاناوارینا چیز خوشحال كننده ای است:
اسبوكو – كاستانتاكوپولو در ادامه افزود: “طراحی باربونی همراه با استفاده از فناوری در عكاسی و فیلم برداری، تأثیری بسیار مثبت در فضای مجازی به جا گذاشت و این چیزی است كه ما را بسیار خوشحال می كند!”
كارامپاتاكیس هم می گوید: “در طی هفت سال گذشته این موضوع كاملاً مستند شده و شما می توانید ببینید كه سیر تكاملی آن چگونه بوده است. بنابراین این كه چگونه این اتفاق افتاده جالب است، این لحظه ای زودگذر نبوده، بلكه بیشتر یك تجربه ماندنی و بادوام بوده است.”
بنا به گفته اسبوكو – كاستانتاكوپولو شهرت این ساختمان در فضای مجازی بخشی از اصطلاحاً “سفر” این سقف است و این امكان را فراهم می آورد كه كیفیتی بی وقفه داشته باشد. طراحی بی وقفه هنوز هم ارزشمند است و داستان های مهم تری از حیث طراحی، هنوز هم می تواند درباره این بنا گفته شود.

معرفی جشنواره ی گلستنبری (Glastonbury)
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر