لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کویر ورزنه اصفهان، شیطنتی در عارفانه های کویر
کویر ورزنه اصفهان، شیطنتی در عارفانه های کویر

کویر ورزنه اصفهان، شیطنتی در عارفانه های کویر

حتما شما هم با شنیدن نام کویر به یاد مردی می افتید که کفش بدست با پای برهنه بر روی رمل ها به پیش رفته و ردپاهای پر حرفش را پشت سرش جا می گذارد. یا شاید از آن دست آدم هایی هستید که به یاد دختری می افتند که بر روی یک تپه آن هم درست وسط کویر ایستاده و سرش را به سودای شب های عجیب کویر سپرده است.
آن شب هایی که کویر در هوای خنک و گاه رو به سردی خود لباسی سیاه رنگ، به تن کرده و درخشش دیوانه وارش را به زمین هدیه می دهد. کویر عارفانه است و شاید از دل همین عرفان کویری، غیاث الدین عاشق شد و دکتر شریعتی فیلسوف! کویر ورزنه اصفهان یکی از آن مناطقی است که با سرد شدن تدریجی هوا، انبوهی از افراد خواستار سفر به آن بوده و دست به دامان کویر می شوند تا هیجانی نو را تجربه کنند. با ایران هتل آنلاین، متخصص در رزرو آنلاین هتل های ایران، در یک کویرنوردی همه فن حریف آمیخته با شور و غوغا همراه شوید؛ همچنین اگر قصد سفر به اصفهان را دارید بهترین گزینه برای اقامت هتل های اصفهان هستند چراکه از خدمات و امکانات متنوعی برخودارند.

کویرهای ایران

حالا که زور طبیعت گردی به سفرهای لوکس و آنچنانی چربیده و تعداد زیادی از آدم ها به بودن در طبیعت، سفرهای کم هزینه تر و اقامت در اقامتگاه های بوم گردی مشتاق تر هستند، کویرنوردی یک گزینه استثنایی است. کویرهای اصفهان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌رود.

بسیارند آدم هایی که به جای چمدان های سنگین، یک روز صبح بار سفر بسته و با یک کوله پشتی سبک، یک جفت کفش پیاده روی مناسب، عینک، کرم ضد آفتاب و یک کلاه آفتاب گیر به همراه یک تیم حرفه ای و کاربلد عازم کویر می شوند تا اوقاتی شاد و پرانرژی را تجربه کنند. اگر فکر می کنید کویرنوردان دور هم جمع شده و فقط از آسمان شب لذت می برند سخت در اشتباه هستید. با طلوع آفتاب هیجان به کویر باز می گردد و این آغاز ماجراجویی است. جذابیت و تفاوت های ذاتی کویر با سایر اقلیم ها همواره مشوق علاقمندان و ماجراجویان بوده است.
کویر ورزنه اصفهان

تفریحات کویر

شترسواری

اصیل ترین، قدیمی ترین، ارزان ترین و ساده ترین شیوه جابه جایی در دل کویر، شترسواری است. در میان تمام سواری ها شترسواری لذتی عجیب دارد. حسی غریبه که گویی بسیار هم آشنا است. سواری در یک گروه شترسوار شما را به اعماق روزگار کهن در میان یک کاروان خواهد برد. آداپته شدن با تکان های شتر کار سختی نیست با کمی تحمل خواهید دید که دیدن کویر از آن بالا چه لذتی دارد.
کویر ورزنه اصفهان

آفرود در میان شن ها

هر جای دنیا که باشید، بی شک یکی از تفریحات هیجان انگیز در طبیعت گردی، آفرود است. آفرود بر روی رمل ها و شن های نرم و لغزان کویر تجربه متفاوتی از سواری است. چالش مدیریت وسیله نقلیه در میان تپه های کویری حتما برایتان جذاب خواهد بود.اگر قصد سفر به کویر را دارید به یاد داشته باشید که حتما آفرود را لیست کارهایتان قرار دهید.
کویر ورزنه اصفهان

موتورسواری

این روزها در میان مستندهای تلویزیونی بارها و بارها تصاویر موتور سوارانی را دیده ایم که با سرعت زیادی از رو تپه های شنی پرش می کنند و حرکات آکروباتیک انجام می دهند. یکی از ایده آل ترین مکان ها برای موتورسواری کویر است.

موتورهای چهارچرخ

آیا تا به حال هنگام تماشای موتورهای کراسی در کویر به فکر امتحان کردن آن ها افتاده اید؟ اگر تا این حد به موتور سواری علاقمندید اما توانایی سواری با موتورهای حرفه ای را ندارید حتما سری به موتورهای چهارچرخ زده و از سواری توام با هیجان و شادی لذت ببرید.

آبشار شاه لولاک ، تبلوری از زيبایی و عظمت
ادامه مطلب

دوچرخه سواری

هرجا که پای موتور سوارها به آنجا برسد قطعا علاقمندان به دوچرخه سواری هم سر و کله شان پیدا خواهد شد. اگر سری به کویر زدید حتما دقایقی را صرف رکاب زدن در طبیعت بکر کویر کنید و از این چالش جدید لذت ببر ید.

اسکی

احتمالا بسیاری از افراد با شنیدن کلمه اسکی به یاد برف، سرما و یخبندان می افتند. این بار باید بر روی یک سطح متفاوت هنرتان را به نمایش بگذارید. اسکی بروی شن! البته علاوه بر اسکی بر روی اسنوبرد هم حساب کنید. اگر سری به عکس های کویری بزنید تصویر کویرنوردان زیادی را حواهید دید که تخته اسنوبورد به دست گرفته و در افق کویر محو شده اند.
کویر ورزنه اصفهان

شکار ستاره ها

هر چقدر که مدرنیته در روزهای کویری تاخته باشد باز هم این شب کویر است که موفق خواهد شد و رقیبش را شکست خواهد داد. با غروب خورشید و آغاز شب، به آرامی سکوتی دلپذیر و جذاب تمام کویر را در برمی گیرد. شب در کویر آغاز حکمرانی آسمان است و مطمئن باشید تعریف شب در کویر متفاوت بوده و گاه حسرت خواهید خورد که چرا آسمان شب در شهرها اینگونه نیست. از زمان آغاز حیات انسان بر روی این کره خاکی، آسمان همیشه جذاب بوده است و این روند تا آخر دنیا ادامه خواهد داشت. خشت آخر ساختن یک روز خوب در کویر شکار ستاره های آسمان است. اگر در کنج خلوت خود سرتان را بلند کنید حتما می توانید یک ستاره بچینید، اما انتخاب یک ستاره از میان میلیون ها ستاره کار دشواری است.
کویر ورزنه اصفهان

زیپ لاین

سر خوردن در آغوش آسمان، تعریف زیپ لاین در کویر است. زیپ لاین که پیش از این در کوهستان ها و جنگل ها مورد استفاده قرار می گرفت، حالا جای پایش به کویر ها و بیابان ها باز شده و باور کنید هیجانش چندین برابر بیشتر شده است.

صحرا نوردی

یک فعالیت دسته جمعی که شاید شما را به یاد گمشدگان در کویر بیاندازد صحرانوردی است. یک ردیف آدم که زیر نور خورشید درست مثل واگن های یک قطار از وسط بیایان گذر می کنند با این تفاوت که شما فقط و فقط باید از زیبایی کویر لذت ببرید و در یکرنگی و یکدستی اش گم شوید. کویر روح را جلا می دهد.
کویر ورزنه اصفهان

نکات طلایی درباره هتل عباسی اصفهان
ادامه مطلب

پرواز بر فراز کویر

اگر اهل سواری با هواپیماهای سبک هستید بهتر است لذت پرواز بر فراز کویر و سرزمین طلایی که زیر انوار خورشید می درخشد را از دست ندهید. برای کسانی که قبلا تجربه پرواز بر فراز مکان های متعدد را داشته اند، کویر نشانگر عظمت خلقت است و تا چشم کار می کند می توان یکرنگی دید. اگر به گلایدر یا پاراگلایدر هم علاقه داشته باشید، کویر فضای مناسبی برای یک پرواز به یاد ماندنی است.

کویر نوردی با طعم کودکان

کویر مقصد مناسبی برای یک مسافرت خانوادگی است و مطمئن باشید اغلی سلایق را تامین خواهد کرد. نگران فرزندان نوجوان خود نباشید چراکه انواع و اقسام تفریحات هیجان انگیز کویر حسابی مشغولشان خواهد کرد. کودکانتان نیز از این مسافرت لذت خواهند برد زیرا بازی های کودکانه با پدر و مادر آن هم از نوع شن بازی بهترین نوع تفریح برای آن ها است. در برخی کویرها برای کودکان تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده که خیالتان را راحت خواهد کرد.
کویر ورزنه اصفهان

کویرنوردی

کویر منحصربه‌فرد است و آرامشش در دنیای پرغوغا و بی نظم کنونی نوعی تنفس روح است. در میان ساکنان ابدی کویر، گیاهان و جانورانی را خواهید دید که استقامتشان شما را حیرت زده خواهد. در میان هیجان های کویر گاهی یک خلوت کوچک، استفاده از آرامش کویر و کشف طبیعت آن اندکی ضروری است. حتما فکر می کنید این تفریحات کویری مختص کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که سفر به آن ها نیز کار هر کسی نیست. عجله نکنید اگر کمی چشم بچرخانید و هوشمندانه سفر کنید در میان کویرهای زیبا و منحصربه‌فرد ایرانی مجتمع های گردشگری را پیدا خواهید کرد که کارشان طراحی برنامه های هیجان انگیز در کویر است. همانطور که می دانید یک چهارم از مساحت کشور عزیزمان را کویرها و بیابان ها دربرگرفته اند. کویر مصر، ریگ جن، مرنجاب، لوت، ابرقو، ورزنه و بسیاری دیگر از کویرهای ایرانی مکان مناسبی برای یک کویرنوردی فوق العاده هستند اما برای انجام این کار حتما به یک راه بلد و تمهیدات لازم نیاز خواهید داشت.
کویر ورزنه اصفهان

کویر ورزنه اصفهان

مقصدمان 110 کیلومتری شهر اصفهان و 150 کیلومتری شهر یزد است. کویری که از یک طرف به تالاب گاو خونی از طرف دیگر به شهر زیبای ورزنه منتهی می شود. منطقه ای که انگار تا بی نهایت ادامه پیدا کرده و پایانی ندارد. ورزنه پر از تپه های ماسه ای است که تابع فرمان باد هستند و هر کدام حال و هوای خود را دارند و گیاهانی جالب که سر و شکلشان کاملا متمایز است. حواستان به کویر ورزنه باشد چراکه این کویر خانه شغال ها، شاهین ها و مارهای شاخدار و البته خرگوش ها هم است. اگر قصد کویر نوردی داشتید حتما با یک راهنما و با تجهیزات ایمن راهی کویر ورزنه شوید تا لذت کویرنوردی تا ابد در ذهن تان باقی بماند.
کویر ورزنه اصفهان

در میان کویر ورزنه یک مجتمع گردشگری احداث شده است که از فاصله ای طولانی با آن چادرهای سفید رنگش در میان کویر خودنمایی می کند. به هنگام برگزاری مسابقات آفرود یا مناسباتی همچون شب یلدا و چهارشنبه سوری آنقدر جمعیت مشتاق، در این پهنه کویر می بینید که تنهایی کویر به کل از خاطرتان بیرون می رود. هر چه که بیشتر به این مجتمع گردشگری نزدیک می شوید صدای فریادهای ممتد و ناشی از هیجان بیشتر به گوشتان می خورد. در میان این چادرها دو رستوران مجهز و شیک و یک شربت خانه زیبا بیشتر از هر چیزی به چشم می آیند. در برخی شب ها در سالن کنسرت روباز این مجموعه، صدای سازهای ایرانی به آسمان می رود و سکوت کویر را عاشقانه و عارفانه تر می کند.
ورزنه اصفهان

خانه تاریخی ملا باشی اصفهان
ادامه مطلب

نیازی نیست سری به کشورهای همسایه بزنید. در همین گوشه و کنار شهرهای اطراف، انواع و اقسام تفریحات و هیجان های دست اول در دسترس شما می باشد. مجتمع گردشگری واحه انواع امکانات همانند پمپ بنزین، تعمیرگاه و محلی برای اقامت را تدارک دیده است تا از بودن در کویر لذت ببرید. مجتمع واحه یک مجموعه آب درمانی و باغ اناری زیبا نیز دارد که حشابی به مذاقتان خوش خواهد آمد. همانطور که در وب سایت این مجموعه ذکر شده است یک باشگاه تیراندازی و یک محوطه پینت بال، واحه را تبدیل به یک مجموعه تمام و کمال کرده است.

کویر ورزنه اصفهان

 

اقامت در اقامتگاه های بوم گردی ورزنه

اگر هوای یک اقامت محلی آن هم به سبک ورزنه ای درست در دل کویر به سرتان زده است، بعد از تفریح و کویر پیمایی یک راست به سراغ اقامتگاه بوم گردی چاپاکر در شهر ورزنه بزنید. با اسکان در این اقامتگاه می توانید سری به شهر زیبای ورزنه بزنید. شهری که بانوانش هنوز هم با چادرهای سفید در کوچه و خیابان تردد می کنند. اقامتی محلی با غذاها و پذیرایی بومی که سفر کویری تان را تمام و کمال خواهد کرد.این مجموعه تورهای بازدید از شهر ورزنه و جاذبه های دیدنی اطراف آن را نیز برگزار می کند. به خاطر داشته باشید اقامتگاه چاپاکر بهترین اقامتگاه سنتی آسیای شرقی از منظر وب سایت معروف تریپ ادوایزر در سال 2018 است؛ بنابراین اگر قصد رزرو اتاق در اقامتگاه های بوم گردی را داشتید حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید.
آدرس: اصفهان، ورزنه، محله چاپاکر، اقامتگاه سنتی چاپاکر

کویر ورزنه اصفهان

مسیرهای منتهی به شهر ورزنه

شهر تاریخی ورزنه از شهرهای استان اصفهان است و با مرکز استان 105 کیلومتری فاصله دارد. شهری کاملا کویری که به تابستان های داغش شهره است. بازم به یادآوری است فاصله این شهر زیبا تا یزد نیز 190 کیلومتر می باشد. ورزنه آثار تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که در کنار گویش و فرهنگ زیبای منحصر به فرد مردمانش تبدیل به نگینی زیبا در دل کویر شده است.
کویر ورزنه اصفهان

 

4.9/5 - (131 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر